Nie przeczę, przeczytanie poradnika i zrozumienie go może być zadaniem trudnym. Może. Ale nie musi i chciałem, aby nie było. Przytoczę jednak fragment, na który powinieneś zwrócić szczególną uwagę:
W pierwszych dwóch przypadkach, zaczynamy od wyszukania pliku Sound (lub pliku, w którym może być podana jego lokalizacja). W naszym przypadku będzie to dźwięk otrzymywania obrażeń przez zbrojnego (nie, nie podoba mi się w obecnej postaci :P). Możemy jego lokalizację odczytać z pliku BasicSkelAnim Zbrojnego określającego jego animację trafienia (hit; trzeba też oczywiście wiedzieć, gdzie się on znajduje), możemy też z łatwością znaleźć go "na intuicję" w folderze /Sounds/Sound/Creatures/Haven/Footman/.

Teraz sczytujemy, co się znajduje w linijce <uid></uid> - to właśnie to ID jest nazwą szukanego pliku dźwiękowego. Jeśli chcemy podmienić plik owego dźwięku na inny, już zawarty w grze, trzeba znaleźć plik Sound tego drugiego dźwięku i podmienić obecne ID na to określające ów drugi dźwięk, np. dla Zbrojnego dźwięk otrzymywania obrażeń ma ID takie jak na poniższym obrazku:

Najlepiej by było, jakbyś zaczął od poradników dla początkujących:
http://www.h5.acidcave.net/modding_podstawy.html
http://www.h5.acidcave.net/modding_pierwsze_kroki.html