Imperium

Behemoth`s Lair

Jaskiniowe Q&A do Ubika ;)

Permalink

Po pewnym czasie i publikacji różnych Q&A dla różnych fanserwisów przyszła kolej i na nas ;) Chciałbym w ciągu tygodnia-max. dwóch wysłać do Ubisoftu nasze pytania związane tak z Heroes VI, jak i - jeśli się pojawią - z innymi rzeczami związanymi z serią Might & Magic. Pytania mogą być przeróżne, tylko bardzo was proszę - nie wydaje mi się, żeby Ubi raczyło odpowiedzieć wprost na pytanie "kiedy będą ekrany miast?". Za to jestem prawie pewien, że znajdzie się bardziej konkretna odpowiedź, jeśli zapytacie: "jak one będą wyglądać?" ;)

Indżoj. Pytajcie, pytajcie, pytajcie. Wydaje mi się, że warto :)


Permalink

1. Jak się czujecie niszcząc chcąc/nie chcąc firmę która zrobiła co mogła by zrobić tą gre lepszą od tego co propnowaliście?

2. Czy nie myślicie o zamknięciu pewnych serii. (Turowe M&M na rzecz... Czegoś innego? Raczej nie widzę tego abyście zrezygnowali z marki)

3. Czy planujecie wskrzesić gry M&M, nie chodzi o gry akcji-rpg w stylu Mesjasza a o coś z czego NWC było bardzo zadowolone?

4. Czy Limbic Studio podoła wyzwaniu dokończenia gry i doprowadzenia jej do stanu grywalności?

5. Jak będą wyglądać ekrany miast, proszę o jakieś szczegóły?

6. Proszę powiedzcie że nie - Czy zamierzacie wprowadzić do M&M: Heroes (Obecne 6 i przyszłość tejże) płatne DLC? Czy może jednak zostaniecie przy formule dodatków?

7. Co sądzicie o modach do gier M&M, macie coś przeciwko temu? Nawet jeżeli to narusza w jakiś sposób kod gry?

8. Czy aby nie inspirowaliście się czasem MtG w Duel of Champions?

9. Zamierzacie kiedyś wrócić do uniwersum stworzonego przez NWC?

10. Zamierzacie wprowadzić elementy sci-fi do swojego uniwersum w M&M.

11. Jeżeli planujecie coś szerzej związanego z marką M&M (Gry, PRAWDZIWA Karcinka, Filmy, Komiksy i itp.) to możecie już coś z tych planów lub pomysłów wyjawić?

12. Zastanwialiście się kiedyś nad MMO w swiecie M&M?

13. Zamierzacie poszerzyć swoje uniwersum o jakieś nowe rasy/frakcje? W przyszłości oczywiście, bo jak się orientuje - wszystkie rasy jakie miały być wyjawione już są.

14. Zastanawialście się kiedyś nad wizualnymi remake gier HoMM 1-4 lub M&M 1-9? (Szczególnie M&M 1-5 i H3)

15. Jak się ustosunkujecie do sprawy olewania fanów? Dużo osób dowiedziało się już to i owo. Czy naprawdę zdanie fana już się Ubisoftu nie liczy?!

16. Czy będziecie organizować jakieś zloty fanów gier M&M? Macie w ogóle takie plany?

Póki co to tyle co mi do głowy przyszło, jak coś jeszcze ciekawego wpadnie - dopisze.

Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 30.04.2012, Ostatnio modyfikował: Sawyer

Permalink

1. Jakie kryteria musi spełnić fan, aby stać się VIPem z dostępem do specjalnego forum?

Permalink

Field

Za to jestem prawie pewien, że znajdzie się bardziej konkretna odpowiedź, jeśli zapytacie: "jak one będą wyglądać?" ;)

Sawyer

5. Jak będą wyglądać ekrany miast, proszę o jakieś szczegóły?

Przecież na to pytanie odpowiedź już padła w pytaniach z AoH, więc po co się powtarzać?

Sawyer

8. Czy aby nie inspirowaliście się czasem MtG w Duel of Champions?

Odpowiedź jest jasna. :P

Kroater

1. Jakie kryteria musi spełnić fan, aby stać się VIPem z dostępem do specjalnego forum?

Było już w niejednym wywiadzie wspomniane, jak to wyglądało, więc sobie sam poszukaj odpowiedzi.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 1.05.2012, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Co do pytania o wygląd miast - zobaczymy, czy Ubi zechce powiedzieć coś więcej. Najwyżej poproszę, żeby pominęli to pytanie.

Jeśli chodzi natomiast o DoC - i tak i nie. W momencie, kiedy mówimy, że jest to karcianka, to od razu przychodzi na myśl MtG, jednak różnią się one w swojej filozofii w wielu miejscach. I mówię to jako tester i maniak MtG :P


Permalink

Avonu

Było już w niejednym wywiadzie wspomniane, jak to wyglądało, więc sobie sam poszukaj odpowiedzi.

Czytam wszystkie wywiady dot. H6 na bieżąco i nigdzie nie spotkałem odpowiedzi na moje pytanie. Oświeć mnie w postaci linka, albo uznaje, że czegoś takiego nie ma.

Permalink

Zapomniałeś o magicznym słowie.


Permalink

1. Jakie są plany na rozwój serii MM? Rozwój tak pod względem fabularnym (rozwijanie świata) czy też nowych typów sagi (np. Hack and slash, drużynowy rpg, jakaś inna forma strategii).
2. Heroes VI opowiada historię poprzedzającą Heroes V. Dlaczego zatem wszelkiej maści modele modele Heroes VI są bardziej nowoczesne jak modele z Heroes V? W fabule nie widzę jakiegoś drastycznego wydarzenia, które spowodowałoby cofnięcie sztuki wojennej, budowniczej czy metalurgicznej aby taka rzecz miała miejsce.
3. Obecnie coraz więcej twórców gier ułatwia drogę moddingowi, widząc że owy znacząco przedłuża żywotność gry. Porównując Heroes V i Heroes VI wydaje mi się, że u Was trend ma charakter odwrotny. Dlaczego?
4. Czy w ogóle wierzyliście w sukces przejmowanego przez siebie produktu (bo np. wielu z twórców Disciples 3 nie wierzyło w sens jego tworzenia)?
5. Wśród wielu różnych kombinacji fantasy jeden element jest właściwie niezmieniony - ludzie. Zawsze są robieni na modę średniowiecznej Europy zachodniej. Czy podjęlibyście wyzwanie i w (ewentualnej) kolejnej części Heroes zmienili charakter ludzkiego miasta?
6. Trendy, mające na celu zmniejszenie strat związanymi z piractwem komputerowym, są dość stare. Pojawiały się różne propozycje walki, ale jedne okazały się nieskuteczne (wymaganie posiadania oryginalnej płyty w napędzie CD) a inne okazały się zbyt inwazyjne do przyjęcia. Niektórzy zamiast walczyć z tym, próbują nakłonić do posiadania oryginału, dając im za to pewne profity. U Was jest to np. system conflux. Jakie są plany na przyszłość, propos walki z piractwem?
7. Dawna seria MM posiadała znaczny akcent Science-Fiction. Potencjalnie u Was nie będzie żadnej gwałtownej zmiany w tej sferze, ale czy można liczyć na przyszłość serii jakiś motywów futurystycznych?
8. Dawna seria MM wytworzyła wiele ciekawych bohaterów, elementów i stworów. Czy jest szansa że jakieś powrócą do nowej serii w formie innej, jak eastern egg's ?
9. Czy przeglądacie czasem twórczość fanowską, w tym też propozycje nowych miast, rozwinięć fabularnych etc.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 1.05.2012, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

1. Który aspekt gry, poza oczywistym :) eliminowaniem błędów, znajduje się w chwili obecnej "na tapecie", otagowany top priority ? Jakich zmian (if any) możemy oczekiwać w najbliższym patchu ?

2. Część fanów serii tęskni (I know I do) za mieszanymi armiami - wolność wnosząca spore urozmaicenie, której gra została pozbawiona poprzez de facto wymuszenie rozgrywki jedną frakcją. Aktualnie edytor map nie oferuje opcji typu town convertible/not convertible, a przede wszystkim jest narzędziem twórców gry, co Ubi sam podkreśla.
Czy w bardziej przyjaznym użytkownikowi edytorze, o ile taki powstanie, możliwe byłoby uczynienie konwersji miast opcjonalną ?


Permalink

Cóż... wątpię czy Soft:Ubi zechce odpowiedzieć na te bardziej konkretne pytania, na te niewygodne to w ogóle nie mamy co liczyć. Dostaniemy piarowski bełkot i nie będziemy wiedzieć nic. Tak więc pytania w stylu "Jak się czujecie niszcząc BH?". No cóż, ale pytać się trzeba, tylko o co? Może podrzucę swoje propozycje.
1. Co spowodowało koniec współpracy z BlackHole?
2. Ile dodatków jest przewidzianych do H6? Jakie zmiany wprowadzą one do rozgrywki?
3. Czy zamierzacie powrócić do systemu alternatywnych ulepszeń znanego z H5?
4. Jakie macie plany odnośnie gier w uniwersum? Czy seria MM powróci?
5. Czy w przyszłości zostanie poprawiony edytor map tak, aby był bardziej przyjazny?
6. Czy pojawią się nowe artefakty ponieważ fani zauważają potrzebę dodania niedynastycznych oręży i nierasowych przedmiotów?
7. Jaki jest wasz stosunek do modyfikacji? Czy zamierzacie współpracować z ich twórcami? Czy powstaną narzędzia ułatwiające modyfikację gry?
8. Jak będą wyglądać Ekrany Miast? Jakie zmiany zostaną wprowadzone w porównaniu do obecnych Okien?
9. Jakie kroki podejmujecie w celu poprawienia balansu? Czy obrażenia zadawane przez czary ofensywne będą w przyszłości skalowane, by mogły stać się konkurencją dla defensywnych?
10. Czy w przyszłości pojawi się więcej jednostek neutralnych i czy otrzymają one swoje siedliska?
Pierwsze pytanie wprawdzie dotyczy ostatniej afery, ale jest zadane mniej agresywnie, więc może S:U powie coś więcej. Zapewne odpowiedzą tak jakby oni niczym nie zawinili, ale jestem ciekaw co nam powiedzą.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.05.2012, Ostatnio modyfikował: Nicolai

Permalink

Żeby uniknąć zadawania tych samych pytań kilkakrotnie, pozwolę sobie pozbierać odpowiedzi na kilka z tych, na które odpowiedzi gdzieś już się plączą:

@Sawyer: Odnośnie punktu 12, kiedyś Ubisoft planował stworzenie gry MMO w uniwersum Might & Magic, jednak niewiele z tego wyszło. Projekt został porzucony nim został upubliczniony prze Ubisoft. Więcej na jego temat możesz poczytać na Might & Magic Wiki.

@Kroater: Nie sądzę żeby istniały jakieś „kryteria” dla potencjalnych fanów VIP. Ale jak wspomniał Avonu, w kilku wywiadach Ubisoft nadmienił, że zaprosił osobiście największe „znamienitości” świata Might & Magic, czyli z jednej strony redaktorów największych światowych serwisów o tematyce Might & Magic, z drugiej także osoby które najbardziej udzielały się na forach poświęconych grze (szczególnie mam tutaj na myśli oficjalne forum gry). Ale ogólnie rzecz biorąc powinieneś starać się angażować w życie społeczności i liczyć, że Ubisoft doceni Twoją pracę i zaprosi Cię do grona VIP fanów.

@Nicolai: Odnośnie punktu 9, warto rzucić okiem na Q&A przeprowadzone przez Elvina, które znajdziesz na forum Heroes Community. Pozwolę sobie przytoczyć tłumaczenie wspomnianego punktu:
Osłabienie czarów leczniczych i wzmocnienie czarów ofensywnych jest jednym z naszych celów. Wciąż omawiamy różne możliwości poradzenia sobie właściwie z tym problemem. Jedną z nich byłoby obniżenie odporności jednostek podstawowych, by stały się bardziej podatne na ataki, szczególnie na czary ofensywne. Zmiany te zostanę wprowadzone w nadchodzących łatkach.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.05.2012, Ostatnio modyfikował: Sylath

Permalink

I jak wygląda sprawa z naszym Q&A? Już wysłane? Jeśli nie to dorzuciłbym kilka pytań:
1. Czy w przyszłości wprowadzicie jakieś zmiany wobec zbyt podobnych jednostek (identyczny wygląd Mizu Kami i Żywiołaka Wody, podobne umiejętności Żywiołaków Światła i Cienia)?
2. Wielu graczy uważa, że Blaski Chwały są zbyt silne, czy planujecie w przyszłości uczynić tę jednostkę bardziej wyważoną?
3. Czy zostaną wprowadzone zmiany w edytorze map, by był bardziej przyjazny użytkownikom?
4. Pojawiło się wiele plotek odnośnie zamków w dodatkach. Według jednych ma być ich cztery i mają być dodawane dwójkami, według innych część z nich będzie dostępna w DLC. Czy możecie powiedzieć jak będzie naprawdę?
Odnośnie pytań o balans czy zmiany w mechanice stawiam, że odpowiedzą coś w stylu "jest to złożony proces, który wymaga dużo czasu na realizację".


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.05.2012, Ostatnio modyfikował: Nicolai

Permalink

Ok, Iriny nie było przez ostatnie dni, więc i Q&A musiało poczekać. Dzisiaj połączę te pytania w jeden dokument i wyślę do nich.