Imperium

Behemoth`s Lair

PAH3 - 9 sezon

Czy wystartujesz w 9 sezonie PAH?

  • Tak
  • Nie
Permalink

Koniec rundy 3, oto wyniki:
1. Hyde - 200%, 5 dni - 100 pkt.
1. Der Wollschwein - 200%, 5 dni - 100 pkt.

Inni zawodnicy też próbowali swoich sił ale nie zmieścili się w limicie czasowym.
Zapisy zwycięzców wylądowały tam gdzie poprzednio. Patrz post z podsumowaniem pierwszej mapy.
Ideą mapy numer 3 było połączenie Nekromancji bądź Duchów i Klonowania bądź przyzywania Żywiołaków. Okazuje się bowiem że Szkielety i inne stwory Nekromantyczne można tworzyć ze zniszczonych Klonów i przyzwanych Żywiołaków a następnie przyjść na miejsce swoim Nekromantą jeśli Szkielety, Zombi itp. ożywił wrogi bohater. Alternatywa, użyta przez obu zwycięzców, to Klonowanie własnych jednostek i Berserkowanie w ich pobliżu własnych Duchów żeby zwiększyć ich liczebność.
Więcej będzie można zobaczyć na nadchodzącym filmie Der Wollschweina z przechodzenia mapy. Przewidujemy że nagranie będzie gotowe w najbliższym tygodniu.

Sytuacja po 3 mapach:
1 - Der Wollschwein - 300 pkt.
2 - Hyde - 200 pkt.
3 - Wnukos - 185 pkt.
4 - Uhm - 170 pkt.
5 - Dyzio - 150 pkt.
6 - Berkas - 130 pkt.
7 - Architektus - 85 pkt.
7 - PopularnyProszek - 85 pkt.

A teraz runda 4.
Na tapetę bierzemy mapę Ravcioza "Hibernacja Cyklopich Królów".
Na 200% wracamy do domyślnych AI, czyli Nullkillera na mapie przygody i Battle AI na polu bitwy.
Na 130% pozostawiam dowolność wyboru AI. Mapa nie jest prosta i jest większa niż zwykle mapy w PAH. Rozmiar L, ale dość otwarta, bez wielkich armii czy długich zadań na drodze do przeciwników.

Oto mody obowiązujące w tej mapie:
[ul]

  • jak zawsze "VCMI essential files" (1.3), " VCMI extras" (3.4.7) i "ZEfix" (1.1.1)
  • "Tides of War" (1.0.9), zostaje z nami, tym razem z submodem "HotA balance compatibility patch". W mieście startowym będziemy więc mieli na 7. poziomie wybór między Aniołami a słabszymi ale za to tańszymi i liczniejszymi Paladynami
  • Ponownie zobaczymy również "New Old Spells+" (0.9.7)
  • "Horn of the Abyss" (1.6.8) wraca do nas po mapie przerwy
  • [/ul]
    Termin nadsyłania zgłoszeń mija na koniec piątku, 17.11 AoE, innymi słowy w sobotę 18.11 o godzinie 13:00 czasu Polskiego. Godzina 13 a nie 14, ponieważ jutro następuje u nas zmiana czasu na zimowy.

    Permalink

    Zostały 43 godziny na wysyłanie zapisów. Na razie mam raport tylko od Dydzia, ale przynajmniej 4 innych graczy albo walczy z mapą albo wstrzymuje się jeszcze z raportem, bo może jeszcze uda sie poprawić wynik.

    Nagranie Der Wollschweina z poprzedniej mapy jest dostępne tutaj.

    Permalink

    Koniec przedostatniej rundy, oto wyniki:
    1. Hyde - 200%, 19 dni - 100 pkt.
    2. Der Wollschwein - 200%, 23 dni - 85 pkt.
    3. Dydzio - 130%, 64 dni - 70 pkt.
    Zapisy zwycięzcy wylądowały w zwykłym miejscu. Hyde bardzo ładnie wymanewrował bohaterów AI, przebiegając tuż obok ich armii do słabo bronionych miast za ich plecami i potem używał ich własnych murów przeciwko nim.

    A tak prezentuje sie sutuacja przed ostatnia mapą:
    1 - Der Wollschwein - 385 pkt.
    2 - Hyde - 300 pkt.
    3 - Dyzio - 220 pkt.
    4 - Wnukos - 185 pkt.
    5 - Uhm - 170 pkt.
    6 - Berkas - 130 pkt.
    7 - Architektus - 85 pkt.
    7 - PopularnyProszek - 85 pkt.

    Der Wollschwein jest więc na zdecydowanym prowadzeniu, ale Hyde ma jeszcze matematyczne szanse żeby go dogonić jeśli Wollowi nie uda się wygrać mapy albo jeśli jakimś cudem znajdzie się między nimi przynajmniej 11 różnych wyników.
    Dydzio przeskoczył Wnukosa i Uhma i jest teraz na podium. Przepraszam za przekręcanie nicku z Dydzio na Dyzio!

    Runda finałowa już jest dostępna. tym razem zmierzycie się z mapą "Return of the Wizard" z trylogii "Antagarich burning" autorstwa Andruidsa.

    Oto mody do tej mapy, tym razem ze wszystkimi submodami:
    [ul]

  • jak zawsze bazowe mody "VCMI essential files" (1.3), " VCMI extras" (3.4.7) i "ZEfix" (1.1.1)
  • Zostaje z nami też "New Old Spells+" (0.9.7)
  • Powraca użyty w pierwszej mapie "New Magic Balance" (0.9)
  • "Resourceful AI" (1.2.1) tym razem włączamy na obu poziomach trudności i z oboma submodami, czyli każdy gracz ma ograniczenie liczby bohaterów do 2
  • mamy też mody potrzebne do samej mapy: "Asphalt terrain" (1.2.3), "Heavenly Forge 2000" (2.2), "Antagarich Burning - map assets" (1.2.4) i wreszcie "Antagarich Burning - maps" (1.3)
  • [/ul]

    Tak jak w poprzedniej mapie, na 130% można używać dowolnych AI, natomiast na 200% używamy tylko najmądrzejszych, czyli Nullkillera na mapie przygody i BattleAI w bitwie.

    Termin nadsyłania zapisów mija na koniec piątku, 8.12 AoE, innymi słowy w sobotę 9.12 o godzinie 13:00 czasu Polskiego. Powodzenia!

    Zedytowano: Poprawka w punktacji za 4. rundę. Woll zdobył w niej oczywiście 85 punktów, a nie 850 jak sugerowały wyniki. Podsumowane było już poprawnie.

    Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.12.2023, Ostatnio modyfikował: Warzyw

    Permalink

    Jeśli ktoś już zaczął grać, to proszę zaktualizować moda turniejowego do wersji 9.5.1 oraz odinstalować mod New Magic Balance i zainstalować go ponownie. Zapisy startowe niestety też sa nowe, bo poprzednie zawierały błędy. Przepraszam za niedogodność.

    Permalink

    Ostatni dzień turnieju!
    Na chwilę obecną otrzymałem zapisy od trójki graczy która zaraportowała też czwartą mapę. Jeśli ktoś jeszcze chce oddać mapę, to czas jest do jutra do godziny 13.
    Wtedy też kończą się na h3.gg zapisy do mojego kolejnego turnieju w którym można grać na mapach losowych wygenerowanych z dowolnych szablonów.

    Permalink

    Piątek skończył się już na całej Ziemi, a wraz z nim końca dobiegła ostatnia runda turnieju.
    Werble, fanfary... Oto wyniki ostatniej rundy:
    1. Hyde - 200%, 9 dni - 100 pkt.
    2. Der Wollschwein - 200%, 16 dni - 85 pkt.
    3. Wnukos - 200%, 17 dni - 70 pkt.
    4. Dyzio - 130%, 55 dni - 60 pkt.
    Zapisy zwycięzcy są tutaj, razem z zapisami zwycięzców poprzednich map.

    Hyde wygrał wszystkie 4 mapy które oddał, ale to nie wystarczyło żeby dogonić Wolla. Oto wyniki końcowe 9. sezonu Pucharu Areny Heroes 3:
    1 - Der Wollschwein - 470 pkt.
    2 - Hyde - 400 pkt.
    3 - Dyzio - 280 pkt.
    4 - Wnukos - 255 pkt.
    5 - Uhm - 170 pkt.
    6 - Berkas - 130 pkt.
    7 - Architektus - 85 pkt.
    7 - PopularnyProszek - 85 pkt.

    Gratulacje dla Der Wollschweina, który wygrywa lekcję z Tyranuxusem i dzięki wszystkim za uczestnictwo w turnieju!
    W szczególności dzięki Architektus za reprezentowanie Jaskini!

    Dziękuję również Andruidsowi, Ravciozowi i Begrezenowi za zrobienie wspaniałych map użytych w turnieju oraz autorom licznych modów które mieliśmy okazję zobaczyć w akcji.

    Dziękuję również całemu Zespołowi VCMI za umożliwienie stworzenia tego wydarzenia a nawet dodawanie zmian specjalnie z myślą o tym turnieju. W szczególności dziękuję Dydziowi i Avatarowi za wsparcie w organizacji turnieju.

    To już wszystko. Wraz z zakończeniem ostatniej rundy 9. sezonu PAH zakończyły się również zapisy do turnieju Literally Anything, gdzie gracze będą mieli pełną dowolność w wyborze szablonów map losowych. Zapisało się 21 osób, a więc o 1 więcej niż w moim największym turnieju do tej pory - Warzywach Instant w zeszłym roku.

    Permalink

    Choć zdołałem ukończyć na czas tylko pierwszą mapę dziewiątego sezonu Pucharu Areny Heroes, dziękuję, Warzyw, za profesjonalne przygotowanie i przeprowadzenie turnieju pełnego gościnności oraz słowa uznania, a także dziękuję uczestnikom za wspólną zabawę. Jako przeciętny gracz, jestem poruszony podsumowaniem i odczuwam pełen podziw dla arcymistrzowsko przygotowanej różnorodności mechanik – na bazie Cienia Śmierci, Przebudzenia Bogów, Rogu Otchłani, Fal Wojny – do zastosowania w każdej z pucharowych części tego wydarzenia. Oferowały one niepowtarzalne sposoby na przejście scenariuszy w perspektywie standardowej rozgrywki w Herosa, przy: unikatowości napotykanych oddziałów; feerii miast z odrębnymi możliwościami opcji ich rozbudowy; zasięgu ruchu bohaterów; szerokiej gamy artefaktów; urodzajności umiejętności drugorzędnych; obfitości zaklęć. Zawarta w nich skomplikowaność powoduje, że respektuję u współgraczy spostrzegawczość i zdolność zdążania z dokonywaniem odkryć przed upływem wyznaczonych dni na przesłanie zapisanych stanów gry. Chętnie posłucham o efektach zrealizowanego turnieju na rzecz wprowadzanych poprawek w następnych aktualizacjach VCMI, jak również trzymam kciuki za dalszą herosową aktywność!