Cześć,
Od jakiegoś czasu grzebie się w pamięci Heroes 3 HD Mod z naszego działu download. Cały ten plan ma jeden cel. Stworzenie narzędzia umożliwiającego prowadzenie obserwacji gry graczy bez potrzeby patrzenia tylko na to co oni aktualnie klikają. Dlatego postanowiłem podzielić się z wami wizją mojego projektu, a może nawet namówić kogoś do pomocy. Dodatkowo zamieszczam w temacie ankietę w której możecie wyrazić "zainteresowanie" takim projektem ponieważ chciałbym znać opinie społeczności.
O projekcie
Chcę stworzyć narzędzie które wprowadzi tryb obserwatora w H3. Całość ma się opierać o przeglądarkę internetową w której widzowie będą mogli oglądać mecze. Na wstępnie zaznaczę że narzędzie nie ma być platformą do streamowania gier, a jedynie trybem obserwatora. Narzędzie to będzie bezpłatne, a serwer planuję utrzymywać z datków na ów wymieniony. Nasza praca to wolontariat i nic oprócz słów "dziękuje" nie otrzymamy.
O mnie
Wiem że do projektu nie przystąpi nikt kto nie uwierzy w możliwość stworzenia takiego narzędzia. Dlatego o sobie mogę powiedzieć że mam 15 lat doświadczenia w programowaniu platform biznesowych i stworzonego bota do najpopularniejszej gry mmorpg moich czasów czyli Tibia (na własny użytek) oraz boty do gier plemiona, travian oraz ogame.
Kogo poszukuje
- Beta testerów (Najchętniej graczy którzy sporo grają),
- Komentatorów którzy będą mieli wpływ na "funkcje" oraz wygląd narzędzia,
- Osób z płynnym angielskim i umiejętnościami miękkimi którzy mogą reprezentować projekt w rozmowach z autorami HD Mod i HoTA.,
- Osób potrafiących obsługiwać silnik Wikipedii (media wiki),
- Osób chcących nauczyć się programować w kotlinie/php/js'ie które przyjmą na siebie proste zadania.
Polityka projektu
Stworzymy od początku do końca projekt o otwartym kodzie źródłowym znajdującym się na githubie. Szate graficzną strony oprzemy o grafikę z gry H3. Dokumentacje będziemy prowadzić w taki sposób że nawet gdybyśmy nie ukończyli projektu inna grupa będzie mogła go kontynuować.
Co z Ubisoftem
Nie mam pojęcia jak na taki tryb zaopatruje się Ubisoft i może się okazać że jednym dmuchnięciem nas zdmuchnie i będzie trzeba zamknąć projekt.
Kiedy planuję zakończyć prace?
Wstępnie szacuje że projekt do fazy "alpha" powinien wyrobić się w okolicach pół roku. Etap na którym będzie można negocjować z autorami pozostałych popularnych dodatków to okolice roku. A komentarz będzie można z niego prowadzić za około 6 msc.
Czy projekt będzie ingerować w aktualną rozgrywkę
Nie. Projekt będzie jedynie odczytywał pamięć procesów graczy i przesyłał je na serwer.
Stack technologiczny
Oprogramowanie u gracza: Kotlin + JNA (only memory read)
Taki stack wymaga od użytkowników zainstalowanej JVM'ki minimum w wersji 1.6. Jednak wydaje mi się że w dzisiejszych czasach każdy kto posiada komputer ma jakąś JVM'kę zainstalowaną. Ta część aplikacji będzie wymagana jedynie u graczy którzy sharują swoją grę.
Oprogramowanie na serwerze: PHP
Wybór padł na ten język ponieważ jest prosty i po ostatnich poprawkach powiedziałbym że szybki. Zadaniem serwera będzie jedynie przyjmowanie i przekazywanie do komentatorów informacji o zdarzeniach w grze (oraz parowanie graczy którzy sharują grę do tur symultanicznych).
Oprogramowanie u widzów: Przeglądarka z JavaScript'em
Jako silnik graficzny będzie służył PixiJS, a do komunikacji zobaczymy czy ajax wystarczy, jak nie to socket.io Cała obsługa trybu obserwatora będzie się znajdowała w tym miejscu i będą to oczy komentatorów.
Aktualny stan prac 16.11.2020
- Wyciągnąłem podstawowe informacje o graczach, bohaterach, zamkach
- Aplikacja w kotlinie odczytuje informacje o graczu, bohaterach, statystykach, umiejętnościach, zaklęciach
- Posiadam zaplanowany sposób komunikacji z serwerem i sposób renderowania tego na WWW.
- Temat ze zbiorem adresów pamięci które odnalazłem