Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o HoMM IV

Permalink

O ile wiem, to demosmoki nie mają swojego siedliska.


Permalink

Chodzi o to, aby z jakiegoś budynku zrobić coś, co będzie miało efekt siedliska (da się tam regularnie rekrutować stworki). Bo ja jestem w stanie z domu chłopka zrobić siedlisko demosmoka.

Od razu podpowiem, że klasyczna chatka z misją nie będzie odpowiedzią na pytanie (w znaczeniu chatka bez komplikacji, bo nie będzie warunku cotygodniowości)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 13.07.2011, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

mam pytanie - użyłam kodu odkrywającego mapę i teraz wszystkie gry mają odkrytą mapę:(( jak mogę z powrotem zakryć mapę??
pomocy!!

Permalink

Wpisać ponownie ten kod i ewentualnie wyjść do menu i wgrać sejw ponownie.


Permalink

Avonu

Wpisać ponownie ten kod i ewentualnie wyjść do menu i wgrać sejw ponownie.

własnie po tym jak zadałam to pytanie, tak zrobiłam;)w sumie logiczne:)

Permalink

Oj, Mosqua, a właśnie chodzi mi o chatkę misji :)


Permalink

Taro

Oj, Mosqua, a właśnie chodzi mi o chatkę misji :)

Czytanie ze zrozumieniem się kłania - pisałam o tym, że bez kombinacji się nie da. Ja znam sposób, ale poczekam - może kto inny się pochwali.

Permalink

Chodzi o połączenie chatki ze zdarzeniem terminowym (sorki, na razie jestem odcięty od edytora H4 i nie wiem, czy nazwa dobrze napisana). Chodzi o co tydzień 'zmienna x = x + 1'. Oczywiście na początku ustawiamy zmienną na 0. W chatce trzeba ustawić, skryptów warunkowy : 'Jeśli zmienna x > 0 i gracz ma przynajmniej 8000 sztuk złota i 10 sztuk siarki (przykładowo) wtedy zadaj pytanie...'. Nie będę reszty cytował, najważniejszą część wypisałem. Oczywiście można bardziej zaawansować koszt, np. 'Jeśli gracz ma frakcję: chaos' będzie miał mniejszy koszt.

Osobiście moje ulubione zdarzenia to umiejscowione, i polecam je lepiej do takich skryptów (łatwiejsze niż w chatce), ale to już zależy od stylu autora.

Permalink

Mógłby ktoś z moderatorów (czy innych osób upoważnionych) uzupełnić w końcu pierwszy post?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.07.2011, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Postaram się odpowiedzieć na kilka pytań :
1. LPPC czarnego smoka to około 309. Jak to wyliczyłem ? W edytorze wziąłem losowego potwora poziomu 4 i w maksymalnej jak i minimalnej sile wpisałem 32767 (max dla armii z edytora) to wyszło mi 106 czarnych smoków. Podzieliłem 32767 przez 106 i wyszło właśnie 309 i kilkanaście cyfr po przecinku.
2. Kara vs. Magiczne Lustro : Kara zada obrażenia, lecz nie zostaną one odbite.
Kara vs. Zwierciadło Bólu : Osoba ze Zwierciadłem Bólu odda obrażenia zadane jej przez Karę.
Magiczne Lustro vs. Zwierciadło Bólu : Zwierciadło Bólu odda obrażenia osobie z Magicznym Lustrem, lecz ono nie odbije obrażeń zadanych Zwierciadłem Bólu.


Permalink

LPPC czarnego smoka to około 309. Jak to wyliczyłem ? W edytorze wziąłem losowego potwora poziomu 4 i w maksymalnej jak i minimalnej sile wpisałem 32767 (max dla armii z edytora) to wyszło mi 106 czarnych smoków. Podzieliłem 32767 przez 106 i wyszło właśnie 309 i kilkanaście cyfr po przecinku.

PEON czarnego smoka wynosi 308 (~ 308.25). Minimalna wartość dla dwóch czarnych smoków wynosi 617. Innymi słowy i na powyższym przykładzie - w celu uzyskania bardziej precyzyjnego wyniku, za dzielną należy obrać próg, przy którym 105 smoków przechodzi w 106, czyli 32675.
Na marginesie: wartość maksymalnej losowej armii to gruuubo ponad 32767, bo powyżej pół miliarda. ;)


Permalink

Jeśli dobrze pamiętam, to 308,25 jest właściwą odpowiedzią.


Permalink

OK, następne pytanie. Załóżmy, że w chatce misji mamy za zadanie dostarczyć np. 10 Czarnych Smoków w zamian za np. Miecz Anielskiego Sojuszu. Jak otrzymać ten konkretny Miecz, NIE ODDAJĄC dziesięciu Czarnych Smoków? :)

PS. Alchemiku, czy możesz sprecyzować to "powyżej pół miliarda"? Tymczasowo uznam tę odpowiedź, jednak wolałbym dokładną :)

PPS. Pierwszy post odświeżony - dzięki za mobilizację, Avonu :)

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 25.08.2011, Ostatnio modyfikował: Kameliasz

Permalink

21. (Tabris) Które zaklęcia, które można rozproszyć, działają po rozproszeniu?

Zgaduję, ponieważ jestem teraz bez możliwości sprawdzenia:
Wszystkie zaklęcia domyślnie rzucone na jednostki, otrzymane dzięki zdolnościom jednostek - np. Kamienna Skóra u Gargulców, Ochrona przed Śmiercią u Krzyżowców.

Permalink

21. (Tabris) Które zaklęcia, które można rozproszyć, działają po rozproszeniu?

Nie wiem, ale może trucizna i zaraza?


Permalink

Kameliasz

Alchemiku, czy możesz sprecyzować to "powyżej pół miliarda"? Tymczasowo uznam tę odpowiedź, jednak wolałbym dokładną :)

Musiałem znaleźć czas, by sprawdzić dokładną liczbę. :) Maksymalny PEONs, na który zezwala edytor to 536870911 i tej wartości armia pojawi się na mapie. W praktyce nie ma to zastosowania, przede wszystkim dlatego, ze walka z oddziałami tych rozmiarów jest... zbugowana. :)


Permalink

Niemniej jednak jest to maksymalna wartość, dziękuję Ci serdecznie :)

Permalink

...co nie oznacza, że taka odpowiedź jest dobra. NWC w H2-3 ustawiło limit przyrostu na mapie na 4000 (więcej jednostek się nie pojawiało) i o to chodzi w tamtym pytaniu: czy taki limit też istnieje.

Edytor edytorem, ale chodzi o mechanikę w grze.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.08.2011, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Fakt, być może chodzi o ilość stworzeń, przy których gra się nie buguje - o tym wspomniał Alchemik, mówiąc o swoim "pół miliarda".
Masz rację, Avonu, odpowiedź - na razie - kasuję.