Gratulacje dla Razera i Wojrada!
Dzięki za reaktywację turnieju, Mateuszu. Dobrze się bawiłem i czegoś tam też się przy okazji nauczyłem.
Taro
Ogólnie zastanawiam się jakby można było zwiększyć liczbę chętnych. Dłuższy czas na mapy? Ciekawsze mapy? A może podzielić poprzez eliminacje zawodników na dwie grupy? Na takie niby dwie ligi. Co o tym sądzicie?
W poprzednich sezonach PAH były (z tego co widziałem an forum i w Akademii) sejwy startowe na 200% i na 130%, do wyboru. Mogłoby być osobne zestawienie dla startujących z trudniejszych wersji sejwów, a osobne dla startujących z łatwiejszych wersji. Eliminacje nie wydają mi się być dobrym pomysłem, bo przecież zgodnie z ideą PAH powinno być możliwe dołączenie się w dowolnym momencie. Raczej pozostawiłbym wybór graczom, ale oczywiście utrzymał ograniczenie, że nie można naraz zaraportować i łatwiejszej i trudniejszej wersji mapki.
Co do czasu na mapę, to dla takich map jak były w tym sezonie 2 tygodnie zazwyczaj w zupełności wystarczają (zależy które to tygodnie :) ; na żadną mapkę nie było chyba więcej niż 3 tygodnie?).
W ostatniej mapce było ograniczenie do 10 poziomu. Czyżbyś planował kampanię, Taro? ;)
Moje sejwy są tu: pobierz,
a garść screenów z bitew tutaj: pobierz.
Screeny są z wcześniejszej, 4-dniowej próby (kupiłem za dużo Centaurów na początku), ale bitwy wiele się nie zmieniły.
Opis przejścia "Leśnych Partyzantów" w 3 dni:
W skrócie: Zajmowaniem miast przeciwnika, pokonywaniem Smoków i Liszy oraz Walterem zajmowała się Kyrre, a pozostałymi bitwami - Luna.
Przydatny trik: dwupolowe jednostki AI bronią się, gdy postawimy Ścianę Ognia tuż przed przyległą do lewego końca pola bitwy Nimfą (bądź jakąś inną małą jednostką), ale gdy w następnej turze dostawimy drugiego Firewalla, to AI już w niego wlezie. Nie jestem pewien dlaczego tak się dzieje, ale nie zaobserwowałem wyjątków od tej reguły.
Dzień 1.
Kyrre podnosi Skrzynię (+1500 złota) i wchodzi do miasta. Rekrutuje 2 Centaury (można zrekrutować nieco więcej, ale po rekrutacji wszystkich raczej zabraknie złota na ostatnią rekrutację bohatera potrzebną do skończenia mapy w 3 dni) i zabiera je z miasta, a zostawia tam 28 z 30 Centaurów Kapitanów. Pokonuje lewego Smoka Magicznymi Strzałami (-2 ul. Centy, -1 Cent, -15 many, +renta królewny 2000 złota, +200 doświadczenia) i idzie w kierunku górnego Smoka.
Rekrutuję Thorgrima (w Karczmie nie może być na raz dwoje Łowców; zapraszam Lunę), który opuszcza miasto z 3 Krasnalami, 3 Centami i 1 ul. Centem. Podnosi 800 złota, 5 rtęci i 700 złota, a potem przekazuje Kyrre Krasnale i Centy.
Kyrre pokonuje drugiego Smoka (-3 Krasnale, -15 many, +2000 złota, +200 doświadczenia) i Lisze (-3 Centy, -20 many, +130 doświadczenia).
Thorgrim idzie w lewo, w kierunku złota. Zwalniam Kyrre i zapraszam ją przy rekrutacji Luny.
Luna zbiera 1000 złota przy wejściu do podziemi i czeka tam chwilę żeby nie blokować drogi Kyrre. Przy rekrutacji Kyrre zapraszam Dessę. Kyrre opróżnia garnizon i idzie prosto do podziemi, gdzie podnosi Skrzynię (+500 doświadczenia, +Zaaw. Logistyka, +1 Wiedzy). Luna też idzie w kierunku podziemi (zatrzymuje się o krok od schodów).
Dzień 2.
+500 złota z miasta. Luna i Kyrre idą w stronę Luki. Zatrzymują się przy Skrzynkach. Thorgrim zbiera całą resztę złota i zasobów w strefie początkowej (3300 złota, 5 rtęci i 3 klejnoty).
Dzień 3.
+500 złota z miasta. Luna podnosi Skrzynię (+1000 doświadczenia, +Zaaw. Ogień, +1 Mocy) i pokonuje kolejno: Nomadów (patrz wyżej; -12 many, +1 Mocy, +Mistrz Ognia, +2000 złota), Lukę (trzeba po prostu postawić Firewalla we właściwym miejscu; -6 many, +1 Wiedzy, +Podst. Taktyka) i Ogry (Nimfa chowa się za 2 Firewallami w dolnym prawym rogu pola bitwy; -12 many, +1 Obrony, +Zaaw. Mądrość). Między Luką a Ogrami podnosi też 700 złota.
Kyrre podnosi Skrzynię (+2000 złota), a potem zajmuje niebronioną Twierdzę Yk-a i zostawia tam całą swoją armię poza 1 Centaurem. Zwalniam Lunę i Kyrre.
Thorgrim nie ma co robić, więc schodzi do podziemi, ale i tak nigdzie nie dochodzi.
Rekrutuję w Yk-a Dessę (czeka w garnizonie), a potem Lunę. Do rekrutacji przygotowuje się Kyrre. Luna pokonuje Jednorożce (-6 many) strzegące Zielonego Namiotu, a potem idzie na północ i podnosi 600 złota.
Dessa z 1 Centem (Goblin zostaje na razie w Yk-a) podnosi 4 Skrzynie przy portalach (+6500 złota). Zwalniam Lunę i Dessę i rekrutuję Kyrre (zapraszam Lunę do Karczmy).
Kyrre z Goblinem idzie z Yk-a do Korg. Rekrutuję tam Coroniusa, który uczy się od Kyrre czarów. Luna i Kyrre zamieniają się miejscami. Luna uczy się czarów od Coroniusa, który zaraz potem idzie z Goblinem w lewo. Podnosi 1 Skrzynię i 2 sterty złota (w sumie +2400 złota).
Luna z 22 Centaurami, Nimfą i 5 Krasnalami odwiedza Kamień Wiedzy (+1 Ataku, +Podst. Nauka Czarów) i Fioletowego Klucznika, a potem pokonuje stojącego obok Bojka* (-22 Centaury, -24 many, +1 Mocy, +Zaaw. Taktyka, +Zaklęty Pierścień). Zwalnia się zaraz potem, a chwilę później wraca do Karczmy.
Kyrre idzie z 4 Elfami, 1 ul. Centem i 1 Centem z Yk-a do Kargon. Zostawia Elfy i ul. Centa w garnizonie. Rekrutuję Lunę w... Korg, żeby zebrała trochę złota. Luna pokonuje Nomadów, a potem podnosi 2 sterty złota w podziemiach (w sumie +3500 złota).
Wymieniam trochę zasobów na złoto (przeciwnik zbudował Targowisko w Yk-a) i rekrutuję Kyrre właśnie tam oraz Lunę w Kargon. Kyrre opróżnia garnizon i zajmuje Sludge. Połowę swojej armii wstawia do garnizonu, żeby zwabić Waltera. Luna pokonuje Kamara (same jednostki naziemne, więc 1 Nimfa i 2 Firewalle wystarczyły; +1 Ataku, +Podst. Talent Magiczny), wraca do Kargon po Elfy i Centaura i pokonuje Jaegara (przeciwko 10 Oczkom przydały się Magiczne Strzały; po bitwie zostały jej 3 Elfy). Koniec tury. Pozostałe zasoby: 10 zlota i 10 rtęci. Można więc było kupić na początku o parę Centów więcej.
Noc 3.
Walter atakuje Kyrre. Myślał pewnie, że czekają go 2 łatwe bitwy, ale Centaury z garnizomu dołączyły do Kyrre gdy zaatakował. W dodatku, Kyrre miała lepsze Strzałki.
* - Pierwsza tura: Firewall postawiony przed Wilkami i Goblinami eliminuje je z gry. Nimfa i Centaury czekają, a potem Nimfa i niedobitki Centaurów (na szczęście Bojko nie rzucił Błogosławieństwa na Urki) gnają w stronę Urków.
Druga tura: Nimfa blokuje Urków, Luna rzuca Firawalla gdzieś w tamtych okolicach, a Centaury wchodzą w zasięg Urków. Urki wolą zaatakować wręcz Centaury (i przejść po drodze przez Firewalla) niż Nimfę.
Gdyby Kyrre dostawała Ekspercką Logistykę przed 5 poziomem, to może i dałoby się przejść tą mapkę o dzień szybciej (a może zabrakłoby pierwszego dnia złota na bohaterów), tyle że wtedy Kyrre musiałaby sama ze swoją armią pokonać Nomadów (trochę doświadczenia można zdobyć pokonując jeden z garnizonów, tyle że to kosztuje trochę armii potrzebnej do późniejszych walk). Braki w złocie drugiego dnia mógłby zrekompensować fakt, że komputer miał mniej czasu na podnoszenie złota w okolicy swoich miast, więc można to zrobić za niego.
Ogólnie, im wcześniej dotrzemy do terenów komputera, tym mniej ma on czasu na rozłażenie się i podnoszenie złota z ziemi.