Jak zobaczyłem na mapie Kapelusz i Buty blisko punktu startowego, to uznałem, że ktoś umieścił je tam celowo. Wybrałem więc swojego ulubionego bohatera jako głównego i potem zastanawiałem się już właściwie wyłącznie nad tym, w jakim stylu tą mapkę zakończyć. Paru rzeczy nie ruszyłem, bo za późno (po wizycie przy Ołtarzu Ofiarnym) zauważyłem, że jest do nich dojście.
Po opuszczeniu statku, Gurnisson miał wprawdzie bardzo dużo ruchu, ale tyle nim ganiałem i latałem na lewo i prawo, że pod koniec ten ruch prawie mu się skończył i drugich Rozbójników musiałem już odpuścić.
@McGregor: Myślę, że efekt znikłby po zwolnieniu/przegraniu bitwy, zaproszeniu i ponownej rekrutacji, ale nie znikłby po ucieczce/poddaniu się i rekrutacji.
Reguła jest taka (nie zaobserwowałem wyjątków), że aktualny ruch zostaje po ucieczce/poddaniu się, a znika i jest ustawiany na 2000+bonusy po zwolnieniu/przegraniu bitwy.
Ale akurat tego bohatera nie zwalniałem, nie uciekałem nim, nie poddawałem się ani nie przegrywałem nim bitew.
Kyrre statystycznie najpóźniej ze wszystkich bohaterów startujących z Logistyką dostaje tą umiejętność na poziomie Eksperckim (porównaj szanse na umiejętności startowe).
@Uhm: Przelicznik ruchu to, zdaje się, maksymalny_ruch_na_wodzie/maksymalny_ruch_na_lądzie przy wsiadaniu na statek z Kapeluszem i jego odwrotność przy wysiadaniu.
Z Kapeluszem, ale bez Nawigacji, maksymalny_ruch_na_wodzie = 3000.
Dla bohatera bez Logistyki ani Butów/Rękawiczek i z Chłopami w armii, maksymalny_ruch_na_lądzie = 1500. Tak dla przykładu.
Czyli, gdy ten bohater wsiada na statek, to jego ruch się podwaja (*3000/1500), a gdy zsiada, to zmniejsza się o połowę (*1500/3000).
Nie sprawdzałem kiedy odejmuje się ten 1 krok (100-141 ruchu) potrzebny na wejście/zejście ze statku.
Dodam jeszcze, że żeby użyć tego tricku, nie są konieczne Buty/Rękawiczki. Wystarczy, że drugi bohater stoi na brzegu i wymienia się z pierwszym bohaterem jednostkami tak, żeby ten pierwszy przy wsiadaniu miał w armii wolne jednostki, a przy zsiadaniu - tylko szybkie.
@Maestro: Wstawiam paczkę wszystkich swoich zapisów z 3. mapy: tutaj
Dość często zapisywałem, bo często zdarza mi się atakować zbyt silnych przeciwników. Pierwsze kilka zapisów ilustruje trick z Kapeluszem i Butami (na zagranicznych forach nazywany 'Admiral's Hat bug').
15,16 - Garnizon. Trick(niepotrzebny przy Eksperckiej Taktyce): Na chwilę włączyć autowalkę w fazie taktycznej, żeby AI przestawiło Pegazy 1 pole bliżej Liczy. W 1. turze wszystkie Licze będą zablokowane i 1 oddział będzie w pełnym zasięgu Mnichów, a drugi - Kuszników.
24,26 - Przyłączenie Kawalerzystów. Dyplomacja, jak widać, nie była potrzebna. Natomiast Atak i Obrona bohatera mają znaczenie, a mój Gurni miał już całkiem niezłe statystyki.
@Maestro i Cez: Właśnie sprawdziłem i u mnie, Gunnar w 3. mapie dostaje przy awansie na 2. poziom do wyboru Taktykę i Finanse. Kiedyś chyba słyszałem o jakimś pliku ligowym, który zmienia szanse na umiejętności. Jestem jednak pewny, że ja go nie mam.
Jakiś plan na 4. mapkę już mam, aczkolwiek widzę jakieś alternatywne rozwiązania. Jak komuś inaczej losują się umiejętności, to różne rozwiązania mogą u niego działać lepiej albo gorzej.
p.s. Skuteczność Ataku to dla mnie zazwyczaj 'zapychacz slota'. No ale oczywiście rozumiem, że w grze online jest to jedna z lepszych umiejętności, bo obowiązują inne zasady (np. brak hit&run czy Dyplomacji), a i mapy pewnie też zwykle wyglądają inaczej niż w turnieju (np. brak Wrót Żywiołów z Graalami).