Dobrze, o mojej poprzedniej wypowiedzi można zapomnieć. Już mam H6 na własność, trochę pograłem i teraz najwyższy czas, by wyrzucić z siebie wszystko, co denerwuje ;)
Więc od początku:
1. Zmiana nazwy serii! Niby nie powinno to mieć większego znaczenia, ale w moim (i chyba nie tylko) odczuciu to oderwanie się od reszty serii jest dużą gafą Ubisoftu, jeśli wydawcy chcieli zachować jej ciągłość. Chociaż, jakby się temu dobrze przyjrzeć, to zresztą może faktycznie i dobrze, że zmienili nazwę i zrobili, że Might and Magic: Heroes VI nie należy już do serii Heroes of Might and Magic, gdyż przypomina Heroes I - V w znikomym stopniu.
2. Grafika: Moim zdaniem jeśli ta w Heroes 5 była "przesłodzona" i "zbyt cukierkowa", to z kolei ta w Heroes 6 jest... nudna. Mało kolorowa, monotonne miasta, nieciekawe krajobrazy, mapy, na których niewiele widać, bohaterowie, którym można by już dawno dać stroje zależne od założonych artefaktów oraz wyjątkowy wygląd, co wielu przyjęłoby z radością... Dlaczego Arcylicz wygląda jak szalony psychodoktor? Dlaczego animacje i tekstury są jakby kanciaste (kto grał, pewnie zauważył, że tor lotu strzały Kusznika na przykład zostawia wyraźny ślad, którego kąty wyraźnie widać)? No i dlaczego okno ekwipunku bohatera jest takie nieporęczne?
3. Muzyka: Remake utworów z poprzednich części to świetny pomysł! :) Szkoda tylko, że zostało to zrobione tak, że kiedy słucham chyba najładniejszej melodii z serii (mam tu na myśli Grassland z Heroes II), nie wiem, czy się śmiać, czy też płakać... Ze świetnego utworu zrobili nudną, płaską muzyczkę, która pojawia się na jakimś tam bagnie, czy tam jałowej ziemi (na pewno nie na trawie). Nie grałem jeszcze wieloma miastami, ale na przykład temat z Przystani zdecydowanie lepiej pasowałby na przykład do Sylvanu, a ten z Nekropolii też jakiś nie teges...
4. Terytoria: Dobra, rozumiem strefy wpływów. Nie, to nie koniec, inaczej bym tego tu nie wymieniał. Chodzi o to, że w poprzednich częściach był naturalny system miast, które były niezależne i najwyżej wypłacały aktualnemu właścicielowi daninę (jak w średniowieczu, tyle że tutaj miasta nie próbowały nigdy wykupić się na własność mieszkańców ;)) w postaci złota (podatki) lub armii (pospolite ruszenie, tylko takie zakupione ;)). Tartaki, kopalnie itp. powinny należeć do aktualnego właściciela, na rzecz którego produkują zasoby. Niekoniecznie muszą współpracować z miastem. Jeśli już koniecznie chcieli coś takiego wprowadzić, powinni wg. mnie dać szczyptę realizmu, przydzielając terytoria tylko pojedynczym miastom, a nie wszystkim miastom oraz...
5. ... fortom: Generalnie idea świetna, tylko jak dla mnie źle zrealizowana. Fort powinien dać się rozbudować, tyle że pod innym kątem niż miasto. Poza tym nie mam zastrzeżeń.
6. Zmniejszenie liczby zasobów: Z tego, co wiem, to mnóstwo graczy na to psioczy. Ja również. Jeśli już, to liczba zasobów powinna zostać zwiększona z oczywistych powodów (na przykład Klejnoty i Kryształy można by podzielić na Rubiny, Szmaragdy, Szafiry, Diamenty...) zamiast zmniejszona. Oczywiście zarazem zmniejszono ilość zasobów niezbędnych do wybudowania pojedynczych obiektów. Że się podnosi jeden zasób każdorazowo na mapie przygody też nie jest odpowiednie, gdyż przecież może być większe skupisko przedmiotów. Mam wspominać, że zmniejsza to możliwości taktyczne?
7. Doświadczenie dla artefaktów: Dobrze, fajnie, ale dlaczego nie można tego zrobić też na przykład dla zbroi, nagolennic, hełmów... (oczywiście zależnie od dawanych premii, okoliczności zdobywania doświadczenia byłyby różne)
8. Zimny, nieprzyjazny, nieklimatyczny interfejs
9. Konieczność posiadania dostępu do internetu jeśli chce się mieć wszystkie funkcje gry i w ogóle by móc ją aktywować. Ja na przykład mam Internet, ale co z innymi?
10. Połączenie gry z Twitterem, Uplayem, Facebookiem itp.: zawsze miałem nadzieję, że nigdy to nie przeniknie do serii. Mówiąc "to" mam na myśli wszystko, co wiąże się ze złym nowoczesnym światem.
11. Cena: 90 zł za podstawkę to stanowczo zbyt wiele. Tutaj warto brać przykład z Mosquy, która zamierza kupić grę, gdy zostaną wydane wszystkie dodatki do gry i do sklepów trafi Złota Edycja, tańsza od MM:H6 dziś.
Więcej wykroczeń Ubisoftu póki co nie pamiętam. ;)