Imperium

Behemoth`s Lair

[Heroes III] Pomysł na miasto

Permalink

No właśnie, od dłuższego czasu chodzi mi po głowie pomysł stworzenia nieco "większego" moda do H3, owy mod składałby się z dwóch podstawowych elementów:
1) Nowości:
- Nowe jednostki, nowe budynki, nowe zamki(raczej odnowione).
2) Zbalansowanie rozgrywki, tak wiem, wielokrotnie to robiono, ale nikt nie zrobił tego odpowiednio dobrze. Czego przykładem jest choćby gra on-line, która przez swoje zasady traci mnóstwo elementów oryginalnej gry.
Np: Brak Nekropolii, Herosów typu: Solmyr, Jeddite... Brak dyplomacji, brak czarów: Latanie czy Wrota wymiarów.

Jak wszyscy zainteresowani WoGiem wiedzą, to liczba zamków, czy stworów jest niestety ograniczona, jednak dzięki narzędziom od WoG Teamu można edytować to co już jest w grze. Dopóki Slava nie dokończy WoG 3.59 - bo tam przewidziane są 2 nowe zamki.
Sposób zastępowania starych rzeczy nowymi, jest już dość rozpowszechniony, Choć by projekt Grove jest tego dowodem, jednak osobiście mimo dobrej roboty jego autorów, dużo osób nie będzie chciało się rozstawać z Fortress(ja tak samo).
Dlatego mnie interesuje edycja zamków, ale tak by zostawić ich dotychczasowy charakter.
Z zamków które bym zmienił całkowicie na nowy jest dziwny "Conflux".

Jednak tak spory projekt wymaga, dużo czasu, wysiłku i umiejętności, jednak przede wszystkim grupy osób chętnych do współpracy, choćby w minimalnym stopniu.
Stąd też moje ogłoszenie: Jeśli ktoś jest zainteresowany i wyraża chęć do pracy, a przy okazji potrafi poruszać się w świecie skryptów, zapraszam serdecznie.

Przedstawie odrazu moje główne założenia dotyczące owych zmian:
1) Podziemny/Górski zamek krasnoludów(ale nie jak Kuźnia z H5) - zamiast Conflux
2) Mroczne elfy w Dungeon.
3) Migracje niektórych jednostek: Harpia i Mantykora do Stronghold, Gargulec i Troll do Lochu, Rok i Niziołek do Tower.
4) "Nowe" jednostki w zamkach: Driady, Gnomy, Wilkołaki, Koszmary, Sukkuby, Ghulle, Szczurołaki, Błędne Ogniki...
5) Odnowione wyglądy niektórych jednostek, lub inne ulepszenia, np: Bazyliszek czy Imp latają.
6) Zmiany poziomów niektórych jednostek, np: Centaur na 2 poziom, Beholder na 5 poziom, Mag i Mnich na 3 poziom, Gryf na 5 poziom, Wywrena na 5 poziom itp...
7) WoGowskie jednostki 8 poziomu - teraz byłby całkowicie nowymi jednostkami, a nie tylko przekolorowane. np: Fotress - Lewiatan, Inferno - Demogorgon.

To wszystko wymaga jeszcze zmian w grafice w samych zamkach(istniejących) oraz przede wszystkim Stworzenia nowego całkiem zamku krasnoludów.

To wielkie plany, być może za wielkie, ale pewne rzeczy kiedyś się na pewno ukażą, głównie dotyczące rebalansu jednostek/zamków i może jakieś nowe jednostki...

Czekam na opinie:)


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Być może jestem pesymistą, ale raczej nic z tego nie wyjdzie. Takich propozycji było już bardzo dużo, a praktycznie żadna nie została zrealizowana. Powód? Stworzenie nowego zamku, nowych animacji jednostek, napisanie skryptów zajęłoby miesiące. Nie chcę Cię zniechęcać, ale może na początek warto zacząć od nowej animacji jakiejś jednostki?


Permalink

Wiem że to ogromna praca, wlaśnie dlatego zakładam tak dużo, by zrealizować minimum. Wiem też ile czasu już poswtają inne tego typu projekty, dlatego licze się z długimi miesicami pracy. Ale icze też na to że jeśli zaoże tak dużo, to może przynajmniej zrobie coś mniejszego, ale zrobie.
A poza tym gdzie wasz zapał?;) nie można rezygnować tak łatwo.

Kwestia nowego zamku - podejrzewam, że to będzie wykonalne dopiero z wydaniem WoG 3,59. Więc i tak głowna praca, to zmiany jednostek itp...


Permalink

Powiem z własnego doświadczenia - za nowe zamki się nie zabierajcie bo ogrom pracy was przerośnie... Na dokładkę moge wam policzyć ;)

Jedna jednostka to około 60 klatek animacji, razem z wogowymi jest tego 60*16 = 960
Grafiki zamku - conajmniej 14 budynków + tawerna + grall + 3 poziomy zamku i 3 rady miasta + 3-5 gildii magów + plac targowy + magazyn zasobów + stocznia + kuźnia + samo tło z i bez wody (stocznia), i zmieniające się (nowe domki) + jakieś 2 budynki specjalne co daje nam 30 - 32 budynki (zależnie od gildii magów), oczywiście musimy jeszcze uwzględnić obwódki do budynków a więc 33*3=99, jakieś 8 wersji tła zamku, liczymy że niektóre budynki będą miały smaczki takie jak powiewające flagi a więc jakieś 30 klatek więcej animacji budynków = 129. Następnie portrety bohaterów, tutaj nie pamiętam ale CHYBA 14, portrety jednostek duże i małe - 15+16(dowódca) , animacje bohaterów w czasie walki (rzucanie czaru, zwycięstwo, porażka) to jakieś 13 obrazków dla każdego bohatera czyli w sumie 26. Jedziemy dalej - animacje bohatera na mapie przygody, dla każdego z bohaterów jest to jakieś 6 klatek animacji * 8 kierunków poruszania się - 128 klatek. Skoro jesteśmy na mapie przygody - zamek w każdym ze swych 3 stadiów rozbudowy + sam dom rady miasta = 4 + dwellingi = 7. Potwory na mapie przygody - licząc dla każdego z nich 6 klatek daje nam to w sumie 6*15=90. Tło dla jednostek (podgląd prawym przyciskiem, ładnie nam chodzą na tle) = 2 (gra wymaga dwóch nieco odmiennych wersji). Jedziemy dalej - odmienne pole bitwy - 1, Mury miejskie - 33. Mapa puzzle przy grallu - 46. Miniaturki miasta(te na panelu z bohaterami jak i te większe) = 8 (miasto+dom rady+duże wersje+wersje z krzyżykiem - (1+1)*2*2). Zbieramy wszystko razem:

960+129+14+26+128+4+7+90+15+16+2+33+46+8 = 1378

Dużo? Bardzo dużo? A co jeśli niektóre nie będą na tyle dobre żeby wejść? A co jeśli POŁOWA taka nie będzie?

Co do "wykonywalności z WoG'iem 3.59" - Nie wiadomo czy wprowadzone zostanie JAKIEKOLWIEK nowe miasto, a nawet jeśli by się to udało, to nie liczcie na gotowe narzędzia do dodawania miast :)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.12.2006, Ostatnio modyfikował: Zielevitz

Permalink

Zastanów się Haav do kogo chcesz zaadresować swojego moda ...

Ja to widzę tak :

1) -- WoG - mod adresowany do ludzi , którzy chcą zmieniać grę i oglądać nowe kolorowe bajerki. Balans rozgrywki nie jest brany w ogóle pod uwagę ... Dodatkowym minusem jest to, że niektore stare rzeczy warto by unowocześnić niż dodawać nowe .... Ot chociażby te przekolorowane stwory 8 levelu ... Podsumowując WoG idze do przodu nie patrząc wstecz, adresowany jest głównie do graczy SP.

2) -- WoG Tournament edition - Stara się to co się nadaje z WoGa wciągnąć do zasad gry , przy okazji ma całkiem dobry rebalance zamków, herosów itd ... Ogromne ulepszenia wygody interfejsu i użytkowania gry .... by zapewnić nowe taktyki dodaje też parę własnych pomysłów (np . klasy bohaterów jak w H4 zależne od 2-go rzędnych zdolności)

3) Multiplayer mod (mój projekt) - nie dodaje nic nowego. W samym założeniu jest to tylko podrasowane h3 SoD , które ma poprawiać balans i wygodę gry oraz eliminować poważne nierówności ... Nastawiony bardzo na mapy random, stara się poprawiać błędy generatora map H3 i tworzyć mapki lepiej zbalansowane.

Pytanie gdzie ulokować to co Ty chcesz zrobić ? Moim zdaniem jest to druga kategoria ... Może warto więc zamiast tworzyć coś nowego dołączyć do Horna i pomóc mu przy WoG-TE?
___

Po drugie zmiany, które proponujesz są dyskusyjne ... Jako osoba, która ma ponad 2 lata doświadczenia przy tworzeniu rebalnsujących dodatków i do WoGa i wreszcie do samego H3 powiem Ci, że o wiele łatwiej osiągnąc ten cel wraz z akceptacją szerszej ilości ludzi zmieniając jak najmniej, ale mądrze.

Po trzecie, tworzenie nawego zamku to wręcz niewykonalne zadanie i zakładając coś takiego z góry odstraszasz ludzi ;/ (Zielevitz coś o tym wie) ... Tworząc multiplayer mod bazowałem na WoGu okrajając go z wszystkich nowych animacji i opcji hardcoded ... Z rozmiaru ponad 40 mb zszedłem do 9mb .... Już samo to zadanie zabrało niezwykle dużo wysiłku i CZASU.

Samo napisanie odpowiednich skryptów jest już nieco prostsze, zawsze można się wzorować na tym, co już jest w WoGu i WoG-TE (Sam tak zrobiłem, bo po co miałem np pisać od zera skrypty banujące określone czary, skoro już ktoś inny je napisłał?).

Chociaż pisanie czegoś skomplikowanego od zera zabiera czas... tak było np. gdy pracowałem nad poprawą generatora map losowych (ore i wood bliżej zamku) wyszło pod koniec 3000 linijek kodu ;-/ .

Cóż, życzę powodzenia ...


Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 26.12.2006, Ostatnio modyfikował: Trang Oul

Permalink

Podzielam opinię Val Gaava. Stworzenie choćby najmniejszego moda, patcha itp. do WoGa (czy SoDa) wymaga dość sporo czasu. Potrzebne jest też pewne doświadczenie w tej kwestii. Jeśli natomiast Haav Gyr chcesz wprowadzić "Nowe jednostki, nowe budynki, nowe zamki" to obawiam się, że jesteś już na samym początku skazany na niepowodzenie.

Pisząc od jakiś 3 lat skrypty ERM wiem z własnego doświadczenia, że tym także była problem. Jeśli skrypt ma być prosty i ktoś napisać już coś podobnego to pracy jest niewiele (wystarczy wprowadzić tylko drobne modyfikacje.) Przy skryptach skomplikowanych sprawy mają się zupełnie inaczej. Czas potrzebny do zrozumienia działania całości, prześledzenia wszystkich zmiennych, pętli bywa na tyle duży, że w takim wypadku czasami lepiej napisać go od nowa. Jednak w jakikolwiek sposób napisany skrypt trzeba jeszcze przetestować. Nie raz, nie dwa, ale co najmniej kilkanaście razy. Jednak nawet wtedy nie ma się nigdy pewności iż w takim skrypcie nie ma błędów.

Dlatego wszystkim niemającym dużego doświadczenia (i zaplecza), a chcącym tworzyć większe projekty radzę zacząć od czegoś mniejszego. Początki WoGa też były skromne, a teraz? ;)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.12.2006, Ostatnio modyfikował: Altair

Permalink

Jedno co mnie martwi to nie "czas" czy ogrom pracy, tylko same chęci, wielu właśnie dlatego rezygnuje, bo na wstępie słyszą o tych trudnościach:P

To jest niestety nasze polskie podejście do czego kolwiek, gdyby w takich Stanach, ludzie tak pochodzili bo życia, to pewnie nadal tkwili by w epoce secesyjnej.
Wiecie czym się różni poranek w USA a u nas? A tym że tam rano w radiu, jadąc do pracy człowiek słyzszy, o pięknej pogodzie, o korzystym biometrze(mimo że to czasem nieprawda) u nas jest zupełnie inaczej, nawet jak jest pięknie to u nas znajdą zawsze jakieś minusy wszystkiego.

Więcej wiary i optymizmu, spójrzcie Ziel tworzy, Val Gaav też tworzy, ale wszyscy robią tylko dla siebie i samotnie. Czy naprawdę nie ma wśród nas, tyle uzdolnionych ludzi i wytrałych by zrobić coś "razem"? Przecież Jaskinia to ogromne środowisko graczy, jedno z większych na świecie. Czy my musimy tylko podziwiać to, co robią nasi bracia ze wschodu, lub innych krajów?

Nie warto chociaż spróbować?:)
Co do zrobienia jednej jednostki, to tu jest właśnie problem, bo jedna jestostka pozostanie na czyjmś komputerze(tylko), nikt dla jednej jednostki nie będzie ściagał patcha, jedna jednostka też nie zachęci do szerszej współpracy. To decyduje się naszych głowach, czy mamy na tyle wyobraźni by przelać ją na komputer, a potem do gry.

Wiem, pewne rzeczy będą pewnie nie do wkonania, pewne rzeczy będzie się robić miesicami lub dłużej. Ale jak jest tak dużo tego, to jest z czego rezygnować, lub odkladać na później(WoG 3.59) ale jeśli zostanie tego trochę więcej niż jedna jednostka, to zapewniam, że choć by z czystej ciekawości wiele osób ściągnie to, zainstaluje i zagra. Dla odświerzenia naszej ulubionej gry.

Być może ktoś już widział moje prace(jednostki) opublikowane na HC, to je wszyskie licząc może robilem z 8 godzin, a część z nich wcale się nie ukazała, bo byłem zbyt krytyczny wobec swoich prac.
Obecnie sam gram z malutkim skryptem poprawiającym zamki i jednostki, zorobinym przez ten edytor dodany do woga. Nie ma tam wielu rzeczy jakie chciałbym jeszcze widzieć. Ale same statystyki są w fazie testów, jeden test odbył się nawet on-line w cafejce internowej, poszło całkiem ciekawie.

Aby nie przynudzać już was, tą troche patetyczną mową, dziś jeszcze zrobie coś na początek:)......CDN

[scalenie: Wt Dec 26, 2006 8:21 pm]

Oto nowa hydra:)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.12.2006, Ostatnio modyfikował: Haav Gyr

Permalink

@Haav:

Czemu sądzisz że tworzę tylko dla siebie? ;)
Ogólnie zapał zapałem, ale nie ma sensu się nawet brać za coś czego się nie skończy, ale próbujcie próbujcie, jestem ciekawy efektu - a może powstanie SCPDW (Strasznie Ciekawy Patch Do WoG'a) :).

Permalink

A powiedz ile osób ci pomaga?(nie mowie o opiniach) Sam teraz potwierdziłeś, to co powiedziałem, napisaleś "próbujcie" :P Wlaśnie dlatego nigdy niczego się nie dorobimy. Pojedyńczo nikt niczego dużego nie zrobi.... Nadal pozastajemy w tyle za Ameryką, Europą czy Rosją.


Permalink

Haav Gyr

A powiedz ile osób ci pomaga?(nie mowie o opiniach) Sam teraz potwierdziłeś, to co powiedziałem, napisaleś "próbujcie" :P

Heh ... Zielevitz pytał czemu napisałeś, że tworzymy dla siebie ... a nie czemu tworzymy sami...

Poza tym Zielevitz miał (lub ma) pomoc .... z tego co pamiętam zaglądając na forge forum jakies ... hmmm kilka miesiecy temu.

Kolejna ciekawa sprawa to , że wokół Forge nie zebrało się wystarczająco dużo Polaków i z tego co pamiętam to w Forge teamie był (jest) ktos zagraniczny ....
To akurat dobry przykład by Ci uświadomić, że polska scena h3 ma chyba za mało skrypciarzy i grafików by zająć się aż tak dużym przedsięwzięciem.

Co do pomysłów zaś to jeżeli chcemy błysnąć to trzeba by zrobić coś czego jeszcze nie było .... a nowe jednostki , zamki , skrypty , podmainay stworzeń w zamkach itp itd to już wszystko było ....

Wiesz co mi się marzy ? Dodanie do mojego moda "symultanicznych tur" i gry przez email (łącznie z walkami ) . Pytanie jak ? właśnie i to jest bardzo dobre pytanie ... Jeżeli jakikolwiek skrypciarz ma na to pomysł (a jestem pewien , że trzebaby poza ERM połączyć to też z programem napisanym zewnętrznie)to bardzo chętnie przyjmę pomoc w moim projekcie ...
Z innymi rzeczami (ot podmianami statystyk , budynków na mapie i innych ERMowych rzeczy) radzę sobie świetnie sam... i ma to spore zalety braku bałaganu w kodzie... (albo inaczej w kodzie jest bałagan ale jest on mój i swietnie się roumiemy :-P )

BTW Wiesz ,że WoG team palnował zmienić te 8 poziomowe jednostki na nowe nie tylko przekolorowane ? Nie zgodziła się jedna z osób kŧóra była autorem "przekolorowanek" ...


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.12.2006, Ostatnio modyfikował: Val Gaav

Permalink

Noo:)) wkońcu odrobie wiary i pomysłu...
Może marzy ci się coś niewykonywalnego, ale jednak marzy, to dobry znak, ten temat ma was nieco "pobudzić".
Czy trzeba coś nowego? Niekoniecznie, wystarczy zrobić od początku do końca.
U mnie nowością miałoby być migracje(znane tylko z wydania kolejnych orginalnych gier), tego jeszcze nikt nie zrobił.
Chodzi o to by wszystkie zamki miały jakieś nowości(od nowych jednostek, po zmianych nniektórych ppoziomami, po nowe zdolności)
Np: Zmieniłbym Stronghold w ten sposób:
1)Goblin->jeździec
2) Harpia
3) Ork(2 strzały)
4) Ogr
5) Mantykora
6) Cyklop
7) Behemot
8) Gorynycz
Co więcej może udało by się wprowadzić jakieś alternatywne ulepszenia, w ten sam sposób, co jednostki 8 poziomu kupowane w ulepszonych generatorach 7 poziomu.
Można by zmienić wygląd niektórych jednostek - przykład hydry podałem.
Można by wkońcu załatwić sprawe kolorowych smoków i dać np: Czarny Smok -> Smok Cienia, czy Czerwony smok -> Ognisty smok. To miałoby sens wkońcu.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 27.12.2006, Ostatnio modyfikował: Haav Gyr

Permalink

Val Gaav

Heh ... Zielevitz pytał czemu napisałeś, że tworzymy dla siebie ... a nie czemu tworzymy sami...

Hmm, z tego co pamiętam to jednym z założeń Forge jest ogólnodostępność więc Haav - wybacz ;) Niestety faktem jest że większość jednostek musiałem robić sam (poza Pyro, zombiakami i szkicem wstępnym Minolotów) ale ważne że są ;) Chociaż w dalszym ciągu mile widziana jest persona która stworzy jednostki 7 levelu bo obecne mechy chyba ludzi nie zachwycały ;<

Val Gaav

Poza tym Zielevitz miał (lub ma) pomoc .... z tego co pamiętam zaglądając na forge forum jakies ... hmmm kilka miesiecy temu.

Miał i ma chociaż ta pomoc się znacznie zmodyfikowała i zmieniła formę, to jeden smok jest bardziej pomocny niż zgraja półorków i liszów ;)

Val Gaav

Kolejna ciekawa sprawa to , że wokół Forge nie zebrało się wystarczająco dużo Polaków i z tego co pamiętam to w Forge teamie był (jest) ktos zagraniczny ....

Mała admintacja - być może nie doszło by całego Forge gdybym kiedyś nie odwiedziłł pewnego forum które to, jeśli chodzi o ludzi chętnych do tworzenia, mogę spokojnie nazwać krainą mlekiem i miodem płynącą ;)

Val Gaav

To akurat dobry przykład by Ci uświadomić, że polska scena h3 ma chyba za mało skrypciarzy i grafików by zająć się aż tak dużym przedsięwzięciem.

Tutaj napewno ilościowo jest ich więcej ;)

Permalink

Ja właśnie zaczynam urlop i miałem zamiar coś ze swoich pomysłów zrealizować, tylko pytanie po co? Bo moja teza wydaje się potwierdzać, że każdy zdolny mógłby sporo zrobić, ale nie ma grupy. A jak pojawiła się grupa, to reszta musi się dowiadywać od tym na zagranicznych forach, że coś ktoś robi. To się nazywa Polska współpraca :P .


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 3.05.2007, Ostatnio modyfikował: Haav Gyr

Permalink

Haav Gyr

I nie wiem czy się cieszyć czy nie po zobaczeniu tego:

A jak pojawiła się grupa, to reszta musi się dowiadywać od tym na zagranicznych forach, że coś ktoś robi. To się nazywa Polska współpraca:P

Nie tylko na zagranicznych. :P
Zaś dokładniej - na zagranicznych forach info to się pojawiło niewiele później (1 dzień) niż w linku powyżej.

A dla Twojej wiadomości - najpierw autor sam coś stworzył (koncept, zarys jednostek, grafiki), w razie czego prosząc o pomoc inne osoby, a dopiero gdy coś było do pokazania, ogłosił publicznie ten projekt.

Więc zamiast narzekać popracuj trochę i jak coś będziesz już miał, to wtedy na pewno ktoś się znajdzie, by to poprawić lub inaczej pomóc. Ale jeśli nic nie będziesz miał (prócz planów), to raczej nikt Ci nie poda pomocnej dłoni.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 7.01.2009, Ostatnio modyfikował: Acid Dragon

Permalink

Tu nie chodzi o pomocną dłoń, tylko o komunikację. Bo znam ludzi którzy mogą mi pomóc, chodzi o współprace i porozumienie. Bo jest mnóstwo osób z własnymi pomysłami, jest też masa osób, która może coś zrobić. Tylko pytanie, ile z tych osób ma na tyle siły, by kolejne projekty nie zostały tylko projektami?

Teraz posłuże się własnym doświadczeniem, jestem moderem gry Baldur's Gate 2 i to od ponad 2 lat. Wiem jak ciężko cokolwiek stworzyć, mimo że modowanie BG2 przy Herosach jest banalne wręcz. Też powstawały Teamy moderskie, wielkie projekty i 95% z nich poszło do piachu. Jedynie wytrwałe osoby coś zrobiły, najczęściej samotnie przy pomocy paru osób. Z moich też sporych planów moda do BG2 niedużo zostało, ale po kilkunastu miesiącach powstał.

Widze pewną analogię, bo z owego teamu, który tworzy "Dwie wyspy" - wystarczy, że jedna osoba odpadnie i cały Mod razem z nią. Więc tutaj nie pomysły, a umiejętności się liczą.

Co do tematu i mojego pomysłu, to jest on od dawna gotowy (najprostrza część), grafiki - znaczna część z nich, jest już w grach: M&M6, M&M7 i M&M8, bo spora część tych nowych stworów jest właśnie z tych gier. Czego brakuje? Umiejętności w skryptach. Bo tego wymaga mój pomysł, a nie mogę obciążać kogoś tym, bo wiem że to spora praca, jeśli ta osoba nie jest zainteresowana powstaniem takiego modu.
Krótko rzecz ujmując, gdybym to ja posiadał wiedze w skryptach, na pewno nie zgodziłbym się na odwalanie najtrudniejszej pracy, w projekcie który mnie nie interesuje.

[scalenie: Pn Mar 19, 2007 1:33 am]

Jeśli chce ktoś poznać jakieś konkretne założenia to prosze bardzo:
1) Migracje
Najważniejszą częścią moda byłby pewne przemieszczenia stworów w obrębie zamków i tak:
A) Nowy Dungeon-> Catacumbs (Katakumby)
1) Szczurołak - zdolność specjalna: choroba (jak zombi) (animacja z M&M8)
2) Gargulec - kamienna skóra (na sobie)
3) Mroczny Elf - zatrute strzały (animacja z M&M8)
4) Minotaur - morale
5) Beholder - zapomnienie, paraliż
6) Troll - regeneracja
7) Czarny Smok/Mroczny Smok - odp. na magie

B) Nowy Fortress
1) Błędny Ognik - animacja z M&M8
2) Jaszczurołak - dwa strzały
3) Wężoczłek - zatrucie, animacja z M&M8
4) Meduza - Zamiana w kamień, strzelanie
5) Wiwrena - Zatrucie
6) Naga - Brak kontrataku, osłabienie
7) Hydra - regeneracja

C) Nowy Rampart->Preserve
1) Driada - strzelanie (animacja do zrobienia)
2) Centaur - brak kontrataku.
3) Elf
4) Satyr - rzuca czar: Radość/Leczenie. (animacja do zrobienia)
5) Ent - regeneracja (gdy stoi w miejscu), splątanie
6) Jednorożec - oślepienie, odporność magiczna
7) Złoty/Pryzmatyczny Smok - odporność na magie

D) Nowy Tower-> Academy
1) Niziołek - czar Slayer (na sobie), szczęście +1
2) Krasnolud - odporność magiczna, rzuca czar Dispel.
3) Mag - nowa animacja z M&M7, rzuca czar: tarcza. Strzela, brak kar w walce wręcz.
4) Golem - odporność na magie, zmiejszone obrażenia od magii
5) Rok - piorun, latanie
6) Sfinks - klątwa (animacja do zrobienia), latanie
7) Tytan - strzelanie, piorun, odporność na czary umysłu, brak kar za dystans i walke wręcz.

E) Nowy Castle-> Haven
1) Piknier
2) Kusznik
3) Mnich - rzuca czar Bless/Cure, strzela
4) Krzyżowiec - dwa uderzenia, odporność na magie umysłu
5) Gryf
6) Czempion/Husarz - szarża, -1 do morale atakowanej jednostki.
7) Archanioł - nowa animacja z M&M7, dwa uderzenia, rzuca czar: Wskrzeszenia

F) Nowy Stronghold
1) Goblin/Wilczy jeździec - dwa uderzenia
2) Harpia - klątwa
3) Ork - czar bloodlust (na sobie), ulepszenie traci strzelanie
4) Ogr - rzuca czar: kamienna skóra, strzelanie, brak kar w walce wręcz
5) Mantykora - paraliż
6) Cyklop
7) Behemot - spowalnia

G) Nowe Inferno-> Abyss
1) Imp - latanie, wyssyanie many
2) Gog - po śmierci wybucha kula ognia
3) Cerber - brak kontrataku
4) Sukkub - rzuca czar: Frenzy (animacja do zrobienia), strzela, hipnoza
5) Bies - szarża (animacja do zrobienia)
6) Koszmar - zamiana w kamień (animacja właściwie jest już w WoGu)
7) Arcydiabeł - brak kontrataku, powrót na miejsce(jak harpia), szał.

H) Nowe Necropolis
1) Szkielet - strzela (animacja z M&M 8)
2) Ghul - zatruwa (animacja z M&M 7)
3) Mumia - klątwa, choroba
4) Wampir - wysyssa życie, brak kontrataku, hipnoza
5) Lisz - rzuca czar: animowanie zmarłych, strzelanie
6) Gorgon - oddech śmierci
7) Smoczy Upiór - postarzanie

Jednostki neutralne:
Dżin, Ifryt, Dao (animacja do zrobienia) i Marid (animacja do zrobienia), Gnoll, Zjawa, Bazyliszek.

Na nowe zamki itp trzeba czekać do WoGa 3,59......
A z tego co widać pracy nie jest aż tak dużo, większość polega na zmianie miejsca pochodzenia jednostki, przerobienie animacji z gier M&M i zrobienie kilku nowych. Zacznę od końca:
Dao i Marid - wystarczy przekolorować i troche przerobić Ifryta i Dżina.
Bies - w zasadzie większość klatek animacji mam już, tylko musze je połączyć. Ciało Demona i Centaura, atak głową jak demon.
Sukkub - z tym będzie trudniej (można wykorzystać animacje kobiet z M&M)
Sfinks - tu nieco mniej pracy bo część już istnieje w grze (animacja mantykory :P ), zmienić strzydła, dać inną twarz, uciąć ogon.
Satyr - Połczyć demona z czymś ;)
Driada - znowu trudniej, przeróbka z Pixie.

Jest ktoś kto się pod tym podpisze i nie tylko pomoże, ale również zauczestniczy w tworzeniu takiego moda? :)
Może ktoś ma własny jakiś pomysł, który można dołączyć?


Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 27.03.2007, Ostatnio modyfikował: Trang Oul

Permalink

O wiele ciekawszym pomysłem niż kolejny mod do h3 czy też kolejne nowe "przekolorowane jednostki" jest stworzenie zupełnie nowej gry będącej klonem h3.

Dlaczego ?

Korzystanie z ERM i w ogóle z silnika herosów wprowadza błędy i ogranicza zmiany do pewnych określonych tym co dało się twórcom WoGa "wyciągnąć" z binarki h3.
Sam engine graficzny h3 nie należy już od dawna do najwyższych możliwości 2d ... Już samo ograniczenie rozdzielczości do 800x600 i palety barw do 256 kolorów jest archaizmem ...

W jaskini napewno znalazłoby się paru chętnych programistów ... pewnie gorzej z grafikami ....

Oczywiście gry nie trzeba by pisać "od zera" istnieją projekty open source jak chociażby : http://www.fifengine.de/index.phtml dostarczające gotowego silnika 2d ....


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 1.04.2007, Ostatnio modyfikował: Val Gaav

Permalink

No to mój pomysł troche do tego co mówisz ma blisko. Przede wszystkim dlatego że nie ma u mnie "przekolorownych" jednostek. Jest kilka nowych, kilkanaście jednostek zmieniłoby zamek. A co za tym idzie zmieniłyby się też same zamki, czyli budynki, pojawiłyby się też nowe budynki(generatory). Jednyne co możnaby przekolorować to same Zamki( mam na myśli Dungeon i Necropolis)

To wszystko wymusza dlaszą zmianę, czyli Bohaterowie np: Clancy byłby teraz w Academy(Tower) jak reszta krasnoludzkich bohaterów. A np: w Dungeon znikli by Troglodyci a w ich miejsce pojawiliby się Bohaterowie Mroczne elfy.

Więc całość składa się z dwóch części: Grafika(głownie nowych jednostek - najtrudniejsze) oraz Zabawa z Skryptami, czyli zamienianie miejscami(jednostek, budowi, bohaterów).


Permalink

Z własnego doświadczenia przekonałem się, że jeśli chcesz stworzyć „coś” licz tylko na siebie. Przynajmniej masz ustalony plan, określony czas i zero niespodzianek, że ktoś nagle zrezygnuje lub opóźni projekt, a jeśli ma być to duży projekt, nie bierz się za to sam!. Skompletuj sprawdzoną już drużynę i słownych ludzi, którzy nie poprzestaną tylko na gadaninie i słomianym zapału, a zaczną działać razem z tobą, wedle twojego planu.

W twoim przypadku jest to niestety musem, jeśli nie znasz się na skryptach, a grafiki bądź co bądź jest dość dużo.

Jeśli chodzi o idee twojego pomysłu/projektu to podoba mi się ;) . Lista migracji jest dość ciekawa i nawiązuje gdzieniegdzie do HoMM2 co mi sie podoba. Przynajmniej gra została by trochę odświeżona.

Najważniejsze przy zmianie jednostek w zamkach jest ich sam klimat. Chodzi o to by taki Niziołek czy Rok wkomponował się do śnieżnego zamku, bo oba te jednostki nie wyglądają na jednostki śnieżne, a raczej piaskowe, czyli warto by było je jakoś przekolorować na jakieś zimniejsze kolory ;)

Permalink

Dlatego też powoli to co będe mógł sam zrobić zrobie, być może ktoś pomoże kiedyś, lub może sam czegoś się naucze jeśli chodzi o skrypty.

Co do samych zmian, nie są one ostateczne, właściwie to mam przynajmniej 3 różne wersje rozłożenia jednostek. Najgorzej że ciągle brakuje mi jednego miejsca, bo jest o 1 jednostkę za dużo(z obecnych i tych nowych).

Co do Niziołka nie jest on pewniakiem, Rok raczej jest i raczej będzie przekolorowny, podobnie jak krasnoludy.
Główne założenia które są podstawą to:
1) Krasnoludy w Tower
2) Mroczne Elfy w Dungeon.
3) Nowe pewne jednostki: Wilkołak, mroczny elf, ghull, sukkub, błędny ognik, satyr, marid i dao oraz bies.
4) Jednostki które znikną całkiem: Gremlin, Troglodyta, Czart, Smocza Ważka.
5) Niektóre jednostki zostaną lekko podrasowane:P graficznie:(Rok, Krasnolud, Beholder, Smoki, Archanioł, Mag.)


Permalink

Co do mrocznego elfa to animacja jest juz dawno zrobiona przez moja osobe, jesli chcesz moge ci przeslac...

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 3.04.2007, Ostatnio modyfikował: Dru