Witam :)
Właśnie ogłoszono wyniki konkursu zorganizowanego przez Tajemnice Antagarichu oraz Kroniki Heroes. Ostatnie zadanie dotyczyło przedstawienia pomysłu na dodatek do ulubionej gry z serii Heroes of/Might and Magic. To co stworzyłem bardzo mi się spodobało, a że już jest po konkursie i ogłoszeniu wyników, postanowiłem się swoimi pomysłami podzielić z Wami. :) Do rzeczy (usunąłem tylko kilka słów wstępu, reszta tekstu "oryginalna"):
Dodatek nosiłby podtytuł "Wzejście Gwiazd" ("Rise of the Stars").
Fabuła dodatku koncentrowałaby się na trzecim, "uśpionym" Kościele Gwiazd (Temple of Stars). Można przypuszczać (poszlaką może być zwój w Świątyni Światła w Celeste), iż ten kościół naprawdę istniał, lecz nie był wystarczająco silny by dorównać Słońcu lub Księżycowi.
Dlatego Gwiazdy, wyznające równowagę między światłem, a ciemnością, postanowiły poczekać na odpowiedni moment by przejąć inicjatywę i pogrążyć rywali. Niestety, Najwyższy Kapłan Gwiazd zginął w niewyjaśnionych okolicznościach - Kościół stracił swego cieszącego się szacunkiem oraz uznaniem przewodnika. Skutkiem tego chaos zapanował wewnątrz zakonu, nikt nie został uznany za godnego następcę Najwyższego, a przez to nie można było podjąć ważnych decyzji w sprawie pozostałych Kościołów. Sytuacji wcale nie poprawiła wyniszczająca wojna między Słońcem, a Księżycem - Gwiazdy wciąż były zbyt słabe (bez przywódcy), by wkroczyć jako trzecia siła do tego konfliktu. Wyznawcy Gwiazd postanowili więc, w milczeniu i wciąż obserwując poczynania innych, przeczekać ten okres - wypatrywać na horyzoncie osoby wartej przejęcia roli Najwyższego Kapłana.
Gracz po wybraniu jednej ze ścieżek, ciemności lub światła, oraz po otrzymaniu zadania-promocji dla Kleryka (profanacja ołtarza w Kościele Słońca/Księżyca) dostałby anonimową wiadomość namawiającą Lordów Harmondale do profanacji OBU ołtarzy dla utrzymania równowagi między Kościołami. Po spełnieniu tej prośby, gracz dostałby zaproszenie do Kościoła Gwiazd, który znajdowałby się w podziemnej świątyni na Evenmorn (instalacja dodatku wprowadzałaby dodatkową wysepkę na południe od głównego terenu Evenmorn). Czyniąc to, Lordowie Harmondale ZMIENILIBY ŚCIEŻKĘ na PÓŁMROK.
Kolejnym zadaniem byłoby wyjaśnienie okoliczności śmierci Najwyższego Kapłana Gwiazd (test zaufania jak w przypadku zadań przejścia Zamku w Chmurach w Celeste lub Strefy Lęgowej w Czeluści). Rozwikłanie zagadki uczyniłoby Lordów honorowymi członkami Kościoła Gwiazd (zapewniając sobie posłuch wśród wyznawców Gwiazd - stając się defacto Najwyższymi Kapłanami Kościoła), a także udostępniłoby kilka kolejnych zadań fabularnych:
- Przekonanie władców (Katarzyny, Parsona, Hothfarra IX) do przejścia na stronę Kościoła Gwiazd.
- Przejęcie części ołtarzy z Świątyń Światła i Ciemności oraz dostarczenie ich do Światyni Półmroku na wyspie Evenmorn.
- Szpiegowanie Tolbertiego oraz Roberta Mędrca by odkryć kim są doradcy z Celeste i Czeluści.
- KRADZIEŻ technologii u wyżej wspomnianych - odzyskanie 2 kostek kontrolnych. W tym momencie gracz dowiadywałby się również o istnieniu Lincolna.
- Zabicie Xenofexa i jego armii Kreegan w Eofol (przy okazji uratowanie Rolanda i przekonanie go do poparcia Kościoła Gwiazd).
- Wdarcie się do Lincolna oraz przejęcie kontroli nad znajdującą się tam technologią poprzez rekalibrację systemów podtrzymujących przetwornik oscylacyjny.
W ten sposób gracz otrzymywałby trzecie zakończenie gry, w którym Erathia (ludzie), Avlee (elfy) oraz Kamienne miasto (krasnoludy) wraz z Harmondale (które zyskuje niepodległość) zawiązują silny sojusz przeciwko ambicjom Celeste i Czeluści. Technologia z Lincolna zostaje wykorzystana do zapewnienia oraz utrzymania pokoju na całym Antagarichu, a kontrolę nad nią sprawują neutralni oraz sprawiedliwi Lordowie Harmondale (mając władców Erathii, Avlee i Kamiennego miasta za bliskich doradców). Bracada oraz Deyja stają się podrzędnymi graczami na scenie politycznej. Współpraca oraz wzajemny szacunek wśród poszczególnych stron nowego sojuszu wzrasta, a długo oczekiwany czas pokoju pozytywnie odbija się na mieszkańcach wszystkich nacji - następuje nowa era postępu cywilizacyjnego.
Oprócz nowej możliwej ścieżki w grze, dodatek oferowałby również garść zadań pobocznych, w tym:
- Komplet zadań promocyjnych dla ścieżki Półmroku
- Poszerzenie wątku skrzatów z Avlee - kim są, jaką potęgą dysponują, rola w uniwersum M&M oraz ich pogląd na polityczną stronę państw Antagarichu
- Niziołki z Eofol - tło dla ich ucieczki z ziemi ojczystej oraz próba odbicia jej spod władania tytanów, smoków i Kreegan.
- Przedsmak wątku regnańskich piratów z M&M8 mających przyczółek w Jaskiniach Tidewater
Pozostała zawartość dodatku:
- Każda klasa zyskałaby nową promocję (po wstąpieniu na ścieżkę Półmroku):
- Kawaler -> Fechmistrz - ang. Master Swordsman (punkty biegłości miecza są dodawane do obrażeń)
- Mag-Wojownik -> Snajper - ang. Marksman (przy strzale z łuku dodaje kolejną strzałę - w sumie 3) - Sniper jest już używane w angielskiej wersji gry, stąd mała zmiana nazwy.
- Wtajemniczony -> Zelota - ang. Zealot (otrzymuje bonus do biegłości uniki)
- Myśliwy -> Wielki łowczy - ang. Great Hunter (dodatkowe obrażenia przeciwko zwierzętom)
- Krzyżowiec -> Renegat - ang. Renegade (może osiągnąć arcymistrza w używaniu zbroi płytowej)
- Kapłan -> Kapłan Półmroku - ang. Priest of Twilight (mógłby posługiwać się zarówno magią światła i ciemności, ale byłby ograniczony wyłącznie do mistrzostwa)
- Czarodziej -> Zaklinacz - ang. Summoner (zaklęcia typu "błogosławieństwa rzucane na drużynę" trwają nieco dłużej)
- Wielki druid -> Szaman - ang. Shaman (magia ziemi staje się potężniejsza)
- Łotrzyk -> Skrytobójca - ang. Silent Killer (dodatkowy bonus do umiejętności władania sztyletami)
W zamian za dodatkowe bonusy płynące z promocji (w przeciwieństwie do promocji ze ścieżek Światła lub Ciemności), drużyna nie może używać miotaczy (bo nie ma ich kto nauczyć).
- Nowe artefakty i relikty nawiązujące opisem do historii świata M&M - po jednym na każdy typ przedmiotu (1 nowy topór, 1 nowy miecz, 1 nowa skórzana zbroja itd.)
- Naprawienie błędów gry z podstawowej wersji