Imperium

Behemoth`s Lair

[archiwum] Jaskiniowy dział Heroes 4 - renowacja

Permalink

Akcja Heroes IV zaczyna się wraz z końcem starego świata i tzw. Rozliczeniem. Dochodzi do bitwy pomiędzy armiami Gelu i Kilgora (znanych z części trzeciej). Dowódcy spotykają się twarzą w twarz i dochodzi do krótkiej walki. Gelu dzierży Ostrze Armagedonu, natomiast Kilgor Miecz Mrozu. Wg. przepowiedni gdy dwa ostrza się spotkają, nastąpi koniec świata. I tak właśnie się stało - ostrza się zderzyły wywołując ogromną eksplozję, co zniszczyło stary świat. Niemniej część uchodźców udała się przez portale do nowego świata - Axeoth. Ich losy są opisane w sześciu kampaniach, które możemy rozegrać w dowolnej kolejności:

1) Prawdziwe Ostrze - Lord Lysander, niegdyś ulubieniec królowej Katarzyny Ironfist utworzył nowe państwo Palaedry. Został jego namiestnikiem (odmówił korony, gdyż nie było w nim królewskiej krwi). Cztery lata po Rozliczeniu na dworze Palaedry pojawia się sir Worton. Ogłasza, ze jest synem króla Nicolasa Gryphonheart'a z nieprawego łoża. Jako dowód dobywa Ostrza Gryphinhearta (które wg. legendy mógł dzierżyć jedynie ktoś, kto był członkiem dynastii). Rozpoczyna się wojna domowa.

2) Chwała dni minionych - barbarzyńcy w nowym świecie są słabi i zwaśnieni. Tarnum (znany z serii Heroes Chronicles) boi się, że wzajemne walki doprowadzą jego lud do upadku. Przybrany syn Tarnuma, Wearjack, postanawia zjednoczyć plemiona barbarzyńców.

3) Cena Pokoju - Emilia, córka prosta córka szklarza i początkująca czarodziejka, niemalże przez przypadek obejmuje dowództwo nad bezradnymi uciekinierami ze starego świata, w celu obrony przed bandytami. Zostaje później obrana królową Wielkich Arkan i dostaje przydomek Nightheaven ("nocne niebo"). Niestety, do nowego świata trafił Gavin Magnus - Nieśmiertelny Król z Bracady. Ma on straszliwy plan zaprowadzenia pokoju na świecie. Ponadto chce, aby Emilia oddała mu swoje ziemie i została jego żoną, na co ta się nie godzi. Wybucha konflikt.

4) Elwin i Shaera - elfy tworzą w nowym świecie państwo Aranorn. Jeden z pomniejszych dworzan, Elwin, zakochuje się z wzajemnością w Shaerze - córce słwanego generała Gramina. Niestety nie tylko Elwin chce mieć Shaerę dla siebie - wpływowy szlachcic, lord Harke, wywołuje intrygę mającą na celu pozbycie się Elwina...

5) Pół - Martwy - nekromanta imieniem Gauldoth żyje przez wiele lat w dziczy. Omal nie zabity przez mieszkańców Wielkich Arkan, postanawia dokonać zemsty. Następnie dzięki osiągniętym wpływom tworzy królestwo nieumarłych - Nekros. Uwalnia również swojego mistrza Kalibarra, który cudem przeżył Rozliczenie. Dochodzi jednak między nimi do konfliktu - Gauldoth nie jest wrogiem wszelkiego życia i chce zachować równowagę, podczas gdy Kalibarr ma tajemniczy plan zniszczenia wszelkiego życia...

6) Córka Pirata - Tawni Balfour, córka niesławnego kapitana Balfour'a, obejmuje przywództwo nad okrętem po śmierci ojca. Jest ambitna i planuje zapanować nad Złotym Morzem. Będzie musiała się zmierzyć nie tylko z wrogami, ale też z cieniami swej mrocznej przeszłości. Kampania próbuje nas przekonać, że nie warto spoglądać w przeszłość (jakby któryś fan zatęsknił za starym światem :D).


Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 2.02.2010, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

A apostrofy to po co?

Taro

Akcja Heroes IV zaczyna się wraz z końcem starego świata i tzw. Rozliczeniem.

Nie do końca. Wprawdzie w intrze jest samo Rozliczenie, ale poszczególne kampanie dzieją się kilka lat od tego wydarzenia (i nie rozgrywają się jednocześnie).

Taro

1) Prawdziwe Ostrze - Lord Lysander, niegdyś ulubieniec królowej Katarzyny Ironfist utworzył nowe państwo Palaedry.

Kampania

Opowiedziałbym też o tym, jak szybko piął się w górę w szeregach armii Erathii, i jak stał się jednym z faworytów Królowej Katarzyny. Może nawet opisałbym historię tysięcy uchodźców, których przywiódł portalem do nowego świata, nim Rozliczenie pochłonęło stary świat.

A nie prościej wykorzystać gotowy tekst bezpośrednio z kampanii?

Prawdziwe Ostrze

Lord Lysander zebrał pozostałości po królestwie Erathii i stworzył nowe królestwo Palaedry, ale największe zagrożenie stanowi dla niego rycerz, który twierdzi, że jest ostatnim ocalałym potomkiem rodu Gryphonheart. Lysander w głębi duszy wie, że ten człowiek kłamie, więc w towarzystwie przyjaciół wyrusza na wyprawę, aby odkryć prawdę o pochodzeniu uzurpatora.


Permalink

Avonu - jest mi to obojętne. Choć jakby się nad tym zastanowić, to strony tworzy się po to, żeby coś wniosły. Choćby materiał o grze, ale nie z samej gry :D


Permalink

Taro

Avonu - jest mi to obojętne. Choć jakby się nad tym zastanowić, to strony tworzy się po to, żeby coś wniosły. Choćby materiał o grze, ale nie z samej gry :D

Tyle, że w tym wypadku tekst z kampanii jest lepszy.

Co do ideologicznej konstrukcji mocy i mitu mocy to sądzę, że w poddziale H4 można by, po wymaganiach dać nowości i powymieniać, bohaterowie bez armii, armie bez bohaterów i wprowadzić akapit Stronnictwa, gdzie wytłumaczono by, że w H4 w Nekropolii nie da się wykupić Rycerzy, a Anioły nie są zachwycone perspektywą walki z Diabłami u boku. Można dodać "gwiazdę stronnictw" jak ją nazywam, gdzie zaznaczono stosunki między stronnictwami.

Materiały do Eq wyślę za dni parę.


Permalink

Tabsri! :)]

Tak jeszcze za pamięci - Hiro robił opisy jednostek, Kameliasz miast. CO z nimi, czemu nie są zaimplementowane? Rozumiem, że ktoś chciałby wrzucić wszystko na raz, ale z takim podejściem, połączonym z "wigorem" Jaskiniowców do robienia czegokolwiek, to ja nie widze zbytniej przyszłości...


Permalink

Co do opisów Tara. Numerowanie jest chyba niepotrzebne. Generalnie jest to dobre i postaram się to wykorzystać (przynajmniej opisane są w kilku zdaniach każda z kampanii).

Tabris - pomysł jest dobry. Wykorzystam go. Co do Equilibrisa, to chyba dobrze by było dać odnośnik do Kwasowej Groty - z tego co widzę zrezygnowaliście z działu o WoGu, z Eq można podobnie.

Hellscream - nic o tym nie wiem. Kiedy pisałam na forum, że zajmuję się rekonstrukcją działu HoMM 4 to trzeba było mi powiedzieć, że taki i taki coś pisał na temat taki i taki. Z tekstów to mam kilka od Mecku i Fentrira oraz własne. Schemat jest robiony, ja w tym czasie mam uzupełnić i poprawić naszą bazę danych. To co pokazałam to wprawdzie przed layoultem Dagona ale rzecz jest stała. Chcę wiedzieć co treściowo jest dobrze co źle, co dodać a co usunąć itd itd.

Permalink

Hellscream

Tak jeszcze za pamięci - Hiro robił opisy jednostek, Kameliasz miast. CO z nimi, czemu nie są zaimplementowane? Rozumiem, że ktoś chciałby wrzucić wszystko na raz, ale z takim podejściem, połączonym z "wigorem" Jaskiniowców do robienia czegokolwiek, to ja nie widze zbytniej przyszłości...

Zaimplementować to miał wszystko Konstruktor, był wszak nawet o tym artykuł w Czasie Imperium, ale, że z rozpoczęciem nauki w liceum rzadziej bywa nie wyszło jakoś. W każdym razie jako, że okres ferii teraz mogłaby się Mosqua do Niego zgłosić, bo on ma to wszystko.


Permalink

No fajnie, że Konstruktor od pół roku nie daje żadnego znaku życia. Także, na niego nie ma co liczyć, przynajmniej teraz i w najbliższej przyszłości.


Permalink

Z moimi opisami rób co chcesz, to tylko propozycja. I jeszcze jedno - ikonki z miastami powinny być podpisane (ich obrazki bez napisów wydają mi się mało czytelne).

Hellburn - czytelniejsze opisy jednostek - jakiś pomysł jak by to miało wyglądać (chodzi o schemat)?

p. s. Taro się nie odmienia, to imię japońskie.


Permalink

@Taro:
Coś w ten deseń. Takie ułożenie jest o wiele bardziej przyjemne dla oka.


Permalink

Ekipa H4 wisi mi piwo za tak szybkie wykonanie HTMLowej wersji layoutu (a już ideałem byłoby zdanie za mnie egzaminu z Handlu Elektronicznego :P).

Wprowadziłem pewne modyfikacje.

Pozdrawiam

p.s. pracujcie sobie spokojnie, nie zważając na lay (Hellburn wie o co chodzi ;-) ), a ja w wolnej chwili (może jutro) przygotuję Wam podwórko do prac nad H4, żebyście nie musieli na żywca zmieniać istniejącej wersji.


Permalink

MiB - rzeczywiście nieźle. Akurat piję Karpackie (super mocne). Zdrówko! Staraj się dalej, to może ci postawię :D

Hellburn - fakt, ta wersja jest czytelniejsza (ale w komentarzach są błędy).

p. s. Avonu - nasz język zmierza do odmieniania wszystkiego co się da, ALE...


Permalink

Taro: mi chodziło tylko o układ kolumn i wierszy, nie treść.
I tak z ciekawości: gdzie te błędy :P ?


Permalink

W sumie układ kolumn może być, choć ja wolałbym aby każda cecha była w odrębnej kratce. Dobre jest to, że widać zarówno ikonę jednostki jak i całą jednostkę obok.

Błędy:
1) Trzymanie chłopów w mieście sprawia, że nie dają kasy, tak samo jak bohaterów z finansami. SPRAWDZAŁEM.
2) Troll nie jest drugi pod względem liczby pkt. życia na drugim poziomie - nomad i złoty golem mają więcej. Fakt, myślałem, że nomad ma 55.
3) Meduza jest lepsza od beholdera - baaardzo dyskusyjne.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.02.2010, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Mosqua

Co do Equilibrisa, to chyba dobrze by było dać odnośnik do Kwasowej Groty - z tego co widzę zrezygnowaliście z działu o WoGu, z Eq można podobnie.

O co to, to nie. Prymo dział jaskiniowy o W o Gu był przestarzały, a Grotowy zawierał najnowsze dane. W wypadku działu o Eq ten z Groty nie zawiera części informacji (nie mówiąc o tym, że nie ma działającego linka aby się go dało ściągnąć). No i ja nie po to sie męczyłem pół dnia, aby to szlag trafił.


Permalink

Jak to nie działa? Z downloadem wszystko w porządku.


Permalink

Z działu WoG zrezygnowaliśmy nie dlatego, że był przestarzały (zgodnie z tą logiką moglibyśmy wyrzucić H3 i H5 :P), ale ponieważ nie było chętnych do podniesienia go z gruzów - stary system niebardzo chciał zadziałać w nowym kerosie, komentarze zalała fala spamu, a to co działało faktycznie było nieaktualne - to zdecydowaliśmy o zamknięciu tej części JB i zlinkowaniu jej do Kwasowej Groty.

Pozdrawiam


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.02.2010, Ostatnio modyfikował: MiB

Permalink

Do Konstruktora napisałam meila. Zobaczymy czy i kiedy odpisze.
Wszystkim się ja już zajmę.

Lista co zrobić
- poprawić ikonki
- podpisać miasta
- skorektować fabułę
- usunąć dopiski z fabuł
- przenieść komentarze do dodatków na inne
- zmienić Ideologiczną konstrukcję MiM na wyliczenie cech HoMM 4
- poprawić cechy jednostek
- kombinować nad czytelnością tabelek z jednostkami
- napisać coś na inne (porady, taktyki)
- popracować nad miejscami, gdzie jest większa partia tekstu, aby była bardziej czytelna
- skorektorować literówki

To byłoby najważniejsze. Postaram się zrobić to. Jak coś wyłapiecie to napiszczcie tutaj lub na PW.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.02.2010, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

1. The Gathering Storm ma skrót GS a nie TGS (z tego co się orientuję, to "the", "a", "an" oraz "and" (chyba, że jest w formie "&") się pomija przy tworzeniu skrótów - vide HV:ToE, HoMM, MM).

2. Opisy fabuł do poprawy - wszędzie, choćby:
"Minęło trochę czasu, inteligentni wychodzili z traumy po Rozliczeniu lub umierali. Przyszło nowe pokolenie, " - a gdzie to jest wskazane w samym dodatku?

3. Dział o bohaterach

Brakuje wymaganych umiejętności, by stać się Strażnikiem.

Brak opisu umiejętności dla podstawowych klas (np. rycerz -> podst. taktyka i podst. obrona)

"kiedy powstawały Nekropolisy" - Nekropolie jak już. Zresztą same opisy klas to czysta fantazja, nieraz nie ma jąca nic wspólnego z tym co jest w grze. :P

4. Opis miast podobnie jak opis bohaterów.

5. W jednostkach brak stworów neutralnych, lecz związanych z frakcjami.

PS
Chyba to jest najnowszą wersją? Bo do tego są moje uwagi.

@MiB
Jak kasujesz, to kasuj wszystko, łącznie z PS-ami. :P


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.02.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Trang Oul

Jak to nie działa? Z downloadem wszystko w porządku.

Wybacz, nie zauważyłem aktualizacji downloadu.

@Mosqua: wysłałem co miałem o Eq