Imperium

Behemoth`s Lair

Pytania ogólne

Permalink

Tempo ruchu bohaterów po mapie...
Jeśli gram mapę z odblokowanymi bohaterami kampani (na custom'owych mapach z neta), to tempo w jakim poruszają się bohaterowie po mapie wygląda tak:
bohaterowie niekampanijni > Ornella nekromantka > Markal > Arantir
(tu akurat na przykładzie nekropolii, o ile Ornellą da się grać, to **uj jasny mnie strzela zanim Arantir gdziekolwiek dojdzie!)
Ogółem jeśli mam odblokowanych bohaterów kampanii, to tempo animacji/przesuwania się po mapie przygody po większości jest wolniejsze od żółwia!
Czasem ci kampanijni bohaterowie przesuwają się po mapie normalnie (zdaje się, że krasnale i rycerze mają normalne tempo), ale jednak po większości jest drama!
Nie zależy to od ustawień w opcjach, bo nawet jak tam coś przyspieszę, to i tak ci kampanijni są wyraźnie wolniejsi.
Ktoś się spotkał z czymś takim? Jest na to jakiś patch?

Permalink

Gryf bojowy. Z każdym kolejnym kontratakiem zadaje większe obrażenia. Ale tutaj mam pewne wątpliwości (mówiąc krótko, co www albo instrukcja z opisem, to coś inszego). Czy czekanie/obrona też liczymy jako akcję czyli "zeruje" się zdolność kontrataku? Czy "zeruje" się tylko po ruchu po planszy/ataku na inną jednostkę?

Permalink

Ruch, obrona, atak, roztrącanie lub czekanie - to nie ma znaczenia. Z tego co pamiętam, bonus do obrażeń z kontrataku zeruje się po każdej turze gryfa bojowego. Niezależnie od tego co Gryf bojowy zrobi. Mam jakieś 99% pewności, że tak jest.
Niestety trudno zrobić rzetelny test tej zdolności, ale może coś wykombinuję ;)


Permalink

Po każdej turze? A to tej opcji nie brałem pod uwagę.
Angielska instrukcja (tak, do tej pory nie zainstalowałem sobie polonizacji gry, więc instrukcję też mam angielską) podaje "the retaliation multiplier is reset when the creature acts".
No i tu dochodzimy do pytania, co rozumiemy przez "acts"? Bo o turze (końcu tury) nie ma tam nic napisanego.

Permalink

Przeprowadziłem szybki test i jest tak jak mówiłem. Niezależnie od tego co Gryf bojowy zrobi, bonus do kontrataku resetuje się do pierwotnej wartości po jego turze.

Warunki testu:
- 1x Gryf bojowy vs 7x1 Krwawa dziewica
- Gryf z zaklęciem Boska siła - dla stałych obrażeń
- Sposób: Atak dwiema Krwawymi dla nabicia bonusów, a następnie akcja Gryfa i ponowny atak Krwawą.
- Obrażenia wyglądały następująco: 16, 24, Gryf, 16, 24, Gryf, 16, 24 (...)
- Testowane z osobna: Ruch, Atak, Obrona, Czekanie, Roztrącanie


Permalink

A jak się liczy panika (piekielne rumaki/barbarzyńcy) albo pominięcie tury przez niskie morale?

Permalink

Sprawdziłem.

Przy wywołaniu efektu strachu, czy to przez atak Zmory, albo okrzyku Barbarzyńcy, nie dochodzi do zerowania bonusów. Jest to logiczne, wszak nie jest to tura Gryfa.

Przy negatywnym morale, bonusy się zerują. Również logiczne, z zasady dochodzi do tury Gryfa, jednak pierwszym efektem jest jej utrata ze względu na ujemne morale.
Dla ciekawych dodam, że zaklęcie Rozkład rzucone na Gryfa zadziała, pomimo negatywnego morale. Oba te efekty wyzwalane są jednocześnie.


Permalink

Wizja Łzy Ashy zawsze działa tak samo? Czy jest to np. zależne od ilości odkrytych obelisków, wartości szczęścia, etc.?
I czemu nie zawsze mam aktywną ikonkę łopatki? Pytam, bo autor mapy którą gram, ukrył łzę gdzieś koło rzeczki (to nawet nie jest woda, jako teren, bo nie potrzeba przyzwania okrętu, chodzi się po tym normalnie bohaterem, ale jak stoję w tej rzeczce lub gdzieś na brzegu, to łopatka jest nieaktywna.

Permalink

Szukanie tak wygląda, nie zależy od liczby odkrytych obelisków - nie trzeba odkrywać wszystkich a znajdowanie kolejnych jedynie odsłania miejsce zakopania. Pewien bonus zapewnia umiejętność Wizja Łzy Ashy - jest ona związana ze szczęściem, ale nie zależy od jego wartości, sprawiając że wystarczy być blisko aby odnaleźć artefakt. Co do łopatki, trudno mi orzec, czy rzecz w rzeczce. Ogólnie łopata pojawia się jeśli heros stoi i nie wybrano mu celu ruchu, wtedy łopata zamienia się w konika.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 25.02.2023, Ostatnio modyfikował: Tabris

Permalink

https://www.maps4heroes.com/forum/opinions.php?map_id=750&game=5

To czy ktoś znający edytor ogarnie mi w/w mapę (wersję solo)? Odkryłem wszystkie obeliski, wiem gdzie jest Łza (centralna część mapy, tuż poniżej dwóch kwiatów i kopalni złota strzeżonej przez mumie). Niestety pokazuje mi, że Łza jest w wodzie (rzeczce po której da się przejść bohaterem bez używania okrętu). A jak wejdę w tą rzeczkę, to ikonka łopatki staje się nieaktywna.
Pytanie, czy to mapa jest zbugowana, czy to ja coś źle robię?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.02.2023, Ostatnio modyfikował: ToWeRH3

Permalink

Hm, dla potwierdzenia spytam:
Rozumiem, że bohater, którym chcesz kopać, stoi na właściwym miejscu i ma cały dostępny ruch?


Permalink

Tak, mam cały dostępny ruch. Bohater stoi tam gdzie potrzeba.
(zresztą to Cyrus z wizją łzy ashy, więc jedno pole w tą czy w tamtą nie powinno zrobić różnicy)

Permalink

Sprawdziłem, jest tak, jak mówisz.
Mapa jest źle zrobiona, nic na to nie poradzimy. Jeśli chcesz to mogę przenieść Łzę w inne miejsce.


Permalink

Nie musisz, aż tak mi nie zależy. W końcu mapę da się ukończyć bez wykopywania Łzy.
Bardziej chciałem wiedzieć, kto zawalił. Ja czy autor mapy.
Dzięki wielkie! :)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.02.2023, Ostatnio modyfikował: ToWeRH3

Permalink

https://zapodaj.net/plik-HsHsItbzYg

Sytuacja jak powyżej.
Nie mam wystarczająco punktów, by wskrzesić cały stack z górnego rzędu. Nie ma w górnym rzędzie wolnego miejsca, żeby podzielić stack na mniejsze. Próbowałem nacisnąć wybraną jednostkę w górnym rzędzie, a następnie trzymając shift kliknąć taką samą jednostkę z dolnego rzędu (tak samo jak się dzieli jednostki na ekranie bohatera/miasta) i też nie zadziałało?
Co robić w takiej sytuacji? Chcę coś sobie znekromancić, ale nie mam punktów na cały stack... :/

Permalink

Jeśli rzucimy równocześnie 'szał' i 'hipnozę' na wrogi oddział, to co się stanie? AI sam zaatakuje najbliższy oddział, czy pozwoli nam przejąć sterowanie nad jednostką? (zakładamy, że mamy m.mroku na ekspercie)
Bo miałem ostatnio taką sytuację i zamiast zobaczyć co się stanie, to dobiłem jednostkę moim strzelcem... :( (i teraz żałuję, bo zżera mnie ciekawość)

Podbijam też pytanie z postu powyżej, bo dalej nie umiem tego rozgryźć.

Permalink

1. W przypadku, kiedy wszystkie sloty w okienku nekromancji są zajęte, a przywrócenie oddziału wymaga więcej punktów mroku niż posiadamy; to niestety nic z tym nie da się zrobić. Trzeba zaniechać ożywiania.

2. O ile dobrze pamiętam, Szał ma pierwszeństwo przed Hipnozą. Oznacza to, że jednostka wykona atak na najbliższy oddział automatycznie i zużyje całą inicjatywę.

Ps. Przez ostatnie tygodnie nie mam dostępu do kompa i piszę z ziemniaka, ale takie zagwostki najłatwiej testować poprzez tryb pojedynku na Hot Seat. Bodajże Vittorio i Deirdre dysponują oboma zaklęciami.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 25.08.2023, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Cześć, mam pytanie.
Jak wygląda prawdopodobieństwo odbicia zaklęcia grając akademią? Grałem niedawno 2 mapki lochem i tak się złożyło, że 2x trafiłem na akademie i w obu przypadkach doprowadzało mnie do szału odbicia zaklęć bo zdarzało się zdecydowanie za często, może 1 na 5 zaklęć uderzało w cel więc 20 % udanych zaklęć to niestety słabo. Zastanawiam się czy siła czarów moja jak i przeciwnika ma tutaj znaczenie? W sensie kiedy moja siła czarów jest niższa od bohatera akademii to prawdopodobieństwo odbicia zaklęcia wzrasta i tak samo kiedy moja siła czarów jest większa od przeciwnika to szansa na odbicie maleje?

Drugie pytanie, tak zupełnie przy okazji, być może głupie, ale czy są jakieś porady jak zwiększyć szanse na dostanie oświecenia przy rozwoju bohatera twierdzy?
Często gram twierdzą, gram średnie i duże mapki, szansa dostania oświecenia to chyba 2% na starcie dla twierdzy.. i nawet już nie chodzi o podbicie statystyk ale o mentora.. to jest zawsze mój priorytet.
Są jakieś sposoby które nie tyle gwarantują dostanie oświecenia co zwiększają prawdopodobieństwo? Jak rozwijać bohatera? Przykładowo jak dostaniemy na starcie atak, drugi lvl da Nam ekspercki szał a trzeci lvl da Nam albo lepszy atak albo szał bitewny to lepiej najpierw kończyć atak do eksperckiego czy robić te talenty które wychodzą od ataku? Czy to w ogóle ma znaczenie? Być może wyda się to głupie ale kiedyś gdzieś wyczytałem, że niektóre wzięte talenty zmniejszają prawdopodobieństwo dostania innego. Np znajdowanie drogi/odkrywanie, jak weźmiemy najpierw znajdowanie drogi to później ciężko o lotny ale jak weźmiemy najpierw odkrywanie to praktycznie od razu dostaniemy w następnym lvl lotny. A może to wszystko to iluzja i ściema i zawsze wszystko dzieje się losowo? :D

Permalink

To nie był przypadek, ale mechanizm działania Magicznego Lustra.:'Szansa na odbicie zaklęcia wynosi 10% + poziom bohatera * 2%. Czary grupowe i masowe nie mogą zostać odparte.' Czyli jeśli czarodzieje byliby na 20 lvl, to mieli 50% szans na aktywację zdolności. W wypadku Lochu to szczególnie frustrujące, bowiem dzięki swej umiejętności rasowej Czarnoksiężnicy osłabiają odporność magiczną, nie ma to jednak wpływu na Magiczne Lustro.


Permalink

Na początek: talenty i zdolności to dwie różne rzeczy w H5. Nazewnictwo jest tutaj istotne, aby uniknąć nieporozumień.

Szans na wybrany talent np. na Oświecenie nie da się zwiększyć w sensie stricte z 2% na 10%. Można jednak tak pokierować rozwojem bohatera, aby te 2% wirtualnie zwiększyć.

Najważniejsze to wyeliminować ciągłe pojawianie się przy rozwoju wciąż tych samych talentów, należy więc na początek wziąć te z największą szansą na pojawienie.
Barbarzyńca ma największe szanse na Atak i Logistykę - po 15%. Biorąc te talenty w pierwszej kolejności, obniżasz "ogólną pulę szans" o 30%. Dodając do tego 10% przydzielonych na Krwawy Szał, to jest już 40%. Tym sposobem pula talentów zmniejszona jest już o 1/6, a Oświecenie ma już wirtualne ok 3% na pojawienie się.

Teraz najistotniejsze. Gra zawsze będzie Ci proponować ulepszenie już posiadanego talentu i jeden nowy. Mając Krwawy Szał, Atak i Logistykę, daje Ci to co najmniej 8 awansów, w których możesz trafić Oświecenie. Dodatkowo biorąc z poszczególnych talentów zdolności, możesz tą ilość awansów zwiększyć.

Więcej talentów nie polecam brać, gdyż otworzysz tym sposobem zbyt wiele dróg do zdolności, przez co dojście do Mentora może okazać się trudniejsze.

Co do tego, że ważna jest kolejność brania zdolności to prawda. Zakładając, że masz Logistykę na, co najmniej na zaawansowanym poziomie, biorąc Odkrywanie jako pierwsze, od tej pory gra będzie Ci proponować Lotny umysł w kółko i jedną losową zdolność z posiadanych już talentów. Tracisz więc jeden slot podczas awansu na znalezienie odpowiedniej zdolności. Jeśli chcesz zdobyć np. Ścieżkę wojny, czekaj cierpliwie, aż pojawi się Znajdowanie drogi i nie bierz innych zdolności umożliwiających rozwój zdolności zaawansowanych.


Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 25. marca, Ostatnio modyfikował: Dagon