Imperium

Behemoth`s Lair

Nowy dział Heroes III - komentarze

Permalink

- w opisie Meduzy, wśród jednostek odpornych na jej umiejętność brak Troglodyty (aczkolwiek w jego opisie widnieje info o rzeczonej odporności). Jako jedyna jednostka niewrażliwa na meduzie sztuczki winien tam figurować na pierwszym miejscu Ponadto, "z wyjątkiem smoków" jest nie do końca prawdą. Umiejętność ta działa na aż pięć smoków.

Wg moich testów nie działa na żadnego.

- Czarny smok - możnaby nadmienić czym owa nienawiść do Gigantów/Tytanów się przejawia (50% więcej obrażeń).

A to nie jest gdzieś napisane? Dziwne...

- w opisie umiejętności Chimery: "paraliż działa tak samo jak zamiana w kamień". Prawie tak samo, jednak z pewną zasadniczą różnicą - w wypadku kontrataku (o ile taki ma miejsce, się wie) oddział sparaliżowany zadaje jedynie 25% obrażeń, podczas gdy "obróceni w kamień" oddadzą z pełną siłą.

A tego to nawet nie widziałem. Trzeba przetestować.

Generalnie, przydałoby się bardziej konsekwentne określanie jednostek odpornymi/niewrażliwymi, w zgodzie z objaśnieniem tych cech w "Informacjach ogólnych". I tak, wspomniany Troglodyta jest nie tylko "odporny na oślepienie", ale i "niewrażliwy".

O ile wiem, troglodytę da się oślepić przy działaniu Orb of Vulnerability a więc jest odporny.


Permalink

Wg moich testów nie działa na żadnego.

Działa na Kościane, Upiorne, Czarodziejskie, Rdzawe i Kryształowe (i to z tym samym prawdopodobieństwem, wrodzone 20% odporności na magię nie chroni ich przed umiejętnością Meduzy/Bazyliszka). Właśnie przetestowałem - dowód rzeczowy :) Kościane padły, ale oczywiście je również można zamieniać w kamień.

O ile wiem, troglodytę da się oślepić przy działaniu Orb of Vulnerability a więc jest odporny.

Nie da się. :)


Permalink

Odkop.

W dziale o czarach przydałaby się informacja, że mogą być podzielone wg trzech kryteriów – szkoły, poziomu i typu (walka, przygoda). Póki co mamy je pogrupowane tylko wg jednego kryterium – żywiołu. Jest to obecne wszędzie: Celestial Heavens, Age of Heroes, Akademia Wojny, Tawerna, Bekalog, HoMM3 Wiki… W panelu bocznym jest sporo miejsca na dodatkowe dwie listy.

Dzisiejszy wpis w grotowym kalendarzu adwentowym uświadomił mi też, że oprócz informacji, które są dostępne wszędzie, nawet na poziomie gry – czyli opis działania i ikonka – warto by też dopisać parę ciekawostek i szczególików; wiele z nich jest zakopanych w olbrzymim temacie o wiedzy ekstremalnej.

Ba, widziałem gdzieś nawet w necie tony animacji czarów w plikach gif. Czy dorzucenie ich uważacie za dobry pomysł?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Właśnie przeprowadziłem pierwszy etap aktualizacji i poprawy działu Heroes 3. Zmiany dotyczą błędów interpunkcyjnych, literówek itd., ale pojawiły się też liczne sprostowania i dopiski do obecnych tekstów. Działy objęte aktualizacją to:
- Jednostki
- Bohaterowie
- Zamki
- Artefakty
- Lokacje
- Umiejętności

Zapraszam do zapoznania się ze zmianami i wyszukiwania kolejnych błędów, których ja mogłem nie zauważyć ;P.

Elementami kolejnych etapów aktualizacji są:
- dokończenie działu Bohaterów
- odświeżony, rozbudowany, poprawiony, "zupełnie nowy" dział Magii
- poprawki i powiew świeżości w dziale Umiejętności
- (opcjonalnie) chciałbym dodać - wzorem działu Heroes 5 - Twórców serwisu, aby czytelnik wiedział kto za co był odpowiedzialny (bo np. nie ma nigdzie zaznaczonej informacji, że opisy jednostek są autorstwa Konquera, a te są czasami czysto subiektywne)
- (opcjonalnie) chciałbym też dodać dział "Download", w którym zamieszczone będą pliki niebezpośrednio związane z Heroes 3 (np. zestawienie bohaterów-specjalistów, mój patch 3.3 - żeby ludzie grali na zaktualizowanej polskiej wersji gry i kilka innych fajnych czytadeł)


Permalink

Działy Bohaterowie i Lokacje Umiejętności zostały ukończone (przynajmniej na tą chwilę).
Zachęcam do wyłapywania błędów. Sugestie, propozycje co do formy, treści również mile widziane :).


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.03.2013, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Dział "Magia" nie działa, bo nie istnieje strona wstępu. :P


Permalink

Tak, jestem tego świadom. Pracuję nad tym od rana :).


Permalink

Hellburn

Działy objęte aktualizacją to:
- Jednostki
- Bohaterowie
- Zamki
- Artefakty
- Lokacje
- Umiejętności

(...)

Działy Bohaterowie i Lokacje Umiejętności zostały ukończone

Mógłbyś wstawić do posta od razu linki do odpowiednich podstron - byłoby to wygodniejsze dla każdego, kto by chciał się z tymi zmianami zapoznać.


Permalink

Avonu, jeżeli chciałbym podać link do każdej strony, którą modyfikowałem to musiałbym wpisać tu dosłownie wszystko :P.

Najważniejsze zaktualizowane strony:
Awansowanie bohaterów
Umiejętności podstawowe bohaterów
Armie startowe bohaterów
Ruch po mapie przygody
Calutki dział umiejętności - nieco informacji ogólnych, tabele prawdopodobieństwa, poprawione opisy umiejętności wraz z komentarzami.
Wstępik do magii już dostępny.
Zaklęcia magii ognia - Nie podoba mi się kolor tego tła, ale lepszego nie umiem zrobić. Jeżeli ktoś jest chętny i ma potrzebne programy, może przedstawić tu swoją propozycję. Oto "szablon", który modyfikowałem.
Zaklęcia magii powietrza
Zaklęcia magii wody
Zaklęcia magii ziemi

A oprócz tego poprawki językowe, interpunkcyjne, rzeczowe itd. w tekstach w całej reszcie serwisu. Uff. :)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.03.2013, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Tam gdzie są wypisane armie startowe bohaterów powinno być Arlach zamiast Ajit, a w zamku brakuje Sylvii i Christiana.

Hellburn

http://pliki.jaskiniabehemota.net/avatars/users/1631

Poprawione.

Permalink

Hellburn

Avonu, jeżeli chciałbym podać link do każdej strony, którą modyfikowałem to musiałbym wpisać tu dosłownie wszystko :P.

Chodziło mi o posty, w których te działy wymieniasz, jak powyżej. Zamiast zwykłej wyliczanki lepiej odrazu wstawić linki do poprawek.

Hellburn

A oprócz tego poprawki językowe, interpunkcyjne, rzeczowe itd. w tekstach w całej reszcie serwisu. Uff. :)

Jak np. "tą jednostkę"? :P


Permalink

Gdzie? Poprawiłem tyle ile zauważyłem, więc to chyba normalne, że coś mi mogło umknąć.


Permalink

Może powinieneś dopisać specjalistów przy czarach i umiejętnościach, tak jak to jest przy jednostkach? Tylko bez frakcji to się może mijać z celem.

Hellburn

http://pliki.jaskiniabehemota.net/avatars/users/1631

Nie widzę takiej potrzeby.

Permalink

W dziale Zamki: Gildia magów poziom 2, 3, 4, 5 koszt budowy jest 2000 złota a powinno być 1000 złota. Dotyczy wszystkich zamków.

Hellburn

http://pliki.jaskiniabehemota.net/avatars/users/1631

Dzięki :). Poprawione.


Permalink

Światło dzienne ujrzały (lub ujrzą, w zależności od czasu czytania tego posta ;P) kolejne poddziały serwisu Heroes 3:
SI komputera i poziomy trudności
Targowisko
Ponadto, dopisek w Artefaktach i takie tam drobne rzeczy/poprawki. :)

To już chyba koniec prac nad tym działem, jeżeli ktoś ma jakieś propozycje to bardzo chętnie je poczytam :). Zapraszam do komentowania.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.04.2013, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Po pierwsze primo: linki do nowych działów zdają się nie działać.

Po drugie primo: o artefaktach jest powiedziane całkiem ładnie. Jak jednak zaznaczałem już przy zaklęciach: jeżeli jakieś elementy gry można łączyć (albo dzielić, zależy jak na to patrzeć) według dwu kryteriów, kto wie czy nie zaszkodzi przedstawiać je na dwa różne sposoby. Są zakładki o częściach ciała, a wewnątrz nich – artefakty z opisaną wartością. Można by też zrobić zakładki „skarby”, „pomniejsze artefakty”, itd., a wewnątrz nich – listy odpowiednich artefaktów z podanym sposobem noszenia. Dzięki temu można by jednym rzutem oka sprawdzić, co może się trafić jako premia początkowa, co się trafia w skrzyniach, co w smoczych utopiach, itd.

Po trzecie primo: bestiariusz mamy klasy światowej, bo Konquer pisał go pewnie z myślą o wiedzy ekstremalnej, gromadzonej przez lata na tym forum i na innych. Pozostałe działy na pewno by nie straciły na tym, gdyby też uwzględnić wiedzę ekstremalną – np. przy zaklęciu wskrzeszenia pisać, co się dzieje, gdy jedne zwłoki leżą na drugich, itd. W przypadku artefaktów – może dałoby się wspomnieć o hipotetycznych combo, kiedy np. jedna strona ma kulę przeciwstawienia, która usuwa niewrażliwość na pewne czary, a druga ma artefakt przed tymi czarami chroniący.

Po czwarte: może jeszcze znajdą się jakieś usterki językowe – np. w tekście o poświęcaniu artefaktów powinno być „(…) na mapie przygody, odwiedzając ołtarz i tylko wtedy, gdy odwiedzający bohater należy do dobrej_ bądź neutralnej frakcji.” Nie wiem jak zaznaczyć brak przecinka inaczej niż podkreśleniem.

No i po latach może uda nam się wreszcie wspólnymi siłami stworzyć wersję angielską chociaż w zarysie.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Tarnoob Jedwabislav

Po drugie primo: o artefaktach jest powiedziane całkiem ładnie. Jak jednak zaznaczałem już przy zaklęciach: jeżeli jakieś elementy gry można łączyć (albo dzielić, zależy jak na to patrzeć) według dwu kryteriów, kto wie czy nie zaszkodzi przedstawiać je na dwa różne sposoby. Są zakładki o częściach ciała, a wewnątrz nich - artefakty z opisaną wartością. Można by też zrobić zakładki "skarby", "pomniejsze artefakty", itd., a wewnątrz nich - listy odpowiednich artefaktów z podanym sposobem noszenia. Dzięki temu można by jednym rzutem oka sprawdzić, co może się trafić jako premia początkowa, co się trafia w skrzyniach, co w smoczych utopiach, itd.

Rozumiem ideę, która Ci przyświeca, ale nie podoba mi się boczne menu długie na X linków. Nawet menu Bohaterów jest za długie, bo z konieczności...
Umieszczenie drugiego podziału byłoby fajne, ale nie wiem jak rozwiązać to technicznie. Może rozwijane menu z wyborem - "poziom artefaktu", "część ciała" - i po wybraniu odpowiedniej opcji pojawiałyby się dopiero linki do list. Nie jestem technikiem, więc nie wiem czy takie coś wchodzi w grę. Natomiast samo sporządzenie innego podziału to nie problem - kopiuj, wklej i w godzinę się zrobi.

Tarnoob Jedwabislav

Po trzecie primo: bestiariusz mamy klasy światowej, bo Konquer pisał go pewnie z myślą o wiedzy ekstremalnej, gromadzonej przez lata na tym forum i na innych. Pozostałe działy na pewno by nie straciły na tym, gdyby też uwzględnić wiedzę ekstremalną - np. przy zaklęciu wskrzeszenia pisać, co się dzieje, gdy jedne zwłoki leżą na drugich, itd. W przypadku artefaktów - może dałoby się wspomnieć o hipotetycznych combo, kiedy np. jedna strona ma kulę przeciwstawienia, która usuwa niewrażliwość na pewne czary, a druga ma artefakt przed tymi czarami chroniący.

Unikałem zbyt długich opisów czarów, aby były szybko i łatwo przyswajalne. Opis działania czaru to nie subiektywny opis i ocena stwora (gdzie można pisać tony tekstu)...
Jeżeli nie będziesz się rozwlekał z tekstem to be my guest :)

Tarnoob Jedwabislav

No i po latach może uda nam się wreszcie wspólnymi siłami stworzyć wersję angielską chociaż w zarysie.

Oj, tutaj już niestety chyba odpadam. W tym momencie (po skończeniu H3) czeka na mnie jeszcze H2 i H1, a więc, jakby nie patrzeć, kupa roboty.