Imperium

Behemoth`s Lair

[Heroes IV] Modding - dyskusja

Permalink

Da się zmienić cokolwiek w mechanice gry? Nie chodzi mi tu o podmianę umiejętności i statystyk, tylko o jakieś nowe rzeczy.


Permalink

Hellburn

Nekropolia pełną gębą.

Ja naprawdę nie potrafię zrozumieć dlaczego nie pojawił się jeszcze stosowny news u nas, a plik nie jest mirrorowany z naszego serwera (no dobra, pewnie jest, ale to zasługa sojuszu z Grotą :P).

Pozdrawiam

ps. dla czepialskich (czytaj: Agon): jeśli ktoś myśli, że ja będę wrzucać wszystkie nowiny, to chyba go Mahadeva opuścił...

pps. mirror z serwera JB


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.02.2012, Ostatnio modyfikował: MiB

Permalink

Dobrze ze coś robią odnośnie Heroesa IV ale to wciąż za mało. Niech powstanie naprawde poważny dodatek w który bd wszyscy fani HoMM IV grali, bo ta częsć sagi umiera niestety :(


Permalink

No niestety miał być Equlibris jako dodatek z nowymi kampaniami, nowymi możliwościami. Nic z tego nie wyszło. Ostał się jedynie Equilibris jako mod balansujący rozgrywkę. Szkoda.

Permalink

Alchemik

Start z 'h4-necro' wywala powyższy błąd. Musi u mnie coś...

Mam ten sam problem. Dodam jeszcze, że mam wersję Heroes I-IV Complete. Jeśli podmieniam tylko pliki w folderze 'Data', to zmieniają się tylko bohaterowie, natomiast gdy próbuję grać przez h4-necro.exe, to pojawia się błąd przez który nie mogę uruchomić gry z modem.

Permalink

Witam :).

Takie pytanie, ostatnio zauważyłem, że da się konwertować jednostki z HIV do HIII. Niestety mam pewien problem, otóż po wypakowaniu plików są one w formacie .hiv czy jakoś tak. Pytanie, jak "otworzyć" te pliki, aby wypakować potrzebne mi animacje...

Pozdrawiam

Permalink

Najpierw powiedz, jaki unpacker był używany bo to ważne.

Permalink

Jay - jednostki z Heroes4 w WoGu ktoś już kiedyś zamieszczał. Modyfikacja nazywała się Heroines. Efekt tego był taki. Może jak już wyjdzie VCMI, to uda się zrobić coś lepszego.

Permalink

Cóż, wygląda to co najmniej dziwnie. Co ja mówię, jak dla mnie to to jest wynaturzone ;)! Liczby przy bohaterach z Heroes4? :P Ale fajnie, że ktoś o czymś takim w ogóle pomyślał. Podejrzewam, że musi to być dość pracochłonne :) A jak dłużej popatrzeć to nawet ciekawie wygląda ;) Zastanawia mnie tylko ten sukkub...

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.09.2012, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

W Kwasowej Grocie toczy się dyskusja na temat owej modyfikacji w tym temacie.
Osobiście wolałbym zwykłe ulepszenie graficzne Heroes3 za pomocą podmiany odpowiednich jednostek na te z Heroes4.

Trzecia część jest łatwiejsza pod względem modyfikacji od czwartej, a poza tym jest dużo bardziej rozpowszechniona od "czwórki". Heroes IV poza Equilibrisem zbyt wielu znanych modów się nie doczekał.

Permalink

Mosqua

Najpierw powiedz, jaki unpacker był używany bo to ważne.

Używam tego, co jest podany w komnacie o Heroes IV w JB. Gdyż Resedit 2 nie czyta mojej wersji gry.

Permalink

*.h4d służy tylko dla tego unpackera i nie ma formalnie żadnego znaczenia dla gry. Formatem związanymi z animacjami jest *.df2

Permalink

Da się go obejrzeć za pomocą normalnego edytora obrazów, czy trzeba go odpowiednio wypakować/skonwertować ?

Permalink

Ze znanym mi programów jakikolwiek podgląd to tylko resedit2. Żadne znane mi programy graficzne ze znanymi mi wtyczkami nie obsługuję plików *.df2

Permalink

Wiesz może jak podmieniać modele graficzne jednostek i bohaterów na inne? Powiedzmy, że chcę żeby Sandro wyglądał na mapie i na polu bitwy jak Baron von Tarkin. Zmieniamy to za pomocą ResEdita, czy jakiegoś innego programu i jakich plików trzeba wtedy szukać?

Permalink

Połączenie bohatera z modelem związane jest w pliku *.exe. Nie wiem gdzie to się kryje dokładnie, zatem nie powiem.

Permalink

Zrobiłem niewielką modyfikację Nekropolii w Heroes4. Mod podmienia:
- chochliki na zombie
- cerbery na mumie
- diabły na mrocznych czempionów

Oprócz tego podmienia umiejętności:
- mumie zamiast rzucać klątwę po każdym ataku, rzucają losową klątwę jak obserwatorzy
- mroczni czempioni zamiast szarży i regeneracji posiadają negację pierwszego uderzenia oraz ochronę przed Życiem

Mod można pobrać stąd.

Permalink

Pytania do modderów H4:

- Czy możliwe jest dodanie nowych artefaktów lub zmiana starych. Zmiana polegałaby na zmianie ich wizerunku na mapie przygód i w plecaku i/lub zmianie efektu działania i/lub zmianie nazwy/opisu. Mod Equillibris potwierdza że dodanie nowych artefaktów jest możliwe i możliwa jest zmiana znaczenia instniejacych artefaktów. Jednak czy wie ktoś jak to zrobić?
- Czy możliwe jest zmiana/dodanie nowych głosów i obrazów prologue/epilogue?


Permalink

1 - dać się da, ale nie wiadomo jak. Próby dania bezgraficznych spełzają u mnie na errorach. Dodanie grafik w ogóle nie wiadomo jak. Eqteam jest właściwie martwy i żadnych danych nie dadzą.
2 - dźwięki teoretycznie się da, ALE... Resedit nie łapie formatu, który jest interpretowany przez H4. Grafikę też się da, ALE nikt nie wie jak podmienić na żądany format.