Na oldmana kod jest:
Old Man Jack
#nwcoldman
Dziala na polu bitwy. Tu obrazki:
https://www.moddb.com/mods/greatest-mod/images/image-13#imagebox
Jak widac nic co dalo by sie sensownie wykorzystac. W pewnej chwili zamienia sie w czerwonego potwora.
Taki żarcik.
Na tego rokowca:
Tatooed White Trash
#nwcaphrodite
Tez po prostu facet z grzywa na motorze zupelnie z sufitu. Nie pasuje do gry. Szkoda ze sie zabawiali w takie cos gdy w grze malo jednostek i w dodatku bez ulepszen.
Kody są tu i jest ich ekstremalnie dużo:
https://gamefaqs.gamespot.com/pc/957845-heroes-of-might-and-magic-iv-complete/cheats
Modele bohaterow to prosta sprawa. Dodali 11 chyba specjalnych i bardzo prosto mozna je uzyc nadajac po prostu w tabelce bohaterow inna nazwe modelu! Np. bard_erutan czy cos takiego. To sluzy wczytaniu modelu i na szczescie tabelka ma moc sprawcza. O bohaterach w edytorze nie slyszalem? Czy chodzi o obrazki twarzy? Chyba jest nagrobek i jakis trupek a tak to wszystkich da sie uzyc. Twarze da sie zmieniac sa dwa kit toole. Jednak w HIV bohater to tylko twarzyczka jak w HII. To jeden z licznych zepsutych elementow.
Przyrost jednostek najlepiej zmieniac w tabelce za pomoca txtedit i Mh4096. Wystarczy zrobic plik new.h4r w ktorym bedzie tylko tabelka. Lub new_equi.h4r dla oczywiscie Equilibrisa. Mozesz testowac i szybko zmieniac a jak juz osiagniesz co chcesz spakowac do updates.
Tak mój mod dawal wszystkie jednostki w miastach czyli 74 zamiast 48! I zwiekszal sile nizszych poziomow. Przyspieszylem tez rozwoj bohatera bo ma az 100 poziomow awansu! Niestety serwis padl i moj komputer tez! Tworcy serwisow sa tak ,mili' ze zamieszczaja tylko albo swoje mody albo duze miedzynarodowe w roznych skarbcach. Jesli ktos nie zachowal i nie wrzuci, to na razie nic z tego. Ale teraz zrobilbym juz duzo wiecej. I prawie na pewno bede w tym dzialal.
Owszem tępota mas graczy ktorzy chca HIII tylko z innym numerem irytuje. Jednakze tworcy te czesc popsuli. Wady sa olbrzymie. Glupie AI ktore stoi w miejscu. Tylko 6 zamkow. Malo jednostek bo 48 grywalnych. Oblezenie zamku to tragedia szczegolnie na tle wspanialych oblezen z HIII! Ta katapulta te wiezyczki! Dziwna perspektywa pola bitwy. Nie ma juz tak pieknych widokow na jednostki. Nie da sie policzyc kratek zeby wrog nie doszedl. Te czesc robil kto inny. Jon nadzorowal ogolny kierunek. Zapewne bylo cięcie kosztów itd.
Trudno jest naprawiac te gre. Equilibris nie dal dokumentacji tylko trzymal odkrycia w tajemnicy. Gracze sie wykruszyli i gra zamarla. Dopiero gdy sie za to wzialem i troche opublikowalem, zrobilem ten duzy mod, pojawil sie Nimo z duzym zapalem i nastapilo odrodzenie modowania. Musialem jednak rozgryzac grafike sam. I znow publikowac odkrycia. Znowu sie nowi znalezli entuzjasci graficzni. Wtedy wyszlo jakies tajne narzedzie do zmiany grafiki jeszcze niedokonczone. Obecnie Iliveinabox robi nowe a to solidny programista. Powoli ale zrobi. Jakiś zdolny Chińczyk tez pokazal narzedzie. Czyli modowanie bedzie mozliwe jak nigdy dotad.
Jednakze to jest ciezkie w tej grze i z uwagi na ogrom koniecznych zmian najlepiej by bylo przepisac a wlasciwie napisac kod od razu dobrze. Wlasciwie zmienic AI, oblezenie i pole bitwy bo nie ma co powtarzac bledow. Ludzie moduja swietne dopracowane gry a nie te wadliwe niestety.
Ogolnie to najlepsze byloby Heroes V oparte na solidnym przemysleniu HIV tak jak MMIII znaczaco rozwija poprzednie ciezko juz dzis grywalne czesci. HIV jest mile do pogrania jednakze gdy ktos je lubi bardzo te ograniczenia irytuja!