Imperium

Behemoth`s Lair

PAH3 - 20. sezon

Czy wystartujesz w 20. sezonie PAH3?

  • Tak
  • Nie
Permalink

Witam wszystkich! :)

Mam dla was dobrą wiadomość: Już niebawem rusza kolejny sezon Pucharu Areny Heroes 3

Planowana data startu pierwszej rundy to 3. marca 2025

Na stanowisku organizatora ponownie zobaczycie mnie.

Do rozegrania będzie w sumie 5 map: 3 w rozmiarze S+U, jedna M+U, jedna L.

Nie prowadzę zapisów ponieważ idea turnieju zakłada możliwość dołączenia w dowolnym momencie.

Warto spróbować swoich sił, tym bardziej, że zagranie jednej mapy nie zobowiązuje nas do rozgrywania kolejnych.

Informacja o nagrodzie dla zwycięzcy pojawi się najpóźniej w dniu startu turnieju.

Do wzięcia udziału jest wymagane konto na naszym wortalu lub na serwerze Discord vcmi.
Rejestracja w Jaskini jest pod tym linkiem.
Discord vcmi można znaleźć TUTAJ.
Kanał na tym Discordzie używany do turnieju (międzynarodowy odpowiednik tego tematu) jest TU.

Jak to ogólnie przebiega?

To bardzo proste.

Jako organizator, publikuję w modzie turniejowym zapis początkowy z mapy. Mod turniejowy można będzie ściągnąć bezpośrednio w launcherze VCMI. Włączasz mod związany z odpowiednią mapą turnieju, upewniasz się że masz dobrze ustaione AI (zgodnie z tym co napiszą na początku rundy) i możesz bez przeszkód przystąpić do gry. Upewnij się też że albo masz włączoną nielimitowaną liczbę autozapisów albo że własnoręcznie robisz zapis gry z każdej tury.

Celem jest ukończenie misji w jak najlepszym (to znaczy najkrótszym) czasie. Mowa oczywiście o ilości tur, nie o czasie rzeczywistym.

Ponownie zobaczymy zapisy na dwóch poziomach trudności. Przejście mapy na poziomie 200% klasyfikuje nas wyżej niż przejście jej na 130%. Także jak komuś uda się przejść mapę na 200% to dodatkowe przejście jej na 130% nic nie daje.

Gdy już to zrobisz, wysyłasz zapis końcowy (np. sprzed ostatniej bitwy lub zajęcia miasta) oraz zapisy z każdej tury rozgrywki na adres warzyw647 na gmailu.

Walkę końcową sprawdzam za pomocą trybu Autowalki. W razie potrzeby wykonanych będzie kilka prób.
Jeśli gracz sądzi, że Autowalka może sobie nie poradzić, wraz z plikiem umieszcza opis bitwy, a ja ją wedle tego opisu rozgrywam. Tu warto zaznaczyć, że sędzia nie jest debilem i umie ocenić czy walka faktycznie jest do wygrania.

Zapisy końcowe z danej rundy od gracza przyjmuję raz. Dlatego sugeruję przemyśleć rozgrywkę i wysłać kiedy będziemy pewni wyniku. Po co ta zasada? Ano po to żebym poradził sobie z przeanalizowaniem Waszych zapisów, a gdyby każdy wysyłał po kilka zapisów, to byłoby trudniej. Dlatego tej zasady trzymamy się sztywno żeby nie zachęcać pozostałych graczy do wysyłania mi do każdej mapy 10 maili zamiast jednego.

W ustalonym terminie robię podsumowanie, przyznaję punkty oraz publikuję kolejną mapę.

Punkty przyznawane są według schematu:
[miejsce/ ilość punktów]

1 - 100
2 - 85
3 - 70
4 - 60
5 - 50
6 - 42
7 - 35
8 - 30
9 - 25
10 - 21
11 - 18
12 - 16
13 - 14
14 - 12
15 i dalej - 10

Regulamin:

1. Korzystamy z najnowszej dostępnej wersji VCMI chyba że przy publikacji mapy wskazano inaczej. VCMI wymaga Heroes III w wersji polskiej (Złota Edycja) lub angielskiej (Complete)
2. Korzystamy z zestawu modów i wybranego dla danej mapy. W celu wczytania odpowiedniej listy modów włączamy mod turniejowy wskazany dla danej mapy.
3. Wraz z publikacją mapy określany jest czas przeznaczony na oddanie zapisów
4. W przypadku remisu są przyznawane miejsca ex aequo
5. Nie machamy innym uczestnikom przed nosem swoimi wynikami w czasie przeznaczonym na grę, bo to psuje innym zabawę i pozwalałoby innym graczom na kopiowanie Waszych ruchów. Czyli wszelkie transmisje powinny być tak zatytułowane żeby inni gracze przypadkiem na nie nie trafili w czasie jak sami grają i niechcący nie zepsuli sobie zabawy.
6. Przed właściwą rozgrywką można użyć kodów, na przykład na odkrycie całej mapy, po to by obrać skuteczną strategię. Później należy ponownie wczytać grę, tak by finalny save nie zawierał śladów użycia kodów.
7. Zwycięzcą turnieju zostaje gracz z największą ilością punktów na koniec
8. We wszystkich kwestiach decydujący głos posiada organizator
9. Wysyłamy zapisy z każdej tury rozgrywki. Zapisy zwycięzców mapy będą publikowane w tym temacie i na Discordzie vcmi.
10. W celu uniknięcia nieprzyjemnych sytuacji osoby które mają zablokowane konto na serwerze Discord Jaskini Behemota lub serwerze Discord VCMI lub na wortalu Jaskini Behemota bądź są znane z oszukiwania w grach rankingowych lub turniejowych lub z nagminnego obrażania innych graczy nie mogą brać udziału w turnieju. Kto nie założył konta w tych miejscach lub nie grał żadnych gier turniejowych nie musi się przejmować. Jego ten punkt nie dotyczy. Niedopuszczenie do turnieju na podstawie tego punktu wymaga bardzo dużych ilości złej woli.

W razie pytań i wątpliwości można pisać w tym temacie lub wysłać do mnie Prywatną Wiadomość.
Jestem także dostępny na heroesowych Discordach jako Warzyw647.

Jak już wspomniałem, zabawę zaczynamy 3. marca. Na przejście każdej mapy będą 2 lub 3 tygodnie.

Pozdrawiam! :)

Jeszcze jedno. Dlaczego sezon 20., skoro poprzedni miał numerek 9? Jak niektórzy wiedzą, przed sezonem "pierwszym" była pewna liczba sezonów nienumerowanych. Pogrzebałem przy pomocy Wayback Machine w Jaskiniowej Akademii i naliczyłem tych wcześniejszych sezonów 10. Postanowiłem je uwzględnić w liczeniu i stąd korekta numeracji.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1. marca, Ostatnio modyfikował: Warzyw

Permalink

Gotowi, do startu, start!
Zapisy startowe z mapy numer 1 już wylądowały. Możecie je znaleźć w launcherze VCMI w modzie PAH3 Singleplayer Tournament.
Submod Season 20 -> Map 1 powinien się automatycznie włączyć, razem z pozostałymi wymaganymi modami, czyli: Invite hero, VCMI extras, ZEfix, Tides of War.

Email turniejowy został zaktualizowany. Nowa skrzynka utworzona na potrzeby turnieju przestała działać, więc końcowe paczki zapisów wysyłajcie na adres warzyw647, również na Gmailu.

Nie zapomnijcie ustawić poprawnych AI/SI! Na mapie przygody powinien to być Nullkiller, natomiast w bitwie AI Neutralne to StupidAI a AI Przeciwnika (ostatnie na liście) to BattleAI. AI Autowalki może być ustawione dowolnie.

Nie zapomnijcie ustawić nieograniczonych autozapisów! Głupio by było rozegrać całą mapę i potem się zorientować że zapisów brakuje.
Dla wygody sugeruję ustawić prefix zapisów na swój nick, albo swój nick i numer mapy.

Czas na nadsyłanie zapisów z tej rundy jest do końca niedzieli, 16. marca czasu Polskiego.

Mapa numer 1 nazywa się "The first test". Różnice między tą mapą a oryginalną mapą "Pierwszy sprawdzian" autorstwa kartografa Dagon44, zrobioną na konkurs MapMaker AW 2016:
[ul]

  • Teksty przetłumaczone z Polskiego na Angielski.
  • Teksty z dni 1 i 2 przeniesione na dni 2 i 3.
  • Niektóre losowe Potwory, Artefakty itd. ostawione na konkretne Potwory, Artefakty itd., ale takie które na oryginalnej wersji mogły się wylosować.
  • Dodałem 1 zdarzenie umiejscowione z tekstem na początku przygody i początkowe zdarzenia zabieraja i dają 1 sztukę złota. Bo nie mogłem się powstrzymac przed pociągnięciem żartu autora z początkowego zdarzenia o kroczek dalej.
  • Mod Tides of War pozwala na budowę dodatkowego siedliska w niektórych miastach.
  • [/ul]

    Powodzenia!