Imperium

Behemoth`s Lair

Powtarzający się wybór jednej umiejętności przy awansie na wyższy poziom

Permalink

Hej,

Mam zagwozdkę nad 'losowością' umiejętności do wyboru podczas osiągania wyższego poziomu.

Jednym z talentów mojego bohatera jest Obrona, dodatkowo jako umiejętności z tej dziedziny wybrałem Witalność oraz Unik. Celowałem jeszcze na wzięcie Ochrony ale... no właśnie. Bohater ma już 24 poziom i od dobrych 10 leveli wstecz przy każdym awansie jako wybór jednej z dwóch umiejętności zawsze wypada Utrzymanie Pozycji.

Rozumiem, że Witalność odblokowuje drogę do Utrzymania Pozycji, ale zastanawiam się dlaczego nie wypada inny wybór, który pozostał do wzięcia przy talencie Obrona, czyli umiejętność Ochrona?

Myślałem, że przy wbijaniu poziomu, talenty oraz skille wypadają losowo (oczywiście wiem, że nie pojawi się skill od talentu którego nie mam), natomiast tutaj ewidentnie gra jakby "zmusza" mnie do wzięcia Utrzymania Pozycji. I tak jak wspominałem wcześniej, od dobrych 10 poziomów wybieram drugie (alternatywne) umiejętności od innych talentów które się pojawiają, a Utrzymanie Pozycji pomijam, licząc, że w końcu zamiast tego pojawi się Ochrona. No ale czekam, czekam i doczekać się nie mogę.

Zadziałał tu jakiś schemat o którym nie wiem czy może gra się zbugowała? Dodam że gram kampanię Przystani w podstawce H5.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21. kwietnia, Ostatnio modyfikował: confused12

Permalink

Chyba Dagon wspominał o tym już w innym temacie, ale taką już Heroes 5, zwłaszcza w wersji podstawowej, ma właściwość, że zdolności zaawansowane (tj. nienależące do podstawowej trójki dla danego talentu, znajdujące się w głębszym kręgu „koła umiejętności”) mają gwarantowane pojawienie się do wyboru przy awansie (nie jestem pewien, czy gwarancja dotyczy pojawienia się co najmniej jednej takiej zdolności, podobnie jak co najmniej jeden z talentów proponowanych przy awansie stanowi ulepszenie już posiadanego, czy też zdolności te mają ogólnie priorytet i jeśli dostępne są dwie, to zawsze dokładnie te dwie pojawią się do wyboru). I owszem, bywa to mocno irytujące, zwłaszcza jeśli dana zdolność nas nie interesuje. W Hordach jest to mniej widoczne — czy to dlatego, że wybór zdolności zaawansowanych jest dla każdej klasy dużo szerszy, czy to dlatego, że w ogóle zrezygnowano z obowiązkowego pojawiania się ich przy awansach... nie mam pewności.

Co ciekawe, chat wiedźm ten mechanizm wydaje się nie dotyczyć i tam losowość w przydziale zdolności (który następuje jeśli talent nauczany przez wiedźmę jest przez bohatera opanowany na poziomie eksperckim) jest pełna, a może nawet preferowane są zdolności podstawowe — znowu, brak mi pewności.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 21. kwietnia, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Dzięki za odpowiedź.

No to faktycznie, skoro taka jest mechanika, to szkoda. Nie zostało to dobrze przemyślane na etapie projektowania gry.

Teraz mam przypadek drugiego bohatera - Logistyka na poz. eksperckim, jako umiejętność dałem Znajdowanie Drogi i przy awansach pojawia się co? Non stop Znajomy Teren.

No cóż, muszę inaczej dobierać skille, będąc nauczonym już jak to funkcjonuje.

Permalink

Wydaje mi się, że nie było aż takiego nacisku na umiejętności zaawansowane przy awansie w pierwszych wersjach gry, a więc musiałaby to być świadoma decyzja na późniejszym etapie rozwoju — być może właśnie po to, żeby podkreślić klasowe zróżnicowanie herosów...

...a może to po prostu mnie zwodzi pamięć.