Jak powszechnie wiadomo, WoG jest niezbalansowany, niestabilny, nie nadaje się do normalnej gry...
Istnieją w WoGu opcje, dzięki którym możemy łatwo zyskiwać olbrzymie armie, albo łatwo pokonywać armie wroga. Są też takie, które zmieniają grę na tyle, że jest ona nieprzyjazna wobec starych wyjadaczy i zmienia się niejako na gorsze.
WoG jest też niestabilny na tyle, by nie nadawał się do gry przez sieć. Jednak istnieją opcje, dzięki którym gra staje się naprawdę trudna.
Do opcji ciekawych należą na pewno:
* Karmiczne batalie - podczas walki z istotami neutralnymi pojawiają się stworzenia - w ilościach od kilku gremlinów do nawet setek smoków.
* Jednostki zyskują doświadczenie - opcja ta bardzo zmienia kształt WoGa, więc jeśli chcemy grać w zwykłego Heroesa, w podmenu Poziom trudności dośw. oddziałów AI wybieramy opcję Ustawianie mnożników doświadczenia. Mnożniki doświadczenia radzę ustawić na:
- AI - 10 000% - wszystkie oddziały neutralne i komputera uzyskują naprawdę spore premie.
- Gracze - 0%. Dzięki temu my nie musimy się martwić dziwnymi właściwościami jednostek.
* Urodziska potworów akumulują stworzenia/strażników - tu chyba nie trzeba nic tłumaczyć?
* Przycisk "Kup wszystkie stworzenia".
* Ustawialne przymierza - łatwo tworzymy przymierza między graczami. Ciekawostka raczej, ale czasem się przydaje.
* Skrócone opisy umiejętności - nazwa mówi sama za siebie.
* Przedłużacz walk - istoty wszystkie zyskują na PW i obrnie, tracą na szybkości i ilości strzałów.
* Wybieranie typów neutralnych miast - na mapie losowej możemy zmienić wszystkie miasta na nekropolie, lub dowolne inne. Jak kto woli.
* Doświadczenie neutralnych oddziałów - oddziały neutralne stają się silniejsze - zyskują nawet 50% do statystyk.
* Przyrosty neutralnych miast i kryjówek - w miastach neutralnych pojawiają się spore broniące ich armie, a kryjówki stworzeń są wyzwaniem nawet później.
* Kartografowie są zastąpieni przez całuny ciemności - klasyczna opcja niemal must have.
* Premie neutralnych jednostek - opcja zalecana jako dla doświadczonych graczy i trenujących przed mistrzostwami świata. Jednostki wszystkie neutralne zyskują +1 do ataku i obrony, a także +6% PW co 4 dni. Po miesiącu gry daje to już +42% do PW jednostek!
* Opcje szybkiej walki - przed każdą walką pojawia się nam okienko jak chcemy walczyć - normalnie, szybką walką z czarami, lub szybką walką bez czarów. Jedna z najprzydatniejszych opcji.
* Ulepszone specjalizacje bohaterów - skrypt znacząco wzmacnia specjalizacje wszystkich niemal bohaterów. Trzeba samodzielnie sprawdzić, czy pasują nam te zmiany.
* Ulepszone zdolności:
- Finanse 1 - poza złotem zapewniają także zasoby w małych ilościach.
- Finanse 2 - zapewnia premię do złota zależną od doświadczenia bohatera (25/50/100 sz na 10 tysięcy PD bohatera).
- Nauka I - postać przechodząc na wyżsyz poziom ma szansę na uzyskanie + do statystyki jednej.
- Nauka II - postać uzyskuje do 100-300 PD dziennie. Dobre dla bohatera drugorzędnego.
- Sokoli wzrok II - postać ma nawet 30% szans na to, by przeciwnikowi nie udało się rzucić czaru wzmacniającego.
- Mistycyzm I - odnawia 10/20/30% maksymalnej ilości many dziennie. Zastępuje to 2/3/4 punkty dziennie.
- Nawigacja - + 1/2/3 do ataku i obrony podczas bitew na morzu.
- Odporność II - szanse na odparcie zaklęcia zmieniają się na 10/20/30%.
- Odkrywanie II - 1/1,5/2% szansa na ciekawe zdarzenie podczas ruchu. Może to być jakiś mały oddział przyłączający się, zasoby, + do morale, +do szczęścia, odnowienie jakiejś części many...
- Talent magiczny I - pozwala sprawdzać informacje o obiektach na mapie - czyli to, jakiej umiejętności uczy nas uczony, czarownica, ile zasobów jest w danym miejscu itd. Na poziomie zaawansowanym zwiększa ilość zasobów w skrzyniach i w kupkach. Na poziomie mistrzowskim pozwala odwiedzać na odległość wiatraki, ogrody wiedzy i gwiazdy mocy. Opcja jest kontrowersyjna, zwłaszcza ze względu na efekt na poziomie eksperckim.
- Taktyka - zmienia ustawianie oddziałów na bonus do szybkości równy 1/2/3.
* Redukcja przyrostu ognistych ptaków/feniksów - dostajemy 3 feniksy zamiast czterech.
* Sprzedajna czarownica - można odmówić przyjęcia zdolności od czarownicy, oduczyć się jej w ogóle, lub nauczyć na poziomie zaawansowanym za 2000 sztuk złota.
* Stworzenia kosztują mniej 7 dnia - o połowę konkretnie.
* Bohaterowie zaczynają na 5 poziomie doświadczenia - nazwa mówi wszystko.
Oczywiście, nie namawiam do włączania wszystkich opcji, lub tylko tych opcji. Każdy powinien wybrać te, które mu pasują.
Mam nadzieję, że przekonałem kogoś, że WoG nie jest taki straszny jak go malują.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn