Imperium

Behemoth`s Lair

[Heroes III] Horn of the Abyss

Permalink

Szczerze mówiąc niezbyt kojarzę. Na pewno za ścieżkę dźwiękową (muzykę i efekty) odpowiadał Docent Picolan, który jest dźwiękowcem z zawodu. Możliwe że twórcy AoW i Picolan wykorzystywali te same biblioteki...

...albo jest to jedyna rzecz w Hocie zerżnięta z innych gier. :P


Permalink

Don_komandorr na Heroescommunity zapowiedział, że HotA w wersji 1.3 ENG wyjdzie najprawdopodobniej przed końcem 2013 roku... Link.


Permalink

To dobra wiadomość. HotA to jedyny z tych fanowskich dodatków, który mi się podoba, także cieszę się, że nie będę musiał oglądać krzaczków z powodu cyrylicy :)

Permalink

Hype (Szał) na dodatek w wersji angielskiej nieco spadł po tym, jak don_komandorr sprostował, że nie ma 100% pewności na tą wersję angielską. Zastrzegł jednak, że prace nad nią wciąż się toczą.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.11.2013, Ostatnio modyfikował: Tabris

Permalink

Parę screenów z nadchodzącego edytora:

Pierwszy
Drugi
Trzeci

EDIT: I dla zainteresowanych artefakty: pierwszy, drugi, trzeci.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 13.11.2013, Ostatnio modyfikował: Hobbicus

Permalink

Nowe budynki na mapie wyglądają fenomenalnie, takiego powiewu świeżości brakowało mi w H3 (ale nie takiego).

Pytanie, czy dodatek zgrywa się z HD modem? Odzwyczajanie od tegoż patcha może okazać się nieco problemowe.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.11.2013, Ostatnio modyfikował: Rok

Permalink

No ba - HotA działa pod HD Modem tak dobrze, że bez zainstalowanego HD Moda może krzaczyć. ;P


Permalink

W przyszłych wersjach, w ramach poprawy balansu, mają się pojawić zupełnie nowi bohaterowie zastępujący tych, którzy są np. na niektórych mapach bezużyteczni. Oczywiście w zależności od ustawień będzie można wybrać bohatera nowego bądź oryginalnego (podobnie było np. z Sir Mullichem zastępującym Lorda Haarta). Na pierwszy ogień idzie wiedźma Kinkeria w zamian za Voy:

Obrazek

Kinkeria była jedną z najbardziej szanowanych wiedźm swojego plemienia. Zawsze skora do nauki, łatwo przyswaja sobie istotę każdej rzeczy. Jej dawano do rozwiązania takie zagadki, nad którymi inni mędrcy zastanawiali się całymi latami.
Nic więc dziwnego, że Kinkeria szybko zaczęła służyć wojsku Tatalii.


Permalink

Mądrość i Nauka? Mogę to skomentować tylko tak: Zamienił stryjek siekierkę na kijek :)

Permalink

Dołóż do tego specjalność +5% do Nauki za każdy poziom i wcale nie jest tak źle. A przynajmniej jest to bardziej użyteczne od Voy na mapie bez wody. :P


Permalink

Voy była dla mnie przydatna na kilku mapach. Jeśli już, niech wywalą Tivę i resztę herosów od orlego oka - chociaż wychodzę z założenia, że nawet tacy bohaterowie mają funkcję klimatyczną:)

Swoją drogą, ciekaw jestem jak wyglądać ma ten "wybór gracza" między starymi i nowymi bohaterami.

Permalink

Żaden bohater nie zostanie "wywalony" - po prostu niektórzy będą na niektórych mapach wyłączeni i zastąpieni innymi, trochę tak jak Sir Mullich zastępował Lorda Haarta, aczkolwiek przynajmniej z sensem. Pewnie opcja ta też będzie jakoś współpracować z mapami losowymi (czyt. jest woda - włącz Voy, nie ma wody - włącz Kinkerię).

W każdym razie - tam gdzie Voy będzie przydatna (albo jak autor mapy sobie tego zażyczy), tam będzie.


Permalink

Myślałem o czymś innym, źle cię zrozumiałem. Uzależnianie zestawu bohaterów od rodzaju mapy to przedni pomysł, oby tak dalej.

Czy jest szansa na poszerzenie znaczenia umiejek takich jak finanse/zwiad (na przykład większy promień odkrywanego terenu)?

Permalink

Chyba niekoniecznie, ale kto wie - w końcu HotA Crew chce poprawić balans w wielu innych elementach i szczegółach.


Permalink

Sir Mullich miał przynajmniej oryginalną i całkiem przydatną umiejętność, żaden z pozostałych bohaterów takiej nie miał. Mogliby zrobić właśnie coś takiego, a nie dawać bohaterkę z bonusem do nauki.

Permalink

Czy mi się zdaje, czy też żaden z dotychczasowych bohaterów nie miał też bonusu do nauki?

A tymczasem... Medalion Trwałości będzie składał się z trzech artefaktów: Naszyjnika Odporności, Płaszczu Przeciwstawienia i Butów Odporności i będzie łącznie dawał 50% do umiejętności Odporność. :P

***

Nowy bohater Ranloo, znany już z HoMM2. Będzie alternatywą dla Galthrana. Przyczyną jest brak balansu w przypadku Galthrana, który nie dość że zaczyna z ogromną liczbą szkieletów, to jeszcze znacznie je przyśpiesza, przez co na turniejach jest najczęściej wybieranym bohaterem Nekropolii.

Marząc o zawodzie cieśli, Ranloo stał się uczniem mistrza Mestli [?], ale otrzymał od niego jedynie ugryzienie w szyję oraz grób w talońskim lesie.
Jak Ranloo wydostał się z lasu pozostaje tajemnicą, ale wiadomo, że odebrał swojemu mistrzowi odznakę rzemiosła po tym, jak ustrzelił go własnoręcznie robioną balistą.


Permalink

Nowa opcja dla magogów polegająca na wyborze między strzelaniem punktowym a obszarowym. Podobna opcja będzie dotyczyć liszów i arcyliszów. Ale coś za coś - atak obszarowy magoga, nie licząc środkowego heksa, nie będzie działał na jednostki odporne na ogień (będzie za to ignorował wszelkiego rodzaju odporność na magię - w końcu to nie jest ogień magiczny).

Przy okazji poprawiony został interfejs okienek jednostek.

***

Ach, ten zapłon. :P Nowa HotA wyszła w wersji angielskiej. U mnie niestety nowy edytor map nie działa, ale mam nadzieję że to chwilowe.

Lista nowości:

- edytor map HotA,
- wersja angielska,
- launcher-updater, coby update'y były częstsze,
- 16 nowych artefaktów, w tym 3 łączone,
- wygląd miast w zależności od tego, jak bardzo rozbudowany jest fort,
- nowi bohaterowie,
- nowe tereny "nakładane" na mapę,
- trzy nowe rozmiary map: H (180x180), XH (216x216) i G (252x252),
- poprawki w balansie,
- kilka nowych obiektów,
- korekcje błędów graficznych i technicznych z SoD,
- nowe opcje strzału obszarowego (dla magogów i liszy),
- morskie obiekty nie pojawiają się na mapach losowych bez wody,
- naprawiono wszystkie błędy w mapach i kampaniach zgłoszone przez użytkowników,
- wiele innych, w tym: 5 opcji wyboru szybkości animacji, możliwość wyłączenia dźwięków, nowe mapy, wyświetlanie czasu trwania zaklęć, poprawki interfejsu itd.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 1.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hobbicus