O ile wiem, to demosmoki nie mają swojego siedliska.
Extremalna wiedza o HoMM IV
Mosqua /
Chodzi o to, aby z jakiegoś budynku zrobić coś, co będzie miało efekt siedliska (da się tam regularnie rekrutować stworki). Bo ja jestem w stanie z domu chłopka zrobić siedlisko demosmoka.
Od razu podpowiem, że klasyczna chatka z misją nie będzie odpowiedzią na pytanie (w znaczeniu chatka bez komplikacji, bo nie będzie warunku cotygodniowości)
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 13.07.2011, Ostatnio modyfikował: Mosqua
Aanuk /
mam pytanie - użyłam kodu odkrywającego mapę i teraz wszystkie gry mają odkrytą mapę:(( jak mogę z powrotem zakryć mapę??
pomocy!!
Avonu /
Wpisać ponownie ten kod i ewentualnie wyjść do menu i wgrać sejw ponownie.
Pipiru piru piru pipiru pi!
Aanuk /
Avonu
Wpisać ponownie ten kod i ewentualnie wyjść do menu i wgrać sejw ponownie.
własnie po tym jak zadałam to pytanie, tak zrobiłam;)w sumie logiczne:)
Taro /
Oj, Mosqua, a właśnie chodzi mi o chatkę misji :)
Mosqua /
Taro
Oj, Mosqua, a właśnie chodzi mi o chatkę misji :)
Czytanie ze zrozumieniem się kłania - pisałam o tym, że bez kombinacji się nie da. Ja znam sposób, ale poczekam - może kto inny się pochwali.
Chodzi o połączenie chatki ze zdarzeniem terminowym (sorki, na razie jestem odcięty od edytora H4 i nie wiem, czy nazwa dobrze napisana). Chodzi o co tydzień 'zmienna x = x + 1'. Oczywiście na początku ustawiamy zmienną na 0. W chatce trzeba ustawić, skryptów warunkowy : 'Jeśli zmienna x > 0 i gracz ma przynajmniej 8000 sztuk złota i 10 sztuk siarki (przykładowo) wtedy zadaj pytanie...'. Nie będę reszty cytował, najważniejszą część wypisałem. Oczywiście można bardziej zaawansować koszt, np. 'Jeśli gracz ma frakcję: chaos' będzie miał mniejszy koszt.
Osobiście moje ulubione zdarzenia to umiejscowione, i polecam je lepiej do takich skryptów (łatwiejsze niż w chatce), ale to już zależy od stylu autora.
Avonu /
Mógłby ktoś z moderatorów (czy innych osób upoważnionych) uzupełnić w końcu pierwszy post?
Pipiru piru piru pipiru pi!
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.07.2011, Ostatnio modyfikował: Avonu
Merrox /
Postaram się odpowiedzieć na kilka pytań :
1. LPPC czarnego smoka to około 309. Jak to wyliczyłem ? W edytorze wziąłem losowego potwora poziomu 4 i w maksymalnej jak i minimalnej sile wpisałem 32767 (max dla armii z edytora) to wyszło mi 106 czarnych smoków. Podzieliłem 32767 przez 106 i wyszło właśnie 309 i kilkanaście cyfr po przecinku.
2. Kara vs. Magiczne Lustro : Kara zada obrażenia, lecz nie zostaną one odbite.
Kara vs. Zwierciadło Bólu : Osoba ze Zwierciadłem Bólu odda obrażenia zadane jej przez Karę.
Magiczne Lustro vs. Zwierciadło Bólu : Zwierciadło Bólu odda obrażenia osobie z Magicznym Lustrem, lecz ono nie odbije obrażeń zadanych Zwierciadłem Bólu.
Alchemik /
LPPC czarnego smoka to około 309. Jak to wyliczyłem ? W edytorze wziąłem losowego potwora poziomu 4 i w maksymalnej jak i minimalnej sile wpisałem 32767 (max dla armii z edytora) to wyszło mi 106 czarnych smoków. Podzieliłem 32767 przez 106 i wyszło właśnie 309 i kilkanaście cyfr po przecinku.
PEON czarnego smoka wynosi 308 (~ 308.25). Minimalna wartość dla dwóch czarnych smoków wynosi 617. Innymi słowy i na powyższym przykładzie - w celu uzyskania bardziej precyzyjnego wyniku, za dzielną należy obrać próg, przy którym 105 smoków przechodzi w 106, czyli 32675.
Na marginesie: wartość maksymalnej losowej armii to gruuubo ponad 32767, bo powyżej pół miliarda. ;)
Avonu /
Jeśli dobrze pamiętam, to 308,25 jest właściwą odpowiedzią.
Pipiru piru piru pipiru pi!
Merrox /
Mój błąd, przepraszam.
OK, następne pytanie. Załóżmy, że w chatce misji mamy za zadanie dostarczyć np. 10 Czarnych Smoków w zamian za np. Miecz Anielskiego Sojuszu. Jak otrzymać ten konkretny Miecz, NIE ODDAJĄC dziesięciu Czarnych Smoków? :)
PS. Alchemiku, czy możesz sprecyzować to "powyżej pół miliarda"? Tymczasowo uznam tę odpowiedź, jednak wolałbym dokładną :)
PPS. Pierwszy post odświeżony - dzięki za mobilizację, Avonu :)
Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 25.08.2011, Ostatnio modyfikował: Kameliasz
21. (Tabris) Które zaklęcia, które można rozproszyć, działają po rozproszeniu?
Zgaduję, ponieważ jestem teraz bez możliwości sprawdzenia:
Wszystkie zaklęcia domyślnie rzucone na jednostki, otrzymane dzięki zdolnościom jednostek - np. Kamienna Skóra u Gargulców, Ochrona przed Śmiercią u Krzyżowców.
Duzeom /
21. (Tabris) Które zaklęcia, które można rozproszyć, działają po rozproszeniu?
Nie wiem, ale może trucizna i zaraza?
Alchemik /
Kameliasz
Alchemiku, czy możesz sprecyzować to "powyżej pół miliarda"? Tymczasowo uznam tę odpowiedź, jednak wolałbym dokładną :)
Musiałem znaleźć czas, by sprawdzić dokładną liczbę. :) Maksymalny PEONs, na który zezwala edytor to 536870911 i tej wartości armia pojawi się na mapie. W praktyce nie ma to zastosowania, przede wszystkim dlatego, ze walka z oddziałami tych rozmiarów jest... zbugowana. :)
Niemniej jednak jest to maksymalna wartość, dziękuję Ci serdecznie :)
Avonu /
...co nie oznacza, że taka odpowiedź jest dobra. NWC w H2-3 ustawiło limit przyrostu na mapie na 4000 (więcej jednostek się nie pojawiało) i o to chodzi w tamtym pytaniu: czy taki limit też istnieje.
Edytor edytorem, ale chodzi o mechanikę w grze.
Pipiru piru piru pipiru pi!
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.08.2011, Ostatnio modyfikował: Avonu
Fakt, być może chodzi o ilość stworzeń, przy których gra się nie buguje - o tym wspomniał Alchemik, mówiąc o swoim "pół miliarda".
Masz rację, Avonu, odpowiedź - na razie - kasuję.