Imperium

Behemoth`s Lair

Pytania ogólne

Permalink

Ogarniając pomału mapy z ToE postanowiłem spróbować coś z custom made. Niestety, ale mapa http://mapy.heroes.net.pl/mapa/453 nie działa. Po załadowaniu mam cały czas ikonkę klepsydry i nie jestem w stanie nic zrobić, ani obrócić kamerę ani kliknąć na miasto/herosa, czy też wykonać jakikolwiek ruch. Spróbowałem więc z inną mapą ( http://mapy.heroes.net.pl/mapa/454 ) i ta działa chociaż widok wygląda tak, jakbym cały czas grał w nocy/wieczorem (podziemia są "normalne", tylko powierzchnia wygląda jak wieczorem a nie za dnia). O ile w tym drugim przypadku się zastanawiam, czy autor po prostu nie pokombinował z ustawieniami (da się to w ogóle tak zrobić?), to z tą pierwszą mapą nie mam pomysłu jak ją uruchomić! Ktoś coś podpowie?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.12.2021, Ostatnio modyfikował: ToWeRH3

Permalink

widok wygląda tak, jakbym cały czas grał w nocy/wieczorem (podziemia są "normalne", tylko powierzchnia wygląda jak wieczorem a nie za dnia

Mapy jako takiej nie znam, ale takie rzeczy w H5 są jak najbardziej normalne, możliwe do ustawienia w Edytorze Map.

W kampaniach oświetlenie może nawet pod skryptem zmieniać się w trakcie rozgrywki (analogiczne skrypty można wprowadzać również do własnych map – jestem w stanie wyobrazić sobie nawet całkiem prosty skrypt, który codziennie zmienia oświetlenie w zależności od liczby punktów ruchu bohatera/bohaterów gracza, emulując tryb dnia i nocy).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.12.2021, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Hayven

Mapy jako takiej nie znam, ale takie rzeczy w H5 są jak najbardziej normalne, możliwe do ustawienia w Edytorze Map.

W kampaniach oświetlenie może nawet pod skryptem zmieniać się w trakcie rozgrywki

Ok. Czyli skoro da się skryptem zmienić porę dnia, to może ta mapa z pierwszego linku mi nie działa, bo gram na niespatchowanej wersji i moja gra nie ogarnia jakiegoś skryptu z mapy?

Permalink

Jeśli grasz na niespatchowanej wersji, to różne rzeczy mogą się sypać (i akurat skryptów bym z tym nie wiązał, chociaż zamrożenie gry wygląda na problem właśnie skryptowy – próbowałeś poczekać chwilę dłużej? niestety, niektóre mapy potrzebują paru minut po pierwszym odpaleniu na załadowanie wszystkiego, co trzeba). Po co miałbyś to robić?

Ale jest jeszcze inna rzecz – Heroes 5 ma pewną wadę, jeśli chodzi o mapy, mianowicie, każda mapa sama w sobie jest modem; niby to dobrze, bo daje większe możliwości twórcom map, i jest wygodne przy ich instalacji, ale zmiany wprowadzane przez takie mapy są globalne, więc jeśli jakaś któraś coś modyfikuje (a te, o których mówisz, jeśli dobrze kojarzę, do takich należą), te modyfikacje mogą się gryźć (nie żeby aż do zblokowania).

Upewnij się, że masz w folderze „Maps” tylko tę mapę, którą chcesz rozgrywać w danym momencie, i żadnej innej. Nie żebym liczył na to, że to coś da, ale kto wie...

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 4.12.2021, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Hayven

Upewnij się, że masz w folderze „Maps” tylko tę mapę, którą chcesz rozgrywać w danym momencie, i żadnej innej.

Miałem tylko tą jedną mapę w katalogu i nie pomogło. Czekałem (mniej więcej) ze dwie minuty i dalej tylko klepsydra (mogę poczekać i więcej, jeśli to ma pomóc).

Permalink

Powiedziałbym, że dwie minuty to sporo i wystarczy, ale w sumie pogrzebałem w plikach mapy (nie mam niestety pod ręką H5, żeby samemu przetestować) i znalazłem w skrypcie coś takiego, co się uruchamia na starcie:

BlockGame(); -- it may take some time to execute this script
CreateStack (1, 3000, 50, 32, 0, 270);
--
-- kilkanaście podobnych linijek
--
CreateStack (6, 33000, 40, 83, 0, 180);
UnblockGame();

Tak więc... spróbuj poczekać 5-10 minut i może akurat wyjdzie :P
No i oczywiście zaktualizuj grę do 3.1 jeśli (z jakiegoś dziwnego powodu) masz ją w niższej wersji.

Permalink

ToWeRH3

Od czego zależy szybkość ruchu bohatera po mapie (pytam o wartość bazową, bez bonusów za logistykę i artefakty) i gdzie w menu gry znajdę info ile pkt ruchu mu zostało do wykonania w ciągu bieżącej tury?

Takiej informacji nie znajdziesz. Nie ma cyfrowego przedstawienia ilości punktów ruchu, chyba, że poprzez jakiś mod, o którym nie wiem...

Bohater bez logistyki i butów, każdy dzień rozpoczyna z ilością punktów ruchu równą 2500. Niezależnie jakie jednostki ma w armii. Ruch w poziomie i pionie kosztuje 100punktów, a na skos 141.

No i oczywiście są też kary za poruszanie się po trudnym terenie. Kary są neutralizowane zależnie od klasy bohatera, nie od armii. Są także bonusy za wizyty w różnych miejscach lub umiejętności ;)


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 10.12.2021, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Dagon

Bohater bez logistyki i butów, każdy dzień rozpoczyna z ilością punktów ruchu równą 2500. Niezależnie jakie jednostki ma w armii. Ruch w poziomie i pionie kosztuje 100punktów, a na skos 141.

Dzięki, właśnie tej wartości bazowej nigdzie nie umiałem znaleźć.
Na wodzie też liczymy się 2500 pkt. bazowej wartości i 100 / 141 za ruch, czy pływanie okrętem jest jakoś inaczej liczone?

Hayven

No i oczywiście zaktualizuj grę do 3.1 jeśli (z jakiegoś dziwnego powodu) masz ją w niższej wersji.

Chciałem spróbować Twojej rady i wgrać patch. Niestety mój komputer ma inne poglądy na ten temat...
"Gra Heroes of Might and Magic V - Dzikie Hordy nie jest zainstalowana. Instalator aktualizacji gry zakończy teraz działanie."
Mam zainstalowane Hordy z "Heroes 1-5 Collection" (wersja angielska v3.0), patch pobierany z Jaskinii. Mam sobie dograć najpierw jakiś patch polonizujący? Coś pominąłem jakiś plik czy aktualizację?

Permalink

Mam zainstalowane Hordy z "Heroes 1-5 Collection" (wersja angielska v3.0), patch pobierany z Jaskinii. Mam sobie dograć najpierw jakiś patch polonizujący? Coś pominąłem jakiś plik czy aktualizację?

Wersje językowe chyba muszą się zgadzać. Może to zadziała?

Nie żebym szczególnie mocno wierzył, że aktualizacja rozwiąże problem z mapą, ale kto wie :p
Ale z drugiej strony, jak już wspominałem, nie wiem, po co w 2021 grać w grę z 2007 bez kompletu łatek, więc i tak nie zaszkodzi.
(Tak, ja mówię, bo jestem mądry, bo mam Złotą Edycję i nigdy nie musiałem łatać ręcznie :P).

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 12.12.2021, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Hayven

Wersje językowe chyba muszą się zgadzać. Może to zadziała?

Zadziałało!
Jak już wiedziałem czego szukać, to udało mi się zlokalizować stronę Ubisoft z patchami. Wrzucam więc link, co by nie zaginęło dla potomności :)

Hayven

Nie żebym szczególnie mocno wierzył, że aktualizacja rozwiąże problem z mapą, ale kto wie :p

Zaskoczę Cię, bo mapa zadziałała od kopa!

Hayven

(Tak, ja mówię, bo jestem mądry, bo mam Złotą Edycję i nigdy nie musiałem łatać ręcznie :P).

Ach, czyli też się zaopatrzyłeś w Extra-Klasykę lata temu? Jeszcze mi powiedz, że tak jak ja, większość czasu grałeś bez patcha 3.3, bo myślałeś że klasyka to finalny produkt ;) :p

Permalink

Zaskoczę Cię, bo mapa zadziałała od kopa!

To mnie ucieszyłeś! :D

Jeszcze mi powiedz, że tak jak ja, większość czasu grałeś bez patcha 3.3, bo myślałeś że klasyka to finalny produkt ;) :p

A nie pamiętam; w H3 szczególnie dużo nigdy nie grałem, o patchu 3.3 na pewno swego czasu wiedziałem, ale nie pamiętam, czy i kiedy go instalowałem. (Na pewno kiedyś grałem z Mateuszem Arenę, więc wersje musiały być wtedy chyba zgodne co do wersji). Chyba najbardziej mi nie pasowało to, że 3.3 sam w sobie nie jest (chyba nie jest?) oficjalny.

Na pewno najwięcej grałem z HD Modem, który może żadnej z patchowych rzeczy sam w sobie nie poprawia, ale sto innych – owszem :)

Permalink

ToWeRH3

Na wodzie też liczymy się 2500 pkt. bazowej wartości i 100 / 141 za ruch, czy pływanie okrętem jest jakoś inaczej liczone?

Poruszanie się po wodzie nie różni się w zasadzie niczym od poruszania po lądzie ;)


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 13.12.2021, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Jak mi umrze jakaś jednostka i jakikolwiek inny oddział (nie ma znaczenia sojuszniczy czy wróg) wejdzie na to pole, to trup mojej poległej jednostki znika i nie mogę go potem wskrzesić. Nie ma znaczenia, czy jednostka która zajęła to pole potem sama umrze, albo pójdzie sobie dalej. Trup zniknął i ressurection nie działa. Każdy tak ma, czy tylko ja?
Uprzedzając. Tak, mam magię światła na ekspercie i patch 3.1 wgrany.

Permalink

Każdy. To jedna z metod na osłabienie wskrzeszania/ożywiania i paru jeszcze zdolności.


Permalink

Nie do końca.
Załóżmy, że kilka oddziałów zginęło w tym samym miejscu. W takim wypadku zwłoki układają się w "kupkę".
Jeżeli wskrzeszony zostanie ostatni poległy oddział, a następnie przemieszczony, to odsłania poprzednie zwłoki, które poległy na tym polu wcześniej. Te poprzednie zwłoki można wtedy wskrzesić, przemieścić i wskrzesić kolejne.

Na ten moment nie przypominam sobie innych sposobów permanentnego usunięcia zwłok, poza Pochłonięciem zwłok Władcy Demonów i pożarciem Wiwerny.
Edit: Aha, jeszcze przywołanie Czarcich Lordów przez Diaboły ;)


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 19.12.2021, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

<[Hayven:

Zaskoczę Cię, bo mapa zadziałała od kopa!

To mnie ucieszyłeś! :D

Jeszcze mi powiedz, że tak jak ja, większość czasu grałeś bez patcha 3.3, bo myślałeś że klasyka to finalny produkt ;) :p

A nie pamiętam; w H3 szczególnie dużo nigdy nie grałem, o patchu 3.3 na pewno swego czasu wiedziałem, ale nie pamiętam, czy i kiedy go instalowałem. (Na pewno kiedyś grałem z Mateuszem Arenę, więc wersje musiały być wtedy chyba zgodne co do wersji). Chyba najbardziej mi nie pasowało to, że 3.3 sam w sobie nie jest (chyba nie jest?) oficjalny.

O jakim patchu 3.3 piszecie ? Ja najwyżej znajduję wersję 3.1 i taką mam. A mam problem że gra regularnie wykrzacza mnie do pulpitu i praktycznie nie da się grać bo co kolejka to crash

Permalink

pawelek930

O jakim patchu 3.3 piszecie ? Ja najwyżej znajduję wersję 3.1 i taką mam. A mam problem że gra regularnie wykrzacza mnie do pulpitu i praktycznie nie da się grać bo co kolejka to crash

O patchu do Złotej Edycji HoMM3.

Tak tylko na chwilę odeszliśmy od głównej tematyki działu ;)

A co do wersji 3.1 H5 to jak się wykrzacza, to trudno pomóc... nie zależy to w żaden sposób od np. mapy? Gra czysta (bez zewnętrznych map / modyfikacji)?

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 10.01.2022, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Hayven

A co do wersji 3.1 H5 to jak się wykrzacza, to trudno pomóc... nie zależy to w żaden sposób od np. mapy? Gra czysta (bez zewnętrznych map / modyfikacji)?

Czysta, żadnych nieoficjalnych dodatków. Zwykła rozgrywka na losowej mapie, zarówno singiel z kompem jak i hot seat we dwójkę

Permalink

pawelek930

Czysta, żadnych nieoficjalnych dodatków. Zwykła rozgrywka na losowej mapie, zarówno singiel z kompem jak i hot seat we dwójkę

Dziwne, bo zazwyczaj patch pomaga w drugą stronę, czyli mniej crashuje. Parę postów wyżej wrzuciłem link do strony Ubi z wszystkimi patchami do H5, spróbuj z innym patchem, może pomoże (mnie przynajmniej pomogło).

Przy okazji mam pytanie. Od czego zależy jakie jednostki mamy dostępne w "military post"? Bo czasem mi daje jedną jednostkę 7 levelu, czasem dwie 6 levelu, etc. i kompletnie nie wiem czemu tak.

Permalink

Ilość samych jednostek związana jest z ich poziomem - standardowy przyrost danego lvlu. Dostępność w danym posterunku oddziałów poziomów 4-7 zależy wyłącznie od ustalenia w edytorze map. Przy czym jeśli siedlisko jest generowane losowo to będą tam istoty jednego poziomu. W wypadku określonej frakcji Posterunku, możliwy jest wybór większej liczby poziomów.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.01.2022, Ostatnio modyfikował: Tabris