Wczoraj, po 18 latach grania w H5, odkryłem, że Ściana Ognia, przynajmniej w podstawowej wersji gry, może zadawać obrażenia fortyfikacjom (w tym: bramie i wieżom). Ciekawa alternatywa dla Trzęsienia Ziemi, chociaż przed 3.0 niekoniecznie mocno wartościowa, bo o poziom wyższa w obrębie tej samej szkoły magii, a od 3.0 przeniesiona wprawdzie do Zniszczenia, ale mocno znerfiona (i nie testowałem, czy wciąż ma tam podobne działanie)
Najlepsze, co mi przyszło do głowy — Kapłan Run może w kreatywny sposób pomóc przy oblężeniach wrogich zamków :) Jasne, krasnale mają i tak łatwy dostęp do Machin Wojennych, ale alternatywa z podpaleniem bramy i szturmem piechoty (smoki! runy odporności na żywioły!) też brzmi niczego sobie, tym bardziej że branie zdolności Katapulta to chyba w większości przypadków trochę stracony slot.
1. Jaszczurze ukąszenie działa również zza grobu (przykładowo: jeździec stoi przy atakowanym oddziale, Czarny Smok atakuje oba oddziały, zabijając jeźdźca — ukąszenie zadziała przed śmiercią jaszczura; obrażenia będą, w odróżnieniu od zwykłego ukąszenia, które byłoby obliczone dopiero po naliczeniu strat oddziału, odpowiadały tym sprzed śmierci; początkowo chciałem napisać, że zadziała tylko jeśli atakowane stworzenie jest na linii ataku przed jeźdźcem, tj. bliżej smoka, ale to jest oczywistość, bo ukąszenie chyba nigdy nie atakuje stworzenia w tylnym rzędzie; nie pamiętam, czy ukąszenie działa w zespole z jednostkami atakującymi pod wpływem szału/hipnozy).
26. Premie z Dworów Intryg wydają się dodawać do statystyk przy przechodzeniu do następnego scenariusza (tak jest w kampanii Raelaga w podstawce), być może z wyjątkiem miasta, po którego zdobyciu natychmiastowo wygrywany jest scenariusz.
35. Odpowiedź brzmi twierdząco. Efekt szczęścia jest w obu przypadkach obecny lub nie dla całości strzału.
Bonus: Armagedon (przynajmniej w podstawce) ma bardzo specyficzny sposób działania: meteor uderzający w centrum zadaje obrażenia fizyczne, których nie można odeprzeć ani zredukować, do tego jednostki niematerialne zawsze otrzymają obrażenia; za to wersja wzmocniona zadaje i owszem zwiększone o połowę obrażenia magiczne, ale za to meteor nie za daje żadnych obrażeń. W Hordach to ostatnie chyba jest naprawione...?