Mam parę uwag do opisu zadań w dziale Might and Magic VII, więc postanowiłem założyć zbiorczy temat na wszelkie uwagi i komentarze do jaskiniowego opracowania siódemki, analogiczny z tym odnośnie Heroes 3. Wiem, że strona nie jest jeszcze dokończona, dlatego nie będę pisał o brakujących mapach itp., bo myślę, że o tym akurat twórcy wiedzą.
Co do zadań, krótko. http://mm7.heroes.net.pl/zadania:
Uratujcie krasnoludy z Kopalń Czerwonych Krasnoludów i powróćcie do ich króla w Kamiennym Mieście w Dolinie Kurhanów
Wszystkie krasnale znajdują się na pierwszym poziomie Kopalni. Aby przywrócić ich do życia należy wybrać z ekwipunku Eliksir i kliknąć na napotkane kamienne posągi.
Warto dodać, że krasnoludów jest siedem (jak w bajce o królewnie Śnieżce), bo z tym się ma najczęściej problem, że chodzi się po kopalni i nie ma pewności, czy uratowało się wszystkich. Dobrze by było jeszcze napisać, że portret każdego z uratowanych krasnoludów pojawia się na naszej liście NPC-ów, więc przed opuszczeniem kopalni wystarczy sprawdzić, czy mamy ich siedem, nie trzeba liczyć w trakcie biegania po tunelach. A eliksiru nie trzeba wcale wybierać z ekwipunku, wystarczy kliknąć spacją na posąg.
Dalej, pięć kolejnych zadań (plany Fortu Riverstride/agent Loren Steel oraz trąbka Gryphonhearta) są całkowicie opcjonalne i nie są częścią głównego wątku, więc powinny być w opisie zadań pobocznych. Tak, żeby sędzia Grey umarł, wystarczy tylko uratowanie krasnoludów, też o tym jeszcze do niedawna nie wiedziałem.
Odnośnie zamachu na Tolbertiego lub Roberta, to nie wiem, jak w przypadku tego drugiego, ale Tolbertiego można ustawić tak, żeby strzelał w ścianę i nie mógł nas trafić:
https://youtu.be/l91ZRIOpSE8?t=4635 (1:17:15)
Jeśli się komuś nie chce oglądać, to opis wygląda tak, że po wejściu do mieszkania Tolbertiego, gdy ten nas zauważy (jeśli mamy rzucony czar niewidzialność, to trzeba go zdjąć), wbiegamy na górne piętro i stajemy na balkoniku. Gdy Tolberti znajdzie się pod nim (obserwujemy czerwoną kropkę z minimapy, która pojawia się po użyciu zaklęcia Magiczne Oko) zeskakujemy tak, żeby znaleźć się na ścianie obok podwyższenia na podłodze na dolnym piętrze). Musimy wychylić się tak, żeby jakakolwiek część ciała Tolbertiego była widoczna. Koniecznie nie należy włączać trybu walki turowej, bo wtedy się przesunie i nas zastrzeli, trzeba niestety walczyć w czasie rzeczywistym.