W grze nie ma mapki jako całości - co najwyżej możesz własnoręcznie połączyć te "puzzle".
Skoro nie podoba Ci się mapka z Town Portalu, to przynajmniej możesz powiększyć te, która już jest? Albo przynajmniej nazwy krain, bo obecnie słabo je widać.
Might and Magic VI: The Mandate of Heaven w Jaskini
Invictus /
Prace nad serwisem powolutku posuwają się do przodu. Na razie zakończyłem rozkłady jazdy, New Sorpigal (brak tylko mapki Gharik's Forge), Arenę, listę zadań, opowiadanie streszczające fabułę gry, rozwiązałem również kwestię Jasnowidza (czy też jak proponuje Avonu wieszcza) - wszystko w .php.
Obecnie zajmuje się Castle Ironfist (również czekam na grafiki od Miszy) i robota jest już na ukończeniu. Potem wezmę się za Mist i Bootleg Bay (szkielet już jest), w dalszej kolejności kolejne krainy Enroth - tu niezbędna będzie pomoc Miszy, który jak zeznaje ma grafiki (mam nadzieję, że wliczył w to mapy).
Invictus /
Niestety miałem jakiś problem z komputerem i wszystkie pliki diabli wzięli (MiB - jak masz z tym coś wspólnego to daj mi znak) i będę musiał wszystko zrobić od początku, no może nie od początku, bo Misza trochę zrobił sam, ale niewątpliwie mam teraz więcej roboty niż przedtem, może mnie to zmobilizuje do pracy. Oby.
Wieczorne spojrzenie na całą sprawę
Udało się na szczęści nadrobić dużo z tych utraconych plików. New Sorpigal i Castle Ironfist zrobiłem na nowo, podobnie jak Jasnowidza i listę zadań. Udało się odzyskać rozkład jazdy powozów, a ruszyłem jeszcze dalej i w 60% gotowy jest plik Bootleg Bay.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.02.2009, Ostatnio modyfikował: Invictus
Tarnoob /
Odsmażony dział MM6 działa (chwała Diabełowi, że pomógł toto oszlifować). Pojawiła się przede wszystkim nowa szata graficzna, trochę mniej piastowska technologia i kilka nowych informacji – transport, nauczyciele, zalążek działu „artefakty”.
Jak się Wam podoba? Wszelkie skargi, protesty i datki proszę popełniać tutaj.
Smacznego.
Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob
Tarnoob /
Dzisiaj serwis doczekał się kilku kosmetycznych zmian, jak choćby:
– zgodność z normami W3C,
– synteza działów „umiejętności” i „nauczyciele”,
– dodanie zakładki „łącza”,
– usprawniona nawigacja w rubryce „stwory”.
Jeżeli coś się nie podoba, nie działa, albo posiadasz pomysł, co by jeszcze dodać/poprawić, pisz tutaj.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob
Brakuje wam dwóch pozycji w wykazie nauczycieli:
ekspertów od maczugi - są nimi Jack Crow z wioski pod zamkiem Darkmoor i Dickson Parks mieszkający obok zamku Stormgarda we Frozen Highlands
oraz "kto" uczy obsługi miotacza - jeden z paneli w Centrum Kontrolnym (pod wyrocznią w Enroth).
ASX76 /
Witam. Dawno mnie nie było, więc proszę o wyrozumiałość. Mam pytanie: co ze spolszczeniem "Might & Magic 6"? Dawno temu ktoś miał niby się za to zabrać czy coś... Na czym stanęło?
Field /
ASX76 /
Very nice, ale gdzie dokładnie jest instrukcja do patcha?
Field /
Hmmh, faktycznie. Zgłosiłem, powinno działać, jak się Smok obudzi ;) - tu masz direct linka.
Tarnoob /
Ostatnio nastąpiło sporo zmian, choć głównie to kosmetyka:
– lista stworów została uporządkowana według mocy,
– po najechaniu na ikonę stwora pokazuje się jego nazwa,
– są już wszystkie ikonki,
– obrazki i opisy stworów zostały wyśrodkowane,
– wszystko już się mieści wewnątrz strony, tak że przy niższych rozdzielczościach nie trzeba przewijać na boki,
– wydzielono kategorię „Alchemia”,
– w kategorii „magia” dodano listę zaklęć magii ducha i umysłu (prace w toku),
– mapka Enroth została wyśrodkowana,
– nagłówki tabel są teraz wyróżnione kolorem.
Smacznego. Uwagi, narzekania, zażalenia i grymaszenie bardzo mile widziane.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob
Taro /
Opisy w prawie całym dziale magii umysłu dotyczą magii ciała. Wypadałoby poprawić.
Tarnoob /
Dzięki, już poprawione. Coś jeszcze?
Avonu /
Tak. Głównie detale. Listę postaram się podać później lub jutro.
Pipiru piru piru pipiru pi!
Tarnoob /
Aha, jeszcze jedno. W kategorii „inne” dodano listę możliwych składów drużyny. Czy taka forma jest czytelna?
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob
Avonu /
A więc po kolei:
1. Podróże
Warto się zdecydować, czy cel podróży to nazwa krainy czy nazwa miasta, bo na razie jest groch z fasolą.
Misty Islands
(250, 2 dni)
Silver Cove 300
Brakuje nazw statków, tutaj masz spis.
Przy powozach znów nazwy krain pomieszane z nazwami miast. Poza tym nie wszystkie powozy podróżują do wspomnianych krain, czasem trzeba tam dotrzeć na piechotę (jak w przypadku trasy Zamek Ironfist -> Free Haven).
Mire of the Dammed (250)
2. Zadania
Niesprawdzone, ale uwaga do obrazka - zadania z Nicolaiem i cyrkiem nie są obowiązkowe i nie powinny na tym obrazku się znaleźć. Poza tym Devil's Outpost to Posterunek Diabłów, a nie żadne Czaty.
3. Artefakty
Nie widzę tam ani jednego artefaktu czy relikwii, jedynie przedmioty. :P Nazwa nieadekwatna do zawartości.
Przedmioty się zaś zaczarowuje (wg. polskich tłumaczeń z MM7-9).
Brakuje statystyk przy broniach dwuręcznych, gdy trzymane są oburącz.
Wymiary - w sumie niepotrzebne, a jeśli już, to brakuje ich przy niektórych przedmiotach.
Range weapon to broń dystansowa, a nie zasięgowa.
Rozmaitości w zbrojach (czemu w linku jest pancerze?) - nie lepiej podzielić na hełmy, buty i rękawice, tak jak jest w grze?
Rozmaitości - ubiór, kosztowności - jak wyżej: płaszcze, pasy, amulety, pierścienie, klejnoty. Czapki i korony pasują raczej do hełmów, niż tutaj.
Brakuje zwojów, ksiąg czarów czy przedmiotów do wygrania w cyrku lub do sprzedaży kupcom. O przedmiotach związanych z zadaniami nie wspominając.
4. Stwory
Przejrzę kiedy indziej.
5. Biegłości
"Zdolności bojowe i pancerne" - pancerne? Czyli ładowanie odłamkowym działa czy też może kowalstwo? :P
Podział biegłości z MM7 PL: Broń, Magia, Pancerz/Zbroja, Różne.
"punkty biegłości dodane do klasy pancerza" - dodawane są
A w ogóle, to każda umiejętność ma swój opis, więc nie lepiej po prostu je skopiować?
Nauczyciele
Podobnie jak w Podróżach, raz jest nazwa miasta, raz nazwa krainy. Zresztą nazwa tylko miasta często może być niewystarczającą informacją (choćby Zamek Stone'a). Poza tym, raz nazwy są po polsku, raz po angielsku. Warto się zdecydować, według jakiej wersji gry ma być ten poradnik.
"Magia światła - Ki No Lee, Castle Alamos" - życzę szczęścia w poszukiwaniach.
"Magia ciemności - Dowolna Gildia Ciemności" gildia ciemności skoro pozostałe nazwy gildii są z małych liter.
Przy magiach brakuje informacji, że wymagają 12 punktów biegłości i wykonania zadań (chyba, że korzysta się z bugów). Zresztą brakuje ogólnie ilości punktów biegłości wymaganych na dany poziom (ponieważ w MM6 system jest inny niż w następnych częściach).
"Miotacz" - podstaw można się nauczyć w Centrum Kontrolnym pod Free Haven.
6. Magia
Przejrzę kiedy indziej.
Magia Mroku? CIEMNOŚCI
7. Alchemia
Ładna tabelka, pięknie wykonana i NIECZYTELNA. Jeśli ktoś chciałby z niej korzystać, by stworzyć np. eliksir Divine Power trzeba przewijać tabelkę wzdłuż i wszerz. Ładna oprawa jest do niczego, skoro jest nieczytelna. Lepiej byłoby stworzyć normalne opisy typu:
I. Eliksiry podstawowe:
butelka + wdowie jagody = cure wounds (czerwony)
II. Eliksiry złożone:
czerwony + żółty = protection
III. Eliksiry białe:
protection + resistance = supreme protection
IV. Eliksiry czarne:
cure poison + extreme energy = divine power
Najlepiej w formie graficznej jak obecnie, tyle że z odpowiednimi podpisami.
8. Porady
- (weź podkowę i kliknij PPM na portret postaci) - klika się lewym klawiszem.
- "Wielu napotkanych ludzi będzie ci ofiarowało swoje towarzystwo. Warto przygarniać zwłaszcza tych, którzy zwiększą ilość znajdowanego złota oraz punktów doświadczenia." - pieniędzy w MM6 jest aż nadto. Bankierzy są nieprzydatni, tym bardziej że "żrą" dosyć duży procent znaleźnego.
- "Jeśli dysponujesz zaklęciem lotu, żadne stwory nie są ci straszne." - harpie i smoki pozdrawiają latające przekąski.
- "Czynniki zwiększające reputację:" - a bard?
9. Inne
Skład drużyny - raczej ciekawostka, niż użyteczne informacje. Można się bez tego obyć. Zamiast wyliczanki, lepiej byłoby poświęcić to miejsce na przykłady drużyn i wskazanie mocnych i słabych stron poszczególnych klas.
Brakuje spisu kupców zbierających choćby kości czy opisu gier i nagród z Cyrku i Resortu Abdula.
Pipiru piru piru pipiru pi!
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.07.2011, Ostatnio modyfikował: Avonu
Tarnoob /
Dzięks, już nieco popoprawiane. Coś jeszcze znalazłeś?
Wdrażany jest powoli kompromis między wykorzystywaniem nazw oryginalnych i spolszczonych. Kraje, przedmioty i zaklęcia (póki co niektóre) są po angielsku, ale jeśli najedzie się myszką, widać przekład. Może tak być?
Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 9.07.2011, Ostatnio modyfikował: Tarnoob
Tarnoob /
Magia ciemności dodana.
Herlipp /
Grałem kilka razy w MM6 i bardzo lubię t[color=red]ę[/color] część. Wg mnie nie jest trudniejsza niż 7 i 8. Rozwój postaci jest mniej problematyczny i można każdą klasą zrobić eksperta.
Aby gra była super łatwa[color=red],[/color] wystarczy dobrze zacząć:
- zabić kilku goblinów i wbić na lvl2 gostkiem z magią powietrza
- wziąć] ukryty zwój czaru Lot z północnej ściany budynku [color=red]r[/color]atusza w pierwszej wiosce
- użyć zwoju latania, wziąć 2 podkowy z wulkanu (razem z 4 punktami z treningu na 2[color=red]_[/color]level i 4 punktami z podków przy stajni)[color=red],[/color] możemy wlecieć na balkon i wbić na e[color=red]ks[/color]perta z powietrza (co się niesamowicie przyda)
[color=red]I[/color] teraz najlepsze[color=red]:[/color]
[color=red]W[/color]latujemy na dach budynku za ratuszem i klikamy w wieżyczkę na dachu, przeniesie nas do Dragonsand w okolice lokacji dodającej +20 pkt do 7 cech, odporności i armor, po czym wracamy do Sorpigal[color=red]u[/color] klikając na jedną ze ścian świątyni. [color=red]O[/color]czywiście smoki zabiją nas X razy zanim to zrobimy, ale po którymś wczytaniu save[color=red]'a[/color] w końcu się uda[color=red].[/color] :)
[color=red]Z[/color] takim bagażem gra będzie łatwa.
[color=red]S[/color]am chciałem kiedyś ją opisać (6, 7 i 8 część) na swoj[color=red]ej[/color] stron[color=red]ie[/color] - adres w profilu [color=red]-[/color] ale stwierdziłem[color=red], że[/color] to będzie niesamowicie dużo pracy i odroczyłem temat. [color=red]M[/color]oże na emeryturze do tego powrócę[color=red].[/color] :)
[color=red]J[/color]eszcze jedno, dobry poradnik po angielsku jest na stronie 'the spoiler', tam też można zobaczyć[color=red], że[/color] mapa krainy jednak układa się w logiczną całość.
Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 23.08.2011, Ostatnio modyfikował: Avonu
Irydus /
Jajozglowy
sam chciałem kiedyś ją opisać (6, 7 i 8 część) na swoją stronę- adres w profilu, ale stwierdziłem że to będzie niesamowicie dużo pracy i odroczyłem temat. może na emeryturze do tego powrócę :)
Tematem offtopu :D wiem, że Avonu mnie zabije, ale trudno.
Jak chcesz się trochę popisać, to możesz pomóc przy wypełnianiu jaskiniowych działów MM6 i MM8. Wystarczy zgłosić się do Tarnooba [MM6] lub mnie [mm8] :) Każda pomoc się przyda.
Wymówkę ci zrobię:
Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 22.08.2011, Ostatnio modyfikował: Irydus