Imperium

Behemoth`s Lair

PAH3 - 7 sezon

Czy wystartujesz w 7 sezonie PAH?

  • Tak
  • Nie.
Permalink

Wydaje mi się, że to błąd zwykłych herosów, a nie HD (tu masz mapkę testową - większości bohaterów nie można tam rekrutować, więc da się wynająć kogoś 2 razy tego samego dnia). Byłem nieco zaskoczony gdy zobaczyłem punkty ruchu po ponownej rekrutacji. Myślę, że należałoby coś w tej kwestii postanowić. Wyjść jest kilka. Można na przykład zakazać HD albo zakazać rekrutowania bohatera po zwolnieniu (ewentualnie zakazać zwalniania bohaterów) albo pozwolić na powtórną rekrutację i po prostu poinformować wszystkich co i jak. Tak w ogóle, to według mnie zmiany wprowadzane przez patch Hellburna to pikuś w porównaniu z tym, co robi HD (patrz: dyskusja na pierwszej stronie tego tematu).

Podobny błąd (?): jeśli bohater ucieka, to zachowuje punkty ruchu. Bohater z Nawigacją uciekający z morza może więc mieć całkiem sporo ruchu na lądzie po rekrutacji w Karczmie.

Co do mapki 2., to bez zwiększonego ruchu (ale z odnawianiem many) myślę, że też dałoby się wygrać w 3 dni (trochę poexpić żeby zdobyć magię powietrza potrzebną do podwójnej teleportacji, zebrać przy okazji złoto na kolejne rekrutacje). Sytuację w której ja grałem z HD, a Razer i inni bez, też nie wygląda dla mnie w porządku. Żeby było bardziej fair, to może być tak, że ja zagram 3. mapkę bez HD. Albo można po prostu nie uznać moich sejwów z 2. mapki. W sumie to herosy z HD i bez niego to według mnie praktycznie dwie różne gry (z powodu zapraszania do Karczmy).

Dobra, ja chyba więcej do powiedzenia w tej kwestii nie mam. Pozdrawiam.

Btw. W temacie z innego sezonu PAH zauważyłem jakąś dyskusję o wykopywaniu Graala bez odwiedzania Obelisków. Oczywiście, ja Graala użyłem, a w trakcie głównej rozgrywki żadnych Obelisków nie odwiedzałem.

Permalink

Mnie też kwestia tych "błędów" trochę zgrzyta, aczkolwiek daleki jestem od stwierdzenia, że ponieważ jedni grali z HD modem, a drudzy niekoniecznie to szanse były nierówne. Teraz zostało wprowadzone sprostowanie do zasad i na pewno przy pozostałych mapkach skorzystam z tego moda. Ale znów, przydało by się jakieś orzeczenie, czy kwestie o których wspominali Szadek i Warzyw to faktycznie błędy, czy też może "ficzery" i na jakich warunkach można z nich korzystać (jeśli w ogóle), tak na wszelki wypadek.

Ja jak dotychczas grałem bez HD moda i jestem ze swoich wyników zadowolony. Na pewno idzie mi lepiej niż ostatnim razem, no a poza tym frekwencja zadowala i cieszę się, że turniej się odrodził. Także gratuluję nie tylko zwycięzcy, ale też i wszystkim uczestnikom. Liczę, że wytrwacie do końca ;)

@Warzyw - w jaki sposób dokładnie dostałeś się na drugi brzeg, tam, gdzie stoi cytadela? Nigdy nie grałem w taki sposób i trudno mi wywnioskować z finalnego seve'a jak tego dokonałeś, a chciałbym spróbować przejść mapkę w taki sam sposób.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 21.05.2013, Ostatnio modyfikował: Fentrir

Permalink

Zrobię jakieś screeny z podpisami wyjaśniające, jak dokładnie dostałem się do Cytadeli. Będą wieczorem. Jeśli ktoś jeszcze ma jakieś pytania, to pytajcie.
Według mnie, bez HD moda nie dało się przejść 2. mapki w 3 dni. Ciekaw jestem, jak Razerowi udało się osiągnąć 4 dni bez HD. W ogóle, to może Wy też krótko (?) skomentujecie jak przechodziliście pierwsze 2 mapy?

Permalink

Pierwsze primo. Odnawianie się ruchu to z tego co wiem w żadnym razie nie cecha HD moda. Tak było chyba zawsze.

Drugie primo. Kopanie Graala bez obelisków jest dozwolone.

Trzecie primo. HD mod zostaje, każdy ma do niego dostęp. Żadnych zakazów co do zapraszania bohaterów nie ustalam. Każdy może to robić. Szanse są równe.

Czwarte primo. To samo ze zwalnianiem bohaterów i innymi kwestiami. HD można w pełni wykorzystać. Zostały jeszcze trzy mapy, więc spokojnie.

Pozdrawiam.

Permalink

Akurat jeżeli chodzi o bohaterów to tracą tyle ruchu ile zużyli jak wykupuje się ich w karczmie.
Można by było wkupić innego bohatera i wtedy on miałby pełny ruch i rozegranie mapki w 3 dni byłoby nadal możliwe.
Co do Graala to nie widzę nic w tym złego, jednak już kiedy main ma cały ruch po wykupie z karczmy w ten sam dzień w którym się nim ruszyliśmy uważam, że wykorzystanie tego błędu jest niezgodne z zasadami gry.

Co do tego jak przechodziłem wcześniejsze mapki. W pierwszej mapce trafiłem Voya w karczmie i dopłynąłem w 2 dni do lądu wroga w którym mogłem w 1 dzień zająć mu zamek. Rozwaliłem Magmowe i wykupiłem w 1 statek do którego wbiłem Ivorem. W następny dzień zaatakował wrak by kupić wojsko i podać Ivorowi. Dopłynąłem 4 dnia do lądu a 5 zaatakowałem :)

Nie miałem za dużo czasu na drugą mapkę opracowałem plan działania i kogo będę potrzebował w karczmie do wykonania działania. Była możliwość by zrobić mapkę w 3 dni ale nie chciało mi się już wczytywać tak długo aby fioletowy wrócił na górę zamiast iść pod teleport.

Torosarem zebrałem kasę przy zamku by mieć na wykup kolejnego hirka. Pojawiła się Pyrę z balista, którą posłałem na zombi i wilki z gargami i golemami. Golemy sobie rozjebałem zniszczyłem - Mateusz na wilkach :) by mieć dość ruchu by w 2 dniu wziąć puszkę.

Wykupiłem za kasę Serenę, która zebrała pieniążki i jako, że w karczmie przygotowana do wykupu była Ciele wyrekrutowałem ją :) wykupiłem gremliny i wziąłem ich resztę.
Skierowałem się do ożywieńców na zachów a potem na up gargi a na koniec dnia zabrałem skrzynkę z 1500 exp by mieć 3 lvl i wodę na zaw.
Następnego dnia kupiłem hirka z nauką czarów i hirka z księgą i silnym czarem offensywnym. Przekazałem czar przywołanie okrętu i za pomocą Ciele wezwałem 2 statki do którego wsiedli Ciele i jakiś drugi hirek. Armię gremlinów pozostałych po walce z up gargami i ozywieńcami za pomocą łancuszka przekazałem Pyre, która pokonała Gorgony i zabrała puszką z forsą potrzebną do wykupienia wyzej wymienionych hirków.
Następnego dnia oddałem wszystkie gremliny Ciele, która za pomocą statku podpłynęła do gracza cytadeli i chyba Alamar podpłynął z balistą, jaszurami i gargulcami do gracza conflux.
W Bastionie wykupiłem Solmyra i odwiedziłem fontannę, ponieważ fioletowy szedł w stronę bastionu i musiałem go osłabic aby móc go w 114 zniszczyć. Cytadelę zająłem w 114 po pięknej walce z Andra. To tyle :)

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 21.05.2013, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Thx za save Warzyw co prawda nie chciałem aż tyle, 3 by starczały ;) .
Co do HD moda to raczej nie jest błąd że bolkowi odnawia się ruch bo podejrzewam, że gdyby grać bez niego i losować aż bolek byłby taki sam faktycznie mógłby mieć zregenerowane współczynniki (naturalnie nie ma mowy żebym to sprawdzał).
Jeśli chodzi o opis mojej gry +- tak jak Szadek tylko że lepiej.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.05.2013, Ostatnio modyfikował: Razerbh

Permalink

No tak, jeśli dać sobie spokój z Graalem na drugiej mapce i zamiast tego zebrać trochę więcej złota, to może faktycznie da się zaokrętować pierwszego dnia.

Sprawdziłem ruch bohaterów na mapce, którą wstawiłem na górze tej strony (zablokowałem wszystkich bohaterów poza chyba czterema, więc dość szybko wylosuje się kogoś ponownie). Wygląda na to, że dowolny bohater (naturalnie, na wszystkich bohaterach tego nie sprawdzałem, tylko na kilku) po zwolnieniu i ponownej rekrutacji ma 2000 punktów ruchu (z HD to jest 2000, a bez HD to jest jakiś duży zielony pasek) +ewentualnie bonusy za Butki, Rękawiczki czy Stajnie (i Logistykę?). Z wykorzystaniem tego błędu i bez niego to jest oczywiście 'trochę' inna gra. Mi bardziej podoba się z błędem :p Szadek, z tego co widzę, woli bez.

@Fentrir: Dodałem do sejwów (link w moim poście, gdzieś na dole poprzedniej strony) screeny między 3_18 a 3_19 (zrobione bez użycia HD, bo HD zżera mi kursor przy robieniu screenów). O to chodziło? Sejwy są dość często (chyba nawet za często :p ), żebyś mógł bez problemów przejść od jednego do drugiego. :) Takie przynajmniej było założenie. Nie wiem jak to wyszło w praktyce.

Permalink

Razerbh

+- tak jak Szadek tylko że lepiej.

Sentencja dnia.

Ktoś już coś grał w trzecią mapę? Nadaje się ona? :)

Permalink

Lubię grać względem oryginału i tego się trzymam.

Sam również robię tyle zapisów podczas gry.

Mapka się nadaje, chociaż nie mogę znaleźć na stronach podstawowej wersji. 2 wcześniejsze dość szybko znalazłem by sprawdzić jakieś eventy na mapie :)

Permalink

Jak dla mnie zwalnianie bohaterów aby ich potem ponownie rekrutować z pełnym ruchem i odnowioną maną jest błędem gry i nie powinno być dozwolone nawet w PAHu bo to jednak zasadniczo zmienia h3. To tak jakbyśmy w jednym turnieju grali w dwie podobne ale jednak inne gry. Ciekawe czego jeszcze się dowiemy o h3.


Permalink

Gra ma tyle lat a ciągle się o niej czegoś uczymy :)
Z mojego punktu widzenia jak coś nie jest zabronione to znaczy że jest dozwolone.
Tym bardziej że jest takich błędów w tej grze o wiele więcej i nieraz są wykorzystywane, z tym że może więcej graczy o nich wie. Sam sobie kiedyś pozwoliłem wykorzystać błąd z atakowaniem nieulepszonych jednostek na mapie i ucieczką.
Myśle że znajomość takich bug'ów to jednak wiedza o grze i korzystanie tej wiedzy to nie koniecznie coś złego.
Przecież dzięki Warzywowi wszyscy dowiedzieli się czegoś nowego.

Osobiście nie miałem czasu na tą mapkę więc po prostu przeszedłem ją aby tylko oddać.
Może trójka lepiej mi pójdzie.


Permalink

@Warzyw - Dzięki za dodatkowe screeny. Mimo tylu save'ów musiałem trochę popróbować, ale w końcu załapałem co i jak. Tak jak pisałem, nie grałem jeszcze w taki sposób (ba, nawet o tym odnawianiu się punktów ruchu niewiele wiedziałem), dlatego zajęło mi to tyle czasu ;)

@Mateusz - Twój przedostatni post w zasadzie wszystko wyjaśnia - kto nie będzie korzystać z HD moda ten sam sobie gotuje taki los. Mam tylko jedno pytanie, czy wersja 2.98f moda będzie dobra?

A poniżej mój skromny opis przejścia mapki numer 2. Można go spokojnie zatytułować "Fentrir uparł się, że chce statki"

Druga mapa moim sposobem to w gruncie rzeczy nic specjalnego. Torosar pierwszego dnia zbiera złoto potrzebne do rekrutacji Sereny a następnie udaje się w kierunku tartaku. Serena rekrutuje w mieście Gremliny, odbiera armię Torosara oraz jego artefakt a następnie kieruje się na północ, po drodze pokonując Zombie i Wilczych Jeźdźców.
WAŻNE: Po rekrutacji Sereny w karczmie poza Wystanem musi znajdować się bohater z cytadeli (tu: Mirlanda) - kwestia negacji kar za ruch po bagiennym terenie.

Drugiego dnia Torosar zdobywa drewno, złoto oraz tartak i kieruje się na wschód, w stronę chaty Goblinów. Serena podnosi zasoby z obozowiska i złoto ze skrzyni i zajmuje Kragg, a następnie przenosi się do garnizonu. Zostaje zbudowana karczma w której rekrutuje Wystana. Wystan ze swoją armią kieruje się na zachód w stronę Nekropolii leżącej tuż nad brzegiem morza. Po drodze podnosi złoto, które pozwala na rekrutację Mirlandy. Mirlanda kieruje się na północ, podnosi obozowisko, a następnie kieruje się ku sągom drewna.

Trzeciego dnia Wystan zajmuje Nekropolię. Zero strat. Mirlanda podnosi drewno a następnie kieruje się na południe podnosząc po drodze złoto ze skrzyni. Torosar rekrutuje Gobliny, zdobywa kamieniołom i podnosi rudę. Potem kieruje się ku kapliczce z zaklęciem "Przywołanie Łodzi". Serena natomiast kieruje się na południe, w stronę Fortecy startowej. Wystan buduje stocznie, a potem statek do którego wsiada, uprzednio rekrutując: cztery Zombie i dwa szkielety.

Czwartego dnia Wystan rusza w stronę wiru, który przenosi go w centralny obszar mapy (przy okazji za burtę wypada jeden szkielet). Mirlanda jadąc w kierunku wschodnim podnosi złoto oraz zasoby z obozowiska co pozwala na wybudowanie jeszcze jednej łodzi, którą Torosar przywołuje dla siebie i do której wsiada. W twierdzy rekrutuję Loynisa który z kolei wynajmuje Gobliny i Wilczych Rycerzy, których przekazuje Serenie. Ta z kolei atakuje Zombie przy chatce wiedźmy, które wobec jej armii postanawiają się... przyłączyć. Serena kieruje się w stronę Fortecy.

W dniu piątym zostaje zbudowana Fabryka Golemów, z której Serena rekrutuje dostępne stworzenia. Następnie przekazuje całą armię jaką ma i wszystkie artefakty Torosarowi, zanim ten wyruszy. Mirlanda, Loynis i Serena zbierają dostępne zasoby. Wystan w drodze na zachodni brzeg wyławia skrzynie ze złotem, a następnie ląduje tuż przy niestrzeżonej cytadeli. Ma on Jaszczuroludzi, Szkieleta o oraz Zombie. Torosar z kolei ląduje na wschodnim brzegu, tuż obok Wrót Żywiołów (po drodze zabrał rozbitka z czterolistną koniczyną).

Szósty, najważniejszy dzień. Wystan zdobywa Cytadelę, a Torosar Wrota Żywiołów (zanim to zrobi odwiedza pole bitwy co zwiększa jego szczęście i morale), przy czym tu trzeba kilka prób - szybka walka nie zawsze gwarantuje zwycięstwo. Mirlanda, Loynis i Serena w dalszym ciągu zbierają dostępne zasoby, poprzez kilka transakcji bohaterowie zdobywają zasoby niezbędne do zbudowania: zamku w Cytadeli i cytadeli we Wrotach Żywiołów. Wystan dodatkowo kupuje księgę zaklęć. Teraz pozostaje kwestia odpowiednich formacji - rozbicia oddziałów tak, aby każdy slot był zajęty (ze szczególnym naciskiem na armię Wystana, Torosar nie musi dzielić wojska).

Noc, dzień szósty. Cytadelę atakują Rion i Andra, a Wrota Żywiołów Grindan. Trzech bohaterów próbuje odbić swoje miasta. Nikomu się to nie udało. Koniec mapy. Wynik - sześć dni.

No i tyle. Jak wspominałem, ze swojego wyniku jestem zadowolony. Przeglądałem już trzecią mapę, tym razem będę grał z HD modem, ciekaw jestem czy wpłynie to na mój wynik, choć na pierwszy rzut oka mapa 3 nie wydaje się jakoś szczególnie zagmatwana, ale cóż. Nigdy nic nie wiadomo.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 22.05.2013, Ostatnio modyfikował: Fentrir

Permalink

Co do tego odnawiania się punktów ruchu, to jakie to ma, u licha znaczenie, jeśli można wynająć w Karczmie DOWOLNEGO bohatera, który będzie miał pełne punkty ruchu? :D

Permalink

Każdy nowy bohater będzie mieć lvl 1, a ten twój sztucznie wyszkolony bohater będzie mieć wysoki lvl z exp. mądrością i 100 many, co w połączeniu z czarami DD (wrota wymiarów) i innymi bojowymi (implozja, armagedon) robi ogromne znaczenie. Tutaj chodzi o czas w jakim go wyszkolisz - czy będzie to jeden dzień czy tydzień.


Permalink

@Fentrir: Całkiem ładne rozwiązanie. Właściwie, zamiast Mirlandy mogłeś użyć dowolnego bohatera i po prostu zostawić mu jednego z Wystanowych Jaszczurów do jeżdżenia po bagnie :) To wprawdzie mogłoby nieco utrudnić bitwy o Cytkę, ale gdyby użyć kogoś z większą liczbą punktów ruchu (np. kogokolwiek z Bastionu czy Wrót Żywiołów), to może zebrałbyś troszeczkę więcej złota, co pozwoliłoby na rekrutację dodatkowych Ożywieńców/Szkieletów.
Aha, najnowsza wersja HD moda to chyba 3.45f. Pobrałem ją z linku w (dawno nie aktualizowanym) pierwszym poście tematu o HD. Changelog (po rosyjsku, ale google translate chyba nieźle sobie z tym radzi) tworzy się przy instalacji w folderze z grą.

@Hayven: Poza tym, co powiedział Wojard:
Zajrzyj tutaj. Jeśli zwolnię bohatera, a potem go wynajmę, to taki bohater będzie miał tego dnia 2000 punktów ruchu zamiast tego, co wynika z tabelki, plus ewentualne bonusy za Butki, Rękawiczki, Logistykę i Stajnie.

Permalink

Mówię liberum veto wykupieniu bohatera znowu z pełnym ruchem oraz maną i mam nadzieję, że Matuesz podejmie decyzję ostateczną, bo dla mnie wszystko co jest inne względem oryginału jest błędem.
Chciałbym poznać odpowiedź jutro, bo jeżeli będzie można dalej tak grać to najpewniej podziękuję za udział w turnieju.

Permalink

@Szadek: Wydaje mi się, że Mateusz na jakiejś wycieczce teraz jest (do piątku?). Powiedz, co proponujesz. Ja mogę się podporządkować Twojej propozycji (regulamin nie zabrania zabraniania sobie czegoś :p ). Szkoda by było, gdybyś opuścił turniej. Chcesz zakazać tylko rekrutacji bohaterów, którzy zostali w danej mapce zwolnieni, przegrali lub zremisowali bitwę (bohater zrekrutowany po przegranej bitwie też ma pełną manę i 2k ruchu)? A uciekać można (ruch i mana zostają, nie odnawiają się)? Losowanie w ogóle zostawić, czy wywalić? Nie przychodzą mi do głowy inne błędy, które mógłbym chcieć wykorzystać ani takie, których dałoby się użyć w 3. mapce.

Odwołujesz się do 'oryginału', tyle że dla mnie to niewiele znaczy, dlatego się dopytuję. Bo widzisz, przed PAH-em w zwykłego SoDa nie grałem chyba przez parę lat, w randomki zagrałem może ze 3 razy w życiu, jeśli w ogóle. Grałem natomiast w WoGa i h4, singleplayer. A to trochę inna bajka.

Pozdrawiam,
Maciek

Permalink

Mateusz

HD mod zostaje, każdy ma do niego dostęp. Żadnych zakazów co do zapraszania bohaterów nie ustalam. Każdy może to robić. Szanse są równe. [...] To samo ze zwalnianiem bohaterów i innymi kwestiami. HD można w pełni wykorzystać.

Poza tym Gwynbleidd ładnie wyjaśnił inną kwestię.

Gwynbleidd

Tym bardziej że jest takich błędów w tej grze o wiele więcej i nieraz są wykorzystywane, z tym że może więcej graczy o nich wie. Sam sobie kiedyś pozwoliłem wykorzystać błąd z atakowaniem nieulepszonych jednostek na mapie i ucieczką.
Myśle że znajomość takich bug'ów to jednak wiedza o grze i korzystanie tej wiedzy to nie koniecznie coś złego.
Przecież dzięki Warzywowi wszyscy dowiedzieli się czegoś nowego.

Teraz HD mod jest zalecany i wręcz powinno się z nim grać w myśl regulaminu tego sezonu. Mając na uwadze przytoczony cytat Mateusza, każdy ma dostęp do możliwości jakie daje mod oraz bugów które on zawiera, także szanse jak najbardziej są równe. Jak ktoś nie chce grać z modem - jego wybór. Z wszelakich trików i bugów może korzystać Warzyw, mogę korzystać ja, tak samo jak każdy inny uczestnik.

Bez nerwów, turniej się jeszcze nie skończył, bodajże jeszcze trzy mapy przed nami. HD mod faktycznie zmienia nieco kształt gry, ale nie bez powodu został wspomniany w regulaminie.

@Warzyw - wiem, że jest nowsza wersja, jednakże po tym jak ją pobrałem ze strony podlinkowanej na Heroes Community próbowałem ją zainstalować, ale mój antywirus mnie zaalarmował, poza tym jak już udało mi się to obejść to pojawiły się kolejne problemy, więc postanowiłem spróbować wersji 2.98f, która zadziałała bez problemu i z której obecnie jestem zadowolony, jednakże chciałem się dowiedzieć, czy ta wersja jest akceptowana w turnieju. Tak dla pewności.

Permalink

Wybierania jaki hirek ma się pojawić w karczmie jest okej. Tak czy siak można to zrobić za pomocą ciągłego wczytywania gry, aż pojawi się bohater jakiego potrzebujemy. Wykopywanie Graala bez obelisków, również jest uczciwe, bo każdy ma prawo sprawdzić x razy mapę zanim ją przejdzie i wybrać najlepszy sposób. Jednak już wykup heroes, która stracił w tej samej rundzie ruch i manę jest niezgodne nawet z zasadami logiki. Jeżeli ilość ruchu bohatera na dzień wynosi odpowiednią liczbę to powinno tyle jej się zużyć nie więcej. To takie źródło energii odnawialnej.

Zalecany był mod HD ale kto miał pewność, że pojawią się takie smaczki? W środku turnieju dowiedzieliśmy się o takim przypadku i uważam, że należałoby jakoś ustosunkować się do sytuacji. Poczekam na Mateusza i zobaczymy jaką podejmie decyzje.

Permalink

Cześć wszystkim, jestem tu nowy. Jak pewnie parę innych osób biorących udział w tym turnieju, ja również dopiero teraz dowiedziałem się, że bohater tego samego dnia może przebyć nieskończoną ilość mil i rzucić nieskończoną ilość zaklęć jeśli król jest odpowiednio bogaty. Według mnie przeczy to wszelkim prawom fizyki i nawet w fantastycznym świecie, z którym mamy do czynienia w naszej grze, wydaje się to co najmniej absurdalne.

Wydaje się oczywistym, że stan psychiczny i fizyczny bohatera po ucieczce wyczerpuje odpowiedzi na wszelkie pytania o to, w jakim stanie powinien on pojawić się tego samego dnia do ponownej rekrutacji. Odpuszczam już rozważania co mieli na myśli programiści, jednak ponownie wydaje się oczywiste, że po prostu nie wzięli pod uwagę, że ktoś chciałby wykupywać bohatera tego samego dnia, którego się go pozbył, natomiast w przypadku przegranej bitwy, by ktoś w trybie single player miał tyle cierpliwości do wczytywania gry, aby mierzyć się z niskim prawdopodobieństwem.

Dla porównania posiadanie bohaterów, którzy nie dowodzą żadną armią, jest kategorycznie piętnowane, potępiane, a gilotyna dla królów, którzy dysponują takimiż, wręcz wskazana. Nie zmienia niczego fakt, że ponoszą kary za poruszanie się po trudnym terenie, a w przypadku bycia złapanymi, bez możliwości ucieczki oddają swoje artefakty i udają się do karczmy. Czy dymisja ostatniej jednostki, co w dodatku jest obsługiwane przez grę, jest nadużyciem? A może torturą, bo bohater nie będzie miał do kogo gęby otworzyć?

Razem z najbliższymi znajomymi zawsze gramy tak, że ci bezzałogowi bohaterzy mają prawo być tworzeni. Wczuwając się w królów nie mamy problemu z wydaniem odpowiedniego, czasem ryzykownego rozkazu, aby ten czy inny bohater nie musiał targać ze sobą jakiegoś wolnego oddziału i czekać aż tenże dotrzyma tempa. Jednakże w turnieju oczywiście tego nie robię, bo zapytawszy Mateusza, odpowiedź była oczywista. Tego się nie robi, bo tak się przyjęło i już. Natomiast dymisja i wykupywanie jest wręcz zalecane, mimo że zdrowy rozsądek się w grobie przewraca.