Gotowe, proszę.
https://ibb.co/bREzzk
https://ibb.co/ft1OQQ
https://ibb.co/nPdRek
https://ibb.co/duCmek
https://ibb.co/hJAiQQ
https://ibb.co/mJ8sKk
https://ibb.co/bH33QQ
https://ibb.co/gpRezk
https://ibb.co/dnLiQQ
https://ibb.co/btCV5Q
BTW, świetne znalezisko. :)
Nowy dział Heroes IV - propozycje, komentarze
Hellburn /
Dodane.
Then again, maybe not.
Qrthgarr /
Taro
Myślę też, że można by wyciąć teksty z kampanii i zrobić dla nich sekcję w stylu "historia" albo jakoś tak.
Tarnoob
est tylko ryzyko, że ludzie to zlekceważą. W Kwasowej Grocie proponowałem coś podobnego kilka miesięcy temu i na początku było pewne zainteresowanie. Potem jak przez dwa dni roboty wyciągnąłem teksty z Heroes Chronicles: Warriors of the Wasteland, to nikt mi nie odpowiedział na posta. -___-
Witam,
bardzo ciekawa propozycja przyznam. Ja sam potrzebuję teksy z kampanii Pół-Martwego po polsku. Czy byłaby możliwość pomocy w tym?
Pozdrawiam serdecznie
Taro /
Jeżeli Ci bardzo zależy, to mogę je ogarnąć. O ile win10 mi nie przeszkodzi z jakiegoś powodu, jeszcze nie instalnąłem czwórki. Chcesz po angielsku czy po polsku? Choć nie gwarantuję żadnej wersji.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.06.2018, Ostatnio modyfikował: Taro
Qrthgarr /
Bardzo mi zależy. W wersji polskiej oczywiście. Dziękuję.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.06.2018, Ostatnio modyfikował: Qrthgarr
Taro /
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.06.2018, Ostatnio modyfikował: Taro
Qrthgarr /
Taro
Ok, ogarnąłem. Można ściągnąć tutaj.
Nie miałem Ci możliwości podziękować więc zrobię to teraz, dziękuję :)
Niestety chyba nie wszystkie teksy są w tym pliku w porównaniu z oryginałem: www.celestialheavens.com/homm4/texts/H4-DeathTexts.rtf
User /
Znalazłem trochę błędów w statystykach jednostek z H4; ich spis wraz z poprawnymi wartościami znajduje się poniżej (w postaci 'błędna wartość –> poprawna wartość').
===
http://h4.heroes.net.pl/jednostki/neutralne
Chłop
Ruch: 9 –> 4
Leprekaun
Koszt: 22 złota –> 24 złota
Obserwator
Ruch na mapie: 29 –> 19
Troll
Ruch na mapie: 27 –> 18
Żywiołak ziemi
Ruch na mapie: 20 –> 18
Gargantuan
Koszt: 3000 złota, 2 kryształy –> 4000 złota, 2 kryształy
Zła czarownica
Wygnanie: 110 obrażeń * liczba czarownic –> 110 obrażeń (niezależnie od ich liczebności)
Potwór morski
Obrażenia: 40–65 –> 45–65
===
http://h4.heroes.net.pl/jednostki/armia-nekropolis
Jadowity pomiot
Ruch na mapie: 1925 –> 19
Szybkość: 5 –> 6
Kościany smok
Przyrost: 4 –> 2
Diabeł
Obrażenia: 35–50 –> 34–50
===
http://h4.heroes.net.pl/jednostki/armia-azylu
Ork
Ruch na mapie: 18 –> 19
Minotaur
Ruch: 9 –> 6
===
http://h4.heroes.net.pl/jednostki/armia-twierdzy
Behemot
Obrażenia: 54–80 –> 55–80
===
http://h4.heroes.net.pl/jednostki/armia-akademii
Smoczy golem
Obrażenia: 35–55 –> 36–55
Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 27.08.2019, Ostatnio modyfikował: User
Hellburn /
Wszystko poprawione, dziękujemy za wskazanie błędów i czujne oko!
Then again, maybe not.
User /
Przy okazji statystyka ruchu podawana w trakcie walki jest dość niedokładna, bo oznacza floor(liczba_kratek_ruchu/3) – być może warto na stronie zamiast tego podać faktyczną liczbę kratek, które pokonać mogą jednostki? Można tę wartość stosunkowo łatwo sprawdzić, bo pojawia się ona przy rekrutacji i szczęśliwie jest ona jednoznacznie wyznaczana przez ruch na mapie.
Poniższa "tabela" obrazuje, jaki faktyczny ruch w walce mają jednostki o danym ruchu na mapie:
Ruch na mapie Ruch w walce 15...............8 17...............12 18...............14 19...............18 20...............20 21...............22 23...............27 24...............28 25...............30 27...............36 28...............38 29...............40 30...............45
Wyjątkiem są diabły i złe czarownice, którzy ze względu na umiejętność teleportacji mogą pokonać 150 kratek w walce.
User /
Garść nowych błędów, tym razem dotyczących miast:
===
Wszystkie miasta
Karawana
Tempo wynosi 40 –> Tempo wynosi 30
===
http://h4.heroes.net.pl/miasta/nekropolis
Psiarnia
1 drewna –> 4 drewna
3 siarki –> 1 siarki
Dworek
6 drewna –> 8 drewna
6 kryształów –> 8 kryształów
Wylęgarnia
6 rudy –> 8 rudy
6 rtęci –> 8 rtęci
===
http://h4.heroes.net.pl/miasta/twierdza
Skalne gniazdo
20 rtęci –> 16 rtęci
Arena honoru
6 drewna –> 6 rudy
wymaga Zamku –> wymaga Fortu
===
http://h4.heroes.net.pl/miasta/rezerwat
Stos
6 klejnotów –> 0 klejnotów
===
http://h4.heroes.net.pl/miasta/azyl
Labirynt
6 rudy –> 3 klejnoty
===
http://h4.heroes.net.pl/miasta/akademia
Uniwersytet
4 klejnoty –> 2 klejnoty
4 siarki –> 2 siarki
===
http://h4.heroes.net.pl/miasta/przystan
Koszary
14 drewna –> 12 drewna
14 rudy –> 12 rudy
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 5.09.2019, Ostatnio modyfikował: User
User /
Jeszcze jedna rzecz :p
http://h4.heroes.net.pl/jednostki
Na pozytywne morale wpływają liczne czynniki: gdy wszystkie istoty z armii pochodzą z jednego stronnictwa, umiejętności bohaterów, ich klasa zaawansowana, czary, artefakty, obiekty przygody i te z miast.
Na negatywne morale wpływa obecność istot ze stronnictw przeciwnych (-4 za każdy konflikt), obecność istot z Mocy z każdym innym (-1), obecność nieumarłych (-2), co nie dotyczy istot ze Śmierci, czary, a także straty w czasie bitwy - nie tylko samego oddziału, ale i wszystkich innych.
Faktycznie wygląda to inaczej. Nie ma jako tako bonusu za armię z jednego stronnictwa – po prostu bazowe morale to +1.
Natomiast kary za skład armii są następujące:
-1 za każde sojusznicze stronnictwo w armii
-2 za każde neutralne stronnictwo w armii (Moc ze wszystkimi innymi frakcjami)
-5 za każde wrogie stronnictwo w armii
-2 jeśli w armii znajduje się istota ze zdolnością Nieumarły (nie dotyczy jednostek/bohaterów Śmierci)
Przykład
W armii znajdują się: behemot, anioł, tytan, chochlik, szkielet
Morale behemota: +1 (podstawa), (-2)*3 (trzy neutralne stronnictwa: Życie, Ład, Śmierć), -2 (obecność nieumarłego) = -7
Morale anioła: +1 (podstawa), -1 (jedno sojusznicze stronnictwo: Ład), -2 (jedno neutralne stronnictwo: Moc), -5 (jedno wrogie stronnictwo: Śmierć), -2 (obecność nieumarłego) = -9
Morale tytana: +1 (podstawa), (-1)*2 (dwa sojusznicze stronnictwa: Życie, Śmierć), -2 (jedno neutralne stronnictwo: Moc), -2 (obecność nieumarłego) = -5
Morale chochlika: +1 (podstawa), -1 (jedno sojusznicze stronnictwo: Ład), -2 (jedno neutralne stronnictwo: Moc), -5 (jedno wrogie stronnictwo: Życie) = -7
Morale szkieleta: 0 (nieumarły)
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6.09.2019, Ostatnio modyfikował: User
User /
Ponieważ dostałem uprawnienia co do edycji działu H4, osobiście poprawiłem wyżej wspomniane błędy (z wyjątkiem kwestii ruchu jednostek, bo nie jest to do końca błąd), a także kilka innych dotyczących morale i szczęścia.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14.02.2020, Ostatnio modyfikował: User
loker /
Cześć. Zebrałem je ostatnio, więc jak ktoś jest zainteresowany tekstami podstawowych kampanii z Heroes 4 (polska wersja, 6 kampanii) to odsyłam do linka: H4 - Teksty Fabularne
EDIT: naniesione poprawki, szczegóły w pliku txt
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.10.2020, Ostatnio modyfikował: loker