aniollech
To takie moje zażalenie trochę wyprzedzające, bo choć na razie to, że do stworzonych map aktualizacja dorzuciła zmiany nie psujące rozgrywki, to gdyby w przyszłości doszło np. do relokacji czarów pomiędzy różne szkoły magii mogłoby to zaburzyć moją koncepcję i rozwalić cały misterny plan... Do czego zmierzam. Mapy powinny mieć TO TAKI SWOISTY APEL DO TWÓRCÓW przypisaną wersję Hoty, tak by nowo dodane przy okazji aktualizacji bajery mogły być zablokowane.
Po prostu trzeba tworzyć mapy elastycznie, żeby były wszechstronne w doborze taktyk, a nie przykładowo: inteligencja musi być, bo cała mana ma być zużywana na każdą jedną walkę w mapie, bo inaczej awykonalne - a teraz jest jej dwa raza mniej, czy też Slow +1 speed boost i walka awykonalna, albo nerf logistyki i teraz mi bohater nie dojdzie do pierwszego miasta na styk w 7 dni. W tym trzecim wypadku to można na drodze dać Oazy, lub oazo-podobne byty po prostu, żeby nadrobić mniejszy ruch bohatera, czyli myśleć, większość rzeczy można obejść, jak się chce, ale ludziom brakuje sprytu w tym jak to zrobić, tak samo podczas tworzenia map, o czym świadczy fakt, że wystarczy najmniejszy patch lub większy update, żeby im mapę przemielić, lub pogrzebać.
Myślę, że tworząc mapy do HotA mapmakerka jest szczebel wyżej i trzeba mieć na uwadze przyszłe zmienne z patchy i update'ów i zwyczajnie nie tworzyć map opartych w głównej mierze o jedną, lub tylko parę mechanik, bo można się wywalić o tyle, żeby całą mapę tworzyć od nowa, lub edytować niemalże wszyściutko.
(Z pewnej strony mnie się bardzo to osobiście podoba, bo przynajmniej Heroesy pozostają faktycznie Heroesami w rozgrywce, a nie czymś innym, często po prostu puzzlem, czy tryhardem napiętym na linki w każdym calu.)
Rozwiązaniem jest wyżej wymienione tworzenie map w sposób elastyczny, z urozmaiceniem i różnymi pomysłami na rozgrywkę. Mapy w których masz robić to, i tylko to bo klops już na HotA dawno wyszły z mody i takie techniki twórcze można co najwyżej dodać jako ciekawostka w mapie w jednym lub trzech miejscach, to jak coś z tego zostanie naprawione, to zmienisz tylko jedną czy trzy walki, a nie całą mapę. :p
Jeżeli twórcy dają Ci wybór, to mod już nie jest modem ze ścisłymi nowymi założeniami wdrażanymi w rozgrywkę konsekwentnie, tylko "twoją paczką". To już raczej niepoważne, a nawet i odrażające, bynajmniej dla mnie, bo świadczy o tym jak przykry i ograniczony musisz być jako twórca by nie być w stanie pracować na tym co Ci dają i oferują, a wręcz próbować zmieniać całą grę, bo inaczej twoje mapy nie poradziłyby sobie z próbą czasu. Oczywiście bez urazy i Tobie nic nie zarzucam, to tylko luźne rozmyślenie na ten temat w szerzej perspektywie.
Pozdrawiam,