Jak wszyscy wiemy Heroes Of Might and Magic IV zostało przez wielu uznanych za wielką "pomyłke". Niedługo po wydaniu tej gry, New World Computing zbankrutowało. Choć twórcy mogli tego uniknąć bazując na sprawdzonych mechanikach z trzech pierwszych części i bez większego namysłu dodania tych nowych.
Moim zdaniem takie zmiany mogłyby wyjść grze na dobre
Po1- HOMM IV likwiduje system ulepszania. Niepotrzebne zgorszenie gry
Po2-W HOMM IV nie możemy mieć wszystkich budynków bo budowanie jednych uniemożliwia tworzenie drugich co uniemożliwia maksymalne rozbudowanie naszej twierdzy.
Po3-Są tylko 4 poziomy jednostek. Dla porównania w Heroes II jest 6 poziomów jednostek z których (prawie) każda może zostać ulepszona
Po4- W pojedynkach bardzo trudno odróżnić odległości czy tor lotu strzał. Nie wiemy czy atakując nie natkniemy się na przeszkode
Po5-Bardzo uboga liczba zamków. Choć niektóre frakcje np. śmierć i ład można było podzielić na 2 osobne stronnictwa. Ład na Akademie(Niziołki,Magowie,Dżiny,Tytani) oraz Fortece ( Krasnoludy,Złote golemy,Nagi,Smocze Golemy),Śmierć na Nekropolis (Szkielety,Duchy,Wampiry,Kościane Smoki) oraz Inferno (Chochliki,Cerbery,Jadowite Pomioty,Diabły). Jestem przekonany że twórcy wymyśliliby ulepszenia do tych jednostek.
Po6- Bohaterowie stają się normalnymi jednostkami. Z jednej strony ma to zalete bo bohaterowie mocy nie muszą czuć się "gorsi". Z drugiej natomiast strony wysokopoziomowy bohater sam, bez pomocy wojska może wytłuc armię nieprzyjaciela.
Po7-Stworzenia nie generują się co tydzień lecz, możemy je nabyć każdego dnia tygodnia.
Po8-Katapulty nie niszczą murów i jednostki muszą to robić ręcznie. Co jest według mnie kompletną beznadzieją
Co wy byście zmienili w tej grze? Piszcie
Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 6.12.2014, Ostatnio modyfikował: Bob Budowniczy