Nowy rok, tak jak to wcześniej wielokrotnie bywało, przywitaliśmy wraz z nową odsłoną Hoty. Wstępnie mogę powiedzieć, że prezentuje się ona przyzwoicie. Ci, którzy w trójkę dalej grają, mają powód do radości, a ci, których gra dawno znudziła, raczej nie mają po co wracać.
Pomijając poprawki błędów i zmiany w balansie, najważniejsze nowości można streścić tak:
- zapowiadany edytor szablonów dla map generowanych losowo
- nowy teren - "Highlands" - ładny, niezwykle baśniowy, z miłą dla ucha muzyką; trochę przywodzi na myśl Heroes 2
- możliwość zmiany zaklęć w gildii magów - za opłatą, raz na turę na zamek, można zmienić któreś z zaklęć (za surowce i złoto, koszt zależy od poziomu zaklęcia)
- grafiki bohaterów na polu bitwy różnią się w zależności od płci bohatera
- nowy przycisk w dolnej części panelu na ekranie bitwy, umożliwiający zmianę typu ataku (strzał czy walka wręcz, harpie mają teraz możliwość ataku bez powrotu na miejsce, archanioł ma przycisk do wskrzeszania, czarodziejski smok może zaatakować wręcz zamiast rzucić zaklęcie)
- stwory zajmujące dwa heksy mogą odtąd cofnąć się o jedno pole
- gracz ma możliwość zdecydować, czy chce się nauczyć umiejętności z chatki wiedźmy
- zapowiedziana nowa jednostka - leprechaun
- nowy obiekt - "Ruins" - walka z nieumarłymi w zamian za złoto i odkrycie kawałka pobliskich terenów
- nowy obiekt - "Mineral Spring" - +1 do szczęścia w następnej walce oraz +600 punktów ruchu w tej turze
- nowy obiekt - "Hermit's Shack" - każdy bohater może jednorazowo podnieść o jeden poziom jedną z umiejętności drugorzędnych
- nowy obiekt - "Gazebo" - grafika, nazwa i tekst pięknie nawiązują do dwóch pierwszych części, jednak w Hocie zmieniła się jego funkcja - bohater może jednorazowo otrzymać +2000 punktów doświadczenia w zamian za 1000 sztuk złota
- nowy obiekt - "Junkman" - można w nim sprzedawać artefakty
http://forum.df2.ru/index.php?showtopic=37013 - pełna lista zmian, po rosyjsku, wraz z grafiką promocyjną.
I tyle. Zapraszam do dyskusji oraz dzielenia się wrażeniami.