Imperium

Behemoth`s Lair

Czary najmniej pożyteczne

Permalink

Chciałbym opisać kilka czarów, które moim zdaniem są przez was niedoceniane

Aura artefaktów
Podstawowy (Basic): Ujawnia artefakty na mapie
Zaawansowany (Advanced): Dodatkowo ujawnia wrogich bohaterów
Ekspert (Expert): Dodatkowo ujawnia wrogie miasta

Zasoby Ziemi
Podstawowy: Pokazuje zasoby
Zaawansowany: Pokazuje zasoby i kopalnie
Ekspert: Pokazuje zasoby, kopalnie i odkrywa całą mapę (na czas rzucenia w formie bardzo uproszczonej, widać góry i rodzaj terenu, nie widać miast ani bohaterów)

Ściana Ognia
Inferno wskrzesza demony, Nekropolis szkielety. W rzadkich przypadkach, może się okazać, ze neutralne oddziały nie nadążają z zabijaniem naszego mięsa armatniego, które chcielibyśmy przerobić na przydatny nam oddział. Tutaj przychodzi z pomocą magia - Ściana ognia ma najlepszy stosunek zadawania obrażeń naszym własnym oddziałom względem użytej many i nie potrzeba skilla "Wisdom".

Permalink

Chmm w niektórych kwestiach się zgadzam, lecz twój pomysł na użycie ściany ognia jest dla mnie niezbyt przekonujący. Owszem teoretycznie ma sens ale w praktyce szkoda by było zmarnować many a czar najtańszy nie jest a obrażenia też wygórowane nie są. Uważam, że lepiej zmarnować manę na klasyczny piorun :)
Mój typ to już wspominane lustro i antyżywioł wody. Inne antyżywioły mają sens jak już ktoś podał przeciw piorunowi armaggedon implozja...każdy żywioł poza wodą.
Piasków zdarzało mi się używać jednak podobnie jak pułapka - zbyt duża losowość i możliwość po prostu straty many nie przekonują do tych zaklęć ( piaski z H4 - to rozumiem ).
Ofiary rzadko używam ale czar jest dobry i nie mogę powiedzieć że bezużyteczny.
Co do hipnozy to chyba dość była przeanalizowana ;)


Permalink

Bolączką całej sagi jest to, że w każdej z części znajdzie się cała masa ciekawych unikalnych i przydatnych czarów i gdyby one wszystkie znalazły się w jednej księdze mielibyśmy coś wspaniałego.

A co do wspomnianych zaklęć nieprzydatnych to sam ich pomysł nie był zły, a jedynie realizacja.

Permalink

Chmm co do niektórych czarów to na pewno się zgodzę. Dla przykładu gdyby lustro działało skuteczniej, podejrzewam że byłoby jednym z częściej używanych czarów. Jednak co do antyżywiołów to działają one normalnie ale minusem jest możliwość zadania obrażeń po prostu zaklęciem innego żywiołu. Dużo lepszym pomysłem było moim zdaniem rozwiązanie z H4 gdzie wówczas te zaklęcie było przezemnie duuużo częściej używane.
Przy zaklęciach czasowych oponowałbym za nie tylko przedłużaniem czasu ale i wzmacnianiem.
Dla przykładu poza zwykłym spowolnieniem, co 10 mocy spowolnienie byłoby skuteczniejsze o dodatkowy heks. No i czasem zastanawiałem się, czy nie lepiej niektóre zaklęcia pozamieniać poziomami. Oślepienie naprawdę mogłoby być zamienione z tarczą powietrzną...:)


Permalink

Heyer Dal

Ściana Ognia
Inferno wskrzesza demony, Nekropolis szkielety. W rzadkich przypadkach, może się okazać, ze neutralne oddziały nie nadążają z zabijaniem naszego mięsa armatniego, które chcielibyśmy przerobić na przydatny nam oddział. Tutaj przychodzi z pomocą magia - Ściana ognia ma najlepszy stosunek zadawania obrażeń naszym własnym oddziałom względem użytej many i nie potrzeba skilla "Wisdom".

Fundin

Chmm w niektórych kwestiach się zgadzam, lecz twój pomysł na użycie ściany ognia jest dla mnie niezbyt przekonujący. Owszem teoretycznie ma sens ale w praktyce szkoda by było zmarnować many a czar najtańszy nie jest a obrażenia też wygórowane nie są. Uważam, że lepiej zmarnować manę na klasyczny piorun :)

Jeśli już zakładamy, że wykonujemy ten plan to NIE, nie szkoda tak spożytkować many. Przyznam, że sam nigdy nie stosowałem takiej taktyki, ale jeśli ktoś skupia się na tak zwanym "farmieniu" demonów, to czemu nie? :)

A klasyczny piorun nic w tym scenariuszu nie da, ba, wręcz pogorszysz sytuację zabijając wrogów.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 27.08.2013, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Czary przeze mnie rzadko używane lub prawie wcale:
- ochrona przed magią (wszystkie cztery)
- zniszczenie nieumarłych
- hipnoza
- ściana ognia
- usunięcie przeszkody
- zasoby ziemi
- ruchome piaski