Imperium

Behemoth`s Lair

Ruch na mapie przygód w Heroes IV?

Permalink

Często googlowałem, ale nie mogłem znaleźć satysfakcjonującej odpowiedzi. Jak obliczana jest liczba punktów ruchu danej armii na mapie przygody na początku tury? Logicznie rzecz biorąc, powinno się zdecydować na podstawie najwolniejszej jednostki, ale natknąłem się na kilka komentarzy pod filmami z YT i gdzie indziej, radząc, aby szybkie stworzenia towarzyszyły bohaterowi bojowemu, który zwykle idzie solo, aby poruszał się szybciej.

Czy ktoś może mnie w tym oświecić, proszę?

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 16.12.2020, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Zawsze decyduje najwolniejsza. Stad nie oplaca sie brac balisty.
Heros san ma 21 ale jak ma szybsza armie to jest szybciej. Najlepiej faktycznie miec dwu herosow. Ten silny z szybka jednostka zbiera premie na boku a ten drugi ciagnie wolne jednostki i dopiero gdy napotyka wroga przekazuje.
Do eksploracji mapy najlepiej brac rusalki chochliki harpie itd. bo zwiekszaja ruch herosa a brak jednej rusalki nie oslabi armii...

Permalink

Kalkulacja ruchu w H4 wygląda zupełnie inaczej, niż w innych częściach HoMM:

1. Pula ruchu nie jest liczona na początku tury, lecz jest w każdym wypadku cały czas aktualizowana. Dla przykładu, jeśli w trakcie tury zdobędziesz buty +50% do ruchu i je założysz, od razu dostaniesz ten bonus.

2. Każda jednostka i bohater ma swoją własną pulę ruchu. Jeśli podróżujesz z balistami i balistom skończy się ruch, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zostawić je w tym miejscu i kontynuować podróż resztą armii.

3. Ruch bohatera jest brany od najszybszej jednostki w armii, jednak jeśli bohater podróżuje sam lub najszybsza jednostka ma ruch niższy niż 22,5, ruch bohatera wyniesie właśnie 22,5.

Permalink

Niestety jest z tym olbrzymi balagan. Trudno wystawiac jednostki po drodze w koncu mozesz miec tylko 8 armii. Poza tym jak zostana z tylu to co ci po nich. Istotnie zapomnialem ze nie trzeba herosa. Po prostu powolne jednostki wystawiasz i z szybkimi objezdzasz wszystko co nie wymaga duzej bitwy a powolne ida sobie droga. Gorzej jak nie ma co zajmowac i trzeba isc prosto na wroga. Wtedy tracisz ruch. Co gorsza szybkosc jednostek w bitwie scisle zalezy od szybkosci na mapie. Nie da sie przyspieszyc jednostek na mapie zeby jednoczesnie nie byly szybsze w bitwie.