Imperium

Behemoth`s Lair

Pytania o Heroes 4

Permalink

Bez żywiołaka magii, to sobie confluxa nie wyobrażam, ale trudno. Ptaki gromu, mogły by być tam jako np. Żywiołak Błyskawicy, a twierdzy dać dzikie zębacze.
Jedyny problem to obrazki bohaterów, bo z powodu wyglądu żywiołaków w tych Heroesach, nie można skorzystać z H3. Więc jedyny problem to zrobienie kilkunastu bohaterów (właściwie to jeszcze trzeba zrobić w 3d bohatera do walki). Ale zawsze można zrobić skreena jednostki pod pewnym kątem (najpierw najlepiej zdobyć pełne modele 3 jednostek).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.05.2011, Ostatnio modyfikował: Pikodragon

Permalink

Co do tych plików jednostek (i w ogóle grafik z gry) to są one bodajże zapisane w formacie df.2. Kiedyś kombinowałem jak otworzyć to coś i podobno baza Omnis 7 ma takie coś do otwierania tego. Szukałem na stronie Omnis, ale... tam są wersje bodajże 4 i 5 (7 nie ma) i mogą otwierać pliki w formacie df.1. Df.2 już nie :( Taka mała uwaga co do moich własnych prób.


Permalink

Ja mam Omnisa 7 ale nie wyłapuje i nie wyłapie. Sprawa jest taka, że bazy danych robione przez ów program mają kolejne numery w rozszerzeniu, kiedy poprzednik skończy pewną ilość kB. Zatem tutejsze df2 to co innego, niż baza danych Omnis Studio. Skąd to wiem? Pisałam do nich i podesłałam plik.

Portrety idzie zrobić - http://equilibris.celestialheavens.com/eng/downloads.html spróbuj odpalić (bezpośrednio na dysku C: utwórz folder modding i tam ulokuj pliki, wtedy uruchom i znajdź plik źródłowy HoMM IV, powinno zadziałać - ale nie u wszystkich działa).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.03.2011, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

Ok, ale jak zrobić:
-nowy wygląd budynków żywiołaków (ten na mapie przygody raczej się nie nadaje)
-nowy wygląd dla bohaterów(chodzi mi o wygląd podadzą walki), najlepiej jak się zrobi zakrytą twarz, bo wtedy będzie można połączyć druidów z elementalistami

Z góry dziękuję.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.04.2011, Ostatnio modyfikował: Pikodragon

Permalink

Trochę czasu minęło i muszę przyznać, że początkowo nie brałem tego zbytnio na poważnie. Potem zabrałem się do modowania, ale raczej mi nie wyszło:
-Programu Facetool nie udało mi się włączyć - wyskakiwał mi komunikat, że działa to tylko z inną wersją (bodajże z 3.40).
-Robiłem wg. poradnika modowania Mosqui, ale po otworzeniu Heroes4.exe wyświetliło mi tekst jakby wygenerowany (chyba powinno to tak wyglądać), ale nie mogłem go edytować. :(

Z plikami ".table" nie miałem żadnego problemu (rozpakowałem, edytowałem, zapakowałem).
ZupełniE nie wiem, co zrobić z facetoolem, a przydałby mi się. :/

Pozdrawiam

Permalink

Nie wiem co jest z tym fejcem, ale wygląda na to, że na polskiej wersji to tylko u mnie działa.

Co do tego poradnika, to po dekodyfikacji powinna wyskoczyć wielka tablica z kodami dwuznakowymi (znakznak spacja znakznak spacja etc.). Jak to nie poszło to znaczy, że program nie ma możliwości dekodyfikacji i musisz znaleźć inny. No i musisz poczytać jakiś opis jak program działa, bo u mnie edycja hexa to F3 i każdą edycję muszę zatwierdzać F9.

Permalink

Pytanko odnośnie morale, czy istnieje jakiś sposób na wyzerowanie morale w armiach w zwykłym Heroes 4 (bez Equilibris)? Jakaś funkcjonalność na kształt ducha opresji?


Permalink

Nie bardzo. Jedyna droga to skrypty w przypadku określonych armii lub bohaterów na mapie, ale wtedy trzeba od razu policzyć, jakie morale będzie miała armia lub bohater by dodać lub odjąć odpowiednią wartość. Ale pewnie nie o to Ci chodziło.


Permalink

Przymierzam się do własnych testów 1v1 jednostek, stąd moje pytanie. Armie walczące ze sobą składają się tylko z jednego stacku danej jednostki a ich morale wynosi zazwyczaj +1 i może zmienić się podczas bitwy... Chciałbym to wyeliminować, bo każda premia/kara morale dodaje/odejmuje punktów ataku i testy mogą być przez to niedokładne.


Permalink

Jeśli się pojawi morale to po prostu pomijasz daną kolejkę i grasz dalej, aż pojawi się tura bez morale. Niemniej taki test trudno zrobić. W takiej trójce np. szybszej jednostce często bardziej opłacało się czekać aż przeciwnik zmarnuje ruch i dopiero zaatakować. W czwórce jest jednoczesny kontratak co zupełnie zmienia sprawę, bo szybszej jednostce bardziej opłaca się brać tryb obrony niż czekać i atakować (chyba, że ma zdolność Pierwsze Uderzenie). Robiłem trochę tych testów, i powiem, że wyniki są ciekawsze niż w trójce, bo jednostki są skuteczne przeciw jednym, a słabsze przeciw drugim. Ogólnie nie opłaca się eliminować morale. Pomijaj kolejki, w których się ono pojawi i tyle.


Permalink

Jeżeli nie ma innego sposobu, to chyba będę tak musiał zrobić...


Permalink

Ja mam pytanie, pamiętam, że gdzieś ono padło, ale nie mogę sobie przypomnieć gdzie. Jak można podmienić soundtrack w menu głównym w Złotej Edycji, żeby był taki jak w podstawowej wersji, a nie ten Winds of War?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 13.04.2012, Ostatnio modyfikował: Sheogorath

Permalink

Musisz wypakować plik x2.h4r, zastąpić plik muzyki tym z archiwum heroes4.h4r, i spowrotem wszystko spakować. Wszystko robisz programem Mh4, gdzieś tu był link.


Permalink

Od czego zależy to, jakie umiejętności będziemy mieli do wyboru przy awansie naszego bohatera czy może jest to całkowicie losowe? Np. czy rycerz ma większą szansę nauczenia się odkrywania od kapłana?

Permalink

Umiejętności są losowe, ale w zależności od klasy szansa na pewne umiejki jest większa, a na inne mniejsza. Dotyczy to zarówno klas podstawowych jak i zaawansowanych, a w plikach gry są tabele ukazujące to.


Permalink

Dzięki :) Wiadomo może w którym pliku dokładnie?

Permalink

Niestety jest to w pliku exe. Trzeba by szukać. A to jest ciężkie do znalezienia. Bo nie wiemy jakich liczb szukać.

Permalink

A nie jest to przypadkiem plik table.skill_weights.txt?
Są tam wypisane wszystkie umiejętności oraz klasy z wartościami od 0 do 5...


Permalink

Być może. Sprawdzę. Jednak 0 do 5 to mi wygląda na 0 nie potrafi, 1do 5 to poziomy umiejętności.
Natomiast tak jak w Heroes III to były procenty czyli 2,3,5,7 itp. Sumowało się do 100. Ale tu może jeszcze jest inaczej. Trochę trudno sprawdzić ale jakoś może się da.