Dzieki za aktualizacje, szkoda ze dopieru teraz znalazlem to strone..
Linki usunięto. - Hell
Dzieki za aktualizacje, szkoda ze dopieru teraz znalazlem to strone..
Linki usunięto. - Hell
Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 13.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn
Pierwsza, noworoczna aktualizacja działu Heroes 2:
Zapraszam do komentowania, wychwytywania błędów oraz dzielenia się własnymi sugestiami - Co następne? :)
Chciałbym wspomnieć jeszcze o jednym błędzie - powtórzył się on wielokrotnie, a w każdym przypadku okoliczności były podobne - bohater używał zaklęcia Wrót Wymiarów aby przenieść się do miasta niedostępnego w żaden inny sposób, przed którym było wolne tylko jedno pole na wejście i dwa pola po bokach (przed miastem).
Sztuczka polega na tym, że taki bohater nawet po zdobyciu, odwiedzeniu i wyjściu z miasta (czy to na wolne pole, czy to za pomocą Portalu Miejskiego), pozostawał w nim obecny! Można takim bohaterem chodzić po mapie, ale np. kiedy odpalimy ekran tego miasta, możemy swobodnie wymieniać swoją armię z jednostkami z takiego zamku, a jeśli wybudowana jest Gildia magów to bohater co turę odnawia wszystkie punkty many, gdziekolwiek by się nie znajdował.
Jeśli ktoś pyta - doświadczyłem tego na mapie Annihilation ze zbiorów Krypty Map.
Aktualizacja serwisu H2:
Miłego czytania.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 23.02.2015, Ostatnio modyfikował: Hellburn
Q chałwie! Gratulacje – teraz to na serio najlepsze źródło tego typu w necie. :-) To wręcz kusi do gry.
Jak zwykle mam jednak swoje komentarze:
– „Po jego śmierci, tronem zainteresowali się jego synowie.” – czemu tu jest przecinek? To pojedyncze zdanie.
– W czasie wydawania Heroes I i II 3DO nie było jeszcze właścicielem NWC. Przejęcie nastąpiło chyba dopiero w 1997/8, między Heroes II a MM6 – i dlatego w późniejszych wydaniach H2 (np. obecnie dostępne Gold) widać już logo 3DO, które nie miało z tą grą za wiele wspólnego – tak jak teraz przy wydaniach i instalkach H1-4 jest logo Ubisoftu.
– W dziale o miastach lista budynków jest dość długa. Na szczycie przydałoby się coś w rodzaju spisu treści z opcją „skocz do” – (infrastruktura, siedliska, gildia, zwiększające przyrost)
– Na liście bohaterów są wewnętrzne linki np. do umiejętności czy jednostek – tak jest! :-D Moje małe marzenie się ziszcza. Problem w tym, że linki do umiejętności drugorzędnych kierują do lam.
– Do znanych bohaterów dałbym jakiś krótki komentarz – np. do Kilburna, że jest ważną postacią w Heroes III, MM6, a nawet chyba MMX, a Maximus jest podobny do Maximusa z MM7, ale to inna osoba. W ten sposób się jakoś zwiększa zainteresowanie czytelników innymi grami serii i podkreśla jedność w różnorodności.
– W dziale o jednostkach znowu jest coś z przecinkami. Po co wydzielać „w Heroes II”? Po co wydzielać „bądź w miastach”? To nie są zdania ani nawet równoważniki zdań. To samo jest z fragmentem „stacjonujące na mapie przygody”.
– u góry listy jednostek przydałby się znowu „spisik treści”, tzn. obrazki stworów z linkami w dół
– we wstępie do opisu umiejętności dałbym ikonki tych pierwszorzędnych – dla czytelności.
– listę umiejętności drugorzędnych jakoś bym pogrupował dla jasności – mimo że ich jest tylko 13, to można wyróżnić te bitewne, te podróżne i inne.
– W lokacjach na lądzie lista jest długa – można by wydzielić np. na banki, kopalnie i lokacje zwiększające parametry bohatera.
– Siedliska w H1–2 są nieintuicyjne i warto napisać o tym, że inaczej niż w następnych częściach, przeważnie można rekrutować tylko po dwie jednostki z danej frakcji, a siedliska wyglądają często inaczej niż w mieście.
– Mechanika – przy tabeli z doświadczeniem przyda się wykresik.
– Przy liście bugów przydadzą się gdzieniegdzie ilustracje – np. ikonka czaru, o którym mowa
Mimo wszystko i tak jest GENIALNIE. :-)
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob
Błędy językowe poprawione.
Tarnoob
- W dziale o miastach lista budynków jest dość długa. Na szczycie przydałoby się coś w rodzaju spisu treści z opcją "skocz do" - (infrastruktura, siedliska, gildia, zwiększające przyrost)
- listę umiejętności drugorzędnych jakoś bym pogrupował dla jasności - mimo że ich jest tylko 13, to można wyróżnić te bitewne, te podróżne i inne.
- we wstępie do opisu umiejętności dałbym ikonki tych pierwszorzędnych - dla czytelności.
- W lokacjach na lądzie lista jest długa - można by wydzielić np. na banki, kopalnie i lokacje zwiększające parametry bohatera.
- Przy liście bugów przydadzą się gdzieniegdzie ilustracje - np. ikonka czaru, o którym mowa
Może dodam/zmienię w przypływie weny.
Tarnoob
- Na liście bohaterów są wewnętrzne linki np. do umiejętności czy jednostek - tak jest! :-D Moje małe marzenie się ziszcza. Problem w tym, że linki do umiejętności drugorzędnych kierują do lam.
Mi wszystko działa.
Tarnoob
- Do znanych bohaterów dałbym jakiś krótki komentarz - np. do Kilburna, że jest ważną postacią w Heroes III, MM6, a nawet chyba MMX, a Maximus jest podobny do Maximusa z MM7, ale to inna osoba. W ten sposób się jakoś zwiększa zainteresowanie czytelników innymi grami serii i podkreśla jedność w różnorodności.
- u góry listy jednostek przydałby się znowu "spisik treści", tzn. obrazki stworów z linkami w dół
- Siedliska w H1-2 są nieintuicyjne i warto napisać o tym, że inaczej niż w następnych częściach, przeważnie można rekrutować tylko po dwie jednostki z danej frakcji, a siedliska wyglądają często inaczej niż w mieście.
- Mechanika - przy tabeli z doświadczeniem przyda się wykresik.
Nie.
Tarnoob
- W czasie wydawania Heroes I i II 3DO nie było jeszcze właścicielem NWC. Przejęcie nastąpiło chyba dopiero w 1997/8, między Heroes II a MM6 - i dlatego w późniejszych wydaniach H2 (np. obecnie dostępne Gold) widać już logo 3DO, które nie miało z tą grą za wiele wspólnego - tak jak teraz przy wydaniach i instalkach H1-4 jest logo Ubisoftu.
Nieprawda, Heroes II zostało zostało wydane już przez 3DO, co zresztą mogłeś sprawdzić samemu, przed wytykaniem innym błędu. Ba, nawet w wywiadzie dla RPG Codex, który zapewne czytałeś, Jon van Caneghem wspomina, że to właśnie w początkowych latach współpracy z 3DO powstały jego najlepsze dzieła, czyli H2 i MM6.
Fantastycznie, że to już wyszło. :-) Jedyne, co bym zmienił, to chyba nawigacja. Bohaterowie są podzieleni za osobne zakładki – co jest dobre – ale już jednostki, czary czy lokacje na mapie są jedną, długą listą, co jest mniej eleganckie i czytelne niż osobne podsekcje.
W listach Morglina Ironfista można by dać na szczycie linki do konkretnego listu – dla przejrzystości, bez takiej ściany tekstu.
Może udałoby się też dodać więcej informacji o wydaniu – np. jakie były recenzje tej gry w Polsce i za granicą, o tym że pierwsze wydanie było od Mirage i miało kwiatki polonizacyjne jak „Czarusia”, a oprócz tego – przynajmniej w wydaniu od CD Projekt – można znaleźć King’s Bounty dołączone do gry.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob
Dodano wartości AI dla wszystkich jednostek z H2.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14.02.2020, Ostatnio modyfikował: User
Moim zdaniem dobrze by było rozbudować komentarz do Feniksa w dziale Heroes 2, w zakładce "Jednostki". Jest tam informacja o tym, że ma on odporność na zaklęcia żywiołów, ale dobrze byłoby napisać, jak fajna strategia wiąże się z tą umiejętnością - w dwójce do zaklęć żywiołów należy Burza Żywiołów (czyli słabszy Armageddon), a to znaczy, że możemy używać Feniksów w połączeniu z Burzą w taki sam sposób jak Smoków w połączeniu z Armageddonem.
Niby oczywistość, a mało osób o tym wie (ja do niedawna nie widziałem).
Drobna aktualizacja działu Heroes II:
Dodano listę ostatnich nowin oraz działy Download i Losowanie zaklęć w gildiach magów.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14.01.2023, Ostatnio modyfikował: Hellburn