Imperium

Behemoth`s Lair

Dark Messiah - podstawowe informacje

Permalink

Zacznijmy od tego, że Dark Messiah jest grą typu FPS z elementami rozgrywki RPG. Nie mamy tutaj do czyniena z kontynuacją jakiegokolwiek cyklu poprzednich gier z serii Might and Magic.
Graz tworzona jest przez firmę Arkane Studios, twórcę gry Arx Fatalis, pod sztandarem Ubi Soft. W grze wykorzystany będzie silnik firmy Valve, najnowsza wersja Source, wykorzystanego między innymi w Half Life 2, dającego niezwykłą możliwość interakcji z otoczeniem. Oczywiście zostanie zawarty tutaj także tryb multiplayer bazujący na wsześniejszych produkcjach jak i wnoszący pewne innowacje.

W grze gracze będą eksplorować nowe universum przyszłych gier z serii M&M, świat Ashan.
Ashan jest światem ciemności i braku przebaczenia, naznaczonym krwawą historią i zagrożonym przepowiednią apokalipsy - Dark Messiah.
Gracz wcieli się w postać młodego bohatera Saretha, który był szkolony w sztukach magii i walki, aby stanąć do walki z przepowiedzianą zagładą. Oczywiście na początku histori Sareth będzie nieprzygotowany do ostatecznego celu, jednak wraz z rozwojem akcji nabierze sił i nowych zdolności.

Dark Messiah ma być pierwszą grą, która w tak dokładny sposób odwzorowuje walkę białą bronią...
Dlatego czekamy.

Przewidywalna data premiery: Wrzesień 2006.
Oficjalne strony: http://www.mightandmagic.com/
http://www.mightandmagic.com/uk/darkmessiah/teaser/


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 13.09.2011, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Dodam tylko jeszcze kilka oficjalnych informacji (tzw. propaganda):

- Gra ma zawierać 12 misji, 40 broni (wliczając miecze, łuki, kostury i sztylety) i dziesiątki czarów.
- tryb multiplayer: "Przystąp do ludzi albo nieumarłych i wybierz między czterema klasami postaci. Przygotuj się do walki, z aż 32 graczami w kilku trybach gry sieciowej, zaczynając od prostego deathmatchu, kończąc na rewolucyjnym trybie Evolution, który pozwoli ci zdobyć doświadczenie i nowe wyposażenie podczas dynamicznych kampanii sieciowych."

A, i jeszcze jedno:
Strona Arkane Studios o DMoMM


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 8.06.2006, Ostatnio modyfikował: mah

Permalink

Co więcej, twórcy zachwalają stworzony przez nich system walki na miecze w trybie pierwszoosobowym (FPP). Jest bardzo rozbudowany i widowiskowy, przy czym bardzo intuicyjny, tak więc każdy, nawet największa łamaga tego typu gier powinna sobie z obsługą tego programu poradzić.
Na specjalnej prezentacji, która miała miejsce na tegorocznych targach E3 został zaprezentowany kolejny już film prezentujący rozgrywkę w czasie rzeczywistym. Na blisko 8-mio minutowym filmiku dane nam było oglądać orkową twierdzę, oraz walkę z cyklopem. Ta pierwsza część pokazywała nam dużą interakcję z otoczeniem, system węchu, a mianowicie cechę wrogów, która pozwala wykryć im naszą obecność (ale nie miejsce przebywania). Dalej - specjalne umiejętności, z których może korzystać bohater po uprzednim ścięciu określonej liczby głów. Może to być chociażby osławione zaklęcie telekinezy. Pomyślmy ile frajdy kryje się w chwyceniu przeciwnika i ciśnięciu nim w odchłań przepaści... Trudno opisać. W dalszej części filmiku, a więc w starciu z cyklopem przedstawiono nam walkę z przeciwnikiem wymagającym od nas czegoś więcej niż zwykłego cięcia. Cyklop jest wielki, silny, nie ima się naszych strzał, ani zaklęć. Trzeba więc skorzystać z pomocy elementów środowiska, a engine Source, ze swoją słynną fizyką, daje nam tego doskonałe odzwierciedlenie.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 10.06.2006, Ostatnio modyfikował: Thompson

Permalink

Historia

Prawie tysiąc lat temu Wojna Ognia szalała na terenach Ashan. Ludzie, Elfy, Krasnoludy i ich sojusznicy przeciwstawiali się razem hordzie Demonów. Wielkie zniszczenie było blisko, ale w rezultacie to siły sprzymierzeńców zwyciężyły. Ich zwycięstwo było możliwe dzięki heroicznemu poświęceniu czarnoksiężnika znanego jako Sar-Elam, Siódmy Smok. Używając swojej niemal boskiej mocy i wspomagany przez jego towarzyszy czarnoksiężników, Sar-Elam czarem wygnał Demony z świata do więzienia wiecznego ognia. Z esencji jego duszy, Sar-Elam stworzył więzienie, w którym miały pozostać Demony na zawsze.

Jednakże coś poszło źle podczas rytuału Sar-Elam'a. Magia, którą przyzwał stworzyła niekompletne wiezienie; niewielka wada powstała w nieprzepuszczalnej barierze, słabość ta pozwoliła Demonom przenikać do świata podczas zaćmienia księżyca.
Wściekłe, ale cierpliwe, Demony czekały w ich więzieniu... i planowały.

(yellow)[uzupełnienie by Avonu]
Sar-Elam został zdradzony przez jednego ze swoich uczniów. Zdeprawowany przez demony - Sar-Shazzar - dopuścił się sabotażu rytuału. Wprowadził maleńką dziurę do więzienia demonów, słabość która pozwoli demonom na przeniknięcie do świata podczas zaćmień.
Sar-Shazzar przepowiedział także, że pewnego dnia narodzi się syn Władcy Demonów i doskonałej ludzkiej dziewicy - wędrowiec między światami - który użyje czaszki znienawidzonego Siódmego Smoka, by rozedrzeć więzienie demonów raz na zawsze.

Zadowolony z powyższych efektów, Władca Demonów osiadł w więzieniu by czekać...i planować.
(yellow)[koniec uaktualnienia]

Całą pozostałością po Siódmym Smoku była jego czaszka. Teraz zwana Czaszką Cieni, została ona zabrana przez wyznawców bogini Matki Asha, twórczyni świata i źródło całej magii. Schowali ją w starożytnej świątyni na pustynnej wyspie, daleko od intryg Ludzi, Elfów, czy Demonów. Tam leży Czaszka, oczekując dnia, kiedy jej moc może być znowu potrzebna.

[scalenie: Thu Jun 22, 2006 12:49 pm]

Proroctwo Mrocznego Mesjasza.

Sześćdziesiąt siedem lat po śmierci Sar-Elam'a, jego uczeń Sar-Shazar przepowiedział, że pewnego dnia narodzi się dziecko półdemon, półczłowiek; wędrowiec pomiędzy światami znany jako "Mroczny Mesjasz" i użyje relikwii Siódmego Smoka do roztrzaskania więzienia demonów na zawsze.
Zachowały się tylko trzy kompletne strofy, fragmenty oryginalnego proroctwa. Mogą zostać przetłumaczone następująco:

Dziesięć wieków trwać będzie forteca
Ściany z ducha otoczone ogniem
I rogaci władcy ugną swe karki
Przed jeszcze nie narodzonym, z mrocznego płodu

Jeden wiek pełen krwi i wojny
Księżyc gaśnie i nikt nie wie dlaczego
Miejsce spoczynku wreszcie odnalezione
Siódmego, który wzniósł się tak wysoko

Ostatnia córka straconego rodu
Prowadzić jego będzie do historii
Pod przepowiednią krypty rozbrzmiewa
Wojna starożytnych wrogów

[scalenie: Thu Jun 22, 2006 12:50 pm]

Fabuła

W "Dark Messiah" jesteś Sareth'em, młodym uczniem Phenrig'a, potężnego czarnoksiężnika. Phenrig wychowuje cię w jednym celu, treningu w sztukach magii i wojny.
Na początku twojej gry zostajesz wysłany do wolnego miasta Stonehelm, domu maga Menelag'a, przyjaciela twojego mistrza. Twoim zadaniem jest pomóc Menelag'owi odzyskać Czaszkę Cieni, starożytny i potężny artefakt, jedyna pozostałość relikwii Sar-Elam'a, pierwszego i największego maga Ashan. Sar-Elam użył Czaszki w odległej przeszłości, aby stworzyć więzienie, które zatrzymało hordy demonów. Tylko Czaszka może zamknąć ostatecznie więzienie, lub zniszczyć je i wprowadzić armię demonów do świata. Z pomocą czarnoksiężnika Menelag'a, władcy Stonehelm, i jego krewną, młoda czarodziejka Leanna, bierzesz na siebie obowiązek odnalezienia i zdobycia Czaszki Cieni.
Tymczasem, dowiadując się o odkryciu Czaszki, ale nie znając jej lokalizacji, nieumarła armia maszeruje w kierunku Stonehelm. Ich aktualny cel jest nieznany...
Podczas tej serii wydarzeń, cień Mrocznego Mesjasza rośnie, i cały świat Ashan pozostaje zamrożony, wstrzymując oddech...

[scalenie: Thu Jun 22, 2006 4:15 pm]

Postacie

Sareth
Młody mężczyzna, uczeń maga Phenrig'a. Wytrenowany w wojennej sztuce i magicznej ścieżce przez jego mentora, Sareth jest przygotowany do opuszczenia domu, jaki zna i zapuszcza się w głąb światu Ashan. Pomimo wielkich sił i spełniających się starożytnych przepowiedni, Sareth jest dobrze przygotowany by sprostać sytuacji, w której się znajduje.

Menelag
Czarnoksiężnik Menelag, władca wolnego miasta Stonehelm, kierował 10 letnią ekspedycją mającą zlokalizować obsesję jego życia: Czaszkę Cieni. Ostatecznie odkrywa ją na dzikiej wyspie, pochowaną w zniszczonej świątyni. Menelag i jego ludzie zaczęli przekopywać świątynię i jej otoczenie, wciąż byli nękani przez wrogie plemiona Orków i Goblinów. Udało im się odnaleźć kryptę gdzie złożono Czaszkę, ale zabezpieczoną przez nieprzeniknione kamienne drzwi. Jedyną drogą do otwarcia tych drzwi jest reaktywowanie magicznej energii przez samą świątynie, używając innego starożytnego artefaktu.

Phenrig
Phenrig jest przewodnikiem i mentorem Sareth'a. Wychowywał osieroconego chłopca od jego dzieciństwa. Sareth posiadł całą jego wiedzę o broni i magii, był surowym nauczycielem, ale i cierpliwym opiekunem. Ostatecznie Sareth wyrósł na silnego młodzieńca. Phenrig wysyła go do Stonehelm z starożytnym artefaktem potrzebnym jednemu z jego starych przyjaciół, Menelag'owi.

Leanna
Leanna jest młodą czarodziejką z Stonehelm, spokrewnioną z Menelag'iem i biorąca udział w ekspedycji mającej na celu znalezienie Czaszki Cieni. Jej życzeniem jest odzyskanie Czaszki i użycie jej do obrony jej miasta, staje się kompanką Sareth'a i razem poszukują artefaktu.

Aratrok
Aratrok jest szamanem Orków, wodzem tych, którzy mieszkają na wyspie gdzie schowana jest Czaszka. Jest on oddanym i uczciwym dowódcą dla swoich ludzi, i fanatycznym przeciwnikiem dla każdego, kogo uważa za wroga. Nienawiść do demonów i czarnoksiężników krąży w jego żyłach jak w każdym Orku, jak jest zorientowany w rodowodzie swojej rasy i przeszłych cierpieniach. Jest rozgniewany wtargnięciem ekspedycji Menelag'a i zarządził swoim ludziom walkę przeciwko nim aż do śmierci.

Mroczny Mesjasz
Syn Władcy Demonów, jest przepowiedziany by być jedynym, który otworzy bramę do więzienia demonów i pozwoli ich hordom szaleć na terenach Ashan.

Władca Demonów
Ojciec Mrocznego Mesjasza i władca piekielnych legionów, czeka zniecierpliwiony na dzień, gdy jego syn zburzy więzienie i uwolni go wraz z jego zwolennikami z pustki pomiędzy światami.

[scalenie: Czw Jun 22, 2006 5:04 pm]

Prawdopodobne wymagania:

System Operacyjny: windows 2000/xp (tylko)
Procesor: Min - 2.2GHz CPU; Rec - 3 GHz CPU
Pamięć: Min - 512 GB Ram; Rec - 1 GB Ram
Miejsce na dysku: 6+ GB
Karta graficzna:Min - 128mb; Rec - 256mb dx 9


Liczba modyfikacji: 9, Ostatnio modyfikowany: 30.08.2006, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Pytania do twórców DMoMM (można je zadawać - po ang. - w tym temacie oraz ich odpowiedzi (w tym temacie):

(yellow)PYTANIE 1
Czy gra będzie bardziej jak "Halflife" (musimy podążać ustalonym scenariuszem cały czas) czy raczej jak Oblivion (możemy pójść gdzie chcemy i wybierać dowolne zadania)?

Gra zdecydowanie będzie bardziej jak "Halflife". Jest ukierunkowana na tryb akcji, zaś świat nie jest otwarty. Podjęliśmy tą decyzję, ponieważ musieliśmy zbudować każdy poziom bardzo ostrożnie, by pozwolić Tobie wykorzystać otoczenie. To nie jest ten typ rzeczy, który możesz zrobić na ogromną skalę.

(yellow)PYTANIE 2
Czy spotkamy postacie z "Heroes Might i Magic V" skoro scenariusze tych gier się łączą?

Cóż, nie chcemy niczego ujawniać. Jednakże możemy powiedzieć, że niektórze postacie z "Heroes Might i Magic V" powrócą w "Dark Messiahu", chociaż niekoniecznie spotkasz ich "fizycznie"...

(yellow)PYTANIE 3
Czy będzie opcja włączenia widoku z trzecie osoby?

Nie. Cała gra została zaprojektowana na widok z pierwszej osoby, więc przełączenie na widok z trzeciej osoby nie był rozważany ani stworzony w grze.

(yellow)PYTANIE 4
Czy Dark Messiah będzie łatwy w modyfikowaniu?

Tak, jako że używa silnika Source. Zrobimy wszystko w naszej mocy, by dostarczyć społeczności moderów łatwego w użyciu narzędzia do modyfikacji.

(yellow)PYTANIE 5
Czy edytor map będzie dostępny podczas premiery gry, czy też trzeba będzie go ściągnąć później?

Zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby edytor był dostępny jak najszybciej, może nawet przed premiera gry. Wiemy, że to narzędzie jest bardzo istotne dla społeczności graczy. Tak więc, możemy potwierdzić, że edytor zostanie udostępniony.

(yellow)PYTANIE 6
Czy będzie możliwość zagrania w sieci z innymi graczami, zakładając że ściągnęli ono nasze mapy, czy też mapy użytkowników będą tylko dla gry jednoosobowej?

Naszym pierwszym celem było pozwolenie ludziom tworzenie własnych map wieloosobowych i ich rozpowszechnienie. Oprócz tego, dajemy graczom możliwość rozwoju postaci MP. Tworzenie map jednoosobowych jest również interesujące ale w tej chwili, nie jest to nasz najważniejszy cel.

(yellow)PYTANIE 7
Jakiego rodzaju grą będzie "Dark Messiah"? Deathmatchem, grą co-operative z mini kampaniami, gdzie będzie możliwość uzyskania misji czy też czymś w rodzaju wyeliminowania innych frakcji?

Nie będzie trybu co-op przeciwko SI w grze wieloosobowej. Zaś tryb Crusade jest pewnym rodzajem mini kampanii.

(yellow)PYTANIE 8
Czy będzie możliwe dostosowanie broni i innych rzeczy?

Nie będziesz mógł tak naprawdę dostosowywać swoich broni. Będziesz jednak miał szansę je wykuć w kuźni. Jest to rodzaj zadania pobocznego, jakie możesz oczekiwać w grze.

(yellow)PYTANIE 9
Czy będzie SDK (Source Download Kit?)

Najpierw będzie "mod kit", który pozwoli Ci projektować nowe mapy, dostosowywać modele i zmieniać istniejące kody. Później, mamy nadzieję, pojawi się prawdziwy SDK, dający Ci całkowitą kontrolę nad kodem gry.

(yellow)PYTANIE 10
Czy będziemy mogli tworzyć własne skórki? Czy także dla NPC?

Tak, z mod kitem.

(yellow)PYTANIE 11
Czy możemy oczekiwać nowych rzeczy po tym, jak gra zostanie wypuszczona (nowe mapy, optymalizacja gry, patche...)

Zdecydowanie tak. Będziemy kontynuować wsparcie dla gry po jej wypuszczeniu; Po pierwsze, silnik Source jest bardzo dogodny dla modyfikacji. Jak dobrze pójdzie będziemy mieli nowe usprawnienia dla gry, dzięki temu kanałowi.

(yellow)PYTANIE 12
Czy plansze będą różne w zależności od dokonanych akcji/wyboru umiejętności?

Plansze będą te same. Jednak w kluczowych momentach, będziesz musiał wybrać między kilkoma decyzjami. Decyzje jakie podejmiesz, zaważą na reszcie historii.

(yellow)PYTANIE 13
Stwory jakie do tej pory widzieliśmy to: goblin, ork, ghul, pao kai, cyklop, nieumarły cyklop, nekromanta, lisz, czarny strażnik, strażnik miejski, pająk, face hugger i nieumarli. Moje pytanie, czy jest więcej rodzajów potworów? Nie twierdzę, że dotychczasowa liczba jest zbyt mała, ale (jeśli możesz) powiedz nam czy jest więcej typów stworów, a jeśli są, czy możesz je wymienić?

Już ujawniliśmy większość potworów, które spotkasz w grze. Będą jeszcze różne odmiany bossów. Dla przykładu, jest kilka typów pająków...zaś co do bossów, to przykro mi, ale nie mogę nic ujawnić. Możesz się jednak spodziewać wielkich, trudnych stworów jak Paokai czy cyklop, a nawet większych.

(yellow)PYTANIE 14
Czy sztylety będą jedyną bronią używaną oburęcznie czy też będzie możliwość użycia krótkiego miecza w drugiej ręce, jeśli posługuje się bronią jednoręczną (dłuższą niż sztylet) w "pierwszej" ręce?

Sztylety to jedyna broń używana oburęcznie. W lewej ręce będziesz mógł trzymac tarczę, ale żadnej innej "ofensywnej" broni niż sztylet.

(yellow)PYTANIE 15
Czy strzała z liną, o których wszyscy tu [na forum Ubisoftu i w wywiadach] mówią, naprawdę jest w grze?

Tak. Możesz ją zresztą zobaczyć na niektórych filmikach i wkrótce znów ją ujrzysz...

(yellow)PYTANIE 16
Na niektórych screenach można dostrzec walki wieloosobowe w zamku. Jest to dobry tryb ale czy będą boty, aby można samemu trochę w ten tryb potrenować?

Nie planujemy jak na razie dodania botów w trybie wieloosobowym. Będziesz musiał się nauczyć grać poprzez praktykę.

(yellow)PYTANIE 17
Co z trybami gry wieloosobowej? "Dark Messiah" wydaje się inny od zwyczajnych FPS-ów, czy będzie miał standardowe tryby jak Capture the Flag, Team Deathmatch, Free for All, czy też planujecie jakieś oryginalne tryby?

Obecny plan to wcielenie Deathmatchu, Team Deathmatchu oraz trybu Crusade w grze. Crusade jest bardzo oryginalnym trybem, w którym będzie mogło zagrać do 32 graczy, będzie w stylu gry Battlefield. Haczykiem jest to, że będzie można zdobywać punkty doświadczenia, które pozwolą na zakup nowych umiejętności czy czarów.

(yellow)PYTANIE 18
Jeśli grałeś w Battlefield 2 lub też Unreal Tournament, mogłeś zaobserwować ludzi skaczących w górę i dół, chcących uniknąć ataku dystansowego (taktyka znana jako "królicze skoki"). Tak więc, czy będzie podobny rodzaj skakania, by uniknąć strzał/czarów?

Jest to coś, co obecnie rozważamy. Sposób w jaki z tym się uporano w BF 1942, to spowolnienie takiego "skoczka", aby stał się bardziej wrażliwy przez pewien okres czasu. Zasadniczo pewni gracze Counter-strike'a nadal skakali podczas pierwszych gier w BF, ale szybko zdali sobie sprawę, że jest to nieopłacalne. Tak samo jest w "Dark Messiahu". Oprócz tego, dodaliśmy staminę, odpowiedzialną za bieg i skoki. Zbyt wiele skakania, uczyni Ciebie wrażliwym na każdą osobę chcącą Cię dopaść, jako że nie będziesz mógł jej uciec.

(yellow)PYTANIE 19
Czy będzie jakiś tryb pojedynku, gdzie bedzie można walczyć jeden na jednego lub dwóch na dwóch na arenie lub podobnym miejscu?

Tak, to deathmatch. Będzie możliwość ograniczenia ilości graczy, więc pojedynki dwóch na dwóch będą możliwe.

(yellow)PYTANIE 20
Czy dacie opcję zrównoważenia ilości klas/profesji graczy w trybie wieloosobowym (jak w DoD:S), aby cała rozgrywka nie przerodziła się w wielki "turniej strzelecki"?

Rozważamy to jako plan zapasowy, ale na dziś, nie wydaje się to potrzebne. W przeciwieństwie do DoD, nasze klasy postaci się uzupełniają, a posiadanie drużyny złożonej ze zbyt dużej ilości graczy jednej profesji, osłabi całą drużynę.

(yellow)PYTANIE 21
Czy będą oblężenia zamków, może nawet w formie mini kampanii, dla trybu wieloosobowego?

Istnieje mapa MP, która zawiera ogromną cytadelę, zaś zadaniem ludzi jest jej obrona za wszelką cenę. Jeśli zawiodą, przegrają całą kampanię.

(yellow)PYTANIE 22
Czy będzie tryb MP co-op? Czy pozwoli on graczom na tworzenie drużyn i wspólne wyruszenie na misję?

Nie. Było ciężko wprowadzić część singleplayer do rozgrywek online. Po pierwsze, było to tworzone z myślą tylko o jednym graczu. Po drugie, część singleplayer wykorzystuje w znacznym stopniu fizykę gry, a to nie jest przyjazne dla transferu.

(yellow)PYTANIE 23
Czy będzie powtarzalne wczytywanie (?) podczas gry, tak jak jest w grze "Half-Life 2"?

Tak, choć poziomy w DM są zazwyczaj większe niż w HL2.

(yellow)PYTANIE 24
Podczas E3 można było zauważyć, że wrogowie mogą nas znaleźć po naszym zapachu; Czy będzie można to zamaskować?

Dobre pytanie. Niestety odpowiedź brzmi nie. Będziesz niewykrywalny tylko przez chwilę, która pozwoli Ci uciec lub zadać cios w plecy.

(yellow)PYTANIE 25
Czemu "Dark Messiah" zamiast "Might and Magic X"?

To, że tworzymy "Dark Messiaha" nie oznacza, żę nie będzie w przyszłości "Might and Magic X". Tworzenie gry RPG takiej jak MM trwa bardzo długo i jest bardzo wymagającym procesem, zwłaszcza jeśli chcesz odnowić swoje podejście do tego gatunku. Stworzyliśmy DM, ponieważ jest szansa pokazać nowe podejście do gier fantasy, by były bardziej wciągające i zorientowane na akcje.

(yellow)PYTANIE 26
Czy będą widoczne rany od miecza? W niektórych FPS-ach dziury po kulach są widoczne.

Tak. Uderzenia miecza będą widoczne na wrogach, przedmiotach czy ścianach, jak zresztą w większości FPS-ów.

(yellow)PYTANIE 27
Czy gra będzie wydana na kilku CD czy może na jednym DVD?

Mamy nadzieję, że na pojedyńczym DVD, ale może się zdarzyć, że będzie na kilku krążkach DVD.

(yellow)PYTANIE 28
Jaka jest przewidywalna długość gry?

Obecnie to od 12 do 18 godzin, w zależności od rozwoju twojej postaci i tego, czy wykonasz wszelkie zadania poboczne dostępne w grze.

(yellow)PYTANIE 29
Na jakie platformy wyjdzie "Dark Messiah"?

"Dark Messiah" wyjdzie tej jesieni tylko na PC.

(yellow)PYTANIE 30
Czy będą neutralni mieszkańcy na niektórych mapach?

Tak. Spotkasz mieszkańców wolnego miasta Stonehelm i będziesz mógł/mogła poobserwować ich czy też nawiązać z nimi konwersację.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 30.08.2006, Ostatnio modyfikował: Avonu