Nadal występuje ten problem, ale skoro sprawa została zgłoszona, to na pewno za niedługo zacznie działać.
A co do gry to muszę przyznać, że mnie miło zaskoczyła. Interfejs jest całkiem nieźle przemyślany i klimatyczny, muzyczka umila rozgrywkę ale dobrze, że jest możliwość jej wyciszenia, dzięki czemu możemy sobie sami dobierać motywy muzyczne na dany pojedynek ;) Samouczek bezbłędnie wyjaśnia podstawowe zagadnienia związane z grą, sama kampania i możliwość treningu to dobry pomysł na rozgrzewkę dla początkującego gracza. Choć na początku można się nieco zrazić tymi wszędobylskimi cyferkami, to jednak szybko się to utrwala i już po kilku starciach wiadomo co i jak. Zasady gry są proste do przyswojenia, sama rozgrywka nie dłuży się, wszystko śmiga prędko, tak jak powinno być. Graficznie jest jak najbardziej w porządku, podoba mnie się.
Jednakże największym zaskoczeniem była grywalność. Zagrałem tylko jedną sesję ale już wiem, że będę grał dalej (i tym bardziej ubolewam nad problemem z uruchomieniem gry). Powiem też, że jeżeli pod względem prostoty (szybkie do przyswojenia zasady, żadnych przydługawych animacji, czy niepotrzebnych dekoracji, szybka rozgrywka) i grywalności tak mają wyglądać te gry free-to-play to jestem w stanie zmienić co do nich zdanie w trybie natychmiastowym ;)
Niestety już teraz widać, że ci, którzy zapłacą prawdziwą gotówką będą mieć łatwiej, a balans tu i tam wymaga poprawy - na przykład karta Pieczęć Śmierci to gruba przesada (zbyt łatwo można pokonać dowolną wrogą jednostkę), ale myślę, że to zostanie poprawione. Z losowymi pojedynkami z oponentami na "podobnym poziomie" bywa różnie - raz faktycznie walka toczy się na wyrównanym poziomie, ale dochodzi do sytuacji gdy nasi przeciwnicy okazują się znacznie silniejsi... a może to po prostu ja muszę się jeszcze podszkolić ;) Zauważyłem, że czasem błąd na samym początku pojedynku może przesądzić o wyniku starcia. Kilka razy po wykonaniu akcji bohaterem i dobraniu kart zapominałem zaatakować, ale teraz już o tym pamiętam.
Możliwość stworzenia własnego grona znajomych, z którymi można stoczyć nierankingowe pojedynki to bardzo dobry pomysł i mam nadzieję, że z tego nie zrezygnują. Gra w obecnej formie bardzo mi się podoba, może tylko dodałbym możliwość ustawiania sobie czasu trwania pojedynku, czy też tury (w pojedynkach ze znajomymi). Co do trybów gry, to za wiele bym nie dodawał, żeby nie przedobrzyć ;) Według mnie tak jak teraz jest jak najbardziej w porządku.
Tak więc Might and Magic: Duel of Champions oceniam póki co bardzo pozytywnie i ze zniecierpliwieniem czekam, aż wreszcie uda mi się grę uruchomić. Jak na razie nie mam większych zastrzeżeń, może poza balansem. Coś czuję, że ta karcianka zje Heroes VI na śniadanie ;P
UAKTUALNIENIE: Działa! Tutaj znalazłem rozwiązanie problemu. W sumie nic szczególnego - prawy klik i uruchom jako administrator. W sumie to trochę dziwne, ale najważniejsze, że wreszcie mogę zagrać ;)