Imperium

Behemoth`s Lair

Taktyka dla Cytadeli.

Permalink

Grasz tak, jak (prawie) każdym innym miastem (na wstępie).

Prawdopodobnie powinieneś mieć w mieście karczmę. Zatrudnij drugiego bohatera. Przerzuć prawie całą armię do bohatera, który Twoim zdaniem będzie lepszy (z powodu posiadanych umiejętności, czaru własnego. dodatkowej maszyny oblężniczej, specjalizacji czy wyglądzie). Jeżeli miasto ma siedliska i inne budynki to dokup armię, medyka i księgę. Rozwój budynków skieruj tak, aby jak najszybciej mieć kapitol. Jednakże w pierwszym tygodniu wybuduj też jakieś siedlisko. Później standardowy rozwój miasta. Bohaterem głównym idź bij okoliczne słabe jednostki neutralne, bohaterem drugorzędnym zbieraj surowce i zajmuj kopalnie. Ważne jest też w miarę szybkie zrobienie pełnej liczby siedlisk (by nie tracić przyrostów). Potem poszerzanie swojej strefy wpływów, rozwój głównego bohatera, powiększanie armii oraz niszczenie przeciwnika. Ważny jest rozwój defensywy oraz zdobywanie czarów wspomagających/osłabiających. W przypadku bohaterów Cytadeli czary ofensywne raczej są średnio przydatne.

Permalink

Zakładam, że chodzi Ci o grę z żywym przeciwnikiem. Gra z komputerem raczej nie wymaga jakiejś specjalnej taktyki.

Po pierwsze. Jako bohatera startowego polecam zdecydowanie Wystana bądź Tazara.
Ten pierwszy może znacząco ułatwić start dzięki dużej liczbie Jaszczuroludów w początkowej armii.
W połączeniu z łucznictwem są oni idealni do walk z neutralnymi przeciwnikami na mapie.
Tazar zaś na mapie XL, gdzie osiągnięty level może być stosunkowo wysoki, ze swoją specjalnością w Płatnerstwie może być nie do tknięcia.

Po drugie. Duża liczba bohaterów pobocznych. Jeśli grasz z innym człowiekiem to bez tego się nie obejdzie.
Każdy bohater to świetna inwestycja. Choćby był zwykłych patałachem z jedną rusałką to i tak jego koszt jest stosunkowo mały do działań takiej postaci. Szczury, bo tak nazywa się pobocznych bohaterów, służą głównie do tworzenia łańcuchów - kluczowej rzeczy na randomach. Główny bohater nie ma prawa wracać się do zamku. Armia musi mu być donoszona i to jak najszybciej. Ponad to, mapy te są zwykle dość bogate. Szczury posyłamy w różne strony by zbierali niepilnowane złoto i inne surowce. Mogą też toczyć niewielkie walki z prostymi neutralnymi potworami na mapie. Tak by główny bohater nie tracił cennego ruchu. W przypadku Cytadeli rozdajemy każdemu bohaterowi po jednej Ważce a resztę oddajemy głównemu bądź zostawiamy w zamku. Wyjątkiem jest np. trafienie w Karczmie bohatera z Wrót żywiołów. Wtedy to rusałki będą rozdawane szczurom. Zawsze warto wybierać hirków, którzy specjalizują się w przychodzie złota (350 sztuk złota dziennie). Nie dość, że i tak się do czegoś taki bohater przyda (przekazywanie armii, zbieranie surowców, zajmowanie pustych miast) to w dodatku po 5 dniach jego koszt się zwróci a potem będziemy na nim zarabiać. Pamiętaj by pod koniec każdej tury, którymś ze szczurów zabierać armię głównego bohatera i zostawiać mu tylko szybką jednostkę. Dzięki temu w następnym dniu będzie miał on więcej ruchu po mapie.

Po trzecie. Rozbudowa miasta.

Mosqua

Rozwój budynków skieruj tak, aby jak najszybciej mieć kapitol.

Jeśli grasz z komputerem to możesz tak zrobić. Jeśli nie z komputerem to w żadnym razie nie nastawiaj się na kapitol.
To chyba najgorsze co można robić. Jeśli wiesz, że rozgrywka będzie długa to kapitol możesz postawić np. w trzecim tygodniu. Stawiane go wcześniej to strata kasy, której nie powetuje potem wyższy jej przypływ.
Ba. Stawianie nawet rady miasta to też nienajlepszy pomysł. Pierwszy tydzień to budowanie wyłącznie siedlisk jednostek a na koniec w 6 i 7 dniu, kolejno Cytadela, Zamek.

Przykładowo możesz rozbudowywać miasto w ten sposób:
111 Rojowisko Ważek (Przekazujemy po jednej ważce każdemu nabytemu w pierwszej turze bohaterowi)
112 Gniazdo Wiwern
113 Legowisko bazyliszków
Zostają 4 dni na rozbudowę. Całkiem realna sytuacja (przy dobrym rozegraniu logistycznym pierwszych dni) zakłada, że znajdziesz chociaż jeden stosik siarki. Konieczne jest także zebranie drewna i kamieni, które zwykle są wydobywane w pobliżu zamku. Wtedy do końca tygodnia staramy się postawić Hydry + Cytadela i Zamek. Problemem może być właśnie Zamek, szczególnie gdy nie trafimy dużej ilości złota. Możemy także dobrowolnie z Zamku zrezygnować i poprzestać na Cytadeli, tak by mieć trochę pieniędzy na wykup w następnych dniach.

Opisana sytuacja zakłada, że na starcie jest zbudowane siedlisko Jaszczuroludzi. Poziom 130% (Na takim zwykle grywa się mapy losowe)

Po czwarte. Rozwój bohatera. Raczej standardowy. Najbardziej pożądane umiejętności to oczywiście Atak, Płatnerstwo, Taktyka, Logistyka. Z magii zdecydowanie przyda się magia Wody. Przede wszystkim ze względu na błogosławieństwo. Dość spory rozrzut obrażeń sprawia, że to zaklęcie jest prawie konieczne (Reptilioni 2-5, Smocze ważki 2-5, Bazyliszki królewskie 6-10 itp. itd)

Tyle na razie ode mnie.
Pozdrawiam.

Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 13.04.2013, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Bierz Tazara ze specjalnością Płatnerza - będziesz miał z każdym poziomem mniejsze straty. Niech będzie on jedynym bohaterem, któremu będziesz dawał doświadczenie. Dawaj mu wszystkie wojska cytadeli, jakie ci się nawiną. Reszta niech sobie chodzi po mapie i odwala czarną robotę - zbiera skarby, zajmuje kopalnie, oddawaj im niepotrzebne artefakty i obce wojska, które się do ciebie przyłączą. Jak najszybciej zbuduj kapitol. Tazar niech zbiera raz doświadczenie, a raz złoto w przypadku znalezienia skrzynki skarbów (możesz w ogóle darowac sobie doświadczenie, gdyż i tak dużo go uzbierasz w walce z wrogimi jednostkami). Jeżeli w karczmie jest jakiś bohater ze specjalnością lub umiejętnością dającą złoto - bierz go! Nie graj powoli, bo wróg skorzysta i cię zaatakuje - jeżeli przegrasz raz misję, to zapamiętaj położenie wrogich zamków. Będziesz miał większe szanse na pokonanie go. Hierarchia ważności wojsk cytadeli jest następująca: reptilioni, wiwerny, hydry, oślizgi, gorgony, bazyliszki i gnolle. Pamiętaj, żeby Tazar posiadł księgę zaklęc i umiejętnośc Mądrośc.