Co do alternatyw - tak już jest. Mnie też wpienia to, że na ogół wybór ulepszenia jest oczywisty. Gdzieś w Modders Workshop widziałem moda, który JESZCZE BARDZIEJ wzmacnia ulepszenia, ale w zamian podnosi ich cenę. Chyba też sprawia, że trzeba rozbudować specjalnie budowle, by móc je rekrutować, ale nie mam pewności. Jak go znajdę, to przedstawię tutaj.
Najlepsze jednostki w H5
Tallos /
Rzeczywiście, ulepszenia wprowadzone w ToE są na ogół potężniejsze, przynajmniej jeśli chodzi o statystyki. Jednak dobrze wiemy, że w HoMM liczą się bardziej zdolności niż statystyki. Weźmy np. ulepszenia zbrojnego. Najpierw fanatyk: no piękna sprawa, najwyższy atak na 3. poziomie, naprawdę solidna obrona i dwa ciosy! Ale potem widzimy inicjatywę i szybkość. No gdzie z czymś takim do ataku? Krzyżowiec ma niby tylko 5 ataku i niewiele więcej niż fanatyk obrony, ale jego zdolności defensywne pozwolą nam znacznie dłużej zachować łuczników przy życiu (przecież to najczęstszy cel wrogich strzelców).
Hayven /
Nie tyko statystyki. Nieraz mają również ciekawsze zdolności - no bo jak można porównywać Zaklęte Strzały ze Strzałą Mocy, czy Ochronę Sojuszników (zupełnie nieprzydatną w walce stack vs. stacjk) ze Spustoszeniem?
Tallos /
Hayven
Nie tyko statystyki. Nieraz mają również ciekawsze zdolności - no bo jak można porównywać Zaklęte Strzały ze Strzałą Mocy, czy Ochronę Sojuszników (zupełnie nieprzydatną w walce stack vs. stacjk) ze Spustoszeniem?
W pierwszym - się zgadzam. W drugim - zapomniałeś, że w parze z ochroną sojuszników idzie też uderzenie. I, jak mówiłem, zanim fanatyk ze swoją inicjatywą i szybkością się dorwie do walki, to minie cała bitwa.
Jeśli chodzi o pojedynki konwentowe typu Arena (znam to z bieżących doświadczeń), to Fanatycy są nagminnie wręcz wybierani do armii.
Takie tylko małe wtrącenie, możecie już kontynuować - fajnie, że zaczęła się jakaś ożywiona dyskusja. ;)
Hayven /
Jeśli odpowiednio wspomożemy Fanatyka, ten stanie się mordercą. Jeśli użyjemy Aury Szybkości, Znajomego Terenu, Butów Obieżyświata i Pochodu Śmierci, Fanatyk stanie się niepokonany.
Co do zdolności - a Szturm Osiłka? Wypaczenie Mrocznego Kapłana? Skok Rogatej Bestii? Paląca Aura Koszmaru? Czy nie są to zdolności, które przesądzają o wyniku bitwy i są lepsze od zdolności "klasycznych" ulepszeń?
Tallos /
Hayven
Jeśli odpowiednio wspomożemy Fanatyka, ten stanie się mordercą. Jeśli użyjemy Aury Szybkości, Znajomego Terenu, Butów Obieżyświata i Pochodu Śmierci, Fanatyk stanie się niepokonany.
Co do zdolności - a Szturm Osiłka? Wypaczenie Mrocznego Kapłana? Skok Rogatej Bestii? Paląca Aura Koszmaru? Czy nie są to zdolności, które przesądzają o wyniku bitwy i są lepsze od zdolności "klasycznych" ulepszeń?
A jeśli będziemy mieli cały zestaw Smoczej Potęgi to będziemy niepokonani, bo dzień w dzień będzie nam przychodzić jeden siódmopoziomowiec.
Szturm - nic specjalnego, poza tym nie mam szczęścia do szturmu. Wypaczenie - jest spoko, ale może jakby inkwizytor czymś to zrównoważył. Skok - na pewno nie przesądza. Paląca aura - widziałem ludzie, którzy woleli aurę strachu. Żadna z nich nie przesądza o wyniku
Zefir /
Od razu powiem: uwielbiam tematy o najlepsze to, najlepsze tamto, można się wypowiedzieć pokazując ile się wie o HoMM ;)
Wybrałem tak:
1. Mój wybór kręcił się pomiędzy Zabójcami a Kościanymi Łucznikami, lecz ostatecznie zatrzymałem się na Łucznikach. Ich ilość i to że strzelają czyni ich znakomitym wsparciem, a właściwie jedną z głównych jednostek. Są dla mnie najlepszym jednostką 1-poziomową, jako że mam ogólny sentyment do Nekro.
2. Strzelec Wyborowy/Centaur Koczownik - wbrew temu co mówiłem w temacie "Najsłabszy Zamek", Centaur stoi exequo ze Strzelcem Wyborowym, jako że ma świetne obrażenia oraz posiada manewr, który pozwala na niezłe pozycjonowanie podczas walki.
3. Krzyżowiec - jego zdolności zarówno do ataku jak i obrony bardzo mi pasują, i jest on niezastąpiony jako jednostka 3 poziomu.
4. Zdecydowanie Wampirze Lordy, od drugiej części HoMM są dla mnie najlepsze. Jednostki z gracją niemalże tak piękne jak Gryfy, zachwycają wszystkim.
5. Przypasowały mi Zmory, z dwóch aspektów. Wizualnego i przydatności w walce. Są one na froncie walki razem z Cerberami i Arcydiabłami, a podczas bitwy chciałbym by trwała ona najdłużej, ponieważ prezentują się one wybornie :).
6. Ent albo Czarci Lord - ent zachwyca statystykami, Hp, oraz szybkością jak na taką istotę, z kolei Czarci Lordowie nie dość że rzucają zaklęcia ofensywne, to ich zdolność do zabijania za każdym ciosem jednej jednostki nie raz uratowała mi tyłek :P
7. I ostatnia jednostka, Magmowy Smok - uwielbiam go z samego wyglądu, gdy tylko pojawił się dodatek i Forteca, od razu pokochałem to miasto. 2000 Strażników podczas oblężenia i prawie niezniszczalne smoki to jest to :)
To chyba tyle, cały czas mi się wydaje że mógłbym napisać więcej, ale w tym momencie nie przychodzi mi nic więcej na myśl. Pozdrawiam wszystkich gorąco :D
Gdzie kucharzy 6 tam przejesz się ;)
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.12.2012, Ostatnio modyfikował: Zefir
Hayven /
Moja lista wygląda tak:
1. Prześladowca - sporo PŻ, duże obrażenia, Niewidzialność dobija wroga.
2. Strzelec Wyborowy - jeśli wróg podejdzie zbyt blisko, będzie to ostatnia rzecz jaką zrobi. Z Boską Siłą jest nie do zdarcia.
3. Ognisty Ogar - za Zionięcie Ogniem z Trzech Głów
4. Książę Wampirów - za Torpor
5. Oprawca - zadaje mnóstwo obrażeń, jeśli ma Szczęście, jest Oprawcą w pełnym tego słowa znaczeniu.
6. Rakszasa Kszatrija - spore Damage, możliwość atakowania 4 wrogów naraz...
7. Krwawy Cyklop - Złe Oko to świetna umiejętność, poza tym Cyklop ma mnóstwo PŻ
Pozdrawiam :)
Ratinis /
1. Chowańce - wykluczają bohatera wroga z rzucania czarów, natomiast nasz bohater zyskuje dużo many
2. Strzelcy wyborowi - dobrze ich trzeba osłonic, bo stracimy maszynkę do likwidowania wroga na odległośc
3. Wielcy łowczy - dwukrotny, ogłuszający strzał!
4. Wampirzy lord - jedna z najlepszych jednostek w całym Heroes, eliminuje kontratak, teleportuje się i wysysa punkty życia dla siebie
5. Hydra Chaosu - sieczka wszystkich wrogów wokół siebie
6. Władca Płomieni (wersja z Kuźni Przeznaczenia) - atakuje łańcuchem piorunów
7.Czarny smok - gwiżdże sobie na magię, atakuje na kilka pól i lata jak torpeda
Wolnośc słowa jest dla wszystkich!!!
Flygon /
1.Prześladowca-za niewidzialność,truciznę i HP
2.Krwawa siostra-Lochy mają bardzo dobre niskopoziomowe jednostki. Krwawe siostry to maszynka do zabijania
3.Mistyczny łucznik-bardzo dobra jednostka, niesamowity atak
4.Mag bitewny-bardzo dobry w ataku
5.Hydra z głębin-wolę ją niż kwasową hydrę za powstrzymywanie kontry i regenerację (słabą co prawda ale zawsze coś)
6.Myślałem nad entami ale stawiam na Czempiona za ogólne statystyki.
7.Czarny smok-chyba troszkę lepszy niż smoki z Fortecy.
Kgwkgw /
1.Zabójca - Jest mocny jak na swój poziom, może strzelać i zatruwać, przydatne umiejętności. Jest napewno lepszy od innych jednostek tego poziomu, bo co może mu zrobić np. egzekutor?
2.Kusznik - Nie ma kar za odległość, czyli zawsze nie złamana strzała.
3.Płonący Ogar - Może ziać na kilka pól co jest jego mocną stroną, duża inicjatywa sprawia, że jest według mnie najlepszy.
4.Gryf bojowy - Duża inicjatywa, pikowanie i kontraataki.
5.Kwasowa hydra - Regeneracja, Atak na wszystkie strony i dużo żywotności czyni ją niepokonaną.
6.Czarci Lord(Bez zastanowienia) - Super jednostka, Deszcz meteorytów i duży atak to najlepsze jego zdolności. Zawsze zabija jednego kawalerzyste.
7.Upadły anioł lub Cyklop - Duża inicjatywa(u anioła), ciekawe zaklęcie zadające spore obrażenia większej ilości stworzeń która Ci dużo obrażen zadała. Cyklopi natomiast są bardzo silni, atak i życia a także to laserowe oko, są zdolnościami które robią z niego świetną postać
I to chyba na tyle.
Czytaj powyżej...
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.02.2014, Ostatnio modyfikował: Kgwkgw
"Jest napewno lepszy od innych jednostek tego poziomu, bo co może mu zrobić np. egzekutor? (...)Chodzi mi o 3 ulepszenie, ale nie pamiętam nazwy"
1.To jest nowa jednostka? Dlaczego ja nic o tym nie wiem?
2.Może ognisty ogar?
A tak w temacie to nie zgadzam się z tobą praktycznie w niczym.
1. Rusałka - zabójca jest w gruncie rzeczy bardzo dobry, jednak pomimo małej liczebności i ilości punktów życia decyduje się na to. Rusałki mają dużą szybkość zdolność latania, są w stanie wyprowadzić potężny atak na trzy pola i mają wkurzające czary.
2. Krwawa siostra - prosty wybór. Te jednostki są główną siłą lochu, zarówno we wczesnej, jak i w późnej fazie gry. Są bardzo silne, szybkie, a ich ataki... nie muszę chyba wyjaśniać, jak bardzo ich umiejętność się przydaje.
3. Wielki łowczy/Mistyczny łucznik - oba ulepszenia mogą kosić wroga na dystans i są cholernie skuteczne w walce z niemal każdym typem neutrali.
4.Wampirzy lord/ Książe wampirów - znów wybór ulepszenia jest kwestią sporną, ale w obu przypadkach wampiry są praktycznie nie do zatrzymania. Teleportują się w sam środek struktury nieprzyjaciela i koszą wszystkich odnosząc przy tym minimalne straty dzięki swoim zdolnościom.
5.Patriarcha run - jeśli masz doświadczenie w grze fortecą, możesz urządzić przeciwnikom prawdziwe piekło. Krzyżowy ogień, ściana ognia, znamię ognia... Jest tutaj czym się pobawić
6. Ent - jednostka do bólu defensywna, i dobrze, bo zapewnia elfom świetną obronę. Jest praktycznie niezniszczalny, zwłaszcza po wykonaniu rozkazu obrony, a oplatające korzenie zmuszają wroga do stawienia czoła właśnie tej jednostce, zamiast marszu na strzelców.
7. Magmowy smok - epicki tank, jest w stanie utrzymać się w boju długo po śmierci większości armii, a runy doskonale są w stanie zapełnić jego braki w ofensywie.
P.S. Nie bardzo ogarniam jeszcze system komentarzy.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.02.2014, Ostatnio modyfikował: Elemendiar
Kgwkgw /
Elemendiar
Jest napewno lepszy od innych jednostek tego poziomu, bo co może mu zrobić np. egzekutor? (...)Chodzi mi o 3 ulepszenie, ale nie pamiętam nazwy
Chodzi mi o to, że Zabójca jest bardzo dobry jak na swój poziom, o wiele lepszy od innych jednostek tego poziomu. i w walce sam na sam napewno by z egzekutorem wygrał.
Czytaj powyżej...
Kgwkgw
Elemendiar: Jest napewno lepszy od innych jednostek tego poziomu, bo co może mu zrobić np. egzekutor? (...)Chodzi mi o 3 ulepszenie, ale nie pamiętam nazwy
Chodzi mi o to, że Zabójca jest bardzo dobry jak na swój poziom, o wiele lepszy od innych jednostek tego poziomu. i w walce sam na sam napewno by z egzekutorem wygrał.
Wybacz, przez przypadek dodałem komentarz zawierający tylko cytat i chcialem na szybko zedytować. Nie wiedziałem, jaki jesteś szybki, ani ile czasu mi to zajmie.
1.Strażnik Gór - Wysoka obrona, sporo punktów życia i dobre zdolności. Z drugiej strony mała prędkość i inicjatywa. Jak dla mnie czołg.
2.Krwawa Siostra- Wysoka inicjatywa, brak kontrakatu wroga, uderzenie i powrót, bardzo silna jednostka lecz jest ich mało.
3.Mistyczny Łucznik- Najlepszy łucznik w grze, niezła inicjatywa, brak kar za odległość, dobre statystyki.
4.Gryf Królewski- Wysoka inicjatywa, pikowanie, nieograniczony kontratak. Myślałem też nad Wampirzym Lordem bo dzięki niemu można wyjść z wielu walk bez żadnych strat. Lecz jednak minimalnie lepszym wyborem dla mnie jest Gryf.
5.Herszt- Statystyki sam w sobie ma średnie i wybór może niektórych dziwić ale biorę pod uwagę krwawy szał, dzięki któremu Herszt zamienia się w maszynkę do zabijania. Polecam wszystkim grającym Twierdzą bohatera Gorshaka. To własnie dzięki Niemu Herszt staje się potężną jednostką.
6.Paladyn- Paladyn robi różnice. Przykładowo taka Wiwerna czy Kostucha nie mają podjazdu do Paladyna, nie mówiąc o najsłabszej jednostce tego poziomu czyli Matrony.
7.Dziki Cyklop- Krwawy Szał , dobry bohater no i co tu dużo mówić, nie ma jednostki która mogłaby mu się postawić. Konkurować może jedynie Magmowy Smok, który staty ma lepsze lecz szał robi swoje :)
Oczywiście wszystko zależy od tego jakim bohaterem gramy, jaka frakcją. Bo co z takiego Cyklopa czy Herszta gdy gramy bohaterem np z Sylwan. Grałem wszystkimi frakcjami, jednymi więcej, drugimi mniej, głównie preferuje grać Twierdzą i Fortecą lecz każdy zamek ma w sobie coś dobrego. Taki loch ma dobre jednostki, ale mało. 2 jednostki mają niewidzialność i ewidentnie widać, ze są robione pod bohatera.
1.Osiłek świetnie jest jak walnie kogoś dwa razy i jest go dużo
2.Rogata Bestia jak jest go dużo i skoczy to może porządnie napsuć krwi
3.Poltergeist za niematerialność i dobre staty
4.Wampirzy Lord brak kontry+leczenie=najlepsze umiejętności H5
5.Mumia kiedyś miałem 60 i tylko tym rozwaliłem 10-krotnie razy większą armię wroga
6.Rycerz Śmierci(Szkoda ,że go nie dali do Nekropolii)raz mi się 4 dołączyły i tak samo jak powyżej
7.Feniks za odradzanie
Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 23.05.2014, Ostatnio modyfikował: Dagon
Connor /
1.Strażnik - bardzo twarda jednostka, często wśród niej straty są niewielkie. Może nie zadaje wysokich obrażeń, ale do obrony zamków jest idealna.
2.Kusznik - mocny strzelec zadający spore obrażenia, w dodatku posiada pełną skuteczność w walce z dystansu, co czyni go niezwykle niebezpiecznym.
3.Mistyczny Łucznik - Niesamowita jednostka dystansowa, potrafi zadać ogromne obrażenia, śmiałbym nawet porównać ich ze strzelcami z Heroes III.
4.Gryf bojowy - Gryfy zawsze miały w moim sercu szczególne miejsce, to też jest tak i w tym przypadku. Nieograniczony kontratak, roztrącanie, latanie, dobre statystyki czy spora szybkość czynią tą jednostkę zabójcą.
5.Koszmar - potężne rumaki z niesamowitymi statystykami i ciekawymi umiejętnościami. Co tu dużo mówić, niech dzieje się piekło.
6.Rakasza Radża - Niesamowite obrażenia, spora liczba punktów życia oraz brak kontrataku wroga, sprawiają, że ta jednostka skradła moje serce.
7.Czarny Smok - Te stworzenia, podobnie jak gryfy, zawsze miały swoje miejsce w moim nieczułym serduszku. Bardzo ładne statystyki czy odporność na magię tylko utwardzają mnie w przekonaniu, że czarne smoki są królami Heroesów.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.07.2014, Ostatnio modyfikował: Connor
Grodmar /
1.Driada-tak wiem Prześladowca ma lepsze staty i znikanie,ale nie ma braku kontrataku wroga,
rozproszonego ataku i symbiozy
2.Krwawa furia-tak kusznik ma pełną skuteczność w walce na dystans, no ale cóż...wolę Furię
3.Mistyczny łucznik-jest tak potężny, że aż niezbalansowany...
4.Wampir-brak kontry,wysysanie życia,teleportacja,torpor...mam wymieniać dalej?
5.Koszmar-może przerazić do tego aura...
6.Ent-kombos
7.Kryształowy smok-5 pól naraz?
Memento mori
Pan Lisz /
1. Kościany Wojownik - bardzo wytrzymały, bardzo silny
2. Centaur Koczownik - silny, no i strzela :)
3. Fanatyk/Poltergeist - głównie za podwójny atak, ale plusem jest też duża wytrzymałość/tylko za niematerialność
4. Żywiołak Ognia (no co? to też jednostka 4 poziomu) - strzela i ma ognistą tarczę
5. (tu było ciężko wybrać) Liszmistrz - Wskrzeszenie Nieumarłych, co z tego, że nie ma Obłoku Śmierci
6. Dziki Ent - za Furię Lasu
7. Arcydemon - za Nieodpartą Teleportację