Imperium

Behemoth`s Lair

Najbardziej pożądane umiejętności

Permalink

Według mnie jednymi z najbardziej pożądanych umiejętności są: Mądrość, Magia Ziemi, Powietrza, Wody i Ognia, Talent Magiczny, Płatnerz, Atak, Logistyka, Inteligencja, Nauka, Odporność na Magię i Łucznictwo.


Permalink

Iza Rex

Według mnie jednymi z najbardziej pożądanych umiejętności są: Mądrość, Magia Ziemi, Powietrza, Wody i Ognia, Talent Magiczny, Płatnerz, Atak, Logistyka, Inteligencja, Nauka, Odporność na Magię i Łucznictwo.

Trochę za dużo jak na jednego bohatera. Co tam robi Talent magiczny i... o zgrozo, Nauka?

Permalink

Mateusz

Iza Rex: Według mnie jednymi z najbardziej pożądanych umiejętności są: Mądrość, Magia Ziemi, Powietrza, Wody i Ognia, Talent Magiczny, Płatnerz, Atak, Logistyka, Inteligencja, Nauka, Odporność na Magię i Łucznictwo.

Trochę za dużo jak na jednego bohatera. Co tam robi Talent magiczny i... o zgrozo, Nauka?

Szanowny Mateuszu, uważam, że Nauka bywa przydatna na dużych mapach, gdzie pomaga zdobyć więcej doświadczenia i tym samym poziomów. Talent Magiczny zaś sprawi, że nasze czary będą zadawać nieco więcej obrażeń. Co do ilości umiejętności, to mój błąd, że wypisałam ich za dużo na jednego bohatera.


Permalink

Najbardziej pożądaną umiejętnością odnoszącą się do wszystkich bohaterów jest według mnie Logistyka, która pozwala na wykonanie więcej akcji w ciągu jednej tury.

Z umiejętności wspomagających wybieram "Finanse". Wystarczy czterech bohaterów aby zyskać 2000 sztuk złota dziennie.

Wszystkie inne natomiast są zależne od okoliczności:

Magowie = wiedza + 2-4 szkoły + ewentualnie czaroznawstwo
Wojownicy = atak + obrona + taktyka + dowodzenie + łucznictwo + magia ziemi (ze względu na masowe spowolnienie i tarcza)

Co mnie denerwuje w Herosach to brak swobodnego wyboru podczas zyskiwania kolejnych poziomów.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 10.03.2014, Ostatnio modyfikował: Jich

Permalink

Iza Rex

Szanowny Mateuszu, uważam, że Nauka bywa przydatna na dużych mapach, gdzie pomaga zdobyć więcej doświadczenia i tym samym poziomów.

Hmm... Myślę, że Mateusz wie co to za umiejętność i jak ona działa.
W teorii brzmi pięknie, prawda? Jednak rzeczywistość jest brutalna - Nauka jest całkowicie nieprzydatna.

Załóżmy, że bohater osiąga poziom eksperta na 3 poziomie doświadczenia. Dodatkowy 1 poziom wynikający z posiadania nauki dostaniemy dopiero w okolicach.... 20 poziomu. Na poziomie 40 bonus prawdopodobnie wynosiłby, BYĆ MOŻE, około 3 poziomów. Nie posiadam dokładnych obliczeń.

Posługując się określeniem z Heroes: Parę (1-4) poziomów na wprost 30-40 poziomów (największy poziom jaki zdobyłem w normalnej grze to coś koło 35) to śmiesznie mało (w razie czego odsyłam do tabelki z doświadczeniem). Powtórzę jeszcze raz - w teorii brzmi to bardzo fajnie, ale marne 15% na ekspercie nie pozostawia złudzeń, że jest to jedna z najgorszych umiejętności.

Jich

Co mnie denerwuje w Herosach to brak swobodnego wyboru podczas zyskiwania kolejnych poziomów.

Takie rozwiązanie dostaliśmy w Heroes 6 i widać co wyszło... :).


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 11.03.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Jeszcze co do Nauki. Tak jak zauważył Hellburn, premia wynikająca z posiadania nauki, czyli dodatkowy poziom, pojawi się bardzo późno.

Gwoździem do trumny dla Nauki są dwa fakty:
1) Nie mając tej umiejętności od początku musimy poświęcić, o zgrozo, trzy awanse by opanować Naukę na poziomie mistrzowskim
2) Zapycha miejsce na umiejętności przydatne takie jak Atak, Płatnerstwo czy któraś szkoła magii.

Pozdrawiam! :)

Permalink

Mateusz

Jeszcze co do Nauki. Tak jak zauważył Hellburn, premia wynikająca z posiadania nauki, czyli dodatkowy poziom, pojawi się bardzo późno.

Gwoździem do trumny dla Nauki są dwa fakty:
1) Nie mając tej umiejętności od początku musimy poświęcić, o zgrozo, trzy awanse by opanować Naukę na poziomie mistrzowskim
2) Zapycha miejsce na umiejętności przydatne takie jak Atak, Płatnerstwo czy któraś szkoła magii.

Pozdrawiam! :)

Proszę więc o wybaczenie i pozdrawiam Cię!

Tabris

http://pliki.jaskiniabehemota.net/avatars/users/7244

Odnosząc się do wypowiedzi, zwłaszcza będącej bezpośrednio nad naszą prosiłbym o niecytowanie jej w całości.


Permalink

kocham robić potężnych magów uwielbiam robić mapę jednym bohaterem i magiem więc powiem jak według mnie najlepiej robić maga

mądrość praktycznie niezastąpiona dla maga
magia ziemi wskrzeszanie, brama, implozja i spowolnienie żywiołaki ziemi mimo swej powolności są bardzo odporne więc przy 30 wiedzy i 20-30 mocy walka praktyczne wygrana
magia powietrza wrota wymiarów i lot rekompensując logistykę i znajdowanie drogi
magia wody przydatna przy błogosławieństwach, zapomnieniu i klonowaniu lecz nie niezbędna

szczęście lub/i morale przy dobrych item-ach i zaklęciach praktycznie jakiś bonus na potwora

dodatkowo przy bohaterach twierdzy przydatny jest strzelectwo jest w twierdzy dużo strzelców więc rządzisz

inteligencja też sie przydaje jeśli zapominasz odwiedzać studnie
nauka jest zdolnością śmieszną nie polecam
zdolność dająca 15% do mocy czarów też wydaje sie śmieszna przy słabych przeciwnikach nie widzisz różnicy a przy silnych używasz głównie zaklęć osłabiających i wspomagających ewentualnie implozja,wskrzeszenie i przywołanie żywiołów

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 13.03.2014, Ostatnio modyfikował: Talmaj

Permalink

Talmaj

inteligencja też sie przydaje jeśli zapominasz odwiedzać studnie

Osobiście uważam Inteligencję za wyjątkowo przydatną, kiedy mam zamiar korzystać z zaklęć typu Wrota Wymiarów czy Lot.
Pamiętam, że raz udało mi się stworzyć całkiem przyjemnego Elleshara na mapie Myth and Legend. Miał grubo ponad 1000pkt many, Magię powierza na Expercie i oczywiście Wrota Wymiarów + Lot w księdze(i chyba jeszcze logistykę do tego :P). Nie powiem, przyjemnie się poruszało :)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14.03.2014, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Odpowiedź nie jest taka prosta, wybór umiejętności zależy od bohatera, zamku, rozmiaru mapy i stylu gry.

Permalink

W tym co pisze Robb jest nieco prawdy...
Ale niezależnie od tego dla każdego bohatera obowiązkowe są logistyka i mądrość.
Po za tym osobiście u głównego dążę do magii wody, powietrza i ziemi(zwykle wszystkich 3, ale to zależy nieco od sytuacji - czyli dostępności czarów), po za tym oczywiście atak, łucznictwo(gram zwykle fortecą, wrotami lub przystanią) i artyleria(dla wrót i przystani) lub płatnerz/taktyka/znajdowanie drogi/nawigacja(w zależności od mapy).

Dodam jeszcze, że również lubię przechodzić całą mapę jednym jak najlepiej rozwiniętym bohaterem, jest to zwykle bohater mocy, nastawiony głównie na atak, dbający też o masowe zaklęcia wzmacniające oczywiście.

A dla bohatera pobocznego oczywiście logistyka, finanse, znajdowanie drogi, odkrywanie, mądrość i magia ziemi oraz powietrza(miejski portal oraz wrota wymiarów)


Permalink

Racja, niektóre umiejętności takie jak magia ziemi lub powietrza są niezbędne. Na duże mapy logistyka także jest obowiązkowa, chociaż na te mniejsze też nie zaszkodzi. Jak nasz zamek znajduje się na bagnach czy śniegu to przydałoby się Znajdowanie drogi. Na mapki z wodą przydaje się Nawigacja. Łucznictwo jest dobre nie dla wszystkich miast, ale dla Wrót żywiołów czy Fortecy jest jak najbardziej wskazane. Obowiązkową umiejętnością jest też oczywiście Mądrość. Jak gram jakimś magiem, to lubię mieć dużo many, czyli potrzebna będzie inteligencja. Atak i płatnerstwo też nie zaszkodzi. I można by tak jeszcze długo pisać, ale już nie mam czasu na zbytnie rozpisywanie się :)

Permalink

Zapomniałem napisać jeszcze o taktyce, lubię tą umiejętność, często się przydaje i daje przewagę nad przeciwnikiem. No i oczywiście dla Nekromanty i Rycerza śmierci obowiązkowa jest Nekromancja ( ale ja jestem odkrywczy :P )

Permalink

Z tą Mądrością to jest różnie.
Sam kiedyś myślałem, że jest niezbędna dla każdego boha, dopóki nie wziąłem udziału w pierwszym moim turnieju na konwencie. Pamiętam, że w jednym meczu, który był wtedy niezmiernie dla mnie ważny, nie wziałem Mądrości i uważałem to za bardzo niespotykane zagranie, a siebie za wyjątkowo sprytnego :P

Dopiero później uświadomilem sobie, że Mądrość w wielu przypadkach nie jest wymagana, a czasem wręcz zbędna ;)


Permalink

W sumie to masz racje - Mądrość nie jest niezbędna. Nawet bez niej można rzucać sporo przydatnych czarów np. Spowolnienie, Przyśpieszenie, Kamienna skóra, Precyzja, Klątwa, Osłabienie lub Błogosławieństwo. Z zaklęć ofensywnych zawsze możemy rzucić Błyskawice, Magiczną strzałę albo Lodowy pocisk. (napisałbym też o Oślepieniu, ale w tej chwili jakoś wyleciało mi z głowy czy jest to czar poziomu drugiego czy trzeciego) :)

Permalink

Robb

Jak nasz zamek znajduje się na bagnach czy śniegu to przydałoby się Znajdowanie drogi.

Z wyjątkiem sytuacji, kiedy gramy Cytadelą, bądź Fortecą - wtedy Znajdowanie drogi staje się całkowicie zbędne :).


Permalink

Masz racje, nie uwzględniłem tego w moim poście :)

Permalink

Hellburn, niekoniecznie całkowicie, bo gdy na mapie jest dużo innych trudnych terenów też może się przydać(choć oczywiście zgodzę się, że nie jest już aż tak przydatna). No całkowicie zbędna to ta zdolność może się stać jeśli gramy z Hotą i zdobędziemy buty obieżyświata.
Co do mądrości to ok, może na turniejach jest inaczej, ale rozgrywki turniejowe to raczej nie rzecz dla mnie(nie ten styl gry po prostu). A sam osobiście nie potrafię sobie wyobrazić bohatera, który nie byłby wstanie nauczyć się modlitwy, miejskiego portalu, wrót wymiarów, czy wskrzeszenia. Choćby dla tych czarów nawet w wypadku bohaterów nastawionych stricte na walkę nigdy nie wypuszczam z ręki szansy zdobycia tej zdolności.


Permalink

Ryusenji

Co do mądrości to ok, może na turniejach jest inaczej, ale rozgrywki turniejowe to raczej nie rzecz dla mnie(nie ten styl gry po prostu). A sam osobiście nie potrafię sobie wyobrazić bohatera, który nie byłby wstanie nauczyć się modlitwy, miejskiego portalu, wrót wymiarów, czy wskrzeszenia. Choćby dla tych czarów nawet w wypadku bohaterów nastawionych stricte na walkę nigdy nie wypuszczam z ręki szansy zdobycia tej zdolności.

Zgadzam się. Dla mnie również jest nie do pomyślenia, mając opcję wyboru Mądrości, odrzucić ją. A w konsekwencji, nie móc wspomagac oddziałów w boju, chociazby takimi czarami jak: Kontratak lub zregenerować wyniszczoną jednostkę Wskrzeszeniem.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.03.2014, Ostatnio modyfikował: Micca

Permalink

Hm, to i ja dorzucę parę słów o Mądrości. Może to zabrzmi dziwnie, ale już od dłuższego czasu Mądrość w trakcie awansu jest dla mnie trochę jak Pierwsza pomoc lub Artyleria. Traktuję ją z reguły jako umiejętność, której NIE wybiorę ;)

Powód? Jest masa lepszych umiejętności, a w ostatecznym rozrachunku rzucanie masowych czarów jest lepsze niż rzucanie zaklęć wysokich poziomów.

I dodam, że nie mówię tego z perspektywy ligowych gier, choć mają one pewien wpływ na mój punkt widzenia. Piszę to także w kontekście zwykłej gry z komputerem. Może znaczenie ma fakt, że nie przypominam sobie ostatnio gry, która trwałaby więcej niż dwa miesiące. Cenię sobie mapy, które można ukończyć poniżej dwóch tygodni.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.03.2014, Ostatnio modyfikował: Mateusz