Cześć wszystkim!
Razem z kilkoma znajomymi od jakiegoś czasu planujemy stworzyć grę. Większość z nas pracuje jako programiści web'owi, dlatego wybraliśmy tę technologię (jest jeszcze kilka innych powodów).
Mamy kilka pomysłów, jednym z nich jest stworzenie HoMM3 w wersji online.
Założenie jest dosyć proste:
jak najwierniejsza kopia HoMM3 w wersji przeglądarkowej z powiadamianiem gracza, że teraz jest jego tura i ewentualna poprawa niektórych elementów (ustrzeżenie się istniejących w oryginale błędów)
Co zyskujemy dzięki takiemu rozwiązaniu?
- nie trzeba niczego instalować, wystarczy nowoczesna przeglądarka i dostęp do internetu
- gra dostępna na wszystkich systemach operacyjnych (Windows / Linux / Mac OS)
- koniec problematycznych ustawień sieci LAN, zabaw z Hamachi itp.
- na upartego można grać na telefonie / tablecie (w planach byłyby aplikacje dedykowane na urządzenia mobilne, ale na pewno nie byłoby to priorytetem)
- nie trzeba być cały czas "w grze", oczywiście możesz być, ale jak nie jesteś - dostajesz powiadomienie w momencie kiedy jest Twoja tura
- łatwość tworzenia swoich jednostek, przedmiotów itp.
Ja z tego miejsca chciałbym spytać Was - graczy - co sądzicie o tym pomyśle, czy bylibyście chętni przejść na taką platformę?
My jako zespół, zdajemy sobie sprawę, że jest to bardzo dużo pracy ale na pewno Wasze poparcie upewniłoby Nas o słuszności tego pomysłu.
Jeśli zdecydujemy się na stworzenie HoMM3, na pewno będziecie o tym poinformowani. W dalszych etapach na pewno potrzebowalibyśmy pomocy. Gra jest dosyć rozbudowana i konsultacje z doświadczonymi graczami na temat mechaniki byłyby konieczne. Osoby, chcące pomóc także dostałyby taką szansę. W grze jest wiele jednostek, artefaktów i zależności, które trzeba "wprowadzić" do systemu.
Dodam, że jesteśmy świadomi istnienia projektów VCMI oraz Might & Magic Heroes Online i nadal uważamy Nasz pomysł za wart podjęcia wysiłku.
Byłbym wdzięczny, jeśli wyrazicie swoją opinię.
Pytania i uwagi mile widziane!
Neus.