Imperium

Behemoth`s Lair

Tomb Raiders - jak pokonać Dryope?

Permalink

W czwartej misji ,jak dotąd wykonałem wszystkie zadania do momentu kiedy mam walczyć z Dryope, osobą broniącą zamku na północnym wschodzie mapy. Otóż ma ponad 200 diamentowych golemów, i niezależnie jakimi jednostkami atakuje te diamentowe golemy - każde zadają 1pkt obrażenia strzelając lub walcząc z tymi golemami. Nie wiem jak tego bossa pokonać. Walka z tym bossem jest o tyle bardziej trudniejsza, że Dryope rzuca czar "Berserk" na oddziały Fredericka. Możliwe że jakiś artefakt może mi pomóc tylko nie wiem który.
Przeszukałem cały Internet, ale żadnego bossa w Heroes 3 HotA o nazwie "Dryope" nie znalazłem.
Jeżeli ktoś zna się na rzeczy i umie mi pomóc w tym temacie, który napisałem, to proszę się wypowiedzieć.

Permalink

To jest specjalista w płatnerzu z poziomem 20 000, także zapomnij o pokonaniu go w "uczciwej walce" na gołe klaty :P Musisz albo znaleźć na niego sposób (coś jak czarna kulka + berserk), albo pominąć na razie. Nie grałem tej misji i nie wiem jaką masz sytuację, jakie czary itp. więc ciężko tutaj coś więcej doradzić.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12. kwietnia, Ostatnio modyfikował: Begrezen

Permalink

Nie grałem w tą kampanię, ale z tego, co napisałeś będzie ciężko go pokonać. Może poszukać Amuletu trzeźwego umysłu, jeżeli nie posiada innych zaklęć i zaatakować jednostką najlepiej z podwójnym strzałem, a w razie ataku bronić ja polem siłowym. Jeżeli posiada inne zaklęcia pozostaje, albo poszukać możliwości całkowitej likwidacji magii, albo spróbować ataku dwoma rodzajami jednostek – jedna wytrzymała wysokiego poziomu, druga strzelająca w odpowiedniej ilości, albo zwiewać.

Permalink

Jak dotąd odkryłem, że najlepszym atakiem na diamentowe golemy nie są silne jednostki, ani liczne (ponieważ niezależnie jaka zabiera jednym atakiem tylko 1pkt. obrażenia z 60 pkt życia diamentowych golemów, a diamentowych golemów Dryope ma 220 w jednym oddziale - stąd czar Berserk nieskuteczny), lecz Automatony, które zabierają w jednym wybuchu kilka lub kilkanaście diamentowych golemów. Niestety mając tylko ponad 100 automatonów strażników (gdzie wcześniej prawie wcale nie miałem strat względem nich) mogą zaatakować niezależnie jak - co najwyżej 50 diamentowych golemów. Można ratować się czarem klonowaniem, ale na niewiele to się zda, ponieważ z zamku ostrzeliwują co chwila strzelcy, więc co najwyżej można parę razy użyć klonowania automatonów używając je z wybuchem.
O wiele gorszym, ale zawsze jakimś rozwiązaniem jest używanie czaru Inferno na diamentowe golemy, bo w przeciwieństwie do innych czarów atakujących jednostki wroga obrażeniami, - czar Inferno zabiera 40pkt. życia golema, a więc to już jest jakiś postęp w kierunku pokonania diamentowych golemów, które ma Dryope.

Permalink

Da się pokonać, dziś mi się to udało ;)
Moja taktyka.
1 złoty smok do latania po całej mapie, Ifryty, podzielone automaty i zamiana ich w bomby oraz wilczy jeźdźcy.
Na samym początku walki rzuciłem zaklęcie "anty-magia" na wilczych jeźdźców robili za mięso armatnie dla strzelców z Zamku.
Ifrytami zastawiłem bramę by golemy nie mogły się wydostać.
W pobliżu rozstawiłem automaty by mogły eksplodować gdy już golemy zaatakują.
Następnie waliłem na masę magię "trzęsienie ziemi" by pozbyć się strzelców z zamku miedzy czasie "ruchome piaski".
Nasz przeciwnik rzuca na golemy "przyspieszenie" dlatego nie mamy jak od nich uciec. Zawaliłem całą mapę ruchomymi piaskami dzięki czemu swobodnie latałem smokiem od jednego końca mapy do drugiego i międzyczasie strzelałem w golemy "magiczną strzałą" i od czasu do czasu magią minowałem pole bitwy. Wcześnie rzucałem czar "deszcz meteorytów" ale w tym tempie zabrakło by mi many. Dlatego magiczna strzał to dobre rozwiązanie, 1.5-2 strzały -1 golem.
Ostatecznie zamysł był taki, zostaje tylko Złoty smok, zatrzymujemy ruch golemów ruchomymi piaskami, zabawa berka, magiczna strzała w kryształowy łeb i wygrana.

Permalink

Udało mi się bez tracenia jednostek. Automaty na początku zastawiały bramę żeby golemy nie wyszły, w 1 turze rzuciłem piaski, w 2 przyśpieszenie, a w 3 antymagie na mechaników. U mnie ta kolejność zadziałała najlepiej, bo w innej łucznicy z zamku atakowali mechaników zamiast automaty. Później już próbowałem różną kolejnością, na zmianę piaski i trzęsienie ziemi, aż do zniszczenia łuczników. Jak już sie do tego dojdzie to bardzo łatwo idzie, trzeba uciec jak najdalej od golema mechanikami i automatami, można użyć teleportu i później klonować automaty, aktywować wybuch i tepać je obok golema, wybuch zabija chyba około 30, z tego co pamiętam imgur.com/a/jEPcr3k

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 5. października, Ostatnio modyfikował: Crazy