Imperium

Behemoth`s Lair

Levelowanie skilli

Permalink

Witam, niedawno zaczalem grac w M&M 7 i mam pytanie. Co nam daje levelowanie skilli? Chodzi mi nie o otrzymywanie Eksperta, Mistrza, etc. (plusy tych awansów są zawsze wyjaśnione w instrukcji), ale o dodawanie punktów konkretnym skillom np. łuk, skóra czy alchemia. Nie za bardzo wiem, co dokładnie przez to zyskuje. W przypadku czarów jest tez dość dobrze wyjaśnione w opisie czaru np.: ochrona przed ogniem: 1 punkt odporności na każdy punkt biegłości. Wtedy dokładniej wiem, jakie korzyści płyną z dodawanie tych punktów biegłości. Jak jest natomiast z lukiem, skórą, kupiectwem, etc. Wiem, że na pewno dodaje jakieś bonusy, ale jakie? Chodzi o konkrety :) Dzięki i pozdrawiam.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 29.02.2012, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Tutaj masz opisane umiejętności razem z punktami biegłości.

http://mightandmagic.heroes.net.pl/mm7/umiejetnosci/umiejetnosci.html

Jak widać, dodawanie punktów biegłości do zdolności skórzanej zbroi zwiększa twoją klasę pancerza lub nawet ochronę przed żywiołami. Dodawanie do łuku zwiększa atak i obrażenia. A kupiectwo :P w zasadzie więcej niż 10 to nie daję, a 10 i tak dostaje tylko kapłan, bo na arcymistrzu sprzedajesz po rzeczywistych cenach.


Permalink

Kupiectwo zmniejsza o pewien procent ceny w sklepach, lecz także podczas awansowania postaci w salach treningowych. Im więcej punktów, tym taniej to wychodzi. Z drugiej strony, w MM6-8 na brak pieniędzy nie ma co narzekać.
Aha, oprócz kapłana, również Złodziej z mistrzowskim kupiectwem jest świetnym "sklepikarzem".

Generalnie opis na co wpływają punkty, masz podany przy opisie samej biegłości. Skoro np. przy mieczu "Posiadane punkty biegłości dodawane są do punktów ataku", to oznacza mnie więcej, że każdy zainwestowany punkt zwiększa tak o 1.
Z kolei "Im więcej punktów biegłości, tym krótszy czas oczekiwania na wykonanie następnej akcji" - zmniejsza czas oczekiwania na kolejny atak (recovery) o 1.


Permalink

Ok. Dzieki wielkie juz kumam. Ale jeszcze mam pytanie: np jak jest opisany skill kij i na normalu jest napisane ze pkt bieglosci dodawane sa do pkt atakow natomiast jak juz mam eksperta to pkt te dodawane są do klasy pancerza, a w mistrzu znow pkt bieglosci dodawane sa do szansy na ogluszenie. moja pytanie czy na kolejnych wyzszych poziomach pkt bieglosci dodaja to co na poprzednich plus ten obecny...:) tzn czy na np na ekspercie dodaja sie do pkt ataku (wlasnosc z normala (basica)) plus ta wlasnosc pkt bieglosci z eksperta czyli ze jeszcze dodatkowo dodawane sa do klasy pancerza. Czyli ze dodawane sa i do pkt ataku i do pancerza. No i potem analogicznie na masterze: pkt bieglosci dodawane do ataku,pancerza i szansy na ogluszenie;> I jeszcze jedno pytanko: czy jak mam rycerza i moze on osiagnac pozniej arcymistrza w płytówce to czy opłaca sie cos inwestowac pkt w skorze albo chain (nie wiem jak to jest przetlumaczone bo gram po angielsku) w ktorych moze miec tylko mastera. A i jeszcze czy mozna gdzie zobaczyc w pkt jak zbroja płytowa np wplywa na szybkosc, bo wiem ze na pewno spowalnia. Ale czy jest to gdzies podane w pkt?
Albo jak mam kleryka np moze on osiagnac eksperta w leather i chain, w ktore lepiej inwestowa? chain na pewno daje wiecej armora ale tez i spowalnia. No i znow chodzi o to czy te spowolnie jest na tyle istotne aby zamiast lepszej obrony wziac mimo wszystko ta skore. Łucznik ma taka sama sytuacje... Co wybrac? Z góry dzieki za pomoc:) Fajnie ze pomimo wieku gry wciaz ludzie sie nia interesuja:))

Permalink

Tak, każdy kolejny poziom biegłości, to dodatkowe premie do już istniejących. Ekspert posiada premie z poziomu eksperta i podstawowego, mistrz z poziomu mistrza, eksperta i podstawowego. Jedynie w przypadku zbroi jest to inaczej, gdy nowa premia zwiększa klasę pancerza o x2 czy x3.
Co do wpływu na szybkość (recovery), to niestety w grze nie ma tego nigdzie zaznaczonego, ale ogólnie im lepszy rodzaj zbroi (kolczuga, płytowa), tym dłuższy czas potrzebny na kolejny atak. To samo dotyczy broni w lewej ręce - też opóźnia wyprowadzenie kolejnego cios (co jest szczególnie ważne przy blasterach).
W MM7 istnieje tylko jeden przedmiot posiadający atrybut "of Recovery" - jest to Kolczuga Elfów z zadania z Arcomage. W MM6 przedmioty z takim atrybutem (zbroja i broń) były losowe.
Generalnie opłaca się inwestować punkty tylko w jeden rodzaj pancerza, zazwyczaj ten najlepszy. Chyba tylko w przypadku druida jest inaczej, bo on może osiągnąć poziom mistrza w zbroi skórzanej i tylko poziom eksperta w kolczudze.
Opóźnienie wynikające z pancerza, tarczy czy broni w drugiej ręce nie jest tak istotne w przypadku magów. Poza tym zawsze można skorzystać z czaru Haste.