Imperium

Behemoth`s Lair

Edytor Map - Problemy wszelakie

Permalink

Hayven

Ja mam podobny problem - robię mapę, zapisuję, wychodzę, a jak próbuję otworzyć, to wyskakuje błąd programu i edytor wyłącza się. Ostatnio tak się dzieje za KAŻDYM razem, z każdą nową mapą...

Hm, gdzieś ostatnio wyczytałem, że tak się dzieje jeśli zapisana mapa ma mniej niż jeden kilobajt. I faktycznie, nic po prostu w niej nie było, ale - w H5MMods w folderze Editor w folderze instalacyjnym gry znalazłem dane mapy. Nie udało mi się ich przepakować do pliku mapy, bo się wykasowały przy próbie jej wczytania, ale to może zadziałać. Czy mogę mieć rację? A poza tym, na mapie, którą zapisywałem, był już jeden bohater, kilka przedmiotów i miasto. A w końcu na przykład Duel Presety mają jakieś 50 kB. To jak to w końcu jest?

EDIT: Sprawdziłem i... działa! Po prostu muszę spakować ręcznie i działa!

Liczba modyfikacji: 6, Ostatnio modyfikowany: 19.10.2012, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Problem w tym, że (mapa nazywa się "Próba Deleb") gra nie "widzi" tekstów. Mam na myśli, że nadałem mapie nazwę, opis, był tekst na znaku, ale nie ma ich, gdy sprawdzam mapę w grze. Co jest nie tak?

EDIT: Rozwiązanie jest trochę męczące, ale działa, potem już wszystko działa bez zarzutu. A jak ono wygląda?
1. Należy pozbawić nazwy pliku i folderów wewnętrznych wszelkich polskich znaków
2. Zmodyfikować pliki map-tag.xdb oraz map.xdb tak, by wszystkie lokalizacje zgadzały się z nową nazwą.
3. Zapisać zmiany w archiwum.

A sam błąd wynikał z tego, że edytor używa innych znaków jako zamienników i lokalizacja pada, i to właśnie z tego powodu nic się potem nie zgadza.

Pozdrawiam :)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6.12.2012, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Tak się zastanawiam czy stworzyć nowy temat odnośnie tworzenia scen filmowych (HoMM V) w edytorze. Ktoś może wie jak stworzyć filmik?

Permalink

Zapomniałem o tym. Wielkie dzięki. A chciałbym zapytać o jeszcze jedno. Jak usunąć z obiektu tą kręcącą się pomarańczową obwódkę?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 25.12.2012, Ostatnio modyfikował: Gasper

Permalink

Gasper

Zapomniałem o tym. Wielkie dzięki. A chciałbym zapytać o jeszcze jedno. Jak usunąć z obiektu tą kręcącą się pomarańczową obwódkę?

To już podchodzi pod modding, ale podejrzewam, że wystarczy zamienić tekstury o nazwie Selection na kanał alfa, ew. poszukać danych odnoszących się do tych podkreśleń i "wyczyścić" je, ew. po prostu zmienić /> na >/ w wersie dotyczącym podkreśleń ;)

A jeśli chodzi o wstawienie nieinteraktywnych obiektów o teksturach stworzeń/bohaterów - musisz ustawić dowolny obiekt, np. drzewo i pogrzebać w drzewku właściwości obiektu, a jeśli chcesz stworzyć stworzenie na kształt takiego obiektu, to musisz w wierszu z nazwą obiektu kliknąć "Nowy" albo "New" i w pustym obiekcie, którego drzewko właściwości powinno się pojawić po prawej stronie ekranu po kliknięciu opcji "...", w wierszu "Model" dodać model stwora, a w wierszu "AnimSet" animację stwora (jak się nie będzie zgadzać, to wyjdzie... coś dziwnego.

EDIT: Aby stworzenia w ogóle nie posiadały podkreśleń, wystarczyło zmienić tekstury podkreśleń na kanał alfa. Oto efekt. Jeśli chcesz mieć mapę bez podkreśleń u istot, wypakuj mapę i moda archiwizatorem do jednego folderu, po czym wszystko spakuj ponownie - razem.

Liczba modyfikacji: 7, Ostatnio modyfikowany: 8.02.2013, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Witam :)
Ustawiłam na mapie dwa randomowe miasta, więc w moim rozumieniu, skoro są losowe, to i specjalizacja, która jakżem zobaczyła, jest zintegrowana z nazwą miasta i co za tym idzie, przestaje ono już być losowe. A przy sprawdzaniu mapy mi wyskakuje "There are towns without specialization! It's coordinates are: 87:87 13:10". Błąd jest w moim rozumowaniu, czy w czymś innym? Oraz jak to naprawić?


Permalink

Kastylia

Błąd jest w moim rozumowaniu, czy w czymś innym? Oraz jak to naprawić?

Edytor faktycznie żąda wybrania specjalizacji, ale nie musisz tego robić, co więcej, nawet jeśli wybierzesz jakąś to na samej mapie nazwa i specjalizacja będą zupełnie inne. Podobnie jest z plotkami i maksymalnym poziomem bohatera - nie trzeba tego ustawiać.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 30.01.2013, Ostatnio modyfikował: Tabris

Permalink

Dziękuję :)


Permalink

Hmm... robiłem scenkę według poradnika i niby wszystko było w porządku, ale w pewnym momencie okazało się, że za pomocą Spacji mogę ustawiać aktorów itp., ale ręcznie - nie, bo w drzewku obiektów na mapie po prostu ich nie ma!

Czy ktoś miał może podobny problem i zna rozwiązanie? Albo po prostu zna rozwiązanie? :P

Permalink

Mam pytane, co zrobić, aby zapisana przeze mnie mapa była widoczna w grze?

Nie wiem jak to się dzieje, ale jak robię mapę to potem nie mogę w nią zagrać. Każda losowa mapa wygenerowana z grze jest widoczna ale mapa zrobiona w edytorze przeze mnie nie.
Czy wie ktoś jak można rozwiązać ten problem?

Permalink

Mapa zrobiona przez Ciebie w Edytorze? Od początku do końca? Czy też zrobiłeś jedynie fragment mapy, pomijając pewne istotne szczegóły (np. graczy)?...

Permalink

Witam. Mam taki problem z edytorem map. Zaimplementowałem New Creatures Framework wraz z pakiem dla mapmakerów, wszystko zgodnie z instrukcją. Dodałem kilka nowych stworzeń NCF z ikonami i teksturami, też zgodnie z instrukcją i mimo to, wciąż nie udaje mi się uzyskać ich odzwierciedlenia w edytorze map. Czy ktoś byłby w stanie mi pomóc? Dodam, iż korzystam z dodatku TOE w wersji 3.1 i wszystko zrobiłem zgodnie z poradami dotyczącymi modowania.

Permalink

A jesteś pewien numerów istot? Próbowałeś ustawiać stwory o tych numerach na mapie, czy też zrażałeś się brakiem ikony i rezygnowałeś?

Permalink

Co do numerów istot, to jestem na tyle pewien, na ile mod NCF Megapack z Heroes Community jest prawidłowo wykonany, a z tego co wyczytałem na tamtejszym forum, wszystko jest zgodne z dodatkiem TOE w wersji 3.1 i jedyny problem z edytorem, o jakim tam wspomniano, to ewentualny brak ikon. W moim zaś przypadku w palecie obiektów Monsters nie nastąpiły żadne zmiany, więc co za tym idzie nie mam nawet takiej możliwości by wstawić na mapę którąkolwiek z nowych istot. Doczytałem, że problem mógł dotyczyć wersji językowej, czemu też postarałem się zaradzić wgrywając angielskojęzyczny plik tekstowy z nazwami (w owym megapacku są też projekty rosyjskie), zmieniałem nawet ustawienia w opcjach regionalno-językowych windows na czas pracy z edytorem i bez żadnego efektu. To samo dotyczy pojedynczych projektów pobranych ze strony (http://psatkha.narod.ru/ncf_psatkha.html), żadna z istot nie pojawia się w panelu edytora, niezależnie czy umieszczam plik w folderze data jako .pak, czy też w usermods. Co jednak ciekawe, jeśli umieszczę na mapie segmenty "random monster", to w samej grze pojawiają się poszczególne gatunki potworów, niemniej w formie losowej, a mnie zależałoby jednak na konkretnym ich wyborze.

Permalink

To znaczy, że kiedy wybierasz zakładkę "Monsters", to nie pojawiają Ci się żadne nowe, nawet "puste" jednostki? Bo powinno się pojawić te kilkaset pustych slotów o nazwie Creature_xxx :P A jak nie... Czy uruchamiasz edytor plikiem "H5MapEditor_NCF.exe"?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.04.2013, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Dokładnie. Mimo dodania wszystkich plików i umieszczenia w odpowiednich folderach w zakładce monsters nie następują żadne zmiany, nie pojawiają się nawet owe puste sloty (wówczas bym sobie jakoś poradził). Rzecz jasna edytor odpalam z pozycji H5 MapEditor NCF ...
Czy problemem, może być fakt, że edytor mam spatchowany na język polski?
p.s. dzięki za zainteresowanie problemem

Permalink

Hmm... sam w sobie polski edytor map nie jest zły, ale nie obsługuje stworów z NCF, więc musisz użyć pobranego razem z modem pliku MapEditorNCF.exe. BTW chyba znam już problem. Aby istota pojawiła się w edytorze map, musisz stworzyć jej plik AdvMapObjectLink dla edytora map (taki plik masz na przykład u Templariusza).

Już jakby co zadałem pytanie, jak go utworzyć na Heroes Community, mam nadzieję, że się nie gniewasz?

PS. Nie ma sprawy :)

[offtop]Fajnie, że podlinkowałeś mody "Psotki" ^^ Klasa...[/offtop]

EDIT: Nawet bez otrzymania odpowiedzi, chyba wyczaiłem już mniej więcej, jak gotowego stwora umieścić w Edytorze.

1. Umieść wszystkie dane z NCF-a w folderze data (rozszerzenie zmień na .pak jeśli jest np. .h5u)
2. Wejdź w ścieżkę:

Folder z grą/Editor/IconCache/AdvMapObjectLink/MapObjects/_(AdvMapObjectLink)/Monsters/

3. Utwórz folder NCF, jeśli gotowe pliki nie zostały załączone do Twojej wersji moda.
4. Pobierz ten pliczek i umieść go w folderze wspomnianym powyżej.
5. Zmień numer w nazwie pliku na numer Twojej istoty.
6. Otwórz plik i zmień napis "Thunderbird" na nazwę Twojej istoty.
7. Zapisz plik.
8. Gratulacje! Twoja istota teraz będzie dostępna w Edytorze Map! Nie będzie co prawda posiadała tam ikonki (ich póki co nie wyczaiłem), ale powinna się pojawić z napisem "Brak Ikony".
9. Na obrazku widzisz dodanego w ten sposób do Edytora Map Nalstaga (stówa dla tego, kto odgadnie, skąd ten łeb :P)

Permalink

Dzięki za porady, będę kombinował.
p.s. podsyłam link do kilku map autorstwa niejakiego Markkur, jeśli wciąż grywasz w Heroes 5 to polecam, bo wykonane są z dużym nakładem pracy, bardzo ciekawie skonstruowane tak od strony czysto wizualnej jak i grywalnej, wyraźnie widać, że autorowi przy ich realizacji przyświecał jakiś koncept, a na tle map dostępnych w sieci to naprawdę istne rodzynki...
http://forum.eternal-essence.com/showthread.php?tid=129

pozdrawiam Vanreder :)

Permalink

Dodam jeszcze, że niepotrzebnie zamotałem - otrzymałem już odpowiedź i to jest jeszcze łatwiejsze. Nie będę wszystkiego tłumaczył, ale skoro jesteś modderem, to po prostu pokombinuj z plikami _(AdvMapObjectLink) z folderu MapObjects/_(AdvMapObjectLink)/