Imperium

Behemoth`s Lair

Heroes 2 - Arena

Permalink

Witam! :)

Wpierw zapraszam do obejrzenia najnowszego pojedynku na Arenie 1.0

KLIK

W leśnym zaciszu, na ubitej ziemi starły się dwie armie.
Czy z pozoru bezbronna Nekromantka pokona brutalnego Czarnoksiężnika?
Czy wiedza i moc sprostają namacalnej sile?

Walka jest bardzo zacięta. Szala zwycięstwa niestabilna.
Nagranie rzecz jasna zostało poddane edycji.
Dla przyjemniejszego seansu, prędkość filmu jest lekko podwyższona.
Kilka dłużyzn, związanych z przemyśleniem danego ruchu, zostało skróconych.
Wszystkie utwory muzyczne należą do oryginalnego soundtracka HoMM1 i HoMM2.

Ponad to zachęcam do pomocy w testach areny.
Przypomnę, że sieci na których gramy to kolejno: Heroes2Arena, Heroes2Arena2, Heroes2Arena3... itd.
Hasło do wszystkich jest to samo, czyli: arena

Nie jestem pewien dlaczego, ale w kilku sieciach (gdzie było onegdaj kilka osób) są prawie puste.
Dlatego wszyscy Ci co już kiedyś mieli okazję zagrać, lub Ci chcą spróbować swoich sił są mile widziani.

@Taro, Mosqua, Field: Dołączcie.

Przypominam o meldowaniu wyników starć tutaj (albo lepiej prywatnie do mnie lub Hellburna).
Docelowo służy to tworzeniu tabeli bądź wykresu przedstawiającego wygrane walki każdej frakcji.
Gdy wyników będzie już dość dużo, to dane te staną się bazą do wszelkich dywagacji i poprawek.

Pozdrawiam!

Permalink

Od minuty 5:50 do 5:28 zastanawiałeś się nad ruchem mumią i ostatecznie zaatakowałeś tak, że nie wykorzystałeś kontrataku czarnego smoka, który mógł przy okazji zadać obrażenia minotaurom przeciwnika. Chciałeś w ten sposób uniknąć ataku hydr? Przeciwnik nie zaatakował nimi mumii, więc chyba nie miał takiej możliwości, ale szybkość: "pełza" naprawdę niewiele mówi o ich możliwości ruchu. Ciekawi mnie czy to było zaplanowane?

Permalink

Celestia

Od minuty 5:50 do 5:28 zastanawiałeś się nad ruchem mumią i ostatecznie zaatakowałeś tak, że nie wykorzystałeś kontrataku czarnego smoka, który mógł przy okazji zadać obrażenia minotaurom przeciwnika. Chciałeś w ten sposób uniknąć ataku hydr? Przeciwnik nie zaatakował nimi mumii, więc chyba nie miał takiej możliwości, ale szybkość: "pełza" naprawdę niewiele mówi o ich możliwości ruchu. Ciekawi mnie czy to było zaplanowane?

Hm, byłem święcie przekonany, że ten fragment namysłu akurat wyciąłem...

Nie pamiętam jaki miałem konkretnie plan. Faktycznie nie wykorzystałem kontrataku smoka.
Z tego co kojarzę to Hellburn nie zaatakował mumii bo stanąłem właśnie tam.
Gdybym umieścił jednostkę jedno pole w prawo to hydry miałyby ją na wyciągnięcie szyi.

Fajnie, że ktoś to ogląda i zwraca uwagę na takie drobnostki. Nawet nie wiesz jak się cieszę :)
Trud nagrywania, a właściwie edycji filmu nie idzie na marne!

Serdecznie zapraszam do zagrania w arenę. Jest weekend, można przyjemnie spędzić czas.
Choćby właśnie na partyjce w Heroes 2.

Przypominam, że do połączenia się z innym graczem potrzebny będzie program Hamachi, który można za darmo pobrać na przykład TUTAJ

Po raz enty powtórzę: Nazwy sieci do których dołączamy to Heroes2Arena, Heroes2Arena2, Heroes2Arena3...
Hasło: arena

EDIT:

I w trosce przed spamem dodaje tutaj kolejne nagranie KLIK KLIK
Tym razem swojej pomocy udzieliła Mosqua.
Walka pełna błędów (niektóre są wręcz komiczne) i nieprzemyślanych ruchów (z obu stron).

Potyczka zdecydowanie do ostatniej jednostki. Must see!

Pozdrawiam!

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 12.01.2013, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Celestia

Szybkość: "pełza" naprawdę niewiele mówi o ich możliwości ruchu.

"Pełza", czyli jest tak powolna jak tylko się da; istota wykonuje ruch ostatnia (chyba że na polu bitwy są inne jednostki o takiej szybkości), a może przemieścić się o jednego hexa w dowolnym kierunku.

Permalink

W Kompendium Areny podany jest zasięg każdej z istot. Zaklęcie Spowolnienie obniża ten zasięg do 50%.


Permalink

Walka pełna błędów

Błędów nie tylko w ruchach, ale też i w mechanice - podczas pierwszej walki nie wiadomo dlaczego samo przez się na mieczników spadł "szał bojowy" i zaatakował łuczników. I to jeszcze w sytuacji, jak chwilę wcześniej Mateusz rzucił "grupowe spowolnienie", więc nijak nie mógł rzucić szału. Trzeba było zaczynać od początku. Z mojej strony był raz błąd wyświetlenia - pokazało mi, że bohater Mateusza ma 1 punkt many, a w rzeczywistości miał więcej (przez to raz źle się ustawiłam i trzy oddziały oberwały).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.01.2013, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

Mosqua

Błędów nie tylko w ruchach, ale też i w mechanice - podczas pierwszej walki nie wiadomo dlaczego samo przez się na mieczników spadł "szał bojowy" i zaatakował łuczników. I to jeszcze w sytuacji, jak chwilę wcześniej Mateusz rzucił "grupowe spowolnienie", więc nijak nie mógł rzucić szału. Trzeba było zaczynać od początku. Z mojej strony był raz błąd wyświetlenia - pokazało mi, że bohater Mateusza ma 1 punkt many, a w rzeczywistości miał więcej (przez to raz źle się ustawiłam i trzy oddziały oberwały).

Żeby nie być gołosłownym:
TUTAJ znajdziecie fragment nagrania przedstawiający dziwną sytuację zaistniałą podczas walki na arenie.

Pozdrawiam!

Permalink

Kolejna wersja Kompendium - link w pierwszym poście.

Poprawiłem opis Wysysania życia - liczba wskrzeszonych wampirów nie zależy od zadanych obrażeń, lecz od sumy punktów życia zabitych istot.
Dopisałem krótką informację przy zaklęciu Lustrzane odbicie - na polu bitwy można posiadać tylko jednego klona danego oddziału.
Dodałem opisy trzech artefaktów - Serca lodu, Serca ognia, Ramienia męczennika. Nie są one zbanowane, jednak z powodu mechanizmu losowania artefaktów można je otrzymać tylko u trupa.

Bierzcie i ściągajcie wszyscy.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.01.2013, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Double post, ale trzeba jakoś powiadomić publikę :).

Arena 1.0 RC2
Zmiany:
- Trzej bohaterowie otrzymali nowe portrety i nazwy, by można było łatwiej ich skojarzyć :). Portrety są takie same dla obu graczy.
Czarodziej od Artefaktów, Czarnoksiężnik od Bonusów i Wspomagacz.
- Xanadu zostało tymczasowo usunięte (być może już nie wróci).
- Artefakt losowy został zamieniony na artefakt poziomu 1.
- Liczba orków została obniżona z 240 do 235
- Liczba orków wojowników została obniżona z 166 do 160
- Liczba trolli została obniżona z 52 do 50
- Liczba feniksów została zwiększona z 21 do 22
- Liczba magów została zwiększona z 46 do 47
- Liczba olbrzymów została zwiększona z 17 do 19
- Liczba wampirów została obniżona z 82 do 80
- Liczba wampirzych lordów została obniżona z 65 do 63
- Liczba liszy została zwiększona z 45 do 46
- Liczba kościanych smoków została obniżona z 19 do 18

Link do mapy w pierwszym poście.

**EDIT:
Na mapie występowały błędy w mechanizmie losowania artefaktów, zostało to już naprawione. Link do poprawionej mapy w 1 poście.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 15.01.2013, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Choć może tego nie widzicie, prace nad areną trwają.
Rodzą się nowe pomysły i rozwiązania. Ciągle toczone są pojedynki testowe.

Po raz kolejny zachęcam przyłączenia się do naszej szajki.
Jak to zrobić pisałem w paru ostatnich postach :P

Tradycyjnie przy okazji informowania tym, że "Coś się dzieje" mam dla was relację z wybranej bitwy.
Postanowiłem nie zalewać internetów przeciętnymi walkami. Na bieżąco przesiewam ziarno od plew.
Myślę, że ta batalia wymaga poświęcenia jej 28 minut (Prędkość i tak została wyraźnie podniesiona).

Miecze w dłoń!

Niestety zapewnienie dobrej oprawy muzycznej przez prawie dwa kwadranse mnie przerosło.
Zalecam zatem odpalenie w tle czegoś we własnym zakresie. Chyba, że lubicie ciszę...

Opis a zarazem zachętę do obejrzenia niech stanowi ten poemat pisany na kolanie:

Nekromanta oraz mag
na pustynnym piachu
niczym karaweli wrak
tkwią bezradnie w szachu

Wreszcie iskrzą pierwsze czary
pierwsza salwa popłoch sieje
także pierwsze są ofiary
czy powstaną z nich kościeje?

Może jednak siły mroku
stłamsi wojsko czarodzieja
tytan naprzeciwko smoków
oto krwawa epopeja!

Liczba modyfikacji: 8, Ostatnio modyfikowany: 20.01.2013, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Meldunek: Barbarzyńca (ja) wygrywa z Czarodziejką (Agon) miażdżącą przewagą Cyklopów, Trolli i Ogrów.

Permalink

Witam!

Wkrótce powinna ukazać się poprawiona wersja areny.
Tymczasem wciąż trwają walki testowe. Jak zwykle zachęcam do dołączenia.

Tradycyjnie mam dla was nowe, ciekawe nagranie z jednej walki.
Tym razem partia z Taro. Pojedynek Rycerza z Barbarzyńcą.
Postanowiłem nie dodawać muzyki. Szkoda mojego czasu na dopasowywanie utworów.
Uważam, że lepiej jeśli będziecie sami sobie dobierać soundtrack :)

KLIK KLIK

Walka bardzo wyrównana. Zwycięstwo do samego końca niepewne.
Myślę, że dobrze spożytkujecie 18 minut oglądając to nagranie.
A zachęcam was tymi słowami:

Na łące za doliną
w kępie bujnej trawy
z posępną stoi miną
rycerz dzielny i prawy

Barbarzyńca srogi wróg
bada teraz bitwy pole
by prowadzić dobrze mógł
swe wilki, ogry, trolle

Padli już pierwsi żołnierze
w bitewnym szale i znoju
sam nie wiem, mówię szczerze
co wyniknie z tego boju...

Permalink

Mam taką propozycję - dlaczego by nie dać bohaterom na starcie 6. poziomu ze startowymi statystykami? Mamy 8 awansów, a jak wiemy, po 10 poziomie rozwój jest bardziej zbalansowany. Osłabiłoby to nieco Barbarzyńcę, który mimo wszystko będzie miał o te 1-2 punkty Ataku mniej, co i tak już sporo daje.

Druga propozycja tyczy się oczu przy miastach na Północy. Otóż, jeśli na przykład Gracz Czerwony tam wejdzie, Niebieski będzie mógł zobaczyć, jakie istoty wziął ten pierwszy i w rezultacie będzie miał lepszą możliwość doboru armii. Jak dla mnie, to można wyrzucić stamtąd oczy maga, przesunąć Bonusy i Artefakty (namioty) i dodać Obserwatorium, albo po prostu wyrzucić podgląd, bo wtedy ten, co się bardziej ociąga, albo po prostu wykonuje ruch jako drugi, ma przewagę :P

Permalink

Ad 1. Nie da się ustawiać statystyk oraz poziomów bohaterów w edytorze. Już od to kiedyś pytałeś.
Ad 2. Drobnostka, błahostka. Nie sądzę żeby to w jakikolwiek sposób wpływało na walkę. Jednostki zawsze można odłożyć do miasta obok. Skonsultuję się z Mateuszem jak wróci z ferii, ale wątpię czy będziemy coś zmieniali na tym polu.


Permalink

Ad.1 Można ustawić doświadczenie startowe.
Ad.2 Przykład: Rycerz vs. Czarodziejka. Sorceress zamierza wziąć Rusałkę, żeby się obronić przed Łowcami. Wychodzi Rycerz. Nie ma Łowców ani Łuczników. Sorceress wybiera zamiast Rusałek Krasnale i dzięki temu wygrywa. No, nie jestem do końca pewien, czy to ma aż taki wpływ na rozgrywkę, ale na pewno spory.

Permalink

1. Wraz z poziomami bohatera do góry powędrują również jego statystyki (być może także umiejętności drugorzędne, chociaż nie powinny, jeżeli są zdefiniowane w edytorze).
2. Czyli wg Ciebie, jeżeli jakaś jednostka zniknie z miasta, choćby te rusałki, to znaczy, że w 100% znajdują się one w armii głównego bohatera? Ciekawe rozumowanie. Równie dobrze można się uczepić tego, że jak ktoś szybciej wyjdzie z portalu (a potem już z reguły się nie wraca) to gracz przeciwny może dokładnie oglądnąć jaką armię wybrał.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.02.2013, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Hellburn

1. Wraz z poziomami bohatera do góry powędrują również jego statystyki (być może także umiejętności drugorzędne, chociaż nie powinny, jeżeli są zdefiniowane w edytorze).

Uch, nie sprawdzałem tego, zauważyłem jedynie, że da się tak zrobić :(

Hellburn

Równie dobrze można się uczepić tego, że jak ktoś szybciej wyjdzie z portalu (a potem już z reguły się nie wraca) to gracz przeciwny może dokładnie oglądnąć jaką armię wybrał.

Otóż właśnie o tym mówię! Nie o jednostkach znikających z miast, tylko o zobaczeniu bohatera po jego wyjściu z portalu!

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.02.2013, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

To sprawa jest jeszcze prostsza.
Gracz czerwony zatrzymuje się przed portalem i czeka, aż gracz niebieski przejdzie przez portal jako pierwszy.


Permalink

Nie, nie jest prostsza, bo np. jak ja jestem graczem drugim, to gdy pierwszy już wyszedł z portalu, ja dopiero dochodzę do sektora z miastami no i mogę zobaczyć, jakie rodzaje wojsk ma przeciwnik!

Permalink

Zwykle to czerwony gracz (ten po prawej) pierwszy przechodzi przez portal. Ja tu problemu nie widzę, nie trzeba się pchać przez ten portal, tylko poczekać na drugą osobę i wtedy przejść.