Imperium

Behemoth`s Lair

Pytanie do weteranów HOMM3

Permalink

Gram w HOMM3 odkąd... Skończyłem 6-7 lat. Ale wciąż nie rozgryzłem jednej rzeczy, nie mogłem jej też znaleźć w sieci. Mianowicie, jak w miarę dokładnie punkty obrony i ataku przekładają się na np. obrażenia itp.?

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc

Permalink

Mam jedno pytanie uściślające, na które odpowiedzi nigdzie nie widziałem.

1. Czy jeżeli w oddziale jest jedna jednostka z pewnym przedziałem możliwych obrażeń, to czy wszystkie możliwe wartości są równie prawdopodobne? Np. kościany smok ma 25–50 – czy 38 pkt. jest tak samo prawdopodobnych, co 25 albo 50?

2. Zakładając nawet, że rozkład prawdopodobieństwa obrażeń jest równomierny (tzn. że wszystkie wartości są równie prawdopodobne) – jeżeli w oddziale jest więcej niż jedna jednostka, to wartość obrażeń jest losowana dla każdej z osobna, a potem są sumowane (dawałoby to chyba coś w rodzaju tzw. rozkładu dwumianowego), czy najpierw jest losowana, a potem mnożona przez liczbę jednostek (co dawałoby dalej rozkład jednostajny)?

W artykule w serwisie Heroes III oraz w słynnym opracowaniu na Centrum Heroes III nie ma o tym wzmianki – są tylko informacje o przedziałach, a nie o rozkładzie prawdopodobieństwa wewnątrz tych przedziałów.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Może posłużę się cytatem z zagranicznego forum:

Rainalkar

PHYSICAL DAMAGE CALCULATION

Base damage is damage displayed for every unit in its stats (e.g. 40-50 for a Black Dragon). For a stack
of creatures it is calculated as such:
- If there are less then 10 creatures in a stack then a random integer is chosen in a damage range for
each creature, and they are added up.
- If there are more than 10 creatures in a stack, 10 random integers are chosen in a damage range of
the creature and added up. The result is multiplied by n/10, where n is the number of creatures in
the stack, and rounded down.
The probability that the resulting base damage will be in the lowest/highest 25% is (approximately):
5.5% when the damage range contains 2 values
4.0% when the damage range contains 3 values
1.6% when the damage range contains 4 values
1.6% when the damage range contains 5 values
0.9% when the damage range contains 6 values
The decrease slows down quickly from now on. The probabilities only hold true if the attacking stack
contains at least 10 creatures, otherwise they increase (to 25% in case there is only one creature in
the stack).


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 5.04.2013, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Wielkie dzięki. Swoją drogą można by o tym napisać kiedyś w serwisie – nie tylko Heroes III.

W niektórych grach serii – szczególnie wyraźnie to widać w KB: Legend – przed zaatakowaniem podawane są możliwe obrażenia i przedział liczby stworów, jaka może być zabita. Ciekawe, czy interfejs kiedyś pójdzie na tyle do przodu, że będzie też wyświetlał cały rozkład prawdopodobieństwa. :-P


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Patrz ERA, Heroes 5 i Heroes 6 :P

A i w Heroes 3 jak wybierzesz opcję "Pokaż statystyki" to Ci pokaże prawdopodobne obrażenia :D

Permalink

Wielkie dzięki, panie obvious.

Mówię nie o przedziałach, ale o rozkładzie prawdopodobieństwa - czyli że tyle proc. szans na tyle obrażeń, tyle proc. na tyle obrażeń, itd., najlepiej w formie diagramiku.


Permalink

Tak? I co jeszcze? A najważniejsze, po kiego czorta? Może jeszcze niech gra podaje prawdopodobieństwo wygrania walki przy użyciu przyspieszenia w danej turze, potem użycia innego czaru, przemieszczenia jednostki na dane pole, zaatakowania określonej jednostki wroga. Proponuję jeszcze, żeby pojawiało się prawdopodobieństwo zaatakowania zamku przez wroga. Najlepiej niech gra od razu przedstawi plan działania umożliwiający wygranie mapy. Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać przed sarkazmem.