Imperium

Behemoth`s Lair

Mod balansujący do h4

Permalink

Dlatego, jak mówiłem trzeba nieskończoną amunicję zastąpić czymś fajnym, zastąpić ją dużą liczbą strzałów. Z meduz można zrobić jednostkę walcząca wręcz i tylko trochę strzelającą. Tak było w Dwójce i Trójce.
A może daj behemotom 800 ataku a 4 obrażeń! Odwrotnie. Plus pogromca olbrzymów. Wtedy 3 zadadzą czarnym smokom 360 obrażeń. A bohaterowi z 80 obrony 120. I tak dużo ale nie 375... Trzeba by obniżyć życie jednostkom jak ją zrobiłem,żeby twoją koncepcję zbalansować.
Dziwne z chłopami. Ale teraz zrobiłeś ich do niczego.
4p u mnie nie wymaga płyty. Żaden nie wymaga. A (p) to chyba znaczy - polska wersja. Jest inaczej kodowany.

Permalink

Dziękuję przyjaciele, teraz już wiem jak używać tych programów. Zbierzmy wszystko do kupy tzn. wszystkie programy, którymi modyfikujemy H4, napiszmy do nich instrukcje i połączmy w jednym folderze, który gdzieś udostępnimy do pobrania. Wtedy każdy będzie mógł z ciekawości sobie modować i może ktoś odkryje coś nowego.

W pliku x2.h4r są rzeczy związane z grafiką, ale nie wiem jak się do nich dobrać. Potrzeba jakiegoś programu, którego nie posiadam.

W tabeli z bohaterami podmieniłem nazwy profesji złodziei i barbarzyńców i w karczmie miałem postacie z Azylu w Twierdzy i postacie z Twierdzy w Azylu. Można też zmienić wygląd dowolnego bohatera wpisując w dwóch ostatnich kolumnach nazwy podane przy bohaterach kampanii np. wpisując słowo "Bard" zmieniamy wygląd dowolnego bohatera na ten jaki ma Agraynel.

Szukam możliwości podmiany umiejętności u bohaterów, którzy nabywają nową profesję np. dać liszowi zamiast postarzenia bycie nieumarłym, tak jak to było w Equilibris. Wiecie może gdzie szukać takiego czegoś?


Permalink

Mała dygresja:
Skoro już mowa o plikach graficznych, mógłbym prosić o przesłanie mi portretów bohaterów kampanii Winds of War?
Do wypakowania reszty portretów używałem Resedit2, ale z jakiegoś powodu przy podglądzie wspomnianych bohaterów kampanijnych program się crashuje. Może komuś z Was dopisze szczęście?


Permalink

Hellburn a facetulami się nie da? Są dwa. Tu podałem skąd ściągnąć:
http://www.ungern.fora.pl/tam-gdzie-nie-ma-juz-drog,12/heroes-iv-zdruzgotane-arcydzielo,5446.html
Poza tym co chcesz zrobić? Tylko wyjąć? Podmienić?
Resedit 2 jest dziwny. Raz działa raz nie. Jeśli się psuje znaczy, że plik nieprawidłowy. Na ogół.
Radzę kopiować pliki w których majstrujecie reseditem, bo nie wiadomo czy ich nie zmienia czasem.
...

Dzięki z tym bohaterem!
A jak zrobisz x przy bohaterze kampanijnym będziesz go miał w karczmie na zwykłej mapie. Np Emilia, normalnie jej nie ma.:-)

Zmiany grafik nikt nie robił. Można tylko ,,sfotografować" z poglądu reseidita 2. Albo z H4resex z pluginem.
http://www.tawerna.biz/pobierz_plik_154_heroes-iv-resource-explorer-v1.4-en-h4resex.html
Pluginy wrzucić luzem do folderu z programem a nie do folderu pluggins.

Zmiany profesji bohaterów to już ostre zmiany. Trzeba szukać w equlibrisie i to skomplikowanym deszyfratorem np. Ida Pro. To trzeba być informatykiem i to dobrym. Jeszcze szukać pewnie na włączonej grze obserwując gdzie skieruje procesor gdy taki lisz postarza. Zmiana jest prosta. Postarzenie ma symbol a601. To 01 zmieniasz na np. 19 i bohater ma... lot! Tylko gdzie to jest w kodzie?

Permalink

Cóż, odnalazłem początkowe zasoby ale w innej linijce niż podał Baronus. Kończącej się na d7, nie d8 (tej drugiej w ogóle u mnie nie ma). Udało mi się sprawić, że na 1 poziomie człowiek ma 20000 złota, 15 klejnotów i zero reszty zasobów. Czyli się da, jednak muszę się pobawić dłużej by dotrzeć, gdzie się zaczynają zasoby kompa, i jakie wartości tam podać by było tak jak chcę. Gdy np. 14 zmieniłem na 29 z 20 drewna zrobiło się 41.

Jeśli chodzi o zmiany w tabelach, zwiększyłem ceny mikstur nieśmiertelności i leczenia na 15000, planuję zmienić cenę mikstur many (nie wiem jeszcze na ile) a zaklęciom leczącym usunąłem modyfikator za poziom bohatera (teraz siła leczenia zwiększa się tylko dzięki umiejętnościom). Chciałbym również zwiększyć podstawowy przyrost jednostek pierwszego poziomu dwukrotnie i dwukrotnie zmniejszyć ich cenę. Te rozwiązania nieźle ograniczą możliwość rushowania walczącym bohaterem a zachęcałyby do korzystania z jednostek. Stworzenia pierwszego poziomu byłyby tutaj łatwo dostępne ale trzeba by też pilnować ich umieralności. I to jest na plus.

Właściwie to popieram pomysł Agona by dać cyklopom słaby zasięg w walce dystansowej. Rzucanie kamieniami to w końcu niełatwa sprawa. Pokusiłbym się nawet by zastąpić atak obszarowy słabym zasięgiem. Nie sądzę natomiast by wielokrotny kontratak pomógł ogrom za bardzo. Problem z nimi nie polega tylko na tym, że cyklopy są silne. Ogry są wolne i łatwo je ubić na dystans. Jak dla mnie podstawą jest zwiększyć ich szybkość.


Permalink

To super, że już umiesz. Sprawdziłem i jest jakoś inaczej. Pierwsze cztery ma komputer i od piątego do dziewiątego ma gracz. Trochę niżej. Od zera złota do 20 tys. Zresztą znalazleś. Pod 58ea50 dokładnie jest najtrudniejszy poziom gracza i po kolei coraz wyższe.
To jest kod szesnastkowy.
0a to dziesięć złota, a 1e to trzydzieści złota. Mówiłem znajdź kalkulator szesnastkowy.
Ja jeszcze poszukam w zapisie gry ile właściwie ma komputer i gdzie to jest. Może da radę hdedytorem znaleźć.

Permalink

Baronus:
Facetool wymaga Equilibrisa, którego nie używam, a FaceKit w ogóle nie chce się uruchomić - program crashuje się zaraz po starcie.
Znałem te programy i mam je na dysku, ale sobie o nich zapomniałem. Mimo wszystko - dzięki za wskazówkę, ale nie działają.


Permalink

Dziwne mi działają oba bez equlibrisa. Ściągnij może te co podałem. Może stare wersje masz? Jeśli tylko chcesz wyciągnąć to poszukaj w internecie. Heroes IV Mungo np. I będzie multum. Tak najszybciej. Ją akurat piszę mobilnie. Komputer włączam tylko do gry... I to stary... Obecnie co innego robię. Jeśli nie zdobędziesz to spróbuję, tylko to potrwa. I nie wiem czy się uda....

Permalink

Nie działają te co miałem i nie działają te, które ściągnąłem z Twojego linku. A po wpisaniu w google nie ma portretów w oryginalnym rozmiarze 82x82 px. Potrzebuję tych portretów by uzupełnić jaskiniowy dział H4.


Permalink

Cóż, popróbowałem na prostych liczbach i fakt, zgadza się. Ale jak odwracać tak duże liczby jak np:

18 2D 44 45

?

Używam Hiew i wkurzające jest, że program nie rozróżnia zera i litery O. 7O to 7, natomiast 70 to 112. Cóż, mogę powiedzieć, że zasoby kompa to odwrócone zasoby człowieka. Komp na czempionie ich ma tyle ile człowiek na nowicjuszu itd. I ja nie dostrzegłem rzekomego błędu, że komp na czempionie ma 60 złota. W odpowiedniej linijce jest kod 20 E4. Odwrócone w kalkulatorze daje 20.000 więc wszystko jest ok.

Właściwie teraz zrozumiałem, czemu znalezienie mnożników stworów w oparciu o poziom jest takie trudne. To ułamki. A kalkulator nie uwzględnia tego co po kropce. Np. zarówno 2.5 i 2.7 to dla niego 2. A 150% to tak jakby przeliczać 150. Baronus, jakikolwiek pomysł jak te mnożniki mogłyby być zapisane?


Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 23.04.2015, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Najpierw te portrety z WoW. Tutaj oryginalne, wciągnięte H4ResEx. Też świetny program.
http://www.supershare.pl/?d=865219E92
...
Sprawdziłem dokładnie te poziomy. Jest trochę inaczej. Sugerowałem się poprzednimi Herosami.
Poziomy gracza zaczynają się:
58e9d8 lub 98e9d8 zależy od edytora...
204e000000 = 20 000 złota
14000000
14000000
Drewno i ruda
0a000000
0a000000
0a000000
0a000000
Reszta surowców
983a0000 = 15 000 złota
Następny poziom. itd.
Poziomy komputera są od:
58ea50 czyli 00000000
Dokładnie jest to najtrudniejszy poziom komputera i po kolei coraz łatwiejsze.
To 60 na końcu to poziom mapy się zaczyna. I dalej 4 x 5 danych to poziomy map po 5 poziomów trudności. Też można zmienić ale jeszcze nie wiem co to daje.
Na mnożniki są też kalkulatory. Tylko o jakie ci chodzi? W hievie nie ma problemu. Ale tobie chodzi o textedit. Tam wygląda na to, że nie można.
Jak odwrócić? Po dwie cyfry czyli bit.
45 44 2D 18

Permalink

Chodzi mi o to o czym już wspominałem, że liczba neutralnych oddziałów rośnie wraz z poziomem trudności. Wg mnie to zły pomysł, bo gracze komputerowi cierpią na tym bardziej niż człowiek. Naprawdę, czasami wolę pograć sobie na średnio zaawansowanym, bo czuję się jak w starych dobrych hirkach.

Na chwilę obecną wygląda to tak:

Nowicjusz - 66% ilości podstawowej.
Średnio zaawansowany - 100%.
Zaawansowany - 150%.
Ekspert - 200%.
Czempion - 300% (!).

Procenty to inaczej ułamki. I nie wiem jak odnaleźć je w kodzie. Próbowałem szukać normalnych wartości (czyli zamiast 66% po prostu 66). Ale tego jest tyle, że masakra. Text edytorem nie zmieni się nic, bo nie ma tego w tabelach.


Permalink

Aha! Ja też tego szukam i nie znalazłem.
Zasady przeliczeń masz tu:
http://www.celestialheavens.com/forums/viewtopic.php?t=8806&postdays=0&postorder=asc&start=100
A kalkulator tu:
http://babbage.cs.qc.edu/IEEE-754/
Wpisujesz 0,6666666667 dla 2/3, 1 dla 100%, a np. 1.5 dla 150%. Ddokładnie te wartości znaczą RAZY. Czyli ile razy?
Te 66% to byłoby albo:
42000000 64000000 czyli 100% itd.
Albo 66,666667 czyli ABAA2A3F
Pamiętaj tu też trzeba odwracać!
Ale czegoś takiego nie widzę. Nie wiadomo jak oni to zapisali...

Permalink

Cóż, najwidoczniej muszę o tym zapomnieć. A z innych ciekawostek - sprawiłem, że na każdym poziomie trudności gracz ludzki ma zero zasobów. Cóż, czymś trzeba nadrobić jeśli SI jest głupie. Zamieniłem też ogrom czar na umiejętność obserwatorów. Muszę jednak przyznać, że dopiero dzisiaj porównałem statystyki cyklopów i ogrów. Tak, cyklopy są silniejsze ale tych drugich jest dwa razy więcej. I każdy kosztuje marne 350 złota. Prawdę mówiąc gdyby cyklopy nie miały ataku obszarowego to ogry bez żadnych zmian byłyby godną alternatywą. Wydaje mi się, że zmiana żądzy krwi na losową klątwę zachęci wystarczająco do szamanów.


Permalink

Może jakoś znajdę.
Regulacja poziomów jest na pewno pod danymi o regulacji zasobów. Zaczyna się od 60 a kończy na 3. Tylko nie wiem co ona daje. Ale skoro się zaczyna od 60 a kończy na 3 to znaczy, że 60 to łatwy a 3 to trudny. Można zmniejszyć 3 do 1. Gracz bedzie miał jeszcze trudniej. Tylko nie wiem co to jest. Znalazłem też pod adresem 5910c0 coś co też wygląda na poziomy. Zaczyna się od 50 a kończy na 650. Też nie wiem co to.
Pamiętaj, że jest 20! poziomów trudności. 4 poziomy map razy 5 poziomów trudności. To daje dwadzieścia. To zresztą ułatwia szukanie bo jak znajduję fragment 4x5 rosnący bądź malejący to mogę mieć dużą pewność, że to regulacja poziomów.

Permalink

Kolejna sprawa - nie wiesz przypadkiem gdzie znajdują się liczby zwiększające obrażenia bohaterów przy awansie?


Permalink

Zdrowia i obrażeń bohaterów szukałem w pierszym rzędzie i niestety. To nie takie proste. To jest jakiś algorytm. Ci od Equilibrisa to zmienili ale nie podali gdzie to znaleźć. Zresztą poziomy stworzeń to też algorytm. Ich poziom generuje się losowo według ilości doświadczenia. Ich ilość to widełki od do, a nie jakaś stała...

Permalink

Tak właściwie to jestem ciekaw, czy mamy w planach również wyrównanie czarów?


Permalink

Można trochę pozmieniać poziomy i koszt zaklęć. Z tym, że już nie ma lotu jak w trójce. Poza tym te szkoły są bardzo różne i trudno ocenić jak zbalansować leczenie z waleniem piorunami. Czy z przywołaniami. A wysokie poziomy to tylko w kampanii można zdobyć. Ciekawe czy w zwykłym scenariuszu ktoś zdobył więcej razy 5 poziom jakiejkolwiek magii? I kiedy? Bo na końcu scenariusza to już nie bardzo potrzebne...
Ale można. Jakoś nie zauważyłem aby zaklęcia były strasznie niezbilansowane i coś mnie denerwowało. Irytują magowie, żywiołaki wody itp. Mała grupka potrafi wykończyć super bohatera. Ale to akurat nie zależy od zaklęć... Bo to co mają jednostki, to coś trochę innego.