Imperium

Behemoth`s Lair

Edytor, mapy i konkursik

Permalink

Zainteresowani wiedzą o konkursie serwisu gry-online, w którym to trzeba stworzyć mapkę do Heroes VI (spełniając kilka wytycznych). Nagrodą jest figurka Archanioła Michała, tak więc może się okazać, że gra jest warta świeczki, zwłaszcza że figurka swoje kosztuje.

Jednakże jestem ciekaw co sądzicie o samym konkursie i edytorze map do najnowszej części Heroes VI. Próbowaliście już coś zrobić? Cokolwiek? Powiem wam, że gdyby nie poradnik Ubisoftu to było by mi trudniej, ale już znam podstawy podstaw. Edytor ma sporo możliwości i różnych opcji, ale tworzenie map, takich w miarę porządnych z pewnością okaże się czasochłonnym zajęciem, właśnie ze względu na opcje, dekoracje i możliwości. I tutaj odnośnie konkursu - termin to chyba jakiś żart. Jeszcze nie wszyscy zainteresowani tytułem mają grę, a tu już konkurs i to w dodatku na mapę. Z takim edytorem sama nauka obsługi potrwa z miesiąc, a co dopiero stworzenie dobrej mapy. No i wypadało by najpierw ukończyć grę, zobaczyć co ma do zaoferowania - jednostek, artefaktów i tak dalej jest niemało.

Jestem prawie pewien, że termin zostanie przedłużony, albo się nieco opamiętają z wymaganiami. Tworzenie map to nie jest proste zajęcie, zwłaszcza jak ktoś ma jeszcze inne, ważniejsze sprawy na głowie. No, chyba że konkurs jest dla dzieciaków, które mają wolnego czasu w bród ale znów - edytor jest w języku angielskim.

A co wy sądzicie na ten temat?

Permalink

Bez przesady. Trzy tygodnie powinny starczyć, by stworzyć jakąś ciekawą mapę. Fakt faktem edytor jest ciężki w użytkowaniu, ale z poradnikiem powinno to jakoś szybciej pójść. Wymagania wydają się w miarę przystępne. Trzeba zrobić typową "przedzierankę", więc powinni się znaleźć jacyś fani, którzy podołają wyzwaniu.
Co do samego edytora to jest mocno pogmatwany. Dużo opcji i trochę trudno to ogarnąć. Samemu starałem się coś stworzyć jeszcze zanim wydali poradnik. Wyszła mi mocno prymitywna i niezbyt grywalna mapka, ale zawsze coś :P .
Może później jakoś go poprawią, bo ten co jak co, ale przyjemnym narzędziem to nie jest. No, ale przynajmniej nie powtórzyli błędu z H5 i wydali go razem z grą.