Imperium

Behemoth`s Lair

Heroes 2 - Arena

Permalink

Ja też chcę! Powiedz kiedy i gdzie, ja zjawię się!

Permalink

Wizard vs. Necro
Sorceress vs. Warlock

Kolejne "battle reporty" :). Posuwamy się do przodu, zarówno z balansem jak i z technikaliami :D.
Jutro powinienem być w domu po godzinie 14. Wszyscy chętni do gry na arenie mogą sobie od razu zainstalować najnowsze hamachi i dołączyć do sieci Heroes2Arena (hasło: arena).


Permalink

Znaczy, że jeśli dołączyłem już do sieci "Heroes2Arena", już jestem połączony z innymi zalogowanymi do tej sieci?

Permalink

Dokładnie tak. Jeśli masz ochotę zagrać to do około 13 jestem jak najbardziej dostępny.
Pozdrawiam!

Permalink

Dobrze, jakby co, to wejdź na Ognisko koło 13, to się dogadamy.

Permalink

Hellburn (Warlock) vs. Mateusz (Sorceress)

I oto kolejna odsłona naszych potyczek na Arenie. Tym razem już w lepszej jakości i muzyką z Heroes 3 :)
Dodatkowo zwiększyłem prędkość video do 125%. Przyjemniej się ogląda i można zaoszczędzić jakieś 4 minuta z życia.

Pozdrawiam!

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 16.09.2012, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Ahoj!

Oto kolejna porcja relacji z bitew na Arenie do HoMM 2

Moje dwie dzisiejsze potyczki z Taro:

Pierwsza...
I druga

Zapraszam do oglądania i przyłączenia się do testów. Ku chwale Jaskini! :)

Permalink

Kiedy wy twórczo leniuchujecie, my ciężko pracujemy nad areną do h2.
Dziś stoczyliśmy morderczy bój! Rycerz stanął w szranki z Czarodziejem.

A oto ten epicki pojedynek!

Szczerze zachęcam do oglądania!

Permalink

Heh, naprawdę niezła jatka. Aczkolwiek zastanawia mnie czemu krzyżowcy mając Berserkera rzucili się na mieczników :D


Permalink

Taro

Heh, naprawdę niezła jatka. Aczkolwiek zastanawia mnie czemu krzyżowcy mając Berserkera rzucili się na mieczników :D

Szczerze powiedziawszy jak to zobaczyłem to nie ogarnąłem co się dzieje.
Cytat z działu HoMM2 na temat czaru Szał bitewny:
"sprawia, że jednostka atakuje na najbliższy oddział"

Wg. Hellburna:
a) Jednostka potraktowana Szałem atakuje losową jednostkę w swoim zasięgu.
b) Atakuje najsilniejszą/ z najwyższego poziomu.

Permalink

Mnie Mateusz zastanawia, dlaczego w tej walce nie rzuciłeś masowej klątwy, jak już doszło do zwarcia?

Permalink

Święty medalion, którego byłem w posiadaniu, chroni przed klątwami.


Permalink

Wiem, że wszyscy z niecierpliwością oczekiwaliście kolejnego nagrania.
Tym razem swej pomocy w testach użyczyła Mosqua.

Oto video z bitwy...

Jakość jak zwykle bardzo dobra. Muzyka tym razem z HoMM4.
Zapraszam do oglądania bo walka trzyma w napięciu!

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.09.2012, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

@Taro mimo to uważam te jednostki za najbardziej wymagające. Gryfy giną dość szybko. Gargulce też. A Smoków z odpornością na magię nie da się wskrzeszać ani wspomagać. Zresztą, w zwykłych misjach wszystko drogo kosztuje i nieraz już w drugim - trzecim tygodniu nie mam złota. A smoki, zanim się je wybuduje, i w ogóle... Ale tylko tą jedną frakcją nie umiem grać. Choć nigdy nie próbowałem grać Czarnoksiężnikiem przeciwko innym niż Barbarzyńcom i może dlatego zawsze przegrywałem. Na przykład w kampanii "Powrót do Domu" PoL ukończyłem drugą misję dość łatwo. Ale miałem w końcu Rycerza :(

Z innymi sobie radzę, nie grałeś ze mną, to nie twierdź, że jestem cienki!

Permalink

Hayven, nie pogrążaj się.

Zanim przejdę do jednostek, napiszę nieco o tym jak współczynniki ataku/obrony wpływają na walkę. Każdy punkt ataku więcej niż obrona wrogiej jednostki daje atakującemu +10% obrażeń, a nie jak w przypadku Heroes 3 - 5%.
Przykład: Jednostka X ma 10 punktów ataku. Bohater ma współczynnik ataku równy 5. Obie te liczby się sumują co daje nam 15. Jednostka atakowana Y, ma 5 punktów obrony. Współczynnik obrony bohatera wynosi 0, więc nie dodajemy nic bo 5 + 0 = 5.
Jednostka X atakuje jednostkę Y - obrażenia wynoszą 100. Teraz gra bierze pod uwagę różnice między atakiem agresora a obroną atakowanego. 15 - 5 = 10 na korzyść agresora. 10 x 10% = 100%. 100pkt obrażeń x 100% = 200pkt obrażeń.
Obrona działa podobnie, z tym, że każdy punkt obrony ponad punkt ataku agresora obniża obrażenia o 5%.

A teraz kilka porównań:
Cyklopy: 12ataku, 9defensywy, 80życia, 12-24obrażenia
Smoki: 15att, 15def, 300hp, 25-50

Orkowie: 3att, 4def, 15hp, 3-4dmg
Gargulce: 4att, 7def, 15hp, 2-3dmg

Wilki: 6att, 2def, 15hp, 3-5dmg
Gryfy: 6att, 6def, 25hp, 3-5dmg

Trolle: 10att, 5def, 60hp, 7-9dmg
Hydry: 8att, 9def, 75hp, 6-12dmg

Komentarz: Cyklopów nie muszę komentować prawda? Dalej sądzisz, że czarnoksiężnik jest słaby? To chyba jednak muszę. Smoki latają, Cyklopy nie. Na smoki nie działa Paraliż Cyklopów. W surowym stanie Cyklopy są na 2 uderzenia Smoków. Cyklop zaś musiałby męczyć się chyba 10-15 tur zanim zabiłby Smoka. A niewrażliwość na magię to zarówno błogosławieństwo jak i klątwa. Cyklopi będą padać masowo pod wpływem deszczu metorytów, Smoki będą się z tego śmiać.

Gargulce mają największą obronę na 2 poziomie. Z orkami wygrywają pewnikiem, wystarczy że ich zablokują (co nie jest trudne, bo gargulce są najszybsze w zamku Czarnoksiężnika). Nie muszę przypominać, że orkowie mają -50%obrażeń w walce w zwarciu? Again - powracamy do mechaniki: 7-3 = 4 pkt różnicy między atakiem orków a defensywą gargulców. Orkowie będą ich ŁASKOTAĆ.

Wilki są wybitnie ofensywną jednostką. Prawda, mają 2 ataki, trzeba je wykorzystywać na jednostki, które straciły już kontrę. Ale Wilki mają żałosną obronę, a Gryfy, w przeciwieństwie do nich mają tą obronę całkiem niezłą, do tego 10hp więcej. I mają nieograniczony kontratak. I latają...

Z Trollami jest jak z wilkami: dobry atak, marna defensywa. Wystarczy że ktoś je zablokuje (co nie jest trudne patrząc na 3 latające jednostki Czarnoksiężnika) i ich efektywność spada o 50%. Hydry natomiast - prawda, są powolne, ale od czego jest przyspieszenie/teleport? Szczególnie to drugie potrafi nieźle namieszać. Poza tym, jak to Taro ładnie ujął: będziesz strzelać w Hydry, które są gdzieś tam w tyle, czy w Smoki, które masz już pod nosem i pukają ci do drzwi?

Fakt - Barbarzyńca jest najbardziej ofensywnym bohaterem.
Fakt - Czarnoksiężnik jest najbardziej magiczno-ofensywnym bohaterem.

Nie dziw się więc, że dostajesz bęcki czarnoksiężnikiem, bo w tej grze współczynnik ataku daje ogromny bonus do obrażeń. Jednostki czarnoksiężnika pod wodzą Barbarzyńcy zmiotły by z powierzchni każdą armię. Prawda jest taka, że to nie jednostki Czarnoksiężnika są słabe, ale Ty nie umiesz nimi grać. A skoro wciąż, z uporem maniaka twierdzisz inaczej, to najzwyczajniej w świecie nie znasz się na grze, a Taro ma rację.

Link do POPRAWIONEJ wersji 0.98.7.6 - KLIK!
Zbalansowaliśmy nieulepszone jednostki, a także te z 1 poziomu.
Nowi testerzy mogą dołączyć do sieci (hasło takie samo): Heroes2Arena2


Liczba modyfikacji: 7, Ostatnio modyfikowany: 20.09.2012, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Dobra, poszedłem po HoMM2. Jakby ktoś chciał, żebym z nim potestował - ścigajcie mnie przez fb :) (to, że jestem na niewidocznym, nie znaczy, że mnie nie ma :P)

EDIT: Heroes2Arena jest już pełna -_-"


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 19.09.2012, Ostatnio modyfikował: Field