Pytania do twórców DMoMM (można je zadawać - po ang. - w tym temacie oraz ich odpowiedzi (w tym temacie):
(yellow)PYTANIE 1
Czy gra będzie bardziej jak "Halflife" (musimy podążać ustalonym scenariuszem cały czas) czy raczej jak Oblivion (możemy pójść gdzie chcemy i wybierać dowolne zadania)?
Gra zdecydowanie będzie bardziej jak "Halflife". Jest ukierunkowana na tryb akcji, zaś świat nie jest otwarty. Podjęliśmy tą decyzję, ponieważ musieliśmy zbudować każdy poziom bardzo ostrożnie, by pozwolić Tobie wykorzystać otoczenie. To nie jest ten typ rzeczy, który możesz zrobić na ogromną skalę.
(yellow)PYTANIE 2
Czy spotkamy postacie z "Heroes Might i Magic V" skoro scenariusze tych gier się łączą?
Cóż, nie chcemy niczego ujawniać. Jednakże możemy powiedzieć, że niektórze postacie z "Heroes Might i Magic V" powrócą w "Dark Messiahu", chociaż niekoniecznie spotkasz ich "fizycznie"...
(yellow)PYTANIE 3
Czy będzie opcja włączenia widoku z trzecie osoby?
Nie. Cała gra została zaprojektowana na widok z pierwszej osoby, więc przełączenie na widok z trzeciej osoby nie był rozważany ani stworzony w grze.
(yellow)PYTANIE 4
Czy Dark Messiah będzie łatwy w modyfikowaniu?
Tak, jako że używa silnika Source. Zrobimy wszystko w naszej mocy, by dostarczyć społeczności moderów łatwego w użyciu narzędzia do modyfikacji.
(yellow)PYTANIE 5
Czy edytor map będzie dostępny podczas premiery gry, czy też trzeba będzie go ściągnąć później?
Zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby edytor był dostępny jak najszybciej, może nawet przed premiera gry. Wiemy, że to narzędzie jest bardzo istotne dla społeczności graczy. Tak więc, możemy potwierdzić, że edytor zostanie udostępniony.
(yellow)PYTANIE 6
Czy będzie możliwość zagrania w sieci z innymi graczami, zakładając że ściągnęli ono nasze mapy, czy też mapy użytkowników będą tylko dla gry jednoosobowej?
Naszym pierwszym celem było pozwolenie ludziom tworzenie własnych map wieloosobowych i ich rozpowszechnienie. Oprócz tego, dajemy graczom możliwość rozwoju postaci MP. Tworzenie map jednoosobowych jest również interesujące ale w tej chwili, nie jest to nasz najważniejszy cel.
(yellow)PYTANIE 7
Jakiego rodzaju grą będzie "Dark Messiah"? Deathmatchem, grą co-operative z mini kampaniami, gdzie będzie możliwość uzyskania misji czy też czymś w rodzaju wyeliminowania innych frakcji?
Nie będzie trybu co-op przeciwko SI w grze wieloosobowej. Zaś tryb Crusade jest pewnym rodzajem mini kampanii.
(yellow)PYTANIE 8
Czy będzie możliwe dostosowanie broni i innych rzeczy?
Nie będziesz mógł tak naprawdę dostosowywać swoich broni. Będziesz jednak miał szansę je wykuć w kuźni. Jest to rodzaj zadania pobocznego, jakie możesz oczekiwać w grze.
(yellow)PYTANIE 9
Czy będzie SDK (Source Download Kit?)
Najpierw będzie "mod kit", który pozwoli Ci projektować nowe mapy, dostosowywać modele i zmieniać istniejące kody. Później, mamy nadzieję, pojawi się prawdziwy SDK, dający Ci całkowitą kontrolę nad kodem gry.
(yellow)PYTANIE 10
Czy będziemy mogli tworzyć własne skórki? Czy także dla NPC?
Tak, z mod kitem.
(yellow)PYTANIE 11
Czy możemy oczekiwać nowych rzeczy po tym, jak gra zostanie wypuszczona (nowe mapy, optymalizacja gry, patche...)
Zdecydowanie tak. Będziemy kontynuować wsparcie dla gry po jej wypuszczeniu; Po pierwsze, silnik Source jest bardzo dogodny dla modyfikacji. Jak dobrze pójdzie będziemy mieli nowe usprawnienia dla gry, dzięki temu kanałowi.
(yellow)PYTANIE 12
Czy plansze będą różne w zależności od dokonanych akcji/wyboru umiejętności?
Plansze będą te same. Jednak w kluczowych momentach, będziesz musiał wybrać między kilkoma decyzjami. Decyzje jakie podejmiesz, zaważą na reszcie historii.
(yellow)PYTANIE 13
Stwory jakie do tej pory widzieliśmy to: goblin, ork, ghul, pao kai, cyklop, nieumarły cyklop, nekromanta, lisz, czarny strażnik, strażnik miejski, pająk, face hugger i nieumarli. Moje pytanie, czy jest więcej rodzajów potworów? Nie twierdzę, że dotychczasowa liczba jest zbyt mała, ale (jeśli możesz) powiedz nam czy jest więcej typów stworów, a jeśli są, czy możesz je wymienić?
Już ujawniliśmy większość potworów, które spotkasz w grze. Będą jeszcze różne odmiany bossów. Dla przykładu, jest kilka typów pająków...zaś co do bossów, to przykro mi, ale nie mogę nic ujawnić. Możesz się jednak spodziewać wielkich, trudnych stworów jak Paokai czy cyklop, a nawet większych.
(yellow)PYTANIE 14
Czy sztylety będą jedyną bronią używaną oburęcznie czy też będzie możliwość użycia krótkiego miecza w drugiej ręce, jeśli posługuje się bronią jednoręczną (dłuższą niż sztylet) w "pierwszej" ręce?
Sztylety to jedyna broń używana oburęcznie. W lewej ręce będziesz mógł trzymac tarczę, ale żadnej innej "ofensywnej" broni niż sztylet.
(yellow)PYTANIE 15
Czy strzała z liną, o których wszyscy tu [na forum Ubisoftu i w wywiadach] mówią, naprawdę jest w grze?
Tak. Możesz ją zresztą zobaczyć na niektórych filmikach i wkrótce znów ją ujrzysz...
(yellow)PYTANIE 16
Na niektórych screenach można dostrzec walki wieloosobowe w zamku. Jest to dobry tryb ale czy będą boty, aby można samemu trochę w ten tryb potrenować?
Nie planujemy jak na razie dodania botów w trybie wieloosobowym. Będziesz musiał się nauczyć grać poprzez praktykę.
(yellow)PYTANIE 17
Co z trybami gry wieloosobowej? "Dark Messiah" wydaje się inny od zwyczajnych FPS-ów, czy będzie miał standardowe tryby jak Capture the Flag, Team Deathmatch, Free for All, czy też planujecie jakieś oryginalne tryby?
Obecny plan to wcielenie Deathmatchu, Team Deathmatchu oraz trybu Crusade w grze. Crusade jest bardzo oryginalnym trybem, w którym będzie mogło zagrać do 32 graczy, będzie w stylu gry Battlefield. Haczykiem jest to, że będzie można zdobywać punkty doświadczenia, które pozwolą na zakup nowych umiejętności czy czarów.
(yellow)PYTANIE 18
Jeśli grałeś w Battlefield 2 lub też Unreal Tournament, mogłeś zaobserwować ludzi skaczących w górę i dół, chcących uniknąć ataku dystansowego (taktyka znana jako "królicze skoki"). Tak więc, czy będzie podobny rodzaj skakania, by uniknąć strzał/czarów?
Jest to coś, co obecnie rozważamy. Sposób w jaki z tym się uporano w BF 1942, to spowolnienie takiego "skoczka", aby stał się bardziej wrażliwy przez pewien okres czasu. Zasadniczo pewni gracze Counter-strike'a nadal skakali podczas pierwszych gier w BF, ale szybko zdali sobie sprawę, że jest to nieopłacalne. Tak samo jest w "Dark Messiahu". Oprócz tego, dodaliśmy staminę, odpowiedzialną za bieg i skoki. Zbyt wiele skakania, uczyni Ciebie wrażliwym na każdą osobę chcącą Cię dopaść, jako że nie będziesz mógł jej uciec.
(yellow)PYTANIE 19
Czy będzie jakiś tryb pojedynku, gdzie bedzie można walczyć jeden na jednego lub dwóch na dwóch na arenie lub podobnym miejscu?
Tak, to deathmatch. Będzie możliwość ograniczenia ilości graczy, więc pojedynki dwóch na dwóch będą możliwe.
(yellow)PYTANIE 20
Czy dacie opcję zrównoważenia ilości klas/profesji graczy w trybie wieloosobowym (jak w DoD:S), aby cała rozgrywka nie przerodziła się w wielki "turniej strzelecki"?
Rozważamy to jako plan zapasowy, ale na dziś, nie wydaje się to potrzebne. W przeciwieństwie do DoD, nasze klasy postaci się uzupełniają, a posiadanie drużyny złożonej ze zbyt dużej ilości graczy jednej profesji, osłabi całą drużynę.
(yellow)PYTANIE 21
Czy będą oblężenia zamków, może nawet w formie mini kampanii, dla trybu wieloosobowego?
Istnieje mapa MP, która zawiera ogromną cytadelę, zaś zadaniem ludzi jest jej obrona za wszelką cenę. Jeśli zawiodą, przegrają całą kampanię.
(yellow)PYTANIE 22
Czy będzie tryb MP co-op? Czy pozwoli on graczom na tworzenie drużyn i wspólne wyruszenie na misję?
Nie. Było ciężko wprowadzić część singleplayer do rozgrywek online. Po pierwsze, było to tworzone z myślą tylko o jednym graczu. Po drugie, część singleplayer wykorzystuje w znacznym stopniu fizykę gry, a to nie jest przyjazne dla transferu.
(yellow)PYTANIE 23
Czy będzie powtarzalne wczytywanie (?) podczas gry, tak jak jest w grze "Half-Life 2"?
Tak, choć poziomy w DM są zazwyczaj większe niż w HL2.
(yellow)PYTANIE 24
Podczas E3 można było zauważyć, że wrogowie mogą nas znaleźć po naszym zapachu; Czy będzie można to zamaskować?
Dobre pytanie. Niestety odpowiedź brzmi nie. Będziesz niewykrywalny tylko przez chwilę, która pozwoli Ci uciec lub zadać cios w plecy.
(yellow)PYTANIE 25
Czemu "Dark Messiah" zamiast "Might and Magic X"?
To, że tworzymy "Dark Messiaha" nie oznacza, żę nie będzie w przyszłości "Might and Magic X". Tworzenie gry RPG takiej jak MM trwa bardzo długo i jest bardzo wymagającym procesem, zwłaszcza jeśli chcesz odnowić swoje podejście do tego gatunku. Stworzyliśmy DM, ponieważ jest szansa pokazać nowe podejście do gier fantasy, by były bardziej wciągające i zorientowane na akcje.
(yellow)PYTANIE 26
Czy będą widoczne rany od miecza? W niektórych FPS-ach dziury po kulach są widoczne.
Tak. Uderzenia miecza będą widoczne na wrogach, przedmiotach czy ścianach, jak zresztą w większości FPS-ów.
(yellow)PYTANIE 27
Czy gra będzie wydana na kilku CD czy może na jednym DVD?
Mamy nadzieję, że na pojedyńczym DVD, ale może się zdarzyć, że będzie na kilku krążkach DVD.
(yellow)PYTANIE 28
Jaka jest przewidywalna długość gry?
Obecnie to od 12 do 18 godzin, w zależności od rozwoju twojej postaci i tego, czy wykonasz wszelkie zadania poboczne dostępne w grze.
(yellow)PYTANIE 29
Na jakie platformy wyjdzie "Dark Messiah"?
"Dark Messiah" wyjdzie tej jesieni tylko na PC.
(yellow)PYTANIE 30
Czy będą neutralni mieszkańcy na niektórych mapach?
Tak. Spotkasz mieszkańców wolnego miasta Stonehelm i będziesz mógł/mogła poobserwować ich czy też nawiązać z nimi konwersację.