Imperium

Behemoth`s Lair

Życie rodzinne mieszkańców świata Might & Magic

Permalink

W tym temacie chciałbym usłyszeć opinie i pytania użytkowników forum na temat życia rodzinnego mieszkańców świata Hommm.

Na początek
Gdzieś ktoś pytał jak rozmnażają się Geniusze.
Moim zdaniem kobieta Geniusz spotykając się z innym Geniuszem tworzy magiczny wir z swoich nóg który pobiera matryce energii materii z którą się spotyka i w ten sposób wchłania w swoje ciało. Następnie wydala punkt świetlny (jajo) które otacza bąblem magicznym tam formuję się dziecko. Powstaję mały Geniusz który rośnie zgodnie z tempem nabierania przez niego wiedzy stając się dorosłym Geniuszem (wyjaśnienie: materie mógłby pobrać z powietrza i od razu urosnąć ale nie miałby wtedy wiedzy dorosłego, a rodzinna Geniuszy byłaby dość dziwna).

A teraz jeszcze inny przykład
Meduza.
Moim zdaniem mimo wężowej budowy, Meduzy jako że są wszystkie kobietami to są to Obojnaki i rozmnażają się krzyżowo podobnie jak ślimaki. Tyle że składają podobnie jak węże jaja. Tutaj nadmienię że piersi u meduz mogą nie pełnić żadnej roli w wykarmieniu potomstwa tylko jakąś inną jako gruczoły oraz środek przyciągania wzroku ludzi i innych humanoidów którzy łatwiej przez to ulegają skamienieniu.
Harpia
Według mnie Harpie żyją podobnie jak kury, czyli posiadają nielicznych samców (koguty) które nie spotyka się w walce tylko w gniazdach, oraz liczne samice walczące o przetrwanie stadka. Oczywiście w gniazdach składane są jaja.

To tyle na razie.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Opis miast pod względem życia rodzinnego
Zamek
1. Pikinier, Halabardier
Jest człowiekiem. Więc jest tak jak u ludzi z czasów Średniowiecza. Ludzie się poznają i żenią mają dzieci i je wychowują. Wszystko normalnie.
2. Łucznik, Kusznik
Ludzie o dobrym wzroku i opanowaniu
3. Gryf, Gryf Królewski
Istota o podobnym zachowaniu do Orła. Zakłada gniazda w parach i karmi pisklęta. Cześć lwia to prawdopodobnie tylko pokryta puchem cześć ciała. Gryfom wykrada się jaja, po czym pisklęta trenuje się w walce.
4. Zbrojny, Krzyżowiec
Ludzie o pewnych siłach ducha, czyniących z nich niepokonanych wojowników, mocarzy potrafiących poruszać się w ciężkiej zbroi.
Ludzie tacy przeszli szkolenie więzów z matką ziemią czyniące z nich niepokonanych na ziemi. Są jak Achilles, odporni na ciosy i dopiero po oderwaniu z ziemi giną. Zbroja ma więc ich przygniatać do ziemi, nie zaś być obronną przed i tak silniejszym wrogiem.
5. Mnich, Kapłan
Ludzie mający dostęp do magicznej energii to znaczy broni plazmowej. Prawdopodobnie ludzie o dużej mocy ducha, w wypadku Kapłanów to już nawet nie ludzie lecz duchy światła czyli dusze ludzkie pozostałe na ziemi w celu ochrony ludzkości.
6. Kawalerzysta, Czempion
Krzyżowcy na koniach. Prawdopodobnie posiadają jakiś generator (w postaci tarczy) tworzący barierę magiczną która odpycha przeciwników. Ponadto grafika na której konie mają metaliczną dolną stronę kopyt świadczy o tym że konie te są androidami przystosowanymi do poruszania się w ciężkim terenie.
7. Anioł, Archanioł
Anioły to ludzie Olbrzymy używający mechanicznych skrzydeł jako drogi ukierunkowania lewitacji jaką wytwarzają ich pasy. Ponadto posiadają miecz którym potrafią bardzo szybko atakować dzięki możliwości naginania praw czasu czyli poruszania się na znaczne odległości w ułamkach sekund.
Archanioły z kolei są Olbrzymami którzy przeszli szkolenie w wiedzy duchowej umożliwiającej im kontakt z duszą umierającą i przekonywanie jej do powrotu do ciała. Oczywiście Archanioły aby to zrobić używają do wskrzeszenia urządzeń które odwracają entropie cofając czas w miejscu poległego ciała. Wskrzeszanie udaję się dzięki bardzo szybkiej działalności Archaniołów potrafiących zrobić to zanim wróg dostanie się do ciał sojuszników.
Jeśli chodzi o życie rodzinne Aniołów. To według mojej teorii Anioły rodzą się na statkach kosmicznych w podobny sposób co ludzie (ciąża). Tam przebywają jakiś czas nim podrosną. Potem jako dzieci wysyła się ich do kolonii unoszących się w chmurach. Tam otrzymują skrzydła i uczą się latać. Kiedy dorosną otrzymują broń i szkolą się pomagając ludziom. Po wielu latach szkoli się ich również w nauce ducha i wtedy stają się Archaniołami.


Permalink

Ad. 7
Również sądzę, że anioły i archanioły to w pewnym sensie olbrzymy, ale z jedną różnicą. To kosmici kontrolujący osiedla ludzi, którzy wysyłają swoje oddziały pod pretekstem pomocy, a tak naprawdę to lud lubiący wojnę jak nic innego na świecie. Co więcej, to były olbrzymy do czasu, kiedy czarodzieje ich nie skrzyżowali z gryfami. Jak sądzisz, dlaczego w bastionach gryfów są pilnowane? Wydaje mi się, że nie przepadają za odmieńcami, stąd więzienie tych, którzy dali się złapać. Co do mieczy, zgadzam się z Tobą całkowicie. Z cofaniem czasu podczas wskrzeszania, jednak uważam, że jeśli taki stan miałby się sprawdzić, to czarnoksiężnicy z Nighonu także mieli by podobny sprzęt, a może nawet lepszy. Jakie jest Twoje zdanie?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 30.03.2012, Ostatnio modyfikował: Architectus

Permalink

To że Anioły się lubują w wojnie to założyć można, choć trzeba by mieć ogląd na to co robią w kosmosie.
Z tymi Gryfami to może masz rację. Choć osobiście to dziwne mi się wydaję chęć bycia takim odmieńcem w mieście typowo ludzkim. Ale to tylko moje zdanie.
Może Anioły powstają z jajek ?
Odnośnie wskrzeszania to Czarnoksiężnicy z Nighonu posiadają coś takiego, a przynajmniej Alamar i Jeddite posiadają specjalizację w Wskrzeszaniu.


Permalink

Bastion
1. Centaur
Centaury rozmnażają się podobnie jak konie. Ich życie rodzinne jest dość trudne do ustalenia zważywszy na ich również ludzkiej naturze. Po H IV można sądzić że żyją w plemionach rządzonych przez mężczyzn. Kobiety jednak powinny mieć ważną pozycję podobnie jak klacze u koni.
2. Krasnoludy
Krasnoludy są podobne do ludzi tylko bardziej przysadziste. Według mojej teorii kiedyś mieli co najmniej wzrost ludzi ale grawitacja zmniejszyła ich rozmiar zwiększając gęstość ciała. Krasnoludy starzeją się podobnie jak ludzie, ale wolniej więc żyją po parę set lat. Stąd też ich upodobanie do skarbów mających im zapewnić byt na długie lata starości.
3. Elf
Elfy to ludzie o wyłączonym czynniku starzenia. Prawdopodobnie elfy więc podobnie jak ptaki żyją wiecznie młode aż do osiągnięcia stosownego wieku czyli kilka set lat po którym na dniach umierają. Elfy mając cechy ptasie są znacznie wierniejsi niż ludzie i żyją z jednym partnerem przez całe życie. Nie potrzebują do tego ślubu. Elfy żyją dość długo więc nie potrzebują posiadać zbyt wielu dzieci.
4. Pegaz
Pegazy to uskrzydlone konie. Według mojej teorii kości Pegaza mają metaliczne wnętrze co daję im możliwość lewitacji. Po za tym wpływa to na magię, osłabiając jej moc. Na pegazie siedzi elfka co dodatkowo zwiększa ich siłę.
5. Drzewiec
Drzewce to roślinnohumanoidy. Ciężko stwierdzić czym są. Wygląda na to że są to humanoidalne patyczaki o ciężkim pancerzu. Posiadają niezwykle duże właściwości regeneracyjne dzięki czemu potrafią ciągle łamać swoje pazury które wbite w przeciwnika zatrzymują go w miejscu.
6. Jednorożce
Jednorożce to magiczne konie. Są to istoty o przedziwnej niezbadanej mocy podobnie jak Baśniowe Smoki. Mocy czyniącej z nich niepokonanych na polu walki. Jednorożce potrafią uwalniać tą moc w swoim rogu rozświetlając go tak że ten oślepia przeciwnika.
7. Zielony i Złoty Smok
Smoki te to gady o czym świadczy dominacja płci żeńskiej (Królowa Złotych Smoków). Smoki wytwarzają z żołądka gazy dzięki którym mogą zionąć ogniem. Smoki posiadają też podobne jak Pegazy kości co daję im właściwości antymagiczne. Smoki jednak swoją odporność na magie dziedziczą co czyni ich odpornymi na czary którymi chciano zabić ich przodków. W ten sposób Złote Smoki mocniej atakowane są bardziej odporne na czary.
Smoki żywią się kryształami które są specyficzną mieszanką cukrów i apetyczną przekonską dla nich.
Tutaj jeszcze wrócę do Aniołów. Otóż te potrzebują diamentów jako że te służą im jako pancerz do zbroi.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 30.03.2012, Ostatnio modyfikował: Vendral

Permalink

Vendral

4. Zbrojny, Krzyżowiec
Ludzie o pewnych siłach ducha, czyniących z nich niepokonanych wojowników, mocarzy potrafiących poruszać się w ciężkiej zbroi.
Ludzie tacy przeszli szkolenie więzów z matką ziemią czyniące z nich niepokonanych na ziemi. Są jak Achilles, odporni na ciosy i dopiero po oderwaniu z ziemi giną. Zbroja ma więc ich przygniatać do ziemi, nie zaś być obronną przed i tak silniejszym wrogiem.

Wszystko ładnie, ale jakbyś wyjaśnił nazwę "krzyżowiec"? Mnie się to jednoznacznie kojarzy chrześcijaństwem i wyprawami krzyżowymi. Ale co ci wojownicy ze świata M&M mają wspólnego z krzyżem? Zawsze mnie to zastanawiało.


Permalink

Vendral

6. Kawalerzysta, Czempion
Krzyżowcy na koniach. Prawdopodobnie posiadają jakiś generator (w postaci tarczy) tworzący barierę magiczną która odpycha przeciwników. Ponadto grafika na której konie mają metaliczną dolną stronę kopyt świadczy o tym że konie te są androidami przystosowanymi do poruszania się w ciężkim terenie.

My na tę metaliczną dolną połowę kopyt mówimy podkowa.


Permalink

Rozmyło ci się to życie rodzinne i wyszły dywagacje na nie wiadomo do końca jaki temat :P

A teraz parę uwag (pomijam te informacje, które są dość... mocno mitologizowane...):

Vendral

2. Łucznik, Kusznik
Ludzie o dobrym wzroku i opanowaniu

Podobnie jak kolejne: jeśli jest to determinant łączenia się w pary, to trąci mi to eugeniką :P

Anioły to ludzie Olbrzymy używający mechanicznych skrzydeł jako drogi ukierunkowania lewitacji jaką wytwarzają ich pasy.

Co prawda twórcy HoMM mówili, że gdybyśmy wiedzieli, kim są tak naprawdę anioły, to byśmy nie uwierzyli, ale nie sądzę, by mieli na myśli akurat to... :P Już lepszy trop dał Architectus.

2. Krasnoludy
Krasnoludy są podobne do ludzi tylko bardziej przysadziste. Według mojej teorii kiedyś mieli co najmniej wzrost ludzi ale grawitacja zmniejszyła ich rozmiar zwiększając gęstość ciała.

To nie tylko Twoja teoria. Któraś z części M&M rzucała światło na tę sprawę i właśnie argumentowano to w ten sposób (Avonu, help? ;)).

Elfy mając cechy ptasie (...)

Erm? WTF?

Według mojej teorii kości Pegaza mają metaliczne wnętrze co daję im możliwość lewitacji.

Podsumowując: albo Pegaz działa na zasadzie magnetycznej antygrawitacji (gdzie są emitery pola magnetycznego? Przymocowane do nich by je najprawdopodobniej za nic nie uniosło w powietrze, za to mogłoby rozsadzić przy złej polaryzacji) ALBO mają kości z czegoś wyjątkowo lekkiego (aluminium na pewno nie), co wspomaga pracę skrzydeł. Tak, czy inaczej - nie chce mi się w to wierzyć.

Czasem po prostu łatwiej i lepiej jest coś uzasadnić magią.

(Drzewce) Ciężko stwierdzić czym są.

Zanimowanymi drzewami. Hello.

Smoki wytwarzają z żołądka gazy dzięki którym mogą zionąć ogniem.

W tym wypadku: prędzej rzygają kwasem. W Acid Cave kiedyś o tym pisano.

Smoki żywią się kryształami które są specyficzną mieszanką cukrów i apetyczną przekonską dla nich.

Jaś i Małgosia normalnie... Jeśli faktycznie kryształ jest taką mieszanką cukrów, to budynki powinny się rozpuszczać w pierwszym deszczu. Znów prostszy argument: smoki, jak każdy przedstawiciel tego gatunku, są pazerne. Elfy im składają daninę ze złota i kryształów, obłaskawiając je w ten sposób.

Agon

Wszystko ładnie, ale jakbyś wyjaśnił nazwę "krzyżowiec"? Mnie się to jednoznacznie kojarzy chrześcijaństwem i wyprawami krzyżowymi. Ale co ci wojownicy ze świata M&M mają wspólnego z krzyżem? Zawsze mnie to zastanawiało.

Wytłumaczenie jest dość proste: krucjaty wzięły swą nazwę od tego, że dokonywano wypraw w imię krzyża. Krzyż tutaj miał głębszą symbolikę dla tych ludzi i prawdopodobnie czystym przypadkiem jest wykorzystanie symboliki krzyża tak na Enroth, Antagarichu, Jadame i Axeoth. Zresztą, modyfikacje symbolu (np. słoneczny krzyż) w Ashanie pokazują pewną dowolność tego symbolu w obrębie konkretnej idei. Krzyż prawdopodobnie miał mieć tutaj znaczenie, cytując Samaela, as above, so below - połączenia ziemi z niebem. Ziemia oznacza pierwiastek ludzki (czy w ogóle narodzony na którymś z kontynentów), a niebo - tak aniołów-kosmitów (wysłanników/konstrukty Starożytnych), jak i może oznaczać również "in your face" w stosunku do Kreegan. Wtedy miałbyś logiczne uzasadnienie obecności krzyża w grze (pomijam oczywiście kwestię czytelności kulturowej, której idea pewnie przyświecała twórcom podczas projektowania symboliki).


Permalink

Vendral

Ponadto grafika na której konie mają metaliczną dolną stronę kopyt świadczy o tym że konie te są androidami przystosowanymi do poruszania się w ciężkim terenie.

Tak, to androidy! Zwróćmy uwagę na odgłosy wydawane podczas poruszania się. Nie przypominają dźwięków naturalnego sapania, czy to jeźdźca, czy to konia. Wierzchowce mają premię do ruchu na zielonych łąkach. Przypuszczam, że na innych terenach brud i kurzawa wchodziłyby w łączenia, stąd sprzyjająca ziemia pokryta w całości trawą.

To że Anioły się lubują w wojnie to założyć można, choć trzeba by mieć ogląd na to co robią w kosmosie.

Podczas rozpoczęcia współpracy z Katarzyną Ironfist, czekały na sir Christiana w mieście Fair Feather, o dziwo, otoczonym z każdej strony wrogimi garnizonami. Ten wybór nie był przypadkowy, nie mogli wybrać lepszego miejsca na pojedynki. Odbijają planety spod władzy Kreegan? Jeżeli oczywiście nadal tam są i nie zostały uwięzione na Antagarichu na stałe oraz krzyżówki tych olbrzymów z gryfami nie pozostały ostatnimi egzemplarzami, co tyczy się następnego Twojego pytania.

Może Anioły powstają z jajek?

To całkiem prawdopodobne. Zważmy, że przy upadaniu tracą pióra, więc skrzydła raczej nie są uzbrojeniem. Problem sprawia artefakt Skrzydła Anioła. Czy to konstrukcja ludzkich rzemieślników, a może pasożyt przymocowany do szelek, który wrasta w ciało noszącego i współgra z ruchami jego mięśni?

Ad. 6’
Mam pytanie związane z ich życiem rodzinnym. Czy u jednorożców rogi są elementem prestiżu? Im większy posiada osobnik, tym bardziej go szanują, podobnie jak ku ssaków noszących poroża, typu jeleń?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.03.2012, Ostatnio modyfikował: Architectus

Permalink

Agon

Wszystko ładnie, ale jakbyś wyjaśnił nazwę "krzyżowiec"?

W którymś Warhammerze był tytuł z nazwą Crusaders więc wydaję się że Amerykanie uznają za Krzyżowców ludzi wojowników napuszczonych w świętej misji przeciwko niewiernym. I nie jest to nazwa zarezerwowana tylko dla chrześcijan.

Tabris

My na tę metaliczną dolną połowę kopyt mówimy podkowa.

Chodziło mi o Goleń która jest srebrna, nie o kopyto.

Grododzierżca Field

Podobnie jak kolejne: jeśli jest to determinant łączenia się w pary, to trąci mi to eugeniką

Tutaj miałem na myśli ich pracę/funkcję. Życie rodzinne nie różni się od Pikinierów więc ominąłem.

Grododzierżca Field

Co prawda twórcy HoMM mówili, że gdybyśmy wiedzieli, kim są tak naprawdę anioły, to byśmy nie uwierzyli, ale nie sądzę, by mieli na myśli akurat to... Już lepszy trop dał Architectus.

Moim zdaniem trop jest dobry ze względu na artefakt skrzydła anioła który przypomina właśnie takie mechaniczne skrzydła tylko tyle że zdjęte z Anioła.

Vendral

Elfy mając cechy ptasie

Chodzi tu o geny ptasie. Dokładnie o ptasi gen dośmiertelnej młodości. Elfy w moim założeniu to ludzie po takich modyfikacjach. Ubocznym skutkiem genów ptasich miało być też wierność jednemu partnerowi.

Grododzierżca Field

Podsumowując: albo Pegaz działa na zasadzie magnetycznej antygrawitacji (gdzie są emitery pola magnetycznego? Przymocowane do nich by je najprawdopodobniej za nic nie uniosło w powietrze, za to mogłoby rozsadzić przy złej polaryzacji) ALBO mają kości z czegoś wyjątkowo lekkiego (aluminium na pewno nie), co wspomaga pracę skrzydeł. Tak, czy inaczej - nie chce mi się w to wierzyć.

Chodziło mi o kości zbudowane tak jak metal z filmu Avatar czyli mogące unosić się nad ziemią zawisając w powietrzu. Kości unosiły by ciało, a skrzydła popychały do przodu podobnie jak u helikoptera. Oczywiście wytłumaczenie magią jest też dość dobre.

Grododzierżca Field

W tym wypadku: prędzej rzygają kwasem. W Acid Cave kiedyś o tym pisano.

Może to być.

Grododzierżca Field

Jeśli faktycznie kryształ jest taką mieszanką cukrów, to budynki powinny się rozpuszczać w pierwszym deszczu. Znów prostszy argument: smoki, jak każdy przedstawiciel tego gatunku, są pazerne. Elfy im składają daninę ze złota i kryształów, obłaskawiając je w ten sposób.

W Homm może i występują kryształy normalne, ale również i te cukrowe. Opieram to na jednostce Behemot której kryształy potrzebne są chyba tylko właśnie jako pożywienie.

Architectus

Podczas rozpoczęcia współpracy z Katarzyną Ironfist, czekały na sir Christiana w mieście Fair Feather, o dziwo, otoczonym z każdej strony wrogimi garnizonami. Ten wybór nie był przypadkowy, nie mogli wybrać lepszego miejsca na pojedynki. Odbijają planety spod władzy Kreegan? Jeżeli oczywiście nadal tam są i nie zostały uwięzione na Antagarichu na stałe oraz krzyżówki tych olbrzymów z gryfami nie pozostały ostatnimi egzemplarzami, co tyczy się następnego Twojego pytania.

Moim zdaniem Anioły nie są aż tak wielkimi zwolennikami wojen. W końcu zamiast broni promiennej (lasera) używają miecza co świadczy o tym że chcą mieć całkowitą kontrolę nad tym kogo zabiją. Po za tym walka mieczem stawia ich jako uczestników naocznych walki, co uwrażliwia na niedole wojenną. Gdyby atakowali z niebios w ogóle by nie ruszała ich śmierć ludzka podobnie jak pilotów amerykańskich samolotów. Jeszcze do tego te ich pomaganie tylko przy obronie. Hmmm, jednak może źle ocenia się Anioła na pierwszy rzut oka.

Architectus

Czy u jednorożców rogi są elementem prestiżu? Im większy posiada osobnik, tym bardziej go szanują, podobnie jak ku ssaków noszących poroża, typu jeleń?

Jest to możliwe. Aczkolwiek w kampanii H III o spornych ziemiach była mowa że Jednorożce rozmawiają z drzewami. Więc te magiczne istoty mogą być bardziej inteligentne niż jelenie. Hmmm, ciężkie pytanie.


Permalink

Forteca
1. Gremlin
Gremliny to służba magów, zajmują się więc brudną robotą w mieście magów. Chociaż wyjątkowo mogą też obdarowywać dzieci magów prezentami (Gremlinołaje) zakupionymi przez dorosłych magów. Gremliny nie wiadomo jak się rozmnażają. Prawdopodobnie przychodzą na świat z jajek i dość szybko dojrzewają. Gremliny są też prawdopodobnie bardziej uczłowieczoną wersją Goblina. Są podobnie jak Gobliny zielone co wskazuję na dużą ilość związków ropopochodnych w ciele. Nie wiadomo jak się też żywią. Jeśli podobnie jak Gobliny mają zieloną glutowatą krew. To być może podobnie jak oni są życiem opartym o nieco inne związki węgla niż zwyczajne zwierzęta. Co też może powodować to że żywią się byle czym, nawet ropą naftową (wcinają świeczki).
2. Gargulec
Gargulce to ożywione podobnie jak żywiołaki kamienne posągi. O ile samo wyrzeźbienie Gargulca wydaję się łatwe. To ciężko powiedzieć co czyni Gargulce istotą która płynnie porusza się i atakuję. Prawdopodobnie orgyginalne Gargulce były potworami Czarnoksiężników którym udało się skraść umysł a następnie w magicznej/świetlnej postaci wprowadzić do posągu Gargulca. Oczywiście kolejne Gargulce są kopiami tych pierwszych.
3. Golem
Golemy tworzy się tak jak Gargulce z tym że z innych materiałów oraz ich umysł jest kopią umysłu żołnierza, prawdopodobnie zbrojnego. Materiały tworzące Golemy mają ponadto właściwości antymagiczne.
4. Mag
Magowie posiadają magiczną laskę czyli kij potrafiący wydobywać z ziemi energie elektryczną służącą do emisji kryształu na szczycie laski, ten emituję zabójczy laser.
Magowie jako nowoczesne społeczeństwo posiadają bardzo rozmaite rodzinny od jednego dziecka do nawet kilkudziesięciu dzieci. Dzieci chodzą do akademii magicznej będąc wyręczany z wielu prac przez Gremliny i Golemy. Toteż ich głównym celem jest nauka która jest kluczem do poznania rzeczy pozornie nieosiągalnych - zwanych magią.
5. Dżin
O nim pisałem w pierwszym poście tematu pisząc o Geniuszu.
6. Naga
Nagi to pół-kobiety pół-węże. Ich siłą jest olbrzymi rozmiar (takto są słabe). Nagi albo są jak Meduzy obojniakami, albo są istotami zbudowanymi z kamienia podobnie jak Gargulce. Tak czy owak magowie znają się na przeszczepach, gdyż 3 para ramion u ulepszonej Nagi nie wydaję się czymś naturalnym. Zresztą wiele by wskazywało że nawet nieulepszona ma tylko jedną parę ramion, a drugą otrzymuję do walki. Naga jest prawdopodobnie stałocieplna.
7. Gigant, Tytan
Gigant posiada hełm uodporniający go na czary umysłu. Posiada również miecz pod napięciem którym zadaje obrażenia. Tytan potrafi ponadto wykorzystać cechę miecza jaką jest wyrzucanie wiązki energii z miecza.
Jeśli chodzi o życie rodzinne to Giganci są spokrewnieni z Aniołami (na podstawie wyglądu z MM), co przypuszczalnie świadczy iż Anioły rosną przez całe życie, i jako starsze odchodzą w kosmos. Mogą jednak powracać poprzez teleporty w świątyni obłoków. Powracają jako Giganci lub Tytani, kosmos sprawia że łatwiej rosną, a ich cera staję się bladą.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 31.03.2012, Ostatnio modyfikował: Vendral

Permalink

Inferno
1. Chochlik
Chochliki to dziwny demon, przybłęda z innego świata. Słabawa istota.
I tu wyjaśnię czym jest demon. Demon to istota powstała z stworzenia ogarniętego demoniczną mutacją która sprawiła iż istota ta jest odporna na ból zadawany przez ogień, i potrafi pochłaniać energie cieplną z ognia. Czuje się więc dobrze w otoczeniu wulkanów. Poza bazą traci siłę. Na dodatek to najczęściej klon co obniża jego chęć przetrwania (degeneracja genetyczna). W efekcie demony poza bazą są słabe.
Chowańce potrafią kraść manę wrogiemu bohaterowi. Nie wiadomo jak to robią. Być może mają jakieś właściwości destabilizujące moc magiczną. W końcu magia demonów jest chaotyczna i wypacza rzeczywistość.
2. Gog
Gogi posiadają na wyposażeniu kule z materiałem łatwopalnym ten tworzy kule ognia którym miotają. Magogi posiadają ulepszone kule które ponadto wybuchają.
Gogi i Magogi to Kreegańscy wojownicy bez skrzydeł i podobnie jak Chochliki powstają poprzez klonowanie w bazie Demonów. W wypadku Gogów rekrutacja jest nie duża z powodu ciągłych wewnętrznych waśni kończących się bratobójczymi walkami.
3. Piekielny Ogar, Cerber
Piekielne ogary to wilki używane przez Gobliny które przeszły demoniczną mutację. W wypadku Cerbera jest to również dołączenie 2 dodatkowych głów. Poza pierwszymi pozostałe powstają poprzez klonowanie.
Pojawienie się Cerberów nim Kreeganie spotkali się z Goblinami świadczy o tym że są one tworem zaczerpniętym z innego świata wyniszczanego przez demony.
4. Demon
Demony to kolejna mutacyjna istota z bazy Kreegan. Powstaje poprzez klonowanie.
5. Czart
Czarty to elfy skrzyżowani z kreeganami. Posiadają rogi w celach komunikacji (telepatia) przez co potrafią świetnie koordynować działania demonicznej hordy. Czarty znają się na magii demonów która potrafi przyzywać je z energii życiowej innych istot. Czarty prawdopodobnie powstały już wcześniej, przed inwazją Kreegan. I zostały zawezwane przez nadzorujących Kreegan Diabły do pomocy.
6. Ifryt
Ifryty to duchy ognia. Powstają być może z magów pałających się magią ognia za życia, których dusza odeszła do wymiaru ognia stając się Ifrytem. Ifryty wydostawszy się z wymiaru żywiołów są istotami pochłaniającymi ogień oraz magiczną miksturę rozjaśniającą umysł sporządzoną z złota (ich narkotyk). Prawdopodobnie Diabły obiecując im wiele złota przekonały ich do dołączenia do siebie. Od tamtej pory Ifryty zyskały rogi służące do komunikacji się z dowództwem demonów.
7. Diabeł
Diabły to Anioły które pod wodzą Kreatorów odeszły od własnej społeczności po to aby stworzyć własne imperium. W tym celu nie wahały się przed niczym. Zmodyfikowały swoje ciała demoniczną mutacją i stworzyły odejście od tradycyjnego rozmnażania i klonowanie siebie. Klonowanie ujawniło szereg degeneracyjnych skłonności które uczyniły z nich złowrogie istoty. Diabły szczególną radość czerpały z nieszczęścia wrogich istot. Do tego stopnia iż po mimo zaawansowanej technologii jaką była teleportacja oparta na manipulacji przestrzeni Diabły nie zrezygnowały z osobistego wykonywania wyroków na swoich przeciwnikach. Dlatego też Diabły atakują kosą.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.03.2012, Ostatnio modyfikował: Vendral

Permalink

Nekropolia
1. Szkielet
Szkielety powstają po tym jak Nekromanta uzyska umysł poległego żołnierza i dołączy w postaci czaszki do swojego berła. Nekromanta kopiuje umysł w kolejne szkielety ożywiając je podobnie jak mag żywiołaki czy golemy. Różnica polega na tym że wszystkie kopie są kontrolowane z berła, w sieci która łączy je tworząc olbrzymią armię gotową wykonać każde zadanie zlecone przez nekromantę. Berło ma też moc kuli magicznej jest więc urządzeniem które potrafi same podejmować podrzędne decyzje znacznie ułatwiając zarządzanie szkieletami.
Tutaj wyjaśnię czym jest nieumarły. Nieumarły to istota podobnie jak żywiołak nieorganiczna, a więc zbyt mechaniczna aby odczuwać emocję czyli zabiegi magii umysłu. Nieumarły to też istota której ciało zgodnie z prawami natury powinno się nie ruszać, a jednak dalej się rusza.
2. Zombi
Zombi powstają podobnie jak Szkielety z tym że mają jeszcze resztki ciała które sprawiają iż ich animacja wymaga znacznie większego nakładu energii. W terenie ciężko znaleźć wymaganą ilość mocy. Ale w nekropolii słupy energetyczne zasilają urządzenia Nekromanty w odpowiednią ilość energii aby animować Zombii. Zombii są o tyle przydatne o ile roznoszą zarazę na przeciwnika ułatwiając pozyskanie jego ciała dla utworzenia Szkieletu.
3. Upiór
Upiory to szczątki dusz poległych ludzi. Nekromanta tworzy je przez usiłowanie zatrzymania procesu oddzielenia duszy od ciała. Zatrzymuje tylko umysł, a dokładnie to co nie jest potrzebne poległemu do przebywania w zaświatach. Te nie potrzebne szczątki to złowrogie cechy osobowości zatrzymujące poległego na ziemi. Taki umysł pragnący tylko energii aby dalej przetrwać potrafi na rzecz nekromanty wykonywać ataki, a nawet wyssać potrzebną mu energie w postaci many.
4. Wampir
Wampiry to elfy które poprzez zabiegi nekromantów straciły duszę stając się podobnie jak zjawy istotami o złowrogiej osobowości pragnącej przetrwać. Wampiry mając do tego zachowany w całości umysł są znacznie inteligentniejsze od zjaw. Wampiry aby ten umysł mógł dobrze funkcjonować potrzebują ciała. Dlatego potrafią wchodzić w ciała martwych wrogów i je opanowywać co odtwarza ich szeregi podczas walki. Ich umysł przy tym jest podtrzymywany przez urządzenia o wyglądzie nietoperza. Urządzenia te służą im również jako teleportery.
5. Lisz
Lisze to umysły poległych magów zatrzymane w czasie. Owe zatrzymanie sprawia iż ich szkielety zatrzymują entropię i animują kości, zatrzymanie te to magia która czyni z lisza wytrzymałą jednostkę na uszkodzenia. Lisz ponadto jest wspomagany urządzeniami takimi jak szklane oczy pozwalające świetnie celować laską która poprzez gorąc namnaża złowrogą miksturę parzącą i zatruwającą wroga. U Arcyliszy mikstura wybucha tworząc chmurę.
6. Upiorny Rycerz
Upiorni Rycerze to posłannicy śmierci. Istoty służące Nekromantom z polecenia Bóstwa Śmierci. Ich postać nie jest tak ważna, jak to iż roztaczają wokół siebie aurę magii mroku która przeklina wrogów, a nadto używają jej do zadania śmiertelnych ciosów zwanych uderzeniem śmierci. Ich natura jest niezgłębiona.
7. Kościany Smok, Upiorny Smok
Kościany Smok to szkielet smoka animowany przez Nekromantę. Oczywiście nie jest to łatwe, ze względu na właściwości antymagiczne Smoków, kiedy jednak się uda twardość kości smoczych czyni z tej istoty potężne wsparcie dla Nekromanty. W końcu cała moc Smoka kryję się w ich kościach.
Większym wsparciem może być już tylko Dusza Smoka uwięziona chęcią zachowania własnego ego. Taka istota opętana przez Nekromantę jako duch walczy dla niego. Jej dotyk zabiera witalność z wrogów postarzając ofiarę.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.04.2012, Ostatnio modyfikował: Vendral

Permalink

Loch
1. Troglodyta
Troglodyci to płazy które żyją w podziemiach. Pozbawione wzroku odnajdują drogę za pomocą odbierania wibracji a więc dobrego słuchu. Troglodyci nie tworzą stałych związków i ciężko rozróżnić u nich płeć. Samice składają skrzek gdzie wykluwa się bardzo wiele młodych. Tylko część z nich uda się przeżyć do dorosłego życia. Bohaterowie Troglodyci tworzą dla siebie magiczne artefakty zastępujące oczy, przydatne w celach opanowania całkowitego magii. Zwykli Troglodyci to górnicy w armii Czarnoksiężników.
2. Harpia
Omówione w pierwszym poście.
3. Złe Oko
To mutant wyhodowany przez Czarnoksiężników. Złe Oko powstało z badać nad cechami odpowiedzialnymi za mózg istot żywych. Jak się okazało badania te doprowadziły do powstania istoty o mocy zdolnej wytwarzać energie na odległość, a dokładniej wyładowanie tejże energii.
4. Meduza
Tutaj dodam że skamienienie oparte jest być może o zamrażanie powietrza, które w postaci czegoś jak kamień tworzy skorupę zatrzymującą wroga.
5. Minotaur
Minotaur to pół-człowiek pół-byk. Minotaury posiadają w społeczności kulturę oparta o siłę samców byków, i opiekujących się potomstwem matek krów (w H IV to się zmieniło). Najsilniejszą jednak tradycją Minotaurów jest budowa labiryntu jako testu dla młodego Minotaura w odnalezieniu się w podziemiach. Kiedy Minotaur przedzie test labiryntu to znaczy że jest już dorosły.
6. Mantikora
Mantikora to lew o ogonie skorpiona i skrzydłach nietoperza. Bestia ta żyję podobnie jak lwy, a więc w stadach samice i samce osobno. Z tymże to samce są najczęściej brane na tresurę do walki. Mantikora posiada jad czy też raczej kleistą substancję cieknącą z ogona która czasem potrafi zatrzymać przeciwnika.
7. Czerwony, Czarny Smok
Smoki to gady. I podobnie jak krokodyle łącza się w pary tylko dla prokreacji, samice wysiadują jajka z których wylęgają się młode zdane tylko na siebie. Smoki podziemi zioną prawdziwym ogniem gdyż zjadają siarkę która odkłada im się w ślinię i po połączeniu z gazami z żołądka tworzy wybuchową mieszankę.
Smoki podziemi znane są z gromadzenia w jaskiniach wielkich ilości złota jako przynęty na rabusiów chytrych na złoto , których często zjadają. W końcu w podziemiach brakuję pokarmu, i każdy rabuś może być dobry na obiad.


Permalink

Moim zdaniem w tych opisach brakuje paru rzeczy:
- zwyczaje rodzinne,
- posiłki,
- zabawy
i takie tam. Kiedy uzupełnisz opisy o te rzeczy? ;)


Permalink

Vendral

Aczkolwiek w kampanii H III o spornych ziemiach była mowa że Jednorożce rozmawiają z drzewami. Więc te magiczne istoty mogą być bardziej inteligentne niż jelenie.

Zgadzam się co do tego, że jednorożce potrafią myśleć abstrakcyjnie. Zastanowiło mnie tylko, jaka jest grupa cech genetycznych, mile widzianych u danego osobnika. Są dowody na to, że róg jednorożca rośnie do pewnego momentu, na przykład uzyskania dojrzałości? A jeśli nie to, czy gubi go co pewien czas, aby wyrósł nowy na miejscu uszkodzonego lub złamanego?

1. Chochlik

Urodzisko podpowiada, że chochliki są w pewien sposób rodzone. To czasowe, sztuczne, przechowujące manę stwory. Tyle wnioskuję. Dla mnie jest niepojętym, aby hodować je w ogniu jak bułki. Nie do zjedzenia, ale do zajęcia przeciwnika. Zastanawialiście się nad tym?

Nie zrezygnowały z osobistego wykonywania wyroków na swoich przeciwnikach. Dlatego też Diabły atakują kosą.

Myślę, że kosa ma także funkcję straszącą, poprzez skojarzenie łatwości w ścinaniu kłosów pod ostrzem tego narzędzia. Moje pytania brzmią: gdzie podziewają się oryginały i co się stanie, gdy zginą, oraz dlaczego diabły płoną, gdy przegrywają?

Permalink

Irhak

Moim zdaniem w tych opisach brakuje paru rzeczy:
- zwyczaje rodzinne,
- posiłki,
- zabawy
i takie tam. Kiedy uzupełnisz opisy o te rzeczy?

Oj, ciężko będzie. Liczyłem na pomoc jaskiniowców w temacie.
Bo co taki np. Elf miałby jeść będąc uwikłany w wojnę.
Chyba te herbatniki które miał Frodo i Sam z Władcy Pierścieni na drogę?

Architectus

Zastanowiło mnie tylko, jaka jest grupa cech genetycznych, mile widzianych u danego osobnika. Są dowody na to, że róg jednorożca rośnie do pewnego momentu, na przykład uzyskania dojrzałości? A jeśli nie to, czy gubi go co pewien czas, aby wyrósł nowy na miejscu uszkodzonego lub złamanego?

Może tak być

Architectus

Urodzisko podpowiada, że chochliki są w pewien sposób rodzone. To czasowe, sztuczne, przechowujące manę stwory. Tyle wnioskuję. Dla mnie jest niepojętym, aby hodować je w ogniu jak bułki. Nie do zjedzenia, ale do zajęcia przeciwnika. Zastanawialiście się nad tym?

Właściwie magia demonów do przyzwania ich potrzebuję energii życiowej. Czyli Chochliki przynajmniej na początku potrzebują jakiegoś pokarmu do "narodzenia". Potem podtrzymuję ich energie ogień (ciepło). Te całe urodzisko to wylęgarnia lub dziwny twór do przetwarzania energii życiowej w ciała.

Architectus

gdzie podziewają się oryginały i co się stanie, gdy zginą, oraz dlaczego diabły płoną, gdy przegrywają?

Prawdopodobnie oryginały nadal istnieją. Po prostu Diabły to Anioły które tworząc wraz z Kreatorami Imperium zabezpieczyli się technologią w taki sposób że stały się nieśmiertelne. W czasie kiedy Anioły jako Tytani godzili się z śmiercią jako powrotem do Stwórcy (wiecznego szczęścia, nieba), Diabły tworzyły dla siebie nowe ciała (klony) aby przedłużać sobie życie. To ujawniło u nich skłonności degeneracyjne (skaza na duszy, odłączenie od Kreacji). To też spowodowało wymyślenie urządzenia które łączyło ich z bazą w ognistym świecie i odsyłało do piekła w razie obrażeń ciała wprost do nowego ciała. Taka technika sprawiła iż z każdym kolejnym ciałem diabły były coraz mniej witalne, i w efekcie wymyśliły kosę która wbijając się w duszę wroga dawała Diabłom dodatkową energie.
Tutaj ciekawostka. Ich żony które zgodziły się na zmianę w demona obrały inną drogę jaką było pobieranie energii życiowej z seksu. Oczywiście na czas misji poza bazą piekielną gdzie była energia w postaci ognia.
Innym słowem elita demonów była podobnie jak Kreatorzy nieśmiertelną hałastrą cierpiącą na zanik boskiej energii (odżywiającej dusze) i muszącą robić bardzo złe rzeczy aby móc podtrzymać swój plan przejęcia przez demony całego wszechświata.


Permalink

Twierdza
1. Gobliny
Gobliny to rasa żyjących w plemionach stworzeń. Są dosyć liczne gdyż szybko się rozmnażają, co wiąże się z ich budową ciała opartą na nieco innych rozwiązaniach jak u ludzi. Gobliny są więc wstanie zjeść prawie wszystko co jest organiczne lub przynajmniej oparte na ropie naftowej. Nie mają też prawie krwi, i obniżone czucie bólu co sprawia że są brutalne. Gobliny mimo niewielkich rozmiarów są dość szybkie, gdyż ich ciała obdarzone w wydajny system oddechowy podobny do owadów (tchawki) sprawia że potrafią szybko biegać.
2. Wilczy Jeździec
Gobliny potrafią wytresować wielkie Wilki które stają się ich wierzchowcami. Wilki te nie różnią się od przeciętnych Wilków, a więc jedzą mięso i rozwijają się jak ssaki.
3. Ork
Orki to krzyżówka Świnioludzi z Goblinami. Po Goblinach mają zieloną skórę i wytrzymały organizm. Po świnioludziach mają wygląd oraz sposób rozmnażania się taki jak u ssaków. Orki kultywują tradycję rzucania niezwykle lekkim a przy tym ostrym toporkiem którym atakują przeciwnika. Trenują już od najmłodszych lat.
4. Ogr
Ogry to humanoidy o podobnej budowie co Goblin ale wzroście o połowę wyższą niż u człowieka. Ogry są na oko mocno umięśnione, choć w zasadzie raczej ubite. To sprawia że są dosyć wytrzymałe, nie mówiąc już o sile jaka cechuję wszystkie Goblinoidy. Ogr jako Szaman zyskuję również tajemną siłę duchową która znacznie wzmacnia jego siłę i pozwala wpływać na hard ducha również innych jednostek.
5. Rok, Ptak Gromu
Rok to olbrzymi orzeł jest naprawdę bardzo wielki, co czyni go silnym. Jak każdy ptak składa jaja, i wychowuję pisklęta, jest drapieżnikiem jedzącym mięso.
Ptak Gromu to Rok którego szamani od pisklęcia natchnęli magiczną mocą także mogąc ją akumulować mógł ją też wyładowywać podczas walki w postaci małych piorunów.
Od owej mocy pióra Roka stawały się rozświetlone od środka co sprawia iż są złotawego odcieniu.
6. Cyklop
Cyklop to Olbrzym o jednym oku. Cyklopy są wielkie lecz niezbyt inteligentne, dlatego też osiadły na ziemiach barbarzyńców których kultura była podobna. Cyklopy są bardzo skryte rodzinnie, i rzadko dopuszczają do walki u boku barbarzyńskich wodzów ich kobiety.
7. Behemot
Behemot to olbrzymia bestia. Mimo wzrostu 2-krotnie mniejszego od Cyklopa jest od niego silniejsza. Wszystko za sprawą niezwykłej budowy która prawdopodobnie wiąże się z naturą Behemota jako bestii będącej czymś co magowie określiliby jako żywiołak chaosu lub ciała. Behemoty z jednej strony żyją jak bestię takie jak Niedźwiedz, a więc zamieszkują groty i płodzą potomstwo jak ssaki z drugiej zaś strony posiadają nienaturalną budowę opartą o bardzo wytrzymałe polimery czyniące z nich niezniszczalne żywiołaki ciała.


Permalink

Cytadela
1. Gnoll
Gnoll to hienoludzie. Podobnie więc jak hieny żywią się padliną którą znajdują w dżungli. Gnolle posiadają podobnie jak hieny bardzo męskie kobiety które w efekcie mają małe piersi i walczą w walce podobnie jak Mężczyźni. Różnica polega tylko na tym że o ile mężczyźni wybierają życie żołnierza w armii, to kobiety zostają strzegąc wioskę.
2. Jaszczuroczłek
Jaszczurludzie to humanoidalne ssaki spokrewnione z delfinami, a dokładniej z prawaleniami. W efekcie Kobiety mają piersi. U Jaszczurludzi wyraźnie widać podział społeczny na mężczyzn którzy jako łucznicy walczą w armii oraz na kobiety które jaką wiedzmy zajmują się domem będąc uzdrowicielkami.
3. Ważka
Ważka to bardzo szybki stwór o ciele gada i skrzydłach owada. Ważka posiada jad który nie jest aż tak groźny dla życia, lecz ból który wywołuję ma właściwości zdejmujące pozytywną magię z ukoszonego wroga. Smocza ważka to ważka która posiada duży zapas jadu, aż tak duży iż jad ten potrafi realnie osłabić wroga.
Ważki żyją w dziuplach drzew podobnie jak ptaki, i tam też składają jaja z których powstają nieuskrzydlone larwy. Te po paru miesiącach zyskują skrzydła i jad będąc karmione mięsem.
4. Bazyliszek
Bazyliszek to wielki gad o sześciu nogach. Jego sześcionożność oraz niezwykła zdolność rozpryskiwania śliny o właściwościach zmieniających powietrze w glutowatą substację unieruchamiającą obślinionego wroga świadczą o jego pochodzeniu jako projekt czarnoksiężnika. Oczywiście dawno już zdziczały i żyjący jako normalna bestia składająca jaja i opiekująca się gniazdem. Wyległe Bazyliszki radzą sobie same podobnie jak każde gady.
5. Gorgona
Gorgona to cyborg produkowany przez Jaszczurludzi. Nośnik niespokojnych gadzich duchów pragnących energii życiowej. Duchy te potrafią wychodzić z tego Byka kiedy ten nawiąże kontakt wzrokowy z wrogiem i poprzez dotyk śmierci zabrać mu ładunki elektryczne w ciele uśmiercając.
6. Wiwerna
Wiwerna To Gad spokrewniony z Smokami lecz w przeciwieństwie do nich nie posiadający kości o właściwościach antymagicznych. Wiwerna to bestia trenowana do walki, i właśnie ta tresura sprawiła iż wyhodowano lepsze Wiwerny obdarzone kolcem jadowym. Silny jad w kolcach jest w wystarczającej ilości żeby zatruwać na długo wroga. WIwerna jako gad wykluwa się z jaja, tworzy gniazda którymi zajmują się samice dbając o jaja do momentu wyklucia się małych wiwern. Potem malce zdane są na siebie.
7. Hydra
Hydra to olbrzymi Gad o 3 lub w wersji hodowanej do walki 5 głowach. Bestia wielka z dużą ilością głów sprawia spore problemy wrogowi. Hydra podobnie jak gady wykluwa się z jaja, z tym że jej gniazdo jest podwodą w sadzawce. Tam też przychodzą na świat młode hydry, obdarzone przede wszystkim opieką hodowców.


Permalink

Bo co taki np. Elf miałby jeść będąc uwikłany w wojnę.
Chyba te herbatniki które miał Frodo i Sam z Władcy Pierścieni na drogę?

Mylisz, waćpan, bajki. Światy są różne w przypadku Hobbit, czyli tam i spowrotem a Heores of might and Magic III. Nie muszą jeść lembasów i pić specjalnych soczków. Mogą przecież polować w lasach, prawda? ;)

Ich żony które zgodziły się na zmianę w demona obrały inną drogę jaką było pobieranie energii życiowej z seksu.

Pasuje mi to jako opis sukuba. Istnieją jednakże jeszcze inkuby. Co z nimi? :)

EDIT:

Liczyłem na pomoc jaskiniowców w temacie.

A może byś tak jako wzór pokazał chociaż jedną kartę w pełni poprawną i uzupełniona wszystkimi możliwymi danymi? Wtedy byłoby na czym się wzorować i co pisać, bo tak to właściwie i tak wszystko piszesz sam :P


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.04.2012, Ostatnio modyfikował: Irhak