Imperium

Behemoth`s Lair

Mod: Alternatywne nazwy by Hellscream

Permalink

Tabris

Dwie uwagi; odnośnie Kleryka. Kleryk to osoba ucząca się fachu kapłana, a więc młoda. Tak ja patrzę na tę jednostkę, ona nie ma wyglądu młodzieńca. Czemu nie może być po prostu mnich? To słowo ma już swą historię od H3, więc po co kombinować?

Mnich chyba rzeczywiście lepiej brzmi. Bardziej wpada w ucho jako, że w poprzednich częściach mieliśmy do czynienia z mnichami. Dobrze, że zauważyłeś Tab

Dżin Wezyr i Dżin Sułtan - trochę tu jest dziwnie, bo wezyr stał niżej od sułtana, więc nazwa nie świadczy tu o tym, że te jednostki są równorzędne.

To proponowałbym zostawić tak jak jest. Są to nazwy, które ciężko zastąpić jakimś równie łatwo wpadającym w ucho tytułem.

Hellscream

Gryf => Imperialny Gryf - Gryf Bojowy (Imperium Gryfów. Imperial Griffin)

sorry, że tak wracam do poszczególnych jednostek skoro wcześniej zaakceptowałem niemal całą listę. Jednak ten Imperialny Gryf mnie w uszy kole. Myślałem, że się przyzwyczaję, ale jednak nie. Jakoś za dużo sylab, przekombinowane i mało chwytliwe. Zgadzam się, że nazwa jest zgodna z wersją angielską i ma sens w fabule(Imperium gryfów). Ale kampanie przechodzimy generalnie raz do kilku razy a w pojedyncze scenariusze albo multiplayer gra się przez cały czas. Krótko mówiąc dla mnie już zawsze wyższa forma Gryfa to będzie Gryf Królewski - i podejrzewam że nie tylko dla mnie. Taki już nawyk z Heroes3.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 31.08.2008, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Hemhem...

Przystań:
1. Chłop => Poborowy - Osiłek
2. Łucznik => Strzelec - Kusznik
3. Piechur => Krzyżowiec - Zbrojny
4. Gryf => Królewski Gryf- Gryf Bojowy (Królewski Gryf czy Gryf Królewski?)
5. Mnich => Kapłan - Inkwizytor
6. Kawalerzysta => Paladyn - Czempion
7. Anioł => Archanioł - Seraf

Nekropolis
1. Kościotrup => Kościany Łucznik - Kościany Wojownik
2. Ożywieniec => Zombie - Plugawiec
3. Duch => Widmo - Poltergeist
4. Wampir => Wampirzy Lord - Nosferatu
5. Lisz => Arcylisz - Lord Lisz
6. Zjawa => Upiór - Banshee
7. Kościany Smok => Widmowy Smok - Upiorny Smok

Inferno:
1. Diablik => Imp - Chochlik
2. Rogaty Demon => Rogaty Nadzorca - Rogaty Skoczek
3. Ognisty Ogar => Cerber - Piekielny Ogar
4. Sukub => Pani Sukubów - Piekielna Kusicielka
5. Piekielny Rumak => Zmora - Koszmar
6. Czart => Czarci Lord -Czarci Pomiot
7. Diabeł => Arcydiabeł - Arcydemon

Forteca:
1. Obrońca => Tarczownik - Protektor
2. Włócznik => Oszczepnik - Harpunnik
3. Niedźwiedzi Jeździec => Niedźwiedzi Rycerz - Niedźwiedzi Wojownik
4. Awanturnik => Berserker - Furiat
5. Kapłan Run => Patriarcha Run - Strażnik Run
6. Than => Władca Ognia - Władca Burz
7. Ognisty Smok => Magmowy Smok - Wulkaniczny Smok

Sylvan:
1. Nimfa => Sylfida - Driada
2. Tancerz Ostrzy => Tancerz Wojny - Tancerz Wichru
3. Myśliwy => Łowca - Strażnik Lasu
4. Druid => Starszy Druid - Arcydruid
5. Jednorożec => Srebrny Jednorożec - Biały Jednorożec
6. Ent => Drzewiec - Dziki Ent
7. Zielony Smok => Szmaragdowy Smok - Kryształowy Smok

Akademia:
1. Gremlin => Gremlin Rzemieślnik - Gremlin Sabotażysta
2. Kamienny Gargulec => Obsydianowy Gargulec - Marmurowy Gargulec
3. Żelazny Golem => Stalowy Golem - Obsydianowy Golem
4. Mag => Arcymag - Mag Bitewny
5. Dżin => Dżin Sułtan - Dżin Wezyr
6. Rakszasa => Rakszasa Radża - Rakszasa Kszatra
7. Kolos => Tytan - Gromowładny

Loch:
1. Zwiadowca => Skrytobójca - Asasyn
2. Krwawa Dziewica => Krwawa Furia - Krwawa Siostra
3. Minotaur => Minotaur Strażnik - Minotaur Kapitan
4. Mroczny Jeździec => Ponury Jeździec - Posępny Jeździec
5. Hydra => Głębinowa Hydra - Kwasowa Hydra
6. Wiedźma Cienia => Matrona Cienia - Dama Cienia
7. Smok Cienia => Czarny Smok - Czerwony Smok

Twierdza:
1. Goblin => Goblin Traper - Goblin Znachor
2. Centaur => Centaur Nomada - Centaur Maruder
3. Ork => Siepacz - Podżegacz
4. Szamanka => Córa Nieba - Córa Ziemi
5. Kat => Oprawca - Wódz
6. Wiwerna => Jadowita Wiwerna - Pao Kai
7. Cyklop => Dziki Cyklop - Krwawy Cyklop

Czyli ni na ogry, ni na giganty się nie skusicie? Szkoda....
Pozostaje jeszcze Lisz Lord (Liczmistrz, Wielki Lisz, Demilisz). Myślimy nad inną nazwą, czy dajemy jedno z tych?


Permalink

@Up
- Gryf Królewski - Taki był w H3 i bardziej pasuje do Gryfa Bojowego.
- Liczmistrz zdecydowanie odpada! Wielki lisz jest chyba najlepszy - bo nic lepszego mi do głowy nie przychodzi...

Czyli ni na ogry, ni na giganty się nie skusicie? Szkoda....

Niestety z tego co widzę, to tylko my tu dyskutujemy... Ktoś kiedyś powiedział "milczenie oznacza zgodę". Hell, dawaj swoją propozycję ogrów - fajna była :)

ps. Hellburn, Nicolai, Avonu - skomentujcie coś. Wasza fachowa rada zawsze mile widziana :) En, też powiedziałeś, że w odpowiednim czasie dorzucisz swoje 3grosze. Czy też zostawiacie temat bo doszliście do wniosku, że to nie ma sensu bo i tak będziecie grać na standardowym tłumaczeniu..?


Permalink

Dagon

ps. Hellburn, Nicolai, Avonu - skomentujcie coś. Wasza fachowa rada zawsze mile widziana :)

Otom Ci ja, już służę pomocą. Nie zostawiłem tego tematu, ostatnimi czasy trochę mniej się wypowiadam. Pozwólcie, że bez owijania przejdę do meritum:
Przystań:
Wszystkie nazwy mi odpowiadają, jedyne co bym zmienił to Kapłana na Zelotę. Tudzież opowiadam się za wersją Gryf Królewski, jeśli chodzi o Gryfy. Zastanawiam się nad Arbalistą zamiast Strzelca.
Nekropolis:
Tutaj też raczej bez zastrzeżeń, nawet się cieszę, że będziemy mieli Kościotrupa. Tylko chciałbym, by tego Poltergeista nie było. Nie wiem, może Alip/Fantom. Pytacie też o nową nazwę dla Liszmistrza to może: Wielki Lisz/Starszy Lisz/Potężny Lisz/Kościej.
Inferno:
Tutaj troszkę jednak bym zmienił, po pierwsze wyeliminowałbym Impa i zastąpił go Chowańcem. Dalej idąc, Rogaty Skoczek jakoś mi nie podchodzi. Wolałbym Piechura/Bestię. Skoczek kojarzy mi się z nartmi/tyczką. Następnie drobna uwaga co do Sukuby, powinno być Sukuba, nie Sukub. Na klasycznym ulepszeniu widziałbym Piekielną Sukubę. Dodam tylko, że jeśli Szatan nie przeszedł jako nazwa alternatywnego ulepszenia Diabła, a Arcydemon coś mi bardziej się kojarzy z tym panem z 2 poziomu, to możnaby dać mu nazwę Moloch.
Forteca:
Ta wersja odpowiada mi prawie w 100%. Jedynie nie podchodzi mi Protektor, bo przecież protektory to są na butach i oponach. Zmieniłbym to w sposób następujący: klasyk pozostałby Strażnikiem, alternatywa zostałaby Tarczownikiem. Nie jestem też przekonany do poprawności nazwy Berserker, powinno być raczej Berserk. Tak to jest, gdy wyraz trafia do nas okrężną drogą. Swego czasu zastanawiałem się na nazwą dla "miśków" i najlepsze co udało mi się wymyśleć:
Niedźwiedzi Jeździec=>Górski Jeździec/Jeździec Polarny.
Sylwan:
Zostawiłbym Tancerza Wiatru, ew. zmieniłbym na Bitewnego. Strażnik Lasu? Ja chyba wole Partyzanta/Strzelca. Z Drzewcami zrobiłbym to:
Drzewiec=>Ent/Drzewiec Bitewny
Akademia:
Wszystko dobrze.
Loch:
A może tak spróbować odwrócić Asasyna i Skrytobójcę. Nazwa Skrytobójca idealnie odwzorowywuje zdolność Niewidzialność. Dalej zaproponuję nazwy: Minotaur Dowódca, zamiast Kapitana i Domina, zamiast Damy Cienia (damy, nie damy...)
Twierdza:
Tutaj tylko zmieniłbym Orka na Harcownika/Zabójcę. Jak dla mnie obydwie te nazwy pasują do tej jednostki.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.08.2008, Ostatnio modyfikował: Nicolai

Permalink

Harcownicy kojarzą mi się z luźnymi oddziałami najeźdźców, poruszającymi się po trudnym terenie. Bardzo mobilni, zwrotni, niebezpieczni, nieopancerzeni. Pozdrowiony bądź, Warhammerze:)
Nazwa ta pasuje do orkowego wojownika.

Co do Poltergeista - można go zamienić na fantoma.
Co do Liczmistrza - podchodzi mi Starszy Lisz i Kościej.

Co do Rogatego Skoczka - jak nazwać istotę, która porusza się wielkimi skokami? Hm....
Całą resztę można zmienić.

Co do Skrytobójcy - kolejność można zmieniać.
Resztę też można zmienić - na upartego.

Co do Strażnika Lasu - Strzelec użyty, Partyzant jakiś.....może Strzelec Wyborowy?

Co do krasnoluda - można zmienić, nawet będzie sensownie.

Zdecydujcie się - wtedy podmienię specjalizacje bohaterów, spakuję to wszystko...i si.ę zobaczy:)
Miłego


Permalink

@Nicolai
Wersja podana przez Hellscreama bardzo mi się podobała i raczej ciężko w niej coś zmienić tak żeby podobała mi się jeszcze bardziej. Dlatego też moje komentarze ą raczej sceptyczne. Ale jeżeli większość wyrazi zgodę na inne nazwy to się dostosuję. Oczywiście popieram kilka z twoich propozycji. Dla mnie to już niemal Ideał :)

Nicolai

Przystań:
(...)jedyne co bym zmienił to Kapłana na Zelotę. Tudzież opowiadam się za wersją Gryf Królewski, jeśli chodzi o Gryfy. Zastanawiam się nad Arbalistą zamiast Strzelca.

Arbalista po doświadczeniach z Diablo kojarzy mi się jakoś z rodzajem kuszy a nie z jednostką strzelającą. Ale mogę się mylić. Wolałbym jednak Strzelca.
Podobnie z Zelotą - jakoś dziwnie spolszczona angielska nazwa :/

Nekropolis
(...)chciałbym, by tego Poltergeista nie było. Nie wiem, może Alip/Fantom. Pytacie też o nową nazwę dla Liszmistrza to może: Wielki Lisz/Starszy Lisz/Potężny Lisz/Kościej.

Poltergeist to generalnie nazwa angielska, która nie ma w języku polskim bezpośredniego odpowiednika, dlatego zostawiłbym to tak jak jest.
Wielki lisz albo potężny - ze wskazaniem na wielkiego... Już sie przyzwyczaiłem do tej nazwy :)

Inferno
(...)wyeliminowałbym Impa i zastąpił go Chowańcem.

Imp podoba mi się bardziej - łatwiej go rozróżnić od chochlika

Rogaty Skoczek jakoś mi nie podchodzi. Wolałbym Piechura/Bestię. Skoczek kojarzy mi się z nartmi/tyczką.

A dla mnie właśnie Skoczek oddaje cały charakter tej jednostki. To jest jedyna jednostka w grze, która skacze.

Następnie drobna uwaga co do Sukuby, powinno być Sukuba, nie Sukub.

Sukuba też wydaje mi się jakoś dziwnie spolszczoną nazwą. Wolę Sukkub

Na klasycznym ulepszeniu widziałbym Piekielną Sukubę.

Popieram. Ale uwaga: patrz wyżej - Sukub :)

Dodam tylko, że jeśli Szatan nie przeszedł jako nazwa alternatywnego ulepszenia Diabła, a Arcydemon coś mi bardziej się kojarzy z tym panem z 2 poziomu, to możnaby dać mu nazwę Moloch.

Moloch to raczej kojarzy mi się z jakąś olbrzymią bestią smoko-podobną. Dlatego obstaje przy Arcydemonie

Forteca
(...)Jedynie nie podchodzi mi Protektor, bo przecież protektory to są na butach i oponach. Zmieniłbym to w sposób następujący: klasyk pozostałby Strażnikiem, alternatywa zostałaby Tarczownikiem.

Popieram!

Nie jestem też przekonany do poprawności nazwy Berserker, powinno być raczej Berserk.

Zgodnie z angielskim Berserker to osoba, a Berserk to stan(rodzaj szału) w jakim ta osoba się znajduje. Wskazuje na to końcówka "er" jak np w słowach Driver, Player itp. I dlatego trzymałbym się podanej prze Hellsa nazwy.

(...)Niedźwiedzi Jeździec=>Górski Jeździec/Jeździec Polarny.

średnie... Wolę wersję Hellsa

Sylwan
Zostawiłbym Tancerza Wiatru, ew. zmieniłbym na Bitewnego.

hmm... chwytliwe i pasuje do standardowego ulepszenia. Spokojnie mogę to przyjąć.

Z Drzewcami zrobiłbym to
Drzewiec=>Ent/Drzewiec Bitewny

Wolę wersję Hellsa

Loch
A może tak spróbować odwrócić Asasyna i Skrytobójcę. Nazwa Skrytobójca idealnie odwzorowywuje zdolność Niewidzialność.

Popieram. O to właśnie chodzi mi z Rogatym Skoczkiem :)

Dalej zaproponuję nazwy Minotaur Dowódca, zamiast Kapitana i Domina, zamiast Damy Cienia (damy, nie damy...)

Minotaur - obojętne.
A co do Dam - mnie się ta nazwa podoba i wcale tak nie kojarzy :)

Twierdza
Tutaj tylko zmieniłbym Orka na Harcownika/Zabójcę. Jak dla mnie obydwie te nazwy pasują do tej jednostki.

Tu będę zaciekle walczył o chociaż jednego Orka w grze. Ewentualnie mogę przystać na nazwę Ork Harcownik :)

Hellscream

Co do Strażnika Lasu - Strzelec użyty, Partyzant jakiś.....może Strzelec Wyborowy?

Popieram strzelca wyborowego.

ps. To co robimy z tymi Ogrami? Jestem jak najbardziej za tym aby wprowadzić nazwy wcześniej podane przez Hellsa.


Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 31.08.2008, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Wy sobie tylko nazwami rzucacie, ale to ja się grzebię w notatnikach:P

Przystań:
1. Chłop => Poborowy - Osiłek
2. Łucznik => Strzelec - Kusznik
3. Piechur => Krzyżowiec - Zbrojny
4. Gryf => Gryf Królewski - Gryf Bojowy
5. Mnich => Kapłan - Inkwizytor
6. Kawalerzysta => Paladyn - Czempion
7. Anioł => Archanioł - Seraf

Nekropolis
1. Kościotrup => Kościany Łucznik - Kościany Wojownik
2. Ożywieniec => Zombie - Plugawiec
3. Duch => Widmo - Poltergeist
4. Wampir => Wampirzy Lord - Nosferatu
5. Lisz => Arcylisz - Wielki Lisz (...ale ja go sobie i tak przerobię na Demilisza:))
6. Zjawa => Upiór - Banshee
7. Kościany Smok => Widmowy Smok - Upiorny Smok

Inferno:
1. Diablik => Imp - Chochlik
2. Rogaty Demon => Rogaty Nadzorca - Rogaty Skoczek
3. Ognisty Ogar => Cerber - Piekielny Ogar
4. Sukkub => Piekielny Sukkub - Piekielna Kusicielka
5. Piekielny Rumak => Zmora - Koszmar
6. Czart => Czarci Lord - Czarci Pomiot
7. Diabeł => Arcydiabeł - Arcydemon

Forteca:
1. Obrońca => Strażnik - Tarczownik
2. Włócznik => Oszczepnik - Harpunnik
3. Niedźwiedzi Jeździec => Niedźwiedzi Rycerz - Niedźwiedzi Wojownik
4. Awanturnik => Berserker - Furiat
5. Kapłan Run => Patriarcha Run - Strażnik Run
6. Than => Władca Ognia - Władca Burz (...ale u mnie będzie gigant:))
7. Ognisty Smok => Magmowy Smok - Wulkaniczny Smok

Sylvan:
1. Nimfa => Sylfida - Driada
2. Tancerz Ostrzy => Tancerz Wojny - Tancerz Bitewny
3. Myśliwy => Łowca - Strażnik Lasu
4. Druid => Starszy Druid - Arcydruid
5. Jednorożec => Srebrny Jednorożec - Biały Jednorożec
6. Ent => Drzewiec - Dziki Ent
7. Zielony Smok => Szmaragdowy Smok - Kryształowy Smok

Akademia:
1. Gremlin => Gremlin Rzemieślnik - Gremlin Sabotażysta
2. Kamienny Gargulec => Obsydianowy Gargulec - Marmurowy Gargulec
3. Żelazny Golem => Stalowy Golem - Obsydianowy Golem
4. Mag => Arcymag - Mag Bitewny
5. Dżin => Dżin Sułtan - Dżin Wezyr
6. Rakszasa => Rakszasa Radża - Rakszasa Kszatra
7. Kolos => Tytan - Gromowładny

Loch:
1. Zwiadowca => Asasyn - Skrytobójca
2. Krwawa Dziewica => Krwawa Furia - Krwawa Siostra
3. Minotaur => Minotaur Strażnik - Minotaur Kapitan
4. Mroczny Jeździec => Ponury Jeździec - Posępny Jeździec
5. Hydra => Głębinowa Hydra - Kwasowa Hydra
6. Wiedźma Cienia => Matrona Cienia - Dama Cienia
7. Smok Cienia => Czarny Smok - Czerwony Smok

Twierdza:
1. Goblin => Goblin Traper - Goblin Znachor
2. Centaur => Centaur Nomada - Centaur Maruder
3. Ork Harcownik => Siepacz - Podżegacz (i wilk syty, i owca cała...)
4. Szamanka => Córa Nieba - Córa Ziemi
5. Kat => Oprawca - Wódz (....ale ja sobie i tak na ogry zmienię)
6. Wiwerna => Jadowita Wiwerna - Pao Kai
7. Cyklop => Dziki Cyklop - Krwawy Cyklop

Dagon

Tu będę zaciekle walczył o chociaż jednego Orka

Już cię lubię:P
W tym miejscu możemy chyba zakończyć dywagacje. Czy mam już zmieniać specjalki bohaterów? Czy to wersję możemy uznać za finalną?


Permalink

Wersja podana przez Hellscreama bardzo mi się podobała i raczej ciężko w niej coś zmienić tak żeby podobała mi się jeszcze bardziej. Dlatego też moje komentarze ą raczej sceptyczne. Ale jeżeli większość wyrazi zgodę na inne to się dostosuję. Oczywiście popieram kilka z twoich propozycji. Dla mnie to już niemal Ideał

Mnie też podoba się tłumaczenie Hellsa. Zmiany, które proponuję to w większosci propozycje. Tylko kilka jest dla mnie "niezbędnych".

Arbalista po doświadczeniach z Diablo kojarzy mi się jakoś z rodzajem kuszy a nie z jednostką strzelającą.

I tak, i nie... Arbalista to rzeczywiście rodzaj kuszy, ale to także żołnierz ją obsługujący (o ilę się nie mylę). Strzelec może zostać, to tylko propozycja nazwy, bo widziałem ją jako zastępstwo Mistycznego Łucznika, ale Strzelec Wyborowy pasuje równie dobrze dla tej jednostki (mowa o Mistycznym)

Podobnie z Zelotą - jakoś dziwnie spolszczona angielska nazwa

Nie do końca, Zelota pochodzi z greki i oznacza Gorliwca/Fanatyka, więc może Fanatyk?

Poltergeist to generalnie nazwa angielska, która nie ma w języku polskim bezpośredniego odpowiednika, dlatego zostawiłbym to tak jak jest.

Generalnie to nazwa niemiecka, a najlepszym polskim odpowiednikiem jest Zjawa, ale ta nazwa trafia na 6 poziom, więc mamy Fantoma.

Imp podoba mi się bardzie

A ja jestem zagożałym przeciwnikiem używania nazw angielskich, gdy są polskie odpowiedniki.

A dla mnie właśnie Skoczek oddaje cały charakter tej jednostki.

Zgoda, niech będzie Skoczek.

Sukuba też wydaje mi się jakoś dziwnie spolszczoną nazwą.

Jak dla mnie to jest jedyna poprawna forma (wskazuje na płeć), ta nazwa także występuje w Disciples. Nazwa Sukuba pochodzi od łacińskiego Succuba-nałożnica, czyli zmieniamy tylko pisownię na zgodną z polską wymową.

Moloch to raczej kojarzy mi się z jakąś olbrzymią bestią smoko-podobną.

Moloch to mezopotamskie bóstwo, w DII występował jako ulepszenie Diabła.

Zgodnie z angielskim Berserker to osoba, a Berserk to stan(rodzaj szału) w jakim ta osoba się znajduje.

Niepotrzebne zachaczenie o angielski, Berserk to w skandynawii wojownik i tego będę się trzymał. Jeden tłumacz zachaczył o angielski i reszta jak te owieczki podąża za nim. Tak samo było z Wampirem. Vampire pochodzi od polskiego Wąpierza, a polski Wampir od angielskiego Vampire :/, podobnie jest z Sukubą.
Jak chcecie, ja jedynie postulowałbym o Sukubę i Fantoma oraz zmianę Protektora. Reszta reszta jest idealna. Damy, które głupio mi się kojarzą i Kapłana, który kojarzy mi się raczej ze Mszą, niźli z walką mogę samemu poprawić.
@Up
Jeśli te dwie zmiany uwzględnisz to możesz zabierać się za wprowadzanie moda w życie. Przepraszam, że tak wyszło, że pisze ten post pod twoim zakończeniem dywagacji, ale jak zaczynałem pisać to jeszcze twojego nie było.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.08.2008, Ostatnio modyfikował: Nicolai

Permalink

W tym miejscu możemy chyba zakończyć dywagacje. Czy mam już zmieniać specjalki bohaterów? Czy to wersję możemy uznać za finalną?

Z mojej strony: OoKeEj :) Ale poczekajmy jeszcze na innych.

ps. Hells - mógłbyś zrobić specjalną wersję tego moda również dla mnie uwzględniającą Ogry(bez Demilisza i Gigantów)?

EDIT:

Nicolai

Jak chcecie, ja jedynie postulowałbym o Sukubę i Fantoma

Okej. Zgadzam się na Fantoma. Na dłuższą metę ten Poltergeist może być bardzo uciążliwy.
Sukubę też przyjmę, jeżeli jest to naprawdę zgodne z polszczyną :)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.08.2008, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Przystań

1. Chłop => Poborowy - Osiłek
2. Łucznik => Strzelec - Kusznik
3. Piechur => Krzyżowiec - Zbrojny
4. Gryf => Królewski Gryf- Gryf Bojowy (Królewski Gryf czy Gryf Królewski?)
5. Mnich => Kapłan - Inkwizytor
6. Kawalerzysta => Paladyn - Czempion
7. Anioł => Archanioł - Seraf

4. Gryf królewski - ładniej brzmi i pasuje z gryfem bojowym. I jeśli nie chcecie mieć imperialnego, to zawsze pozostaje gryf cesarski. W końcu empire/imperium to także cesarstwo (choć wtedy władca nie powinien być królem).
5. Kapłan - Inkwizytor - Zelota/Fanatyk/Nadgorliwiec ;P - polecam poczytać opisy tych jednostek.

Nekropolis
1. Kościotrup => Kościany Łucznik - Kościany Wojownik
2. Ożywieniec => Zombie - Plugawiec
3. Duch => Widmo - Poltergeist
4. Wampir => Wampirzy Lord - Nosferatu
5. Lisz => Arcylisz - Lord Lisz
6. Zjawa => Upiór - Banshee
7. Kościany Smok => Widmowy Smok - Upiorny Smok

A może Nekropolia?
2. Zombi (wolę spolszczoną nazwę) - Plugawiec - Zgnilec (wprawdzie zgnilec to inna mit. istota, ale można chyba tę nazwę zastosować?). Ożywieniec to praktycznie każdy trup przywrócony do (nie)życia. Poza tym, jeśli dobrze pamietam, to zwało sie takie coś po angielsku walking dead.

5. Lisz Lord niezbyt mi pasuje, ale nie wiem co innego można użyć zamiast tego mistrza liszy (wg opisu elity nekromantów).

Inferno

1. Diablik => Imp - Chochlik
2. Rogaty Demon => Rogaty Nadzorca - Rogaty Skoczek
3. Ognisty Ogar => Cerber - Piekielny Ogar
4. Sukub => Pani Sukubów - Piekielna Kusicielka
5. Piekielny Rumak => Zmora - Koszmar
6. Czart => Czarci Lord -Czarci Pomiot
7. Diabeł => Arcydiabeł - Arcydemon

1. Imp/Diablik - Chochlik - Kradziej ;P (wg opisu kradnie wszystko co zobaczy); imp jest jednostką nieulepszoną, więc co on robi jako ulepszenie?

3. Znów zamiana miejscami jednostki nieulepszonej z ulepszoną.
I jeśli zastosować powyższą systematykę, to pytam się czemu ognisty ogar tylko gryzie, zaś piekielny zionie ogniem? Gdzie tu logika?

Forteca

1. Obrońca => Tarczownik - Protektor
2. Włócznik => Oszczepnik - Harpunnik
3. Niedźwiedzi Jeździec => Niedźwiedzi Rycerz - Niedźwiedzi Wojownik
4. Awanturnik => Berserker - Furiat
5. Kapłan Run => Patriarcha Run - Strażnik Run
6. Than => Władca Ognia - Władca Burz
7. Ognisty Smok => Magmowy Smok - Wulkaniczny Smok

1. Protektor to synonim obrońcy (pomijając angielskie tytuły urzędowe). I czemu Strażnik Gór(ski) wam nie pasuje?

Sylvan

1. Nimfa => Sylfida - Driada
2. Tancerz Ostrzy => Tancerz Wojny - Tancerz Wichru
3. Myśliwy => Łowca - Strażnik Lasu
4. Druid => Starszy Druid - Arcydruid
5. Jednorożec => Srebrny Jednorożec - Biały Jednorożec
6. Ent => Drzewiec - Dziki Ent
7. Zielony Smok => Szmaragdowy Smok - Kryształowy Smok

1. Pixie, Sprite - duszki leśne (najczęściej przedstawiane jako mit. elfy ze skrzydełkami)), więc te sylfidy i nimfy (opiekunki źródeł) za wiele nie mają wspólnego z nazwą i charakterem jednostki. Tym bardziej, że driada, to właśnie nimfa mieszkająca wśród drzew.
Proponowałbym:
Duszek - Duszek Leśny - Draida (cokolwiek śmiesznie te duszki brzmią :P)

3. Co takiego w mistycznym łuczniku jest złego? Polecam przeczytać opis o jego zaklętych strzałach.

Loch

1. Zwiadowca => Skrytobójca - Asasyn
2. Krwawa Dziewica => Krwawa Furia - Krwawa Siostra
3. Minotaur => Minotaur Strażnik - Minotaur Kapitan
4. Mroczny Jeździec => Ponury Jeździec - Posępny Jeździec
5. Hydra => Głębinowa Hydra - Kwasowa Hydra
6. Wiedźma Cienia => Matrona Cienia - Dama Cienia
7. Smok Cienia => Czarny Smok - Czerwony Smok

1. Zwiadowca - Zabójca - Skrytobójca; Skrytobójca, jak sama nazwa wskazuje, zabija niezauważalnie. A do zabójcy pasuje właśnie trucizna. Asasyn zbytnio kojarzy mi się z naszym światem (i skrytobójcą), więc wolałbym aby się nie znalazł w Ashanie. Jeszcze go oskarżą o posiadanie narkotyków. ;)

4. Kapitan do niewolnika mi nie pasuje. Z kolei nadzorca (czyli właśnie taskmaster) mógł być niewolnikiem, trochę lepiej traktowanym przez swoich panów/panie. Znów polecam przeczytać opis jednostki.

5. Głębinowa to może być kopalnia czy sonda. :P
Akurat Hydra z Głębin źle nie brzmi i jest krótsza w nazwie od "głębinowej". Tworzenie przymiotników gdzie popadnie jest dla mnie czystą głupotą (tu ukłon w stronę gier pewnego polskiego wydawcy).
Kwasowa hydra odpada z dwóch powodów - inna angielska nazwa no i pożywianie się na martwych olbrzymich pająkach kwasowych nie czyni od razu hydry kwasową. Czytać opisy jednostek (angielskie wersje, bo Dzikich Hordach co trzeci opis jest nie wiadomo skąd).

Twierdza

1. Goblin => Goblin Traper - Goblin Znachor
2. Centaur => Centaur Nomada - Centaur Maruder
3. Ork => Siepacz - Podżegacz
4. Szamanka => Córa Nieba - Córa Ziemi
5. Kat => Oprawca - Wódz
6. Wiwerna => Jadowita Wiwerna - Pao Kai
7. Cyklop => Dziki Cyklop - Krwawy Cyklop

2. Maruder - w potocznym znaczeniu dezerter i grabieżca, a to nie jest odpowiednia nazwa dla centaura walczącego wręcz (strzelcem jest nie najlepszym). No i grasant jednak lepiej brzmi od marudzącego marudera. ;P
7. Mamy Blood-eyed cyklopa a nie Bloody cyklopa. To właśnie jego oczko jest "krwawe". Tak więc "krwawooki". Czytać... sami wiecie co: "...its weapon is the bloody eye..."


Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 31.08.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Jestem taką jednostką, która najpierw 3 razy czyta instrukcję zanim zagra. A jak w grze są jakieś opisy "klymatyczne" to już...
Ogólnie więcej czasu spędziłem na czytaniu opisów jednostek niż na walkach w H5. Kapitan po prostu brzmi dla mnie lepiej niż Nadzorca. Co do Kwasowej Hydry - zamiast wytykać błędy, podaj jakąś propozycję.

Imp został specjalnie zamieniony miejscami, gdyż brzmi groźniej (tak uważam). Piekielny Ogar zmienił miejsca z Ognistym, gdyż Piekielny jest bardziej gorący i niebezpieczniejszy (czytaj dyskusję powyżej, któryś z postów Dagona).


Permalink

@Avonu
Ileż razy mam powtarzać, że nazwy angielskie to sprawa drugorzędna. Ważne jest to co dana jednostka sobą reprezentuje.

1. Imp/Diablik - Chochlik - Kradziej ;P (wg opisu kradnie wszystko co zobaczy); imp jest jednostką nieulepszoną, więc co on robi jako ulepszenie?

Jaki Kradziej? Co to ma być? Absolutne NIE! Dobrze jest jak jest.

3. Znów zamiana miejscami jednostki nieulepszonej z ulepszoną.
I jeśli zastosować powyższą systematykę, to pytam się czemu ognisty ogar tylko gryzie, zaś piekielny zionie ogniem? Gdzie tu logika?

Jakbyś czytał uważnie to byś wiedział dlaczego.

Duszek - Duszek Leśny - Draida (cokolwiek śmiesznie te duszki brzmią :P)

patrz: "Kradziej"

3. Co takiego w mistycznym łuczniku jest złego? Polecam przeczytać opis o jego zaklętych strzałach.

"Atak strzelecki tej istoty ignoruje 50% Obrony celu i ma dodatkową szansę odrzucić przeciwnika o jedno pole w tył i ogłuszyć go."
Któż zrobi coś takiego jeżeli nie Strzelec Wyborowy.

Kwasowa hydra odpada z dwóch powodów - inna angielska nazwa no i pożywianie się na martwych olbrzymich pająkach kwasowych nie czyni od razu hydry kwasową. Czytać opisy jednostek (angielskie wersje, bo Dzikich Hordach co trzeci opis jest nie wiadomo skąd).

Zaproponuj lepszą nazwę to pogadamy :)


Permalink

Dagon

@Avonu
Ileż razy mam powtarzać, że nazwy angielskie to sprawa drugorzędna. Ważne jest to co dana jednostka sobą reprezentuje.

... a także jaka jest jej historia w grze (opis). A jak widzę, niektórzy nie zwracają na to uwagi.
Poza tym chciałeś wypowiedzi, to masz.

Jaki Kradziej? Co to ma być? Absolutne NIE! Dobrze jest jak jest.

Nie jest dobrze, bo imp to jednostka nieulepszona. I zdaje się, nie zauważyłeś buźki przy kradzieju.

Jakbyś czytał uważnie to byś wiedział dlaczego.

Czytałem pobieżnie i nadal mam wątpliwości czemu ognisty ogar nie bucha ogniem.

patrz "Kradziej"

Zdaje sobie sprawę z tych dziwactw przy duszku, ale dawanie nimfy jak mamy driadę (czyli właśnie nimfę), jest dla mnie głupotą.
Radziłbym pozbyć się tych nimf i rusałek i jednak wymyślić coś, co bardziej pasuje do tych jednostek.

"Atak strzelecki tej istoty ignoruje 50% Obrony celu i ma dodatkową szansę odrzucić przeciwnika o jedno pole w tył i ogłuszyć go."
Któż zrobi coś takiego jeżeli nie Strzelec Wyborowy.

Mistyczny Łucznik i jego zaklęte strzały. ;P
"The menacing sight of the Arcane Archer's magic-imbued arrows will strike fear into any who dare to trespass into the shade of Irollan's oak trees. No suit of armour is thick enough to protect against these enchanted arrows. In fact, they strike with such force that they will send their target reeling helplessly backwards."

Zaproponuj lepszą nazwę to pogadamy :)

Plugawa Hydra (czy lepiej brzmi, to już kwestia gustu).


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 31.08.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Avonu

... a także jaka jest jej historia w grze (opis). A jak widzę, niektórzy nie zwracają na to uwagi.

Niewiele opisów jednostek w grze ma cokolwiek wspólnego z historią Ashan. Tą większość można więc spokojnie pozmieniać w paru miejscach. A jak już wspomniałem wcześniej w Kampanię gra się najwyżej kilka razy(drobne niezgodności da się przeboleć)a w single i multiplayer cały czas - tam lepiej pasują nowe nazwy. Poza tym niektóre opisy zawierają błędy(mroczni jeźdźcy - mowa o jakiejś tarczy?)

Nie jest dobrze, bo imp to jednostka nieulepszona. I zdaje się, nie zauważyłeś buźki przy kradzieju.

Imp, Diablik, Chowaniec, Szkodnik, Chochlik, Kwazyt - dużo propozycji i mnóstwo kombinacji. Nie dziw się więc że przyjąłem Kradzieja poważnie.
Osobiście nie mam nic przeciwko kombinacji:
Imp => Diablik - Chochlik
Chociaż jak powiedział Hellscream Imp brzmi "groźniej" dlatego wole jego propozycje

Czytałem pobieżnie i nadal mam wątpliwości czemu ognisty ogar nie bucha ogniem.

to może:
Ogar => Cerber - Piekielny Ogar?
Ogar => Piekielny Cerber - Ognisty Cerber?
Ogar => Ognisty Cerber - Piekielny Cerber?
Zaproponuj coś innego - bo mnie nazwa w liście Hellsa podoba mi się najbardziej i raczej ciężko o coś lepszego.

Zdaje sobie sprawę z tych dziwactw przy duszku, ale dawanie nimfy jak mamy driadę (czyli właśnie nimfę), jest dla mnie głupotą.
Radziłbym pozbyć się tych nimf i rusałek i jednak wymyślić coś, co bardziej pasuje do tych jednostek.

Ale tu też chodzi o to, że te jednostki były w poprzednich częściach Herosów. Dlatego właśnie Imprialny Gryf mijał się z celem bo i tak każdy mówiłby Królewski.

"The menacing sight of the Arcane Archer's magic-imbued arrows will strike fear into any who dare to trespass into the shade of Irollan's oak trees. No suit of armour is thick enough to protect againstthese enchanted arrows(...)"

Wielki Łowczy też używa zaklętych strzał...

Plugawa Hydra (czy lepiej brzmi, to już kwestia gustu).

Kwasowa Lepsza :)

Poza tym chciałeś wypowiedzi, to masz.

Chciałem, ale wiadomym jest też, że skoro większość akceptuje dany projekt to nie ma sensu zmieniać go dla jednostki. Fajnie to zrobił to Nicolai - zaproponował swoje nazwy i niektóre się przyjęły. Ty nie zaproponowałeś niewiele, tylko skrytykowałeś...


Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 31.08.2008, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Dagon

Chciałem, ale wiadomym jest też, że skoro większość akceptuje dany projekt to nie ma sensu zmieniać go dla jednostki. Fajnie to zrobił to Nicolai - zaproponował swoje nazwy i niektóre się przyjęły. Ty nie zaproponowałeś praktycznie nic, tylko skrytykowałeś...

Przeczytaj jeszcze raz mój post, tym razem uważniej.
I jak zobaczysz, przyczepiłem się tylko do kilku nazw, bo do reszty nie ma już praktycznie do czego (nieprawda ;P).

To, że dana nazwa była w H3, nie oznacza, że była dobra. To tak przy okazji.
I wbrew pozorom, nie każdy stosuje nazwy z H3 do HV (nie mówię o sobie).

Zbyt wielu propozycji nie podawałem, bo akurat w tych wyszczególnionych jednostkach nazwy CDP mi mniej lub bardziej odpowiadają (i lepiej opisują daną jednostkę), niż wymyślane przez Was zamienniki...
... lub też satysfakcjonującą mnie nazwę ktoś już zaproponował.
Nie ma chyba sensu na siłę wymyślać nazwy, tylko po to by była inna?

Aha, to chyba najlepiej pasuje:
Ogar => Cerber - Piekielny Ogar

EDIT:
Nie wiem jak Tobie, ale dla mnie (i osób z mojego otoczenia), Sprite od czasów H1 kojarzył się z nazwą Duszek, dlatego tak a nie inaczej podałem tę propozycję.
To odnośnie przyzwyczajenia do nazw ze starszych części.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 31.08.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

(...)bo do reszty nie ma już praktycznie do czego (nieprawda ;P).

Jak mam to rozumieć?

Nie ma chyba sensu na siłę wymyślać nazwy, tylko po to by była inna?

Jeżeli standardowa nazwa opisuje jednostkę wystarczająco dobrze to nie.

Nie wiem jak Tobie, ale dla mnie (i osób z mojego otoczenia), Sprite od czasów H1 kojarzył się z nazwą Duszek, dlatego tak a nie inaczej podałem tę propozycję.

Ale z tego co wiem to w kolejnych częściach ów Duszek ewoluował na Nimfe, Driade itp. Więc znów stosujemy bardziej popularną nazwę.

Ale koniec tej gadaniny!
Hells, Nicolai, Co myślicie o zmianie proponowane przez Avonu na:
Ogar => Cerber - Piekielny Ogar
Ja nie mam jakiś wielkich przeciwwskazań chociaż wolę wczęsniejszą wersję. Jeżeli zaakceptujecie to chyba mamy finito..?


Permalink

Dagon

(...)bo do reszty nie ma już praktycznie do czego (nieprawda ;P).

Jak mam to rozumieć?

Na upartego zawsze do czegoś można się przyczepić, ale czy warto?

Dagon

Ale z tego co wiem to w kolejnych częściach ów Duszek ewoluował na Nimfe, Driade itp. Więc znów stosujemy bardziej popularną nazwę.

Jak wspomniałem, nazwy z poprzednich części nie koniecznie muszą być poprawne, a jeśli dobrze pamiętam, to ten patch miał też ponaprawiać wpadki tłumaczy. I właśnie ta nimfa i rusałka jest taką wpadką (istoty związane z wodą mieszkające wśród drzew?).
I nie jest tak do końca - bo do czasów AB był po prostu sprite, polskiej wersji nazw tej jednostki nie było - CDP spolszczył H1 i H2 dopiero przy wydaniu H4 (pomijam pewne "spolszczenie" H2 przez zdaje się Mirage).
Zwracam po prostu uwagę na pewne rzeczy, które pominięto wcześniej.

Dagon

Hells, Nicolai, Co myślicie o zmianie proponowane przez Avonu na:
Ogar => Cerber - Piekielny Ogar

To zdaje się jedna z Twoich propozycji, a nie moja.


Permalink

@Nicolai
Odnośnie tego "używania nazw polskich, gdy są polskie zamienniki". Żywo przypomina mi się sytuacja z Dooma III. Lecę z shotgunem przez poziomy, wyskakuje Imp. 2 metrowe, wielookie bydle, które miota fireballami i macha pazurami. Jak je przetłumaczono? Pieszczotliwie - chochlik...

@Dag, Avonu
Ja tu tylko sprzątam. Kogo i co trzeba:)
Szyk "Ogar => Cerber - Piekielny Ogar" jest nawet, nawet.
Błogosławię:)
Czy mogę już podmieniać pliki, specki i zacząć pakować?

Alternatywne Nazwy
Jest to w pełni działająca wersja. Dziękuję Dagonowi za jego nie ocenioną beta - testerską pomoc. Za usterki przepraszam.
Eh...Nie obyło się bez gamma - testów. W obecnej chwili wszystko jest dopięte na ostatni guzik, działa, śmiga aż patrzeć miło. Wybaczcie, że was gonię z tym ściąganiem, ale za to macie wersję 1000% sprawną.
Jeszcze raz przepraszam.


Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 2.09.2008, Ostatnio modyfikował: Hellscream

Permalink

Moje propozycje :)

Inferno

Donżuan-Żigolak-Dżentelmen
Monstrualne Monstrum-Fajczer-SPALek
Pudelek-York-Buldog
Laska-Fajcząca Laska-Spalona Laska
Źrebak-Konik-Kasztan
Komornik-Zły Komornik-Urzędnik Podatkowy
Dyrektor-Lucek-Misczufajer

Nekropolis

Pracownik ZUS-ZUS Kijomiot-Faceci W Czarnej Buławie
Gnida-Cuchnąca Gnida-Pajęcza Gnida
Nicniewidze-Ojużwidze-Zachwileumrzesz
Przystojniak-Już Nie-Pudzian
Kostek W Sukni-Kostek W Sukni Ślubnej-Kostek Dostał Kosza
Pani Dead-Błękitna Macha-Fioletowa Macha.
Nieumarły Dyrektor ZUS-Zwalniam Cię-Niematerialny Dyrektor ZUS

Loch
Mały Goblinek Bez Deski-Średni Goblinek Bez Deski-Duży Goblinek Bez Deski
Mery Dżejn Łotson-Hedenszolders-Reflektorka
Kolczyk W Nosie-Pan Z Toporkiem-Minotaur Z Paczką Krakersów Na Twarzy
Dino Grzmot Z Nami Moc-Dinuśka-Posjdony Na Raptorkach
Trzy Łeby-Sześć Łebów-Ile Tych Łebów Jest
W.I.T.C.H-Nie Łicz-Straszna Gra
PARZY-PALĘ SIĘ-Lawatoja

Przystań

Kandydant Na Mohera-Rdzeń Armi Moher-Siła Mohera
Rydzykowy Łucznik-Borowikowy Kusznik-Siła Kurka
Łysolec Mohera-Gwardia Mohera-Siła Borowika
Hipciogryf Muchomorowy-Hipciogryf Niebieskiego Muchomora-Siła Czerwonego Muchomora.
Kapłan Siły Kurka-Kapłan siły Borowika-Siła Czerwonego Mohera
Twór Z Trufla-Zbroja Mohera-Siła Muchomora
Tworzywo Rydzyka-Mistrz Siły Rydzyka-Tworzywo Z Czerwonego Muchomora

Sylvan

Laska Nie Spalona-Kwiaty W Kudłach-Kochanka Enta
Tajwański Wójownik-Baletmistrz Patyka-Szalik Na Szyje
Kijomiotacz-Jesienny Kijomiotacz-Zimowy Kijomiotacz
Dredy-Wielkie Dredy-Arcy Dredy
Konik-Srebrny Konik-Biały Kasztan
Patyk-Jesienny Patyk-Stary Patyk
Dyrektor Jagód-Dyrektor Borówek-Dyrektor Jerzyn

Akademia

Gróblin-Gróblin Kamikadze-Gróblin Spadochroniarz
Posążek Marka-Obsydianowy Marek-Zły Marek
Hanka-Uzbrojona Hanka-Brzydka Hanka
Beret-Arcyberet-Nomadzi Beret
Sztefen-Sztefen Tajwański-Duży Sztefen
Gosia-Gosiasza Gosiadża-Gosiażaża Każadżira
Lucek-Blond Lucek-Janosik

Forteca

Brodacz-Czarny Brodacz-Brodacz Taran
Włuczykij-Harkosik-Harpiokij
Jeździec Majherka-Najcik Misia-Stary Parch
Pajac-Ślepy Pajac-Głupi Pajac
Kapłan Kurka-Patriota Rury-Stary Rurek
Władca Pierścieni-Srauron-Elektryk
Dead By Zapałka-Kolcek Magmy-WOOOAAHHH

Twierdza

Głąblin-Pokłuty Głąblin-Głąblin z Balu Przebierańców
Centrum-Centrum Koczkdana-Centrum Gracias
Facet ze Szpilką-Jakiś Gość-Tarczaimieczyk
Szalona-Czara Nieba-Czara Ognia
Piter-Grabarz-Zbrojek
Pseudo Smok-Total Pseudo Smok- Ślepy Dziadek
Cypklop-Taran Oblężniczy-Super Robot z Laserem

Permalink

Hellscream

@Dag
Twoja wersja (ogry zamiast katów) jest "work in progress", będzie za parę minut.

Czekam z niecierpliwością :)

A tak btw :)

Dagon

Czy jest możliwa zmiana nazw niektórych zaklęć? Nie mogę patrzeć na tą błyskawicę albo starożytną strzałę... Chciałbym też zmienić do nich opisy aby podawały zasady na jakich zadają obrażenia itp.
(...)
chodzi mi o to ażeby po każdej instalacji H5 nie bawić się w wyszukiwanie od nowa tego wszystkiego co chce zmienić. Mod byłby idealnym rozwiązaniem - wrzucam go do UserMods i mam wszystko tak jak chcę w 30sek.